home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 388 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  FCM-Guldet til Heden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: FCM-Guldet til Heden  (Læst 5192 gange)
dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #15: 03 Nov 2006, 08:42 »

syntes det er rigtig godt skrevet . Jeg håber for dig at du får nogle forstærkninger, du sku jo gerne vinde mesterskabet. Men ellers ser fremtiden jo meget lys ud, men den ungdomstrup du har  Smiley
Logged



nicky-fmk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #16: 03 Nov 2006, 09:00 »

syntes det er rigtig godt skrevet . Jeg håber for dig at du får nogle forstærkninger, du sku jo gerne vinde mesterskabet. Men ellers ser fremtiden jo meget lys ud, men den ungdomstrup du har  Smiley

 FCM er uhyggeligt stærke i FM (;
 Jeg har da vundet ligaen og dong  i første sæson med kun 1 forstærkning  Rullende Øjne Thumbs Up
Logged

Lutter klaphatte !

Guldbrand
Gæst
 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #17: 03 Nov 2006, 09:27 »

Fed blog indtil videre.. syntes specielt godt om trøjerne og logoerne ved hver kamp  Thumbs Up  så det skal du ikke holde op med.. hehe  Wink   Cube nævnte at han ikke syntes du skulle skrive resultatet ved hver kamp.. der er jeg uenig.. for jeg syntes det er godt de står der.. Så man ikke er tvunget til at læse sig frem til resultatet.. men du kunne måske skrive referatet først, og så nævne resultatet efter..

en lille ekstra detalje jeg håber du vil overveje at indføre..  crazy   Men til de store kampe (FCK,Brøndby+ rival opgøret mod Viborg) kunne du måske så sætte lidt ekstra fokus på de opgør ?  det kunne være fedt hvis du lavede lidt ekstra medie overvågning over de kampe, + måske nogle spiller kommentare osv.. bare for at gøre de kampe lidt mere specielle   Wink   Men det er selvfølgelig op til dig   Thumbs Up     men forsæt det gode arbejde.. og du har ihvertfald allerede fanget min opmærksomhed..  Hævet Øjenbryn
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #18: 03 Nov 2006, 09:31 »

Fed blog indtil videre.. syntes specielt godt om trøjerne og logoerne ved hver kamp  Thumbs Up  så det skal du ikke holde op med.. hehe  Wink   Cube nævnte at han ikke syntes du skulle skrive resultatet ved hver kamp.. der er jeg uenig.. for jeg syntes det er godt de står der.. Så man ikke er tvunget til at læse sig frem til resultatet.. men du kunne måske skrive referatet først, og så nævne resultatet efter..

en lille ekstra detalje jeg håber du vil overveje at indføre..  crazy   Men til de store kampe (FCK,Brøndby+ rival opgøret mod Viborg) kunne du måske så sætte lidt ekstra fokus på de opgør ?  det kunne være fedt hvis du lavede lidt ekstra medie overvågning over de kampe, + måske nogle spiller kommentare osv.. bare for at gøre de kampe lidt mere specielle   Wink   Men det er selvfølgelig op til dig   Thumbs Up     men forsæt det gode arbejde.. og du har ihvertfald allerede fanget min opmærksomhed..  Hævet Øjenbryn

Det har jeg også foreslået ham i en privatbesked Smiley
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #19: 04 Nov 2006, 11:09 »

Igen tak for kommentarene. Bliv endelig ved med dem.  Thumbs Up

Efter at ha' læst dem, har jeg besluttet at referatet af kampen kommer først og nederst kommer så resultatet. Det vil blive skrevet med almindelig skrifttype så det ikke lige springer i øjnene. Mht. de store kampe mod BIF, FCK og VFF, så var det meningen at jeg ville gøre lidt mere ud af dem....
Logged

Veni, vidi, vici

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #20: 04 Nov 2006, 12:10 »


