home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 336 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  FM15 ønsker og forhåbninger
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: FM15 ønsker og forhåbninger  (Læst 1712 gange)
freshy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
FM15 ønsker og forhåbninger
« : 21 Mar 2014, 18:06 »

Selvom FM14 stadig er nyt under solen er FM15 godt igang med at blive udviklet, derfor skal vi selvfølgelig have vores lille tråd med vores ideer, vores forhåbninger og ønsker til næste udgivelse af vores allesammens spil.

Så hvad er ideerne, skal de gå efter stadig mere realistike 3D kampe, større fokus på research af spiller, måske en mere uddybende træningsdel, eller skal der en ny privatlivs del ind,

Glæder mig til at høre hvad i synes  Smiley
Logged


aikon
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM15 ønsker og forhåbninger
« Svar #1: 21 Mar 2014, 19:20 »

Det kan vel næsten kun blive bedre end 14. Jeg syntes 14érn har været så smæk fyldt med fejl. Så mit håb er at de bare får rettet op på det. Så jeg kan få lysten til at spille fm tilbage Thumbs Up
Logged

Samsund
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FM15 ønsker og forhåbninger
« Svar #2: 21 Mar 2014, 19:21 »

Noget mere dansk LLM eller engelsk LLM Smiley
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM15 ønsker og forhåbninger
« Svar #3: 21 Mar 2014, 20:38 »

Det er egentlig ret lige til hvad jeg ønsker mig. Jeg vil have mere fokus på det at en manager håndterer sine spillere. Der er masser af mulighed for kommunikation med spillerne som det er nu, men desværre er der ikke videre stor forskel på hvordan spillerne opfører sig.

Jeg vil gerne fornemme i større grad at spillerne interagerer med hinanden og med træneren. Jeg vil have udviklingssamtaler med talenter om hvad jeg forventer af dem. Jeg vil snakke med de veteranerne om hvad deres funktion er, og hvis de ikke føler sig klar til at overgå mere til en mentorrolle, så vil de søge videre. Ikke at der behøver være mere drama som ultimatummer om at forlade klubben og dårlig stemning, for nogle gange er det bare noget man bliver enige om i ro og fordragelighed mellem spiller og ledelse.

Jeg vil have spillere, der formøbler deres talent, fordi de ikke har mentaliteten til spillet. Ikke at jeg vil have nyheder om at spilleren var på druk og forulempede en taxa-chauffør, men jeg vil høre at spillere i sin skuffelse over ikke at være udtaget til kampen opførte sig uprofessionelt i forhold til sin kontrakt, så jeg kan tage en snak med ham. Lige nu kan man give advarsler og bøder eller tage den samme forudsigelige snak med en spiller, men jeg savner differentieringer mellem spillerne. Jeg vil se én spiller trække på skuldrene og ikke give udtryk for at ville ændre opførsel, så jeg kan vælge at true ham med en plads på tribunen eller acceptere at han kører sin egen stil, hvilket kommer holdet til gode på banen.

Jeg vil se spillere modnes, så en spiller på 17 der lige har skrevet under på en millionkontrakt kan risikere at lade det hele stige ham til hovedet, så han præsterer dårligere til træning, medmindre jeg selv eller mit trænerteam/spillertrup får ham rettet ind og fokuseret. Jeg vil se andre 17-årige, der agerer fornuftigt og melder ud til mig, at selvom han godt ved der er stor interesse for ham, så ønsker han at blive kontrakten ud, fordi han mener han kan lære meget endnu.

Jeg vil opleve de to 17-årige blive modnet forskelligt, afhængigt af hvordan deres karriere udmøntede sig! Hvis den første aldrig fik hovedet på plads, så vil jeg se ham som en middelmådig spiller, der opfatter sig selv som værende bedre end han var, fordi han fik formøblet sit talent. Eller alternativt som en spiller, der fik masser af succes, fordi han fik sit fokus på plads, så han fik det maksimale ud af sit talent og udtrykker en vis ydmyghed og påskønnelse overfor de mennesker der hjalp ham. Den anden kunne løbe ind i en skade, der gjorde at han aldrig kom til en storklub, og at han falder hurtigt i niveau på grund af skuffelsen og derfor stopper karrieren tidligt for så at blive en del af staben eller få en civilkarriere i stedet. Eller alternativt vokser sig op til at få en sen, men glorværdig karriere, fordi han altid formåede at skifte til en klub der forstod at bruge ham rigtigt og udvikle ham.

