home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 405 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  The Lutz Pfannenstiel Challenge
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: The Lutz Pfannenstiel Challenge  (Læst 7062 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
The Lutz Pfannenstiel Challenge
« : 17 Jan 2014, 17:39 »

Hej alle,

Hvis nogen af jer mangler en udfordring, så er dette muligvis noget for jer.

Udfordringen er opkaldt efter en tysk fodboldspiller ved navn Lutz Pfannenstiel. Det unikke ved ham var at han nåede at spille for 25 forskellige klubber i så forskellige lande som New Zealand, Singapore, Finland og Armenien. Dette skal vi forsøge at gøre ham kunststykket efter.

For dem, som ikke har stiftet bekendtskab med dette før, har jeg kopieret retningslinjerne ind fra sidste år.

Først og fremmest er det et journeyman spil. Som navnet hentyder til er der stor fokus på en anderledes karriere rundt omkring i sjove kroge af fodboldverdenen.

Konceptet er som følger:
-   Start et spil op med så mange ligaer som overhovedet muligt. Jeg er selv startet op med samtlige nationer og ligaer.
o   Det medfører selvfølgelig at spillet går langsomt, men det er en del af charmen. Derudover skal man mindst have 2 rækker (hvor muligt) med fra hvert land.
-   Database-størrelsen er irrelevant i og med at man har så mange ligaer med, så small DB er fint.
-   Den eneste editor-ændring der er acceptabel er at gøre diverse landshold spilbare.
-   Man skal være arbejdsløs fra starten af og man skal have Sunday League Footballer som Past Experience.
-   Angående ens nationalitet, kan det anbefales at man ikke bare er dansker da dette kan gøre at der er en tendens til at få tilbudt danske jobs. Jeg er i mit eget spil fra Kroatien og Colombia.
-   Derefter er det blot at gå på ferie og indstille det således at man søger alle jobs. I jobsamtalerne man bliver tilbudt skal man forsøge at få jobbet, forstået på den måde at det er imod konceptets ånd at stille urimelige krav så man er sikker på ikke at få jobbet. Når du har fået en klub, så kan det anbefales at gå ind i "Manage Subscriptions" og justere lidt, da man ellers vil få cirka en milliard nyheder hele tiden.
-   LLM reglerne skal følges (vil definere LLM reglerne nedenfor).
-   Det er en del af konceptet at man flakker meget rundt i ens karriere, så når man får et jobtilbud mens man er ansat i en klub allerede, så skal det accepteres. Dette er egentligt hoved-princippet i challengen. Hvis det ikke følges, så kan spillet ikke karakterises som en del af denne challenge.
-   Det står en frit for at sige op i en klub, men det vil være dårlig stil at sige op i en klub uden at give det en chance, så en 10-15 kampe bør være absolut minimum.
-   Man må gerne være træner for landshold hvis det er det man har lyst til.

LLM reglerne
Nøgleordet her er realisme og det er lidt op til digselv at definere realisme men de følgende kriterier er minimum:

-   "Staff Responsibilites/Ansvarlig for staben". Her skal du kun styre de ting som giver mening, så fx hvis du har en Head Scout ansat, så skal denne være ansvarlig for al opgaver relateret til talentspejderne. Selvfølgelig gør det dit arbejde, som manager, markant sværere, da du nu vil være meget mere afhængig af andre personer. Men sådan ser virkeligheden i den store fodbold-verden også ud. 
-   Alle spillere man tilføjer til ens ønskeliste skal enten være scoutet af ens talentspejdere eller tilbudt en af agenter. Spillerne som kan scoutes kan findes på følgende måder:
o   Igennem scouting assignments
o   Modstandere
o   Rygter (hvis pressen kæder dig sammen med en spiller)
o   Nyheden omkring fritstillede spillere (her er det vigtigt at notere at det ikke er tilladt at subscribe til alle ligaer i spillet da man derfor får alt for mange nyheder omkring dette.
-   Derfor er Player Search funktion forbudt land til enhver tid.
-   Downloadede taktikker/træningsprogrammer er ikke tilladt – yderst realisme ville være at man skulle basere sine taktikker ud fra den samling standard taktikker der er i spillet fra starten af og så lave få ændringer ud fra dem, men hvis man har sin egen taktik så kan den også accepteres.
-   Det er tilladt at spørge ens assistent om potentielle lånemuligheder.
-   Attribute masking skal være slået til.
-   Træningskampe skal arrangeres af en assistent.