Efterhånden som dagene gik, blev mit humør ikke synderligt bedre. Resultaterne havde været i orden, men jeg syntes ikke at vi var i stand til at hente de forstærkninger som vi ville. Selvom vi havde prøvet at låne spillere som ikke fik spilletid i deres respektive klubber (bl.a. Marc Nygaard), var de ikke interesseret i at komme til Midtjylland. Jeg valgte dog at hanke op i mig selv, og tænkte at det nok skulle gå endda. Vi havde en masse talenter, som gerne ville op og bevise hvad de kunne. Jeg ville dog tage den lidt med ro og vente lidt med at tage dem med i kampene. Det var bestemt ikke alle som jeg følte var klar. Dem som jeg havde flyttet op på førsteholdet kunne komme med til kampene, og komme på banen når der enten var brug for det på grund af skader. Ellers ville de komme ind når jeg følte at vi havde kampen under kontrol.
Det var nu blevet tid at tage til Vejle. Vi følte allesammen at det gik rigtig godt, og var ovbeviste om at vi nok skulle slå Vejle. De havde godt nok overrasket og lå på en 5. plads efter 2 sejre og et nederlag, men de burde være til at klare.....



06.08.06
VB - FCM
Kampen blev fløjtet igang, og vi sad tungt på den. Desværre havde vi igen problemer med at ramme målet, helt klart noget vi skullehjem og arbejde med. Og så gik det som det jo altid gør. Modstanderen scorer! Et kvarter inde i kampen scorede Vejle, og vi havde endnu mere hårdt arbejde der skulle gøres. Vi fortsatte med at presse, stadig uden at kunne ramme målet. Vejle var godt klar over at vi havde det stærkeste hold og stod nede på deres egen banehalvdel og forsvarede deres føring, og satsede på kontra. Det gjorde de rigtig godt, lidt for godt til min smag. Lige inden pausen skete så det som ikke måtte ske; nemlig at Vejle scorede igen. Vi kunne nu gå til pause bagud med to, og vide at der skulle virkelig ske noget, hvis vi ville have points med hjem. Efter pausen med en halv time igen, var der ikke sket noget. Jeg satte derfor Christian Olsen ind i angrebet, men han var helt ved siden af sig selv. Claus Madsen skulle dog få hul på bylden, men desværre alt for sent. 4 min. før tid scorede han, men det var ringe trøst. Nul point idag, og en lang bustur ventede.
VB 2-1 FCM

Til den næste træning var humøret lavt. Efter den gode start på sæsonen, scorede vi for lidt. Jeg blev nødt til at tale med lidt større bogstaver, men selvfølgelig også opmuntre spillerne. Vi havde en masse skudtræning, og kombinationen af skideballe og derefter opmuntring syntes at have hjulpet. Spillerne scorede nu det ene flotte mål efter det andet, men det var jo kun træning. Min opgave var nu overføre det til kampen mod Randers.

13.08.06
FCM - RFC
Mit taktiske oplæg til kampen var at vi skulle angribe hårdt. Randers lå langt nede i tabellen, og de skulle ikke komme højere op efter kampen mod os. På trods af Christian Olsens dårlige kamp mod Vejle startede han på banen. En overraskelse var det nok for mange at jeg havde taget Thorup ud, og erstattet ham med Ajilore. Den unge nigerianer havde endnu ikke spillet under mig, men nu skulle han have chancen. Da kampen gik igang fulgte spillerne min taktik til punkt og prikke. Angrebene væltede ned mod Randers som også havde stillet sig ned bagi. De var dog ikke helt så gode til det som Vejle, og min nye mand Afilore scorede et fantastisk mål fra midtercirklen efter bare 8 min. Han havde nok noget han skulle bevise!! Vi fortsatte vores pres, og efter et kvarter scorede Afriyie, da han var gået med frem på et hjørnespark. D. Sørensen scorede efter en halv time, hvad der skulle vise sig at være kampens sidste mål. Vi havde kontrol over kampen, og nu skulle den bare køres hjem. Jeg ville ikke eksperimentere for meget med unge spillere, det var vigtigt at få alle tre point. Thomas Røll som var tilbage efter en skade kom på banen da der manglede en halv time. Han gjorde dog ikke det store væsen ud af sig, og kampens spiller blev helt fortjent Ajilore.
FCM 3-0 RFC
« Seneste Redigering: 04 Nov 2006, 12:36 af Birkedahl » Logged

