home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 487 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  The Baggies
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: The Baggies  (Læst 16697 gange)
gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #15: 13 Feb 2014, 17:46 »

Nedadgående form


Resultater:
Stoke(U) 1-0
Norwich(U) 5-2

Southampton(H) 6-0
Newcastle(U) 2-0
Arsenal(H) 1-0
Wigan(U) 1-1
QPR(U) 3-2
Liverpool(U) 2-3
Chelsea(U) FA 2-0
Cardiff(U) 3-2
Man City(U) 3-0

Reading(H) 1-1
Swansea(U) 1-1

De nedadgående resultater fra sæsonens første periode skulle vise sig at fortsætte i denne på forhånd udsete hårde periode. Med mange kampe mod nogle af ligaens bedre hold, og resultaterne led af samme grund. Holdet reddes af nogle meget flotte sejre mod nogle af de største favoritter i Arsenal og Liverpool. Mens flere af de andre resultater ikke ser så godt ud, har WBA dog i flere af dem fortjent noget mere ud fra spil og chancer. Problemerne er dog ikke svære at finde: Udover at der brændes alt for mange store chancer, tillades der alt for mange mål efter hjørnespark. 19 mål tilladt efter hjørnespark på 24 kampe er alt for meget(9 flere end nr 2), og gør det en del sværere at hente resultater. En del af årsagen ligger formentlig i spillestilen som i mange kampe giver en del flere hjørnespark væk end gennemsnittet. Men der bør stadigvæk ikke kunne scores næsten 1 mål imod holdet hver kamp.

Skadesmæssigt er man så småt begyndt at blive lidt ramt. Stortalentet Berahino er desværre ude i de næste 7-8 måneder. Et af de offensive lyspunkter i Fabbrini er også ude i ca. en måned, mens et andet af de offensive lyspunkter Adam Johnson lige er kommet tilbage fra en 2 måneder lang skadesperiode.

Med 14 kampe tilbage af sæsonen ligger WBA heldigvis stadig rigtig godt i forhold til målet som er overlevelse. Man har 10 point op til de magiske 40, samt 11 point ned til nedrykningstregen, dog med en kamp flere.


« Seneste Redigering: 13 Feb 2014, 17:48 af gerre » Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #16: 13 Feb 2014, 23:46 »

Mørke skyer


Resultater:
N Forest(H) 1-1
Palace(U) 3-1
Tottenham(H) 1-2
Chelsea (U) 2-0
Man Utd(U) 2-0
Stoke (H) 2-3

Everton(H) 1-0
Hull(U) 2-3
Southampton(U) 0-1

Norwich(H) 1-1
Newcastle(H) 3-1
Wigan(H) 2-2
Arsenal(U) 5-0
QPR(H) 2-2

Med det ene pointab efter det andet begyndte det at se bekymrende ud med hensyn til nedrykning og efter kampen mod Stoke var WBA faktisk trukket helt ned I nedrykningskampen. Med Evertons meget skuffende sæson var dette derfor lige pludselig et nedrykningsdrama med alle de nerver der hører til. Det var derfor sindsygt forløsende da Sessegnon leverede en af sine efterhånden få og også sin sidste aktion for klubben og smækkede bolden i kassen med 10 min tilbage. Med to efterfølgende sejre var sæsonen lige pludselig sikret og man kunne give nogle af sine yngre talenter muligheden at vise sig frem, hvilket de også gjorde. Hvis det ikke var for to tåbelige pointtab mod nedrykkerne Wigan og QPR hvor man begge gange fører 2-0 er man faktisk sluttet helt fint af, efter en ca. 4 måneders lang periode med kun 3 sejre.

Hvor det blev Berra der var sæsonens spiller sidste år, kan man i denne ikke komme udenom angriberen og klubbens topscorer Shane Long der endnu engang leverer varen. Med 18 mål blev han nr. 3 på ligaens topscorerliste. Vundet af en vis Cornelius…

Men nu bliver det endnu engang tid til pre-season og dertilhørende transfervindue hvor WBA må forventes at være aktive. Der kommer i hvertfald at mangle spillere til alle kæder da Schwarzer, Myhill, Berra, Wisdom, Moro, Sessegnon blandt andre har kontraktudløb. Samt der er interesse omkring flere af profilerne!

Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #17: 18 Feb 2014, 18:10 »

Transferstatus


Berra havde kontraktudløb, men også en option på en etårs forlængelse, som klubben udnyttede. Da der trods stor interesse om flere andre spillere aldrig udmøntede sig i deciderede bud blev der ikke solgt ud denne gang heller, og derfor måtte prioriteterne til dette transfervindue blive en midterforsvar, angriber samt en reservemålmand, i den rækkefølge. Til dette var der opstillet et budget på ca. £8 mio.

Rækkefølgen var sportsdirektøren tilsyneladende ikke enig da han startede transfervinduet med at købe angriberen Jelle Vossen for 2,8 mio. En fin signing af en mand der med 118 mål i 187 kampe har bevist sig målscorer i Genk. Med sin stærke mentalitet kan han også gå ind og blive en leder på et hold der ikke har alt for mange i forvejen.

Købet blev fulgt op af et køb for fremtiden i Crewetalentet Joe O’Donnell for 825k samt angriberen Eren Derdiyokl for 2,9 mio. Isoleret set fine køb men unødvendige, til de penge da man nu sad med lidt over 1,5 mio til både en midterforsvar til startopstillingen og en reservemålmand. Der var budt på flere forskellige midterforsvarere, men alle havde valgt andre klubber.

Men problemet blev løst ved endnu engang at tage til Liverpool. Liverpools nye træner Michael Laudrup havde besluttet at Andre Wisdom var klar til at indgå i hans førsteholdstrup, og derfor ikke mulighed for at låne ham mere. Tilgengæld betød det at Martin Skrtel kom i overskud og kunne hentes for 875k.

Til sidst i transfervinduet lykkedes det også at hente klubbens reservemålmand i det lovende talent at Mitchell Beeney for 850k hos lokalrivalerne Aston Villa.

Med det var transferbudgettet tomt og truppen komplet. Ved at undgå for meget fravær i midterforsvaret burde den også være i stand til at levere målet som er en sikker midterplacering i denne sæson.

Før sæsonen og i starten af sæsonen er jeg blandt andet blevet tilbudt trænersæderne hos Swansea og nedrykkerne Wigan der begge to tilbød mig transferbudget på over £20 mio, så på det område kunne WBA ledelsen godt oppe sig en smule, da klubbens økonomi er stærk!


Lovende opstart


Resultater:
Man City(U) 1-0
Everton(H) 2-0
Dag & Red(H) LC 3-1

Stoke (U) 0-0
Palace(H) 3-1
Swansea (U) 1-2
Blackburn(U) LC 1-3
Norwich(H) 2-1
Southampton(U) 3-4

Fulham(U) 2-2
Cardiff(H) 3-2
Chelsea(U) LC 2-2 (4-5)
Tottenham(H) 2-1

Man Utd(U) 3-2
Liverpool(H) 0-2

Sæsonen er startet flyvende og der er fuldt ud udnyttet det “lette” program, som der er startet ud med. Nederlag i Manchester må forventes og uafgjort ude mod Stoke er heller ikke noget skidt resultat. Mod Liverpool burde man få mere ud af kampen,  men ellers er der kun Fulhamkampen der må siges at være skuffende. Ellers har man været god til at vinde de ”sikre” sejre samt flere af 50/50 kampene. Desuden er der vist stærk mentalitet ved at komme tilbage fra nærmest umulige situationer mod især Cardiff og Chelsea og få det optimale resultat.

Forsvaret er lidt for åbent og tillader mange mål, men angrebet med nyindkøbet Vossen i spidsen leverer tilgengæld også i den anden ende. En del af det kommer af at der er løsnet lidt op i formationen og taktikken og der forsøges at angribe mere modsat tidligere hvor der primært gik ud på at lukke af og køre kontra.

Med en foreløbig 4. plads og 23 point efter 12 kampe, samt en kvartfinaleplads i Carling cuppen er både forventningerne og forhåbningerne for denne sæson overgået. Forhåbentlig kan stimen af nederlag hurtigt brydes og ikke udvikle sig til den længerevarende nedtur ala sidste sæson.


« Seneste Redigering: 18 Feb 2014, 21:30 af gerre » Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #18: 18 Feb 2014, 21:04 »

Enkelt og ligetil. Sådan skal den skæres.
Logged


gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #19: 19 Feb 2014, 23:37 »

Sæsonen lever!