Det er ekstremt svært at kode ind i et spil, og jeg tvivler på at vi får det at se før om mange år, men det at være træner indebærer en enorm mængde mandskabspleje. Bare se på Wenger i Arsenal, der både har skullet håndtere en Bendtner og en Fabregas. Førstnævnte vil jeg ikke uddybe på, men Fabregas har nok haft en del samtaler med Wenger om fremtiden, før han rykkede til Barca. Problemet er bare, at det her kræver at hver enkelt spiller får en mere individuel personlighed og en AI, der gør at spillerne bliver opmærksomme på sig selv og deres omgivelser. Spillerne vil skulle forholde sig til hinanden, så rivalisering og venskaber kan bygges op, så spillerne påvirker hinanden på godt og ondt. At man så som træner skal gå ind og prøve at styre flokken, så holdet som helhed får succes er så udfordringen. Og jeg ved godt folk siger, at det ikke er vigtigt i et managerspil. Men det er jeg lodret uenig i. Måske fylder det mindre for en toptræner, men bare i Superligaen tror jeg ikke man kan komme udenom at træneren har en massiv betydning for spillerne. Det vil jeg se gengivet i spillet. Det er ikke fordi det skal fylde halvdelen af ens tid, men det må gerne fylde noget mere end det gør nu.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

freshy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM15 ønsker og forhåbninger
« Svar #4: 23 Mar 2014, 20:31 »

Synes muligvis også sværhedsgraden er blevet noget sværere med årene.
Logged


22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM15 ønsker og forhåbninger
« Svar #5: 23 Mar 2014, 21:41 »

Håber virkelig at der kommer ændringer i træningsdelen. Ikke på samme måde som det var for et par år siden, hvor man hvis man havde de rigtige skemaer mere eller mindre var garanteret 20% bedre spillere, men noget helt nyt og innovativt så man kan gå i dybden og forme spillerne bedre.

Mere fokus på mental træning med mentaltrænere osv. ville også være super.

Derudover synes jeg at det er lidt fesent at så snart man har en god taktik, så er spillerne lidt lige meget.

F.eks. har jeg med Cercle Brügge (et af de, på papiret, dårligste hold i ligaen) formået at komme på 3. pladsen i første sæson, for derefter at slå Evian og Leverkusen ud af Euro Cup-kvallen. Det er lige lovlig nemt vil jeg mene - jeg har måske lagt en time i taktikken og det er den første offensive taktik jeg har lavet i FM14, efter ikke at have rørt spillet i 3 uger.

Det er altså ret meget for meget easy-mode, især i fht. at jeg indtil denne version altid har downloadet taktikker.....

Som Plutonium også siger så kunne en masse mere mandskabsbehandling s-muligheder være super fedt, og så kunne man jo så flytte 10% af taktikkens indflydelse over på mandskabsbehandling .


Derudover bør der være lidt flere ting der hænger sammen. Det er svært at forklare, men jeg oplever tit at man får en eller anden information (i nyheder/beskeder fx) og tænker "Ahh, så ordner jeg da lige XX" - og så er der intet link til XX.


Men at taktikken har så kæmpe indflydelse samtidig med at det er forholdsvist nemt at lave en god taktik er det klart største problem. Derudover synes jeg heller ikke så ofte at ens profiler vil væk, som de måske burde. Og når man spiller i en udviklingsliga synes jeg heller ikke der kommer nok bud på ens største profiler. Har lige spillet en sæson hvor 3x 20-22 årige (OMV, OMH og ANG) ale scorede 10+mål og assists - ingen bud. WTF?!


Derudover skal det da også lige siges at jeg synes at FM14 er det bedste spil siden FM09!
« Seneste Redigering: 23 Mar 2014, 21:52 af 22 » Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010