Veni, vidi, vici

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #21: 05 Nov 2006, 01:21 »

Næste kamp var på hjemmebane mod vores rivaler fra Viborg. Vi havde en uges tid til at lade op til kampen, og vores gode resultat mod Randers kunne vi bruge positivt. Alle forudsætninger for en sejr var derfor til stede, og det kunne også mærkes på mig da jeg blev interviewet til en avis.

-"I spillede en god kamp mod Randers, men gik lidt i stå til sidst. Er der råd til det mod Viborg?"
-"Nej, bestemt ikke. Viborg er et stærkere hold, og jeg regner bestemt ikke med at komme foran så meget og så hurtigt mod dem, men det er en kamp godt kan vindes. Der er samtidig en masse prestige på spil, og hvis vi slapper af et kort øjeblik vil vi blive straffet med det samme"
-"Du starter inde med Ajilore mod Randers for første gang i denne sæson, vil han også starte mod Viborg?"
-"Ajilore gjorde det fantastisk, scorede et flot mål og blev kampens spiller. Efter den præstation er han bestemt svær at komme udenom."
Da du startede i klubben var der mange fans som var imod din ansættelse, det virker ikke som om det er så slemt mere. Føler du et pres fra jeres fans?"
-"Mit indtryk er helt klart at de accepterer mig mere nu. Men jeg er godt klar over at hvis det begynder at gå rigtig dårligt er der nok nogen som kræver at jeg bliver fyret, så et lille pres er der da. Men det har jeg intet imod, det betyder bare at jeg yder mit allerbedste hver dag, og til hver kamp."

Journalisten takkede for interviewet og gik videre for at tale med Ajilore.

-"Tillykke med kampen mod Randers. Regner du med at spille mod Viborg også?"
-"Jeg synes selv jeg spillede godt mod Randers, men det betyder ikke at jeg forventer at spille hver gang nu. Jeg bliver nok lidt skuffet, det er klart, jeg er i klubben for at spille fodbold, men det er trænerens beslutning."

20.08.06
FCM - VFF

Ajilore startede inde i kampen mod Viborg, det var et "krav" fra både pressen og vores fans. Han havde virkelig taget alle med storm. Vi stillede op i vores sædvanlige formation, mens Viborg spillede en 4-5-1. Det blev derfor hurtigt en kamp som skulle afgøres på midtbanen. Vi havde det meste spil og boldbesiddelse men Viborg kunne absolut godt følge med. Heldigvis for os havde lidt svært ved at bryde helt igennem, og det var ikke mange skud de havde på mål. Alligevel kom de foran efter 26 min. på mål af Jacob Olesen. Jeg synes at det gik godt alligevel, så derfor valgte jeg at fortsætte med samme taktik. Og bare 8 min efter fik vi også scoret. Ajilore scorede igen. Han stod det rigtige sted og bankede en ripost ind bag Alvbåge i Viborg-målet. I anden halvleg fortsatte vi vores pres og overtog lidt af spillet, Viborg virkede tilfredse med 1-1. Vi ville dog gerne have alle tre point, og gik efter dem. Samtidig skulle vi passe på nede bagi, et nederlag idag ville gøre mit sæde lunt, efter meget kort tid som træner. Der skete dog ikke mere, kampen sluttede uafgjort. Et ok resultat.
FCM 1-1 VFF
« Seneste Redigering: 05 Nov 2006, 13:03 af Birkedahl » Logged