Det følgende kan virke ret strikst, både i forbindelse med selve konceptet og LLM. Men det er for at skabe den ultimative udfordring.

Jeg tænkte at tråden her kunne både bruges til at fortælle om ens TLPC (The Lutz Pfannenstiel Challenge) karrierespil og også hvis man har spørgsmål til det ene eller andet.

Da dette er mit første spil i FM14 så kan det være at konceptet skal justeres lidt, men den tid den sorg.

Med venlig hilsen
Dan

Deltagere:
Saviola: Larne (Nordirland)
Sunbao: I Malaysia et eller andet sted.
« Seneste Redigering: 19 Jan 2014, 12:38 af Saviola » Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #1: 17 Jan 2014, 17:43 »

Kan lægge ud med hvordan det ser ud i mit spil.
Min manager er som skrevet fra Kroatien og Colombia og blev indkaldt til 3 forskellige jobsamtaler før der var bid.
Den første var engelske Stockport, mens den anden var svenske Karlberg, mens den tredje klub, som også endte med at tilbyde mig jobbet, var indonesiske Persibo Bojonegoro.
Klubben er at finde i den anden bedste række hvor vi er spået en placering som nr. 7 ud af 16. Bestyrelsen vil have at vi slutter midt i tabellen.

Mere om klubben kommer senere. :-)
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #2: 17 Jan 2014, 18:10 »

Altid sjovt med noget Pfannenstiel! Ville gerne være med, men har desværre ikke rigtig tiden til det - kan ikke gå ind i et pfannenstiel spil uden 100% engagement :-)

Følger lige med indtil videre dog!
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #3: 17 Jan 2014, 20:02 »

Efter at have læst om g00n's seneste påfund om at afprøve FMC med en masse ligaer, så har jeg valgt at starte forfra, dog bare i FMC!
Er stadigvæk fra Kroatien og Colombia, men denne gang fik jeg tilbudt et job i det nordirske: Larne hedder klubben!

TBC!
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #4: 17 Jan 2014, 20:15 »

Ja, tror lysten indtræf efter du nævnte FMC, det lyder bare som et perfekt match til denne challenge!

Det passer generelt bedre til denne challenge med at flytte klub hurtigt og ikke tænke på så meget andet end at hente nogen spillere, spille kampe og rykke videre hurtigt.

Har dog et spørgsmål til reglerne, bør det ikke kun at være tilladt at være enten landsholdstræner eller klubtræner, således man ikke kombinere disse to, det virker vel en smule urealistisk at man holder to af disse jobs eller hvordan er det her?
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #5: 17 Jan 2014, 22:02 »

Godt at høre! :-)

Ang landstrænerjob så er det op til ens eget temperament om man gider det eller ej. Synes ikke det gør den store forskel? Men hvis der er flere der vil have det fjernet, så kan vi gøre det. :-) Jeg er rimelig neutral.
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #6: 17 Jan 2014, 23:38 »

Tænker mest på realismen.

Der er vel ikke mange trænere der er begge dele i dag? Jeg kan ikke lige nævne eller huske nogen der har været begge ting samtidig - kan dog bunde i en elendig hukommelse.

