home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 311 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Homoseksualitet
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Homoseksualitet  (Læst 24483 gange)
vikt0731
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Homoseksualitet
« : 09 Jan 2014, 15:28 »

Efter at Thomas Hitzlsperger er sprunget ud som homo, har der været en stor debat.

De fleste spillere roser Hitzlsperger for sin beslutning, og jeg er enig. Selvfølgelig er det i orden at Homo, men der er rigtig mange af dem, som simpelthen ikke tør at springe ud, hvilket er lidt sørgeligt. De venter til de er har lagt støvlerne på hylde, fordi de er bange for reaktionerne af holdkammeraterne, træneren, medier osv. 
Jeg syntes det er en stor debat at tage op nu, fordi der er så mange som ikke tør at sige det.

Der er dog også nogle idioter som Alex fra PSG, som hader Homoseksuelle. Alex er af den mening, at det er ulækkert og forkert og at gud ikke skabte os sådan. Det for mig op i det røde felt. De må være som de vil, det skal en hvis gud vel ikke bestemme?

Vil meget høre jeres mening om Homoseksuelle i fodbold....
« Seneste Redigering: 09 Jan 2014, 17:14 af -KNM- » Logged

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Homoseksuelitet
« Svar #1: 09 Jan 2014, 15:38 »

Synes at homoseksuelle er OK. Men der er jo selvfølgelig noget med at, holdkammeraterne er halvnøgne, og at de homoseksuelle kan være, ja du ved nok, men jeg har INGEN forstand på det.

Men personligt er verden for alle gode personligheder Opstemt
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

WittingB
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Homoseksuelitet
« Svar #2: 09 Jan 2014, 15:41 »

Halvnøgen? Vi er sgu da nøgne i badet imens vi laver helikopteren for fuld skrue!

Anyways - Homoseksuelitet er fint med mig, synes ofte dem jeg er stødt ind i er søde og rare mennesker. Så længe de ikke genere og prøver på noget, kan jeg ikke se det forkerte i det.
Logged

Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her


Les Pitchouns - jagten på tronen

Månedens blogger :Dec, 2013

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Homoseksuelitet
« Svar #3: 09 Jan 2014, 15:41 »

Jeg vil godt lige starte med at sige, jeg har intet imod homeseksualitet - Folk skal være sammen med dem de har lyst til. Og det burde ikke være "modigt" af dem at komme ud af skabet, det burde bare være naturligt .. Meeen.

Det er meeeeget svært at være homo i fodbold, og grunden er at spillerne er så meget sammen som de er. Da jeg gik i folkeskole og havde idræt, var der en dreng fra en af de andre klasser der var sprunget ud - helt fint, intet galt der - men det er så mærkelig en stemning at gå i bad med folk, der måske/måske ikke "tænder på en". Det giver en meeeget mærkelig stemning, og det her var måske kun 1-2 gange om ugen. Fodboldspillere er sammen hver eneste dag, og går vel i bad sammen hver eneste dag måske 1-2-3 gange sammen. Men selvfølgelig skal "homoerne" komme ud af skabet og begynde at leve deres eget normale liv.

Jeg synes også Alex er en idiot med hans udtagelser, men burde han ikke også ha' lov til at ha' hans egen mening/religion? Det skal folk vel ikke blande sig i. Jeg synes ikke folk skal blande sig i, hvordan folk står religiøst - Hvem er vi til at bestemme det? Hvis han mener at hans gud synes det er forkert, så er det jo forkert i hans verden? Og man vil aldrig kunne komme uden om de holdninger, som de meget ekstreme religiøse grupper kommer med. Men han skal vel også ha' lov til at ytre sin mening, ligesom alle andre har lov til det - Ligemeget hvor dum den er.

Nå, her kom jeg med lidt debat til din tråd Wink
Logged


22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Homoseksuelitet
« Svar #4: 09 Jan 2014, 15:42 »

Sjovt at køre rundt i store menneskeskabte biler, drevet af kemisk fremstillet brændstof, og så mene at noget som både mennesket og mange dyrearter har gjort i hundredetusinder af år er unaturligt. Grin

Har ikke læst det om Alex, men hvis det er sandt skal han nok være glad for at han havde talent for fodbold.. Virker godt nok uigennemtænkt.

Men ja de - homoseksuelle elitesportsudøvere - mangler nok nogle frontløbere.. Hvilket er synd, det må være hårdt at undertrykke sit sande jeg i så langt tid.
Logged

vikt0731
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Homoseksuelitet
« Svar #5: 09 Jan 2014, 15:43 »

Man altså de har jo ligeså meget ret til at være her, som dig og mig?
Det kan godt være at man bader sammen, men derfor behøver de jo ikke tænke sådan, når de er sammen med deres venner?
Personligt, ville jeg da hellere have at han siger det mens han spiller, så klubben ved det. I stedet for efter, så man ikke kan gøre så meget ved det.

Men typer som Alex forstår jeg slet ikke...
Logged

vikt0731
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Homoseksuelitet
« Svar #6: 09 Jan 2014, 15:46 »

Men til PhilipFlink:
Han har jo selvfølgelig lov til at sige det, men det er lidt ligesom ytringsfrihedensgræ nse. Du kan jo sammenligne det med en nudist strand, du må jo gerne vise din ***, men det er ikke sikkert at man bliver imponeret, ligesom jeg langt fra er imponeret af Alex.
Dumt, dumt og atter dumt...