Resultater:
West Ham(U) 0-1
Newcastle(H) 2-3
Derby(U) 1-3
Man Utd(H) LC 1-1 (5-4)

Reading (H) 0-0
N Forest(H) 0-0

Chelsea(U) 5-0
Arsenal (H) 0-1

Man City(H) LC 1-1 1.leg
Ipswich(H) 2-1 FA
Man City(H) 1-2
Stoke(H) 1-0
Norwich(H) 2-1 FA

Man City(U) LC 3-1 2.leg
Swansea(H) 3-0
Southampton(H) 3-1
Norwich(U) 1-4

Der har I løbet af denne periode også været et transfervindue hvor WBA-bestyrelsen endda havde stillet yderligere £6 mio til rådighed. Så meget blev der ikke brugt. Langtfra, men holdets svaghed, bredden i midterforsvaret blev styrket med købet af Gary Cahill der var kommet i overskud hos Mourinho i Chelsea for 325k.

Resultatsmæssigt har denne periode også været fin. Der har været et fint cuprun der dog blev stoppet i semifinalen. At nå i finalen efter at have mødt både Chelsea, Utd og City havde nok også været lidt meget af det gode. I FA Cuppen lever holdet også, og med en kamp mod Cardiff forude er der også muligheder for yderligere avancement. I ligaen har der været lidt flere pointtab, men igen primært i kampe hvor det må forventes. Uafgjorte mod Reading og Forest burde og skulle dog gerne give 4 yderligere point. 4 point der godt kan komme til at blive forskellen på hvorvidt det kan stå på europæisk bold til næste sæson. Men det er heller ikke kravet…

Og jeg forventer det heller ikke, da der i de sidste 14 kampe ligger flere af den slags kampe holdet har haft svært ved at vinde indtil nu, som vil koste i sidste ende. Alt i alt ligger vi dog nr syv efter 24 kampe, og det endda med færre kampe end de fleste omkring os. Og med et fint hul ned til de næste hold er der også pt. muligheder at kigge opad.

Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #20: 25 Feb 2014, 18:47 »

Absolut godkendt!

Resultater:
Crystal Palace(U) 1-1
Cardiff(U) 2-1 FA
Cardiff(U) 2-2
Fulham(H) 4-1
Tottenham(U) 0-2

Everton (U) 3-3
Man Utd(H) 1-4
West Ham(H) 1-1
Newcastle(U) 0-0
Liverpool(U) 1-1

Derby(H) 4-1
Reading(U) 0-1
N Forest(U) 3-4

Chelsea(H) 0-3
Arsenal(U) 3-2


Sæsonen blev afsluttet på godkendt vis og med en 7. plads i Premier League også oversteget forventningerne inden sæsonstart. Pga. Liverpools FA Cup titel blev det denne gang ikke nok til europæisk deltagelse til næste sæson. Og med kun et point op til Stoke kigger man da med irriterende blikke på tidligere omtalte hjemmekampe mod Reading og Forest og nu West Ham hvor man burde være istand til at sejre.

Pokalen blev stoppet mod Cardiff, hvor det dog længe lignede en omkamp indtil forsvaret i de sidste minutter faldt i søvn og lod Frazier Campbell løbe gennem hele forsvaret og score sejrsmålet.

På trods af flere offensive forstærkninger var holdets stjerne nok engang gode gamle Shane Long der med 21 mål også blev holdets topscorer. På midtbanen er Gheorge Thorne trådt i karakter og også begyndt at tiltrække interesse fra de større klubber.

Da Swanseas nedrykning var en realitet skyndte venstrebacken Ben Davies at forlade den synkende skude, og Garlich var ligeså hurtig at lave en aftale med Swansea til £4,2 mio.


Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #21: 09 Jun 2014, 17:24 »

Nå det er måske igang med at komme igang med bloggen igen.

Jeg har siden sidste opdatering spillet endnu en sæson. Davies var det eneste indkøb i forhold til startopstillingen. Taarabt blev også købt i starten af Januar, da der var behov for flere offensive muligheder ved indførelsen af ny taktik.

Målet for sæsonen var minimum en gentagelse af resultatet inden, der blev til 64 point og 7. plads. Det så ikke ud til at lykkes da det hele vejen igennem lignede en placering omkring 8-10 plads. Men med en rigtig stærk slutspurt  og lidt svingende spil fra holdene foran lykkedes det at forbedre resultatet med 2 point og 2 placeringer. Derved er jeg endelig klar til europæisk fodbold.