Men det kan bare være mit eget "mindset", at jeg undgår begge job samtidig  Hævet Øjenbryn

Men der er nok lang tid til det er en realitet Rullende Øjne
Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #7: 17 Jan 2014, 23:40 »

Var der ikke noget med Guus Hiddink på et tidspunkt...
Logged



Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #8: 19 Jan 2014, 12:26 »



Så blev denne udfordring skudt igang og som skrevet tidligere så er første stop ud af forhåbentligt mange nordirske Larne. Rent geografisk, så er Larne placeret i det østlige af landet og der er direkte færgeforbindelse til Skotland! Og som det kan ses på det øverste billede, så går våben og alkohol, som i så mange andre steder i verdenen (!), hånd i hånd med fodbold!

En finurlig ting omkring det nordirske fodboldsystem er antallet af turneringerne, da man udover at selvfølgelig spille i ligaen, så deltager man også i følgende turneringer: Co. Antrim Shield, Steel & Sons Cups, League Cup og Intermediate Cup. Grundet antallet af obskure turneringer, så har Larne faktisk vundet en del turneringer igennem tiderne, men mere relevant er at de har været i finalen 7 gange i de to turneringer med større betydning end blot at vinde et gavekort til den lokale pub: National Cup og League Cup - og det er rekord i Nordirland!

Fodboldholdet huserer i den anden bedste nordirske række: Belfast Telegraph Championship I hvor man er spået en midterplacering af pressen, hvilket bestyrelsen også forventer af en. Ens hjemmebanekampe er på Inver Park som brillerer ved ikke blot at være en græsbane men faktisk ved at have en tribune og det gør at der er plads til 1100 på en god dag.

Klubben er semiprofessional af status hvilket gør at der er to deltidsspillere i klubben mens resten er på amatør-kontrakter. Det betyder at der potentielt kan være mange udskiftningerne i truppen i løbet af sæsonen, da spillet i de tidligere versioner har haft svært ved at håndtere amatørklubber. Derfor besluttede jeg for at få hentet en sæk spillere ind i starten for at gardere mig for at miste ligeså mange spillere senere hen.
Men det virker til at der er mindre kaos i amatørrækkerne i FM14 end i de tidligere versioner så nu hvor jeg er 5 måneder inde i spillet så har jeg kun mistet 3 spillere og har endda oplevet at nogle af mine spillere har sagt nej til et tilbud fra en anden klub. Dejligt. Dette medfører en halv stor trup, men da de fleste er amatører, og derfor kun får betaling når de er i truppen så er det lidt ligegyldigt.

Truppens sammensætning fra dag et af var således at man kun havde 2 kantspillere i hele klubben og det var egentligt en kærkommen gave til mig i forhold til den slags fodbold jeg ønskede at praktisere i klubben. Nemlig at spille på et meget lille område med fokus på at vinde duellen på midten af banen, så det blev til en formation uden decidet kantspillere og istedet for en slags diamant på midten hvor fokus ville være at holde på bolden og på det her niveau  bør det gøres med så mange spillere centralt som overhovedet muligt da der derved er flere spilmuligheder. En anden nøgle på det her niveau er at have lidt hurtige angribere og så få dem til at løbe om kap med forsvarsspillerne - du får nogle afbrændere ud af det som får dig til at tænke på at dine spillere ville være bedre egnet til rugby, men målene kommer der også lidt af.

Grundet den begrænsede ugentlige træningsmængde forårsaget af at spillernes status som amatørere og dertil de mange nye spillere i truppen, gjorde det at det tog rigtig lang tid for spillerne at lære taktikken at kende. Dette medførte lidt svingende resultater i starten, selvom det første nederlag først kom i 6. runde mod Distillery. Men efter lidt tid og med signingen af angriber Chris Shimmon en måned ind i sæsonen, kom der styr på tingene og dét kom der en del sejre ud af. Især november var en dans på roser, hvor angrebsduoen Shimmon og Maguire stod for 8 ud af 9 mål i blot 3 ligakampe og som bevis på hvor god måned det nu engang var, blev jeg kåret som månedens manager for første gang i min karriere!

Og her forneden er der lidt rå data fra de første par måneder i Larne!





Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #9: 19 Jan 2014, 13:07 »

Hvordan ligger du placeringsmæssigt i ligaen? Det ser da ud til at køre rigtig godt for dig i ligaen.
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #10: 19 Jan 2014, 13:14 »

Er på nuværende tidspunkt nummer et i ligaen efter 14 kampe. Der er 3 point ned til nr. to. Det er kun nummer et der rykker direkte op. Nummer to skal ud i en playoff kamp, så det bliver nok en spændende affære hele sæsonen igennem.

Er du kommet igang?
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #11: 19 Jan 2014, 20:04 »



Nu er første sæson overstået og det endte med det bedste tænkelige resultat, idet jeg vandt ligaen og derved sikrede mig oprykning til den bedste nordirske række. Det var egentligt ikke fordi at vi spillede flot og sprudlende fodbold igenem hele sæsonen da jeg kun fik skovlet 10 point sammen i de sidste 9 kampe, men alle de andre tophold fik også gummiben og det kan man ikke brokke sig over!

Af mindeværdige kampe skal nævnes udebanekampen mod Donegal Celtic som kom i kølevandet på to nederlag og det startede da heller ikke særlig godt, da man efter en time var bagud 3-0 og en mand i undertal, men så skete det her:


Jeg er overhovedet ikke sikker på om holdet har niveauet til den bedste række, da min bedste spiller egentligt er jævnlig dårlig:


Derudover kommer at der ikke er luft i økonomien til forstærkninger da der er et underskud på £15,000 - hvilket er cirka 10% af den årlige omsætning.

Men mit håb går på at min scouting range bliver forøget til at dække de andre britiske øer og den vej igennem måske få nogle engelske amatører ind.

Her er lidt data fra den anden halvdel af sæsonen.



Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #12: 19 Jan 2014, 20:44 »

Er på nuværende tidspunkt nummer et i ligaen efter 14 kampe. Der er 3 point ned til nr. to. Det er kun nummer et der rykker direkte op. Nummer to skal ud i en playoff kamp, så det bliver nok en spændende affære hele sæsonen igennem.

Er du kommet igang?

Hold op nogen updates  Tunge

og tillykke med oprykningen.

Regner med at starte i morgen aften

Logged


NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #13: 20 Jan 2014, 18:10 »

Jeg er startet op i FMC. Dog opstår der hurtigt 2 spørgsmål:
-   Attribute masking skal være slået til.
-   Træningskampe skal arrangeres af en assistent.
Disse to punkter, kan vel ikke lade sig gøre i FMC?

Alle lande bliver valgt og jeg går i gang med min challenge...

Jeg har valgt at være Canadier, der har en italiensk mor (Second nationality).

Past experience bliver sat til sunday footballer (Som det står skrevet).

Jeg går på ferie og søger "any club" under job søgningen.



Den 9 Juli 2013 bliver jeg tilbudt et job fra SJ Vêr, de spiller i den portugisiske tredje division,
i FM kaldet "National Championship", hvor der befinder sig 8 rækker A til H.

De tilbyder mig et Deltidsjob som manager og samtidig tilbyder de mig 4.500 kr i ugen (18.000 i måneden).
Jeg føler jobbet passer mine ambitioner, men at lønniveauet er for lavt.
- Dog prøver jeg at huske, at der kun er tale om et deltidsjob.
- Prøver med 7.500 kr i ugen (30.0000 i måneden)

Det ender med at jeg for mig forhandlet frem til en uge løn på 5.750 kr (23.000 i måneden).

Jeg betragter det som en fin startløn, i sær da jeg er uprøvet på dette niveau og notere mig at skatteprocenten hedder ca. 35%

Kontrakten løber indtil sommeren 2014.

Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Lutz Pfannenstiel Challenge
« Svar #14: 20 Jan 2014, 18:34 »

Du har fuldstændig ret i at der er nogle begrænsninger i forhold til de oprindelige retningslinjer men det er der ikke så meget at gøre ved. :-)

Ganske spændende sted du er havnet henne!

Jeg er godt igang med anden sæson og er pt nr. 8 ud af 12 hold og har 3 point ned til playoff pladsen efter 8 kampe.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010