home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1386 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  FCM-Guldet til Heden
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: FCM-Guldet til Heden  (Læst 5601 gange)
Birkedahl
Landsholdsspiller

FCM-Guldet til Heden
« : 01 Nov 2006, 00:05 »

Guldet til Heden

-"Hvad er dine forventninger og mål i din tid som træner i Midtjylland?"

Journalistens spørgsmål kom fuldstændig bag på mig. Mine tanker var et helt andet sted. Her sad jeg til pressemøde i FCM, og mens Jens Ørsted havde sagt nogle ting om mig, sad jeg og tænkte... tænkte over hvor mange ting der kunne være gået anderledes, og gjort at jeg ikke sad her idag. Det hele var startet med at jeg tog til Jylland for at studere, der mødte jeg en sød pige, hilste på hendes bror som var ungdomstræner i FCM. Han tog mig med til træning og det var jeg så nogen gange. Da han så rykkede op i hierakiet blev jeg ansat. Nu sad jeg så her, 10 år efter, og var selv rykket op. De sidste to år havde jeg været assisterende træner for E. Rasmussen men nu skulle jeg selv stå til ansvar.

-"Øøøøøh, kunne du gentage spørgsmålet?" fik jeg fremstammet. Journalisten gentog sig selv, tydeligvis irriteret. -"Mine mål er at vi skal op i top 3 i løbet af 3 sæsoner og derefter etablere os som tophold hvert år. Mine personlige mål er at FCM er et springbræt til min karriere i udlandet. Som alle andre spillere og trænere har jeg ambitioner om at komme til udlandet en dag."

-"Du har været i klubben i mange år, alligevel er mange fans skuffede over ikke at få en mere erfaren træner. Hvad er din kommentar til det?"
-"Jeg er godt klar over at det er en stor klub at tage cheftræner-rollen i som det første job. Men jeg kender klubben og spillerne godt og jeg er sikker på at resultaterne nok skal komme."
-"Hvordan tror du spillerne vil tage imod dig som træner?"
-"Spillerne kender mig jo allerede rigtig godt, om ikke andet kan jeg da håbe på at de ikke lægger mærke til at det nu er mig der er træner, frisuren har jeg da til fælles med Erik..."  funny

Med pressemødet vel overstået begyndte min arbejdsdag. Jeg fik samlet truppen, og fik startet lidt let træning. De næste dage inden kampen mod AaB ville jeg bruge til at sammensætte mit hold og måske hente et par forstærkninger....
« Seneste Redigering: 01 Nov 2006, 16:22 af Birkedahl » Logged

Veni, vidi, vici

N17
Manager

Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #1: 01 Nov 2006, 00:07 »

fedt med dit bt billede Smiley og god start, bryder mig dog ikke om farverne.  Men held og lykke Opstemt

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

FCK88
Manager

« Svar #2: 01 Nov 2006, 00:31 »

det er sgu flot at den nyhed blir smækket op på forsiden... funny

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #3: 01 Nov 2006, 19:37 »

det er sgu flot at den nyhed blir smækket op på forsiden... funny

De kan lugte de store nyheder på lang afstand...  Cool

Veni, vidi, vici

dingenoderjavs
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 01 Nov 2006, 20:10 »

go start. fortsæt med den gode stil. glæder mig til at se dine indkøb  Smiley

MadsWiinther
Gæst

« Svar #5: 01 Nov 2006, 20:27 »

Lyder spændende glæder mig til at høre mere..

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #6: 01 Nov 2006, 20:30 »

1. arbejdsdag
01.07.06

På min første dag ville jeg få mig et overblik over truppen. Hvem kunne bruges, hvem skulles "gemmes" lidt endnu, og hvem skulle sælges? Jeg flyttede lidt rundt på spillerne, og satte nogen til salg. Der skulle gerne komme lidt penge i kassen, da mit transferbudget kun lå på 2 mill. kr. Ikke meget for en klub med store ambitioner. Derfor skulle vi af med nogen, så nye kunne komme til. Mit 1. hold var temmelig stort, men det var for at prøve lidt forskellige spillere. Derefter skulle truppen skæres ned til omkring 20 mand.

Min taktik skulle være en 4-4-2 diamant formation, en taktik som jeg havde brugt i mange år med reserveholdet og de mindre hold. Det var selvfølgelig ikke en taktik som ville ligge 100% fast uanset modstander. På udebane mod de helt store hold ville jeg nok satse mere på en mere
tilbagetrukket, og satse lidt mere på kontra.

Mine indkøb ville blive ret begrænsede på grund af min lille økonomi. I stedet skulle jeg nok satse lidt mere på spillere hvis konkrakter var udløbet eller låne spillere. Den første jeg fik til klubben var Stefan Bidstrup, som jeg fik gratis. Han var mere tiltænkt en rolle som back-up for Christian Traoré, end som en egentlig forstærkning. Kenny Thorup blev næste mand i klubben, ham fik jeg dog lov til at betale 400.000kr. for. Jeg købte ham fordi han var en alsidig spiller som kunne spille på næsten alle pladser på midtbanen og som angriber.
« Seneste Redigering: 02 Nov 2006, 23:10 af Birkedahl » Logged

Veni, vidi, vici

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #7: 01 Nov 2006, 21:19 »

Sæsonstart
19.07.06
FCM 2-0 AaB
Vores første kamp var på hjemmebane mod AaB. Trods det var det AaB som var favoritter, men jeg håbede på at publikum ville bære os frem til sejr. Spillet foregik mest på deres præmisser, men vi kom foran 1-0 efter en halv times spil. Skudstatistikken viste også et overtag til AaB, men de kunne ikke passere en storspillende Tidman i målet. Han holdt buret rent, og vores sejrsmål blev sat ind i 90. minut på straffe. Begge mål scoret af D. Sørensen. Perfekt start.