Tabel 

Som de to foregående sæsoner er det én spiller der kan tage stor del af æren for resultatet. Og det er selvfølgelig Shane Long. Denne gang ikke bare klubbens topscorer, men ligaens topscorer med hele 25 mål.

Da der investeres i både stadion og diverse faciliteter op til den nye sæson er det ikke givet med store forstærkninger. Til gengæld vil jeg med de yderligere kampe til næste sæson inkludere nogle af klubbens største talenter der er i øjeblikket. De er f.eks. venstrebacken Andrew Thomsen, Midtbanespilleren Joe O’Donnell,, offensive midtbanespilleren Darren Flemming   samt angriberen Edoardo Fanciulli.

Målet for næste sæson er naturligvis som altid at forbedre placeringen. At bryde ind i top 4 er dog meget svært så en ny EL kvalifikation vil være tilfredsstillende. Generelt at forbedre defensiven vil også være et mål. At score flere mål end mestrene og stadigvæk have 34 mål dårligere målforskel er ikke godt nok!
Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #22: 09 Jun 2014, 22:26 »

Sommeren startede med en kontraktforlængelse til mig. Udover større sikkerhed betød den også en aftale at jeg skal blive målt på min evne til at føre ungdomsspillerne gennem systemet og op på førsteholdet. Dernæst ændrer den nye kontrakt på magthierarkiet i forhold til transfers, da jeg nu har vetoret. Dvs. sportsdirektør Garlich kan forhandle på vegne af klubben men det er mig der har sidste ord.

Der er også lavet flere transfers end planlagt. Vinduet startede med de planlagte handler med kantspilleren Caprari for £1,5 mio og højrebacken fra Rennes Joshua Police for 4,5. Derved var der god dobbeltdækning på samtlige positioner, og god bredde til et hårdt kampprogram.

Da midterforsvareren Ekstrand fik ødelagt hele sin sæson, inden den var startet blev den langsigtede plan om at gøre forsvaret hurtigere fremskyndet med købet af Dortmundspileren Jan Kirchhoff for 5,5.

Lige inden sæsonstart besluttede George Thorne at han, på trods af at have lovet mig en sæson mere, ville videre til en større klub. Han røg til FC Bayern for 23 mio og ind som erstatning kom både Adrien Rabiot fra PSG og talentet Sergio Lopez fra Granada.

På vinduets sidste dag kom også endnu en midterforsvar i den tidligere Utd-spiller Michael Keane for 3,9 fra Forest. Det er lidt af en luksushandel, men mon ikke han i løbet af det næste år har overtaget starterpladsen fra Cahill.

Derudover var sportsdirektøren meget interesseret i at tilføje en angriber mere, og fik forhandlet med 3 forskellige spillere alene på deadline day. Det blev dog afvist hver gang.
Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #23: 06 Jul 2014, 21:36 »

Endnu en sæson er overstået og som det vigtigste er det overordnede mål, kvalifikation til Europa, nået. CL var en reel mulighed med få kampe igen, men så besluttede FM at jeg ikke længere kunne score mål og måtte nøjes med EL.

Tabel
 
Sidste sæsons EL blev en større skuffelse, og den manglende kynisme der prægede især starten af sæsonen blev afgørende. Især kampene mod Dynamo Kiev der røg videre på min bekostning blev dyre, da der sammenlagt over de to kampe blev afsluttet 46 gange mod 13 gange men kun scoret én enkelt gang og kun hentet det ene point også.

EL
 
I FA Cuppen nåede vi helt til semifinalen hvor vi løb ind i Man City, der sammen med naboerne virker mere eller mindre uovervindelige… Så alt i alt en godkendt sæson!

Jeg har i længere tid bekymret mig om hvordan det ville gå den sæson Shane Long gik ned i kadence. Det skete denne sæson, men kostede heldigvis ikke ligaen i sidste ende, da afløserne steppede up, med blandt andet en af mine unge spillere i Fanciulli samt erfarne Vossen.