Jeg er dog imponeret over Hitzlsperger, han er den første rigtige "topspiller" som står frem. Respekt.
« Seneste Redigering: 09 Jan 2014, 15:48 af vikt0731 » Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Homoseksuelitet
« Svar #7: 09 Jan 2014, 15:47 »

Jeg synes også Alex er en idiot med hans udtagelser, men burde han ikke også ha' lov til at ha' hans egen mening/religion? Det skal folk vel ikke blande sig i. Jeg synes ikke folk skal blande sig i, hvordan folk står religiøst - Hvem er vi til at bestemme det? Hvis han mener at hans gud synes det er forkert, så er det jo forkert i hans verden? Og man vil aldrig kunne komme uden om de holdninger, som de meget ekstreme religiøse grupper kommer med. Men han skal vel også ha' lov til at ytre sin mening, ligesom alle andre har lov til det - Ligemeget hvor dum den er.
Ligesom nazister, racister (og kapitalister Wink) har han selvfølgelig lov til at have sådan en holdning, men at ytre den viser da i høj grad både taktløshed, manglende situationsfornemmel se, og i høj grad manglende tankevirksomhed.

Tænkt at bruge gud - som af alle ting i verden burde stå for accept og det gode i folk - som undskyldning for at være snævertsynet og fordømmende. Dumt. Smiley

Men ja han har lov til at ytre den, lige som jeg også kunne ytre at jeg personligt mener at alle negere er vanskabninger. På trods af at "de var her først".
« Seneste Redigering: 09 Jan 2014, 15:49 af 22 » Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Homoseksuelitet
« Svar #8: 09 Jan 2014, 15:48 »

Bare lige for at generalisere i en debat der ofte handler om det...

Så kan fodboldspillere være personer, hvor alt anden dannelse end deres evner med en bold, har været uinteressant. Derfor kan man kun forventer de udtalelser Alex kommer med.
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Homoseksuelitet
« Svar #9: 09 Jan 2014, 15:50 »

Ligesom nazister, racister (og kapitalister Wink) har han selvfølgelig lov til at have sådan en holdning, men at ytre den viser da i høj grad både taktløshed, manglende situationsfornemmel se, og i høj grad manglende tankvirksomhed.

Tænkt at bruge gud - som af alle ting i verden burde stå for accept og det gode i folk - som undskyldning for at være snævertsynet og fordømmende. Dumt. Smiley

Nu ved jeg ikke hvad hans gud siger, men hvis hans gud siger at homoer er "bad company" - Så kan du jo ikke gøre så meget ved det, hvis det er det man tror på. Så kan du kalde hans religion dum, men så er det jo en helt anden debat. Som jeg skrev synes jeg selv det er en åndssvag udtagelser, men hvis det er det han tror på.
Logged


vikt0731
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Homoseksuelitet
« Svar #10: 09 Jan 2014, 15:53 »

Men hvilke mennesker tror på det?
Der er jo ikke rigtig nogle ulemper ved det, kan selvfølgelig godt se det med badet, men hvis det er det største problem, så må man godt lige tage sig samme.
Hvad er det for en verden hvor folk syntes det er klamt at være Homo?
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Homoseksuelitet
« Svar #11: 09 Jan 2014, 15:55 »

@phillip

Min pointe var også blot at understrege den - synes jeg selv - åbenlyse svaghed i hans person/intelligens han viser ved at bruge gud som undskyldning.

Jeg er kristen og hetero og jeg er helt 100% overbevist om at Gud er helt nede med homoseksualitet. Hvilket vel egentlig siger mere om mit eget syn på Gud og homoseksualitet, end det siger om Guds syn på homoseksualitet. Smiley
« Seneste Redigering: 09 Jan 2014, 15:56 af 22 » Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Homoseksuelitet
« Svar #12: 09 Jan 2014, 15:56 »

Men hvilke mennesker tror på det?
Der er jo ikke rigtig nogle ulemper ved det, kan selvfølgelig godt se det med badet, men hvis det er det største problem, så må man godt lige tage sig samme.
Hvad er det for en verden hvor folk syntes det er klamt at være Homo?
Den samme verden hvor folk hellere vil holde et fodboldstævne i en ørken end at redde 100.000.000 menneskeliv Smiley
Logged

vikt0731
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Homoseksuelitet
« Svar #13: 09 Jan 2014, 16:00 »

Du har helt ret 22.
Der er faktisk en på mit hold som er Homo, og det ligger man jo slet ikke mærke til, man kan slet ikke mærke det på ham.
Når nu han er så kristen, hvordan ved han så, at Gud er imod Homoseksueliltet?

Det er der overrasker mig, er at alle kører det helt vildt op, som om det er noget der er alt for mærkeligt og unaturligt at være. Homoseksualitet burde være normalt, ligesom mørke mennesker også burde være det.
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Homoseksuelitet
« Svar #14: 09 Jan 2014, 16:02 »

Diskrimination af homoseksuelle, racisme m.fl. er ting vi må leve med Smiley

Er man homoseksuel, er man homoseksuel - jeg sætter bare pris på at man har maneer og er anstændig.
Er man ligesom en heteroseksuel, så kan jeg forholde mig til det. Bare fordi at "du" er bøsse, så skal du jo ikke skabe dig, have løse håndled og din stemme skal forandres 100%.

Jeg tror dog ikke at vi kommer til at se nogen springe frem mens deres aktive karriere er igang - ikke på topplan.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010