22.07.06
SIF 2-3 FCM
I næste runde skulle vi til topopgør i Silkeborg. Nok ikke hvad man kunne forvente senere på sæsonen men lige nu var det nr. 1 mod nr. 2. Alligevel valgte jeg at spare et par spillere, da de ikke var helt fit. Desuden var SIF's 1. plads på en billig baggrund så jeg mente det nok skulle gå. Der var dog ikke spillet mere end 5 minutter før vi kom bagud på mål af I. Alkhag. Vi svarede dog hurtigt igen,men lige inden pausen scorede han igen. Efter pausen valgte jeg at mandsopdække ham, sætte tempoet op, og sætte Sørensen på banen. Det skulle vise sig at give pote. Et kvarter før tid scorede først Sørensen og tre minutter efter W. Reid. Vi overtog derfor 1. pladsen i superligaen.

30.07.06
FCM 1-1 EfB
En MEGET kedelig kamp præget af skud forbi mål. Vi kom dog hurtigt foran, men ligeså hurtigt udlignede Esbjerg. Derefter døde kampen, og publikum var lettede da dommeren fløjtede for sidste gang...
« Seneste Redigering: 02 Nov 2006, 23:15 af Birkedahl » Logged

Veni, vidi, vici

dingenoderjavs
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 01 Nov 2006, 21:21 »

okay go start. Regner du med at købe/sælge flere spillere ??

DelPiero
Gæst

« Svar #9: 01 Nov 2006, 21:31 »

Jeg kunne godt tænke mig at du lavede dine updates liiiiiiidt længere, sådan ca. for hver månede Wink

DelPiero
Gæst

« Svar #10: 01 Nov 2006, 21:38 »

Det ville også være rart med nogen datoer.

Sinno
Ynglingespiller

« Svar #11: 02 Nov 2006, 18:19 »

.. Rigtig god start! Glæder mig meget til at følge med . Peace

- Virkelig fedt med den forside på BT! Opstemt

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #12: 02 Nov 2006, 23:13 »

.. Rigtig god start! Glæder mig meget til at følge med . Peace
 - Virkelig fedt med den forside på BT! Opstemt
Det ville også være rart med nogen datoer.
Jeg kunne godt tænke mig at du lavede dine updates liiiiiiidt længere, sådan ca. for hver månede Wink

Mange tak for jeres feedback, bliv endelig ved med det. Jeg skal prøve at efterleve jeres ønsker.  Wink

Veni, vidi, vici

cube
Manager

« Svar #13: 02 Nov 2006, 23:32 »

Smukt med trøjerne ved kampene Opstemt men jeg kunne godt ønske mig at du ikke skrev resultaterne nu når du alligevel skriver et så kort referat. Det at du skriver dem gør at jeg ikke rigtig gider læse referatet.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #14: 02 Nov 2006, 23:44 »

Den første måned.
01.08.06

Den første måned var nu gået, og jeg var ganske godt tilfreds. 2 sejre og en uafgjort gjorde at vi lå på en tredieplads. Meget bedre end mediernes forventninger om en 7. plads, og ikke mindst bestyrelsen og vores fans krav om at undgå nedrykning. Nu skulle vi bare bevare begge fødder på jorden og fortsætte de gode takter. Mine to nye spillere havde været ok. Ikke prangende men var heller ikke faldet igennem, så jeg var godt tilfreds. O. Tidman og W. Reid i forsvaret havde begge gjordt det virkelig godt i de tre kampe, og havde overrasket mig positivt.

Vores træning følte jeg gik rigtig godt, spillerne virkede tilfredse og der var en god stemning i truppen. En eftermiddag efter træning gik jeg op mod mit kontor i klubhuset. På vejen blev jeg stoppet af en journalist, som havde et par spørgsmål til mig.
Regner du med at købe/sælge flere spillere ??
På nuværende tidspunkt mener jeg at vi har en trup der kan klare at slutte i top 5, men forstærkninger kan man jo altid bruge. Og jeg har da også kigget på nogen stykker, jeg kan selvfølgelig ikke afsløre hvem før jeg hører nærmere fra deres klubber og spillerne selv. Af økonomiske årsager må vi nok nøjes med at låne spillere, vi har simpelthen ikke råd til at købe nogen. Vi regner også med at sælge spillere som vi ikke mener har udviklet sig helt som forventet, dels for at få lidt penge i kassen, men samtidig også for at spare lidt på lønbudgettet.

Vores næste kamp var ude mod Vejle, en kamp som vi burde vinde.

Veni, vidi, vici

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010