Mit sats på de unge spillere i sæsonen blev desuden en større succes. O’Donnell er blevet en fast del af den centrale midtbanerotation og startede hele 20 ligakampe. Fleming etablerede sig hurtigt som førstevalg på højrekanten hvor han viste god målfarlighed. Allerede som 19-årig er han også valgt som årets spiller i klubben.
Den sidste spiller Thomson fik aldrig nogen særlig spilletid desværre, da Ben Davies var i stand til at spille stortset alle kampe, og springet i niveau desværre ser ud til at være for stort pt. I hvertfald offensivt.
Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #24: 06 Jul 2014, 22:52 »

Først og fremmest er der nu skiftet sportsdirektør i klubben, da kontrakten med Garlich løb ud. Min chairman erstattede ham med den tidligere Readingtræner Steve Coppell på en 3-årig kontrakt. Ikke umiddelbart mit optimale valg, men hans første bud på transferkøb har været positive. Her i spillet kom han fra sportsdirektørsroll en i West Ham.

Der er fortsat investeret i stadion der snart står klar med ca 11,000 yderligere tilskuere, samt faciliteter. Da jeg også har set mig nødsaget til at forstærke holdet denne sæson har økonomien det ikke særlig godt pt. men mon ikke det vender igen.

Allerede inden sæsonslutningen blev der aftalt en pris på £3,5 mio på Liverpools Raheem Sterling. Da Nottm Forest rykkede ned var jeg heller ikke langsom til at aktivere en nedrykningsklausul på sølle 4,7 mio på Vlado Bojic.
Derefter gik Coppel i gang og hentede til midtbanen Fabinho for 1,9 mio i Gremio. På højrebacken blev der budt 3,9 mio på Patricio Martinez fra River. Ikke en nødvendig tilføjelse, men kvalitetsforøgelsen til en rimelig billig penge var for godt til at sige nej til. Det medfører at Police bliver udlånt til Nantes denne sæson og forhåbentlig kan komme tilbage og vinde en plads til næste sæson. Til midterforsvaret er der også købt Ronnie Cairns fra Celtic for 1,8 mio. Han vil agere 3/4 valg.

Ud er blandt andet røget ikonerne Shane Long og Graeme Dorrans, begge til Rangers. Begge spillere ønskede nye udfordringer. Derudover købte Newcastle Berahino for 7,25 mio. Berahino har siden oprykningen desværre aldrig formået at blive den profil man håbede på, og en fin pris for en spiller der ikke havde udsigt til meget spilletid. Longs og Berahinos afgang efterlader dog også kun 2 naturligere angribere på førsteholdet. Pga. for stramme økonomiske rammer kan dette dog ikke rettes op på her og nu.

Udover indkøbene der alle er relative unge vil der ikke forsøges at indsluse flere unge spillere til denne sæson. I tilfælde af skader osv. står følgende dog klar: Ivan Bilic, Nicky Mackie og Charlie Hutchings. Med angriberproblemerne i truppen kan sidstnævnte godt tænkes at få en rolle.
Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #25: 15 Jul 2014, 19:01 »

Sæson 2019/20 er overstået og minimum målsætningen om EL kval er endnu engang opnået. Hvordan ved jeg dog ikke helt. Pga. en helt horribel opstart med kun 2 point i sæsonens første 9 ligakampe, var samtlige målsætninger forvandlet til ren overlevelse, og sædet blev noget varmere. Halvvejs inde var jeg stadig truet af nedrykningen. Men så skete der tilgengæld noget, en opblomstring med nogle sejre i streg og pludselig lå jeg i baghjulet af EL kvalifikationsplads erne. Det endte med at blive forholdsvis komfortabelt endda.



Denne gang lykkedes det også bedre I EL. I en overkommelig gruppe forventede jeg også at gå videre. Og det lykkedes på trods af at det først blev afgjort til allersidst. I knockout fasen slog vi Granada ud, før Marseille blev en for stor opgave.

I Carling Cup nåede vi hele vejen til Wembley før uovervindelige Man City stod i vejen. Man Utd er nok også temmelig trætte af sine naboer efterhånden.