Veni, vidi, vici

F.C.K.
Gæst
 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #22: 05 Nov 2006, 10:26 »

Fantastisk blog !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Logged

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #23: 05 Nov 2006, 12:31 »

Fantastisk blog !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sig det til crewet, når der skal kåres månedens blog....  Wink funny
Mange tak, ikke kun til dig, men til alle med positive tilbagemeldinger. Dejligt at høre..... Græder Forlegen
Logged

Veni, vidi, vici

Sehested47
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #24: 05 Nov 2006, 12:49 »

Super blog ! Kan godt lide grafikken...!
Logged

Hvad skal der stå her? Rullende Øjne

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #25: 05 Nov 2006, 13:34 »


Efter kampen mod Viborg ville alle have fat i Ajilore. Hans to kampe havde virkelig gjordt indtryk på folk. Alle sagde at NU måtte han da kræve at spille hver gang. Han var dog ligeså ydmyg, som første gang han satte sine fodboldfødder i klubhuset. Det betød bare at pressen nu gik til mig i stedet.

-"To kampe, to mål. Afleveringer der ligger præcis hvor de skal. Hvad mere forlanger du af ham, før han blir fast mand?"
-"Ikke mere. Som det ser ud nu, er han sikker på at starte inde, medmindre han bliver skadet eller ramt af karantæne."

Desværre fik Ajilore et slag på benet i kampen, men det var ikke værre end han nok skulle blive klar til næste kamp i superligaen. Vores næste kamp var dog i Dong Cup, og jeg besluttede at lade ham sidde over. Vores modstander var Kalundborg, så jeg ville spare nogen af spillerne.
Logged

Veni, vidi, vici

DelPiero
Gæst
 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #26: 05 Nov 2006, 13:37 »

Kan man få et ss af stillingen?
Logged

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #27: 05 Nov 2006, 13:46 »

23.08.06
Kalundborg - FCM
Pokalkamp mod Kalundborg. Ikke den mest spændende modstander, og heller ikke særlig stærk. Vi sparede nogen mand, så de var klar til næste kamp mod Horsens. Kampen forløb fuldstændig som vi forventede, vi kom foran efter et kvarter. 2-0 efter en halv og med 20 min. tilbage fik de lavet et selvmål. En udemærket præstation og vi var videre i turneringen.
Kalundborg 0-3 FCM
Logged

Veni, vidi, vici

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #28: 05 Nov 2006, 14:24 »

Kan man få et ss af stillingen?
Desværre har jeg allerede spillet videre, og hvis jeg sætter et SS ind af stillingen så ødelægger det spændingen.  Smiley Men jeg spiller ikke videre før jeg har skrevet om alle kampene, og så skal der nok komme lidt flere SS. Både af stilling, av. rating og topscorer. Men jeg var inde og kigge i spillet og da der på daværende tidspunkt var spillet 6 kampe så det sådan ud:

Som man kan se var FCN startet rigtig godt, med FCK og os lige bagefter. Så var der et lille spring ned til en stor gruppe, der lå meget tæt. I bunden var ACH isoleret....
Største positive overraskelse må være VB, og største negative OB. De var blevet spået en 3. plads.
Logged

Veni, vidi, vici

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FCM-Guldet til Heden
« Svar #29: 05 Nov 2006, 14:43 »

27.08.06
ACH - FCM
Kampen mod Horsens skulle vise sig at være en skændsel mod fodbold. Vi var kæmpe favoritter, selvom vi var på udebane. Desuden lå Horsens i bunden af ligaen med et point. Der var dog ingenting der fungerede for begge hold på nær forsvarene, og vi kunne forlade Horsens efter at have leveret årets dårligste kamp, uden ÉT eneste skud inden for rammen.
ACH 0-0 FCM
Logged

Veni, vidi, vici

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010