Årets spiller fra sidste sæson, Fleming havde svært ved at gentage sine bedrifter, delvis pga. de nye kantindkøb der gjorde hans vej til banen lidt længere. Af denne sæsons fremtrædende spillere uden at der er nogen der skiller sig helt ud kan nævnes f.eks. spilstyreren på midtbanen Rabiot, venstrekanten Sterling. Hele 15 mål og gode præstationer, det rene steal til kun 3,5 mio. Og ikke mindst angriberen og målscoreren Fancioulli, der har fået sit hele store gennembrud. Mine forventninger til Bojic på højrekanten er ikke helt blevet indfriet, men jeg håber på en forbedret anden sæson hvor han formår at udnytte sine tydelige kvaliteter.
Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #26: 14 Aug 2014, 14:35 »

Der er denne sommer sket en fornyelse i min stab. Kevin Kean fik ikke forlænget sin kontrakt som assistent og i stedet blev Fabio Celestini ansat. Han blev hentet i Malaga. Udover det blev Palmeiras reservemanager Edinho blev hentet ind til at tage sig af den taktiske træning. I Ajax var Arsenal-legenden Dennis Bergkamp klar til at skifte og vil styre angrebstræningen. Den sidste mand ind blev hentet i FCK og var ingen mindre end den tidligere Brøndby-cheftræner og Man Utd mand Rene Meulensteen der tager sig af skudtræningen.

Førsteprioriteten med hensyn til transfers op til den nye sæson har været målmandspladsen, da Guzan efterhånden er begyndt at misse niveau og det unge reservetalent Beeney på trods af fine stats aldrig har vist sig som en sikker sidste skanse. Derfor var jeg på udkig efter to keepere. I Frankrig fandt jeg Alphonse Areola på free transfer efter at kontrakten med PSG var løbet ud. I Italien og nærmere bestemt Juventus fik jeg lov til at låne stortalentet Francisco Toranzo. Desværre kun for denne sæson og med købsklausulen helt oppe på 17 mio er det nok urealistisk at kunne købe ham fri.

På den centrale midtbane var jeg også på udkig efter en offensiv minded kreativ spiller som jeg fandt i Rusland og Spartak Moskva. For 8,5 mio hentede jeg Evgeny Ivanov, der er udset til at spille en mere fremskudt rolle, enten ved siden af Rabiot, eller foran en mere defensiv spiller.

Ud over det er der hentet backupspillere. I angrebet har jeg købt Daniel Antos fra Saint-Etienne for 3,4 mio. Han skal være andenviolin efter Fancioulli. I Fluminense har jeg hentet den meget alsidige Carlão for 3 mio. Han er primært reserve på venstreback, men vil formentlig også få kampe i midterforsvaret og på den defensive midtbane. Til midterforsvaret er der i Porto B hentet Cristiano Abreu på free transfer. Til sidst er der også hentet en enkelt til fremtiden, da jeg i Brøndby hentede den næste Laudrup for 2,3 mio.

På deadline day kom der dog en smule mere gang i den takket være Newcastle. De smed nemlig hele 19 mio på bordet for Ronnie Cairns hvilket jeg accepterede. Hele 17,2 mio profit på en spiller jeg købte 13 måneder tidligere! 14,5 mio af de penge blev hurtigt sendt videre til Barcelona der tilgengæld sendte Norbert Rapp til England.
Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #27: 14 Aug 2014, 20:14 »

I Januar transfervinduet skete der yderligere et par transfers da Gladbach henvendte sig med 15 mio for midtbanespilleren Fabinho. Igen 13,1 mio profit på 1,5 års arbejde med spilleren. Afløseren blev hentet i Toulouse hvor Oscar Pimenta blev købt for 10,75 mio.

Resultatsmæssigt blev det den indtil videre klart bedste sæson. Med 3. pladsen skal vi endelig ud at prøve kræfterne med de største hold i Europa, og er endda sikkret gruppespil. Desværre blev der spillet lidt for mange uafgjorte kampe til at kunne udfordre holdene om mesterskabet, men det bliver næste skridt!



EL var også tæt på at blive den helt store succes, da hverken Lille, Udinese eller Schalke kunne stille noget op i knockout-fasen. Men i semifinalen havde de senere vindere fra PSV lige præcis de afgørende marginaler og gik videre på udebanemål.

Pokalerne var ikke det store at skrive hjem om, i Carling cuppen blev Man City endnu engang endestation i kvartfinalen. I FA Cuppen måtte jeg meget skuffende ud efter nederlag i 5. runde mod Championshipholdet Birmingham.

Bojic formåede som håbet at tage sit spil et niveau op og var den afgørende profil på et ellers generelt meget stærkt spillende WBA-hold. Med 19 mål og hele 21 assists kan man ikke andet end være tilfreds! Ellers fortsatte angriberen Fanciulli sit gode spil og blev holdets topscorer med 23 mål. I forsvaret der som regel har været den store akilleshæl leverede lederen Kirchhoff også en stærk præstation.
Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #28: 18 Aug 2014, 15:46 »

Et meget svært transfervindue er overstået. Det var svært at finde kvalificerede spillere til den rigtige pris og af samme grund er der formentlig et par positioner der mangler forstærkning. Forhandlinger om ejerskab af klubben midt i transfervinduet hjalp naturligvis heller ikke på det.

Først og fremmest er der afskibet et par spillere der blev vurderet for dårlige til klubbens ambitioner. Der er tale om anføreren Jelle Vossen der røg videre til West Ham. Diego Fabbrini der i mange sæsoner var en vigtig offensiv del af holdet kunne ikke længere nøjes med sin nye backuprolle og blev solgt til Wigan. Forsvarspilleren Michael Keane blev også vurderet for dårlig efter flere svage præstationer i anden halvdel af sidste sæson. Everton ville gerne give et par mio for ham.

Derudover var Gladbach tilsyneladende meget tilfredse med Fabinho, så de ville endnu engang hente forstærkning i WBA. Igen endte buddet på 15 mio for den offensive dirigent Sergio Lopez.

Der kom dog også nogle spillere ind. Endnu engang vendte klubben sig mod Frankrig og hentede både midterforsvareren Leo Vergez i Toulouse for 8 mio samt venstrebacken Jose Rafael Ramos i Rennes for 7 mio. I Real Madrid var den offensive tekniker Michele Lioi kommet i overskud og kunne hentes for kun 1,6 mio.

De manglende køb betyder naturligvis at der må hentes talenter op som backupspiller. Det drejer sig om den centrale midtbanespiller Nickie Mackie, den offensive midtbane Niall Johnson, samt angriberen Charlie Hutchings.

Endnu en kvalifikation til CL er naturligvis målet i denne sæson, men det kan helt sikkert blive svært at indfrie. Da jeg endelig lader til at have fundet en holdbar taktik og formation vil jeg i min næste opdatering komme lidt ind på mine taktiske overvejelser og roller på holdet.
Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Baggies
« Svar #29: 20 Aug 2014, 12:14 »

Jeg har efter nogle sæsoners arbejde endelig formået at skabe en taktik der nu har været holdbar i længere tid. Ellers har det været temmelig standard at en ny taktik har fungeret voldsomt godt i ca et halvt år hvorefter den pludselig ikke kan noget som helst.

Jeg arbejder i øjeblikket med to forskellige formationer, bygget ud fra nogenlunde samme tankegang og spillere. En offensiv, der har til hensigt at dominere modstanderen og nedbryde et forsvar. Samt en defensiv omstillingsbaseret taktik.

Den offensive:
Taktikken er en 4-5-1 som FM kalder den, men egentlig udformet som en 4-2-3-1. Den skal gerne fokusere på at få spillet op bagfra og så ellers fylde op med folk.

Hele taktikken begynder ved den dybdeliggende playmaker, der skal på bolden nede på egen banehalvdel, men samtidig skal dække af for venstrebacken når angrebene er etableret længere oppe. Venstrebacken skal som det ses nemlig bare se at komme fremad og skabe bredde i venstreside når kanten trækker ind i banen. I modsatte side er det lidt mere klassisk spil med en offensiv wing samt en back, der har tilladelse til at gå frem også, men gerne skal være lidt mere disciplineret.

Angriberen skal primært score mål, men som advanced forward skal han til en vis grad også være i stand til at skabe chancer for sine medspillere.

Uden bold bliver der forsøgt at presse modstanderen højt og fremprovokere fejl i deres opspil, eller tvinge dem til at spille lange bolde op i banen.






Den defensive:
Egentlig lidt samme formation, bare med et mere defensivt udgangspunkt.

De centrale spillere placeres et hak længere nede og friheden til at angribe er fjernet hos nogle af spillerne. Der er ikke de mange og komplicerede spillemønstre i denne taktik. Det handler om at holde organisationen, og ellers fange modstanderne i ubalance og sende de tre forreste afsted.

Der er også forsøgt at etablere en mellemting mellem disse tilgange som en tredje mulighed, men da holdet sjældent hang sammen som en enhed i den er forsøget skrottet for nu.
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010