home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  1 Bruger, 527 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Homoseksualitet
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 Udprint
Forfatter Emne: Homoseksualitet  (Læst 24588 gange)
Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #105: 09 Jan 2014, 21:31 »

Hvor går grænsen for ytringsfrihed? Må jeg gerne fortælle dig at din datter burde skydes - så længe jeg ikke gør mere end det
Det må han da godt, hvis han vil...
Det er jo ham der siger det, der har et problem og ikke omvendt. Jeg ville bare grine, ikke tage det seriøst, ligesom med Medina Smiley

Du kan jo sammenligne ytringfrihendensgræ nse med en nudist strand, du viser din ***, men ikke alle bliver imponeret.
Inden I kommer helt i selvsving. Ytringsfriheden er grundlæggende men ikke ubegrænset. Dvs at ingen må forhindre dig i at ytre dig, til gengæld kan du til hver en tid stilles til ansvar for dine udtalelser, f.eks. ved en domstol.

Ja, du må gerne fortælle mig at min datter skal skydes, det må ingen forhindre dig i. Du skal bare være klar på at tage konsekvensen, for det er en trussel du er kommet med.

Nej, det er ikke som en nudiststrand. En nudiststrand er et sted hvor alle er blevet enige om nogen andre regler end vi har i det "normale" samfund. Her må alle vise den frem, ja man skal vel egentlig... Wink

Men alt det her er jo offtopic, det handler om homoseksualitet. Efter min mening er bibelen, koranen, og religion i det hele taget håbløst forældet. Hvorfor har vi ellers så svært ved at fylde kirkerne?!? Lad dog folk gøre som de har lyst til, der er da ingen der har ret til at bestemme over andres seksuelle overbevisning...
Logged

Veni, vidi, vici

Gungner
Gæst
 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #106: 09 Jan 2014, 21:39 »

Som uddannet præst, er min holdning følgende:
Jeg har absolut intet imod homoseksualitet, fred være med folk der er til den slags.
Men jeg er imod at de skal kunne vies i kirken, da kirken handler og opererer efter bibelen, hvori homoseksualitet er forkert.
Logged

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #107: 09 Jan 2014, 21:45 »

Som uddannet præst, er min holdning følgende:
Jeg har absolut intet imod homoseksualitet, fred være med folk der er til den slags.
Men jeg er imod at de skal kunne vies i kirken, da kirken handler og opererer efter bibelen, hvori homoseksualitet er forkert.
Enig! Som sagt mener jeg at folk skal have lov til at gøre hvad der passer dem, men de kan ikke forvente at de kan lave om på "reglerne" i kirken.
Logged

Veni, vidi, vici

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #108: 09 Jan 2014, 21:48 »

Men den danske kirke er jo ikke baseret på en fundamental læsning af Biblen?

Er det ikke dobbeltmoralsk at ville vie fraskilte og ikke homoseksuelle?
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #109: 09 Jan 2014, 21:49 »

Som uddannet præst, er min holdning følgende:
Jeg har absolut intet imod homoseksualitet, fred være med folk der er til den slags.
Men jeg er imod at de skal kunne vies i kirken, da kirken handler og opererer efter bibelen, hvori homoseksualitet er forkert.

Amen. Jeg har intet imod homoseksuel, og de må for min skyld gerne indgå ægteskab. De skal bare ikke forventet at det kan blive i kirken hvor det velsignes af Gud.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #110: 09 Jan 2014, 21:52 »

Som uddannet præst, er min holdning følgende:
Jeg har absolut intet imod homoseksualitet, fred være med folk der er til den slags.
Men jeg er imod at de skal kunne vies i kirken, da kirken handler og opererer efter bibelen, hvori homoseksualitet er forkert.

Uden at komme alt for meget ind i debatten vil jeg udtrykke min uenighed med dette. Der står så meget i Bibelen der er det rene vrøvl. De ting følger kirken jo selvfølgelig heller ikke. Og jeg mener at alt det vås om hvor forkert homoseksualitet er hører med dertil.

Jeg nægter at tro på at gud ikke elsker homoseksuelle, forbyder deres seksualitet og sender dem i Helvede. I så fald vil det ikke være en god gud. Og så ryger hele konceptet vel egentlig for alvor. Bibelen er skrevet af mennesker. Ikke af gud.
Logged

FC Barcelona

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #111: 09 Jan 2014, 21:54 »

Som uddannet præst, er min holdning følgende:
Jeg har absolut intet imod homoseksualitet, fred være med folk der er til den slags.
Men jeg er imod at de skal kunne vies i kirken, da kirken handler og opererer efter bibelen, hvori homoseksualitet er forkert.

I så fald bør du også selv leve helt og holdent i trit med alle biblens budskaber. I øvrigt mener jeg at det er et klar incitament for at adskille kirken fra staten.
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #112: 09 Jan 2014, 21:56 »

Men den danske kirke er jo ikke baseret på en fundamental læsning af Biblen?

Er det ikke dobbeltmoralsk at ville vie fraskilte og ikke homoseksuelle?

Og hvis man skal tro og følge alt der står i Biblen fundamentalistisk, er incest så okay? Som der står i 1. Mosesbog 19: 31-36:

31      Da sagde den ældste til den yngste: "Vor Fader er gammel, og der findes ingen Mænd her i Landet, som kunde komme til os paa vanlig Vis.
32      Kom, lad os give vor Fader Vin at drikke og ligge hos ham for at faa Afkom ved vor Fader!"
33      De gav ham da Vin at drikke samme Nat; og den ældste lagde sig hos sin Fader, og han sansede hverken, at hun lagde sig, eller at hun stod op.
34      Næste Dag sagde den ældste til den yngste: "Jeg laa i Gaar Nat hos min Fader; nu vil vi ogsaa give ham Vin at drikke i Nat, og gaa du saa ind og læg dig hos ham, for at vi kan faa Afkom ved vor Fader!"
35      Saa gav de atter den Nat deres Fader Vin at drikke, og den yngste lagde sig hos ham, og han sansede hverken, at hun lagde sig, eller at hun stod op.
36      Saaledes blev begge Lots Døtre frugtsommelige ved deres Fader;

Sakset fra http://www.kalliope.org/da/digt.pl?longdid=bibel1mose19

PS. Det er iøvrigt historien om Lot, der undslipper Sodoma og Gomorra
« Seneste Redigering: 09 Jan 2014, 21:58 af Nibali » Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #113: 09 Jan 2014, 21:57 »

Ja, du må gerne fortælle mig at min datter skal skydes, det må ingen forhindre dig i. Du skal bare være klar på at tage konsekvensen, for det er en trussel du er kommet med.

Lige netop derfor, jeg mener at Medinas 'straf' er helt på sin plads. Selvom jeg egentlig ikke helt er klar over om han overhovedet fik en...
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #114: 09 Jan 2014, 21:58 »

I øvrigt mener jeg at det er et klar incitament for at adskille kirken fra staten.

Præcis.

Lad kirken gøre som de vil og lad så folk selv vælge om de vil være en del af de holdninger.

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #115: 09 Jan 2014, 21:58 »

Nibali: Nu er biblen jo trods alt skrevet af katolske biskopper...

Wester: Netop!
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #116: 09 Jan 2014, 21:59 »

Og hvis man skal tro og følge alt der står i Biblen fundamentalistisk, er incest så okay? Som der står i 1. Mosesbog 19: 31-36:

31      Da sagde den ældste til den yngste: "Vor Fader er gammel, og der findes ingen Mænd her i Landet, som kunde komme til os paa vanlig Vis.
32      Kom, lad os give vor Fader Vin at drikke og ligge hos ham for at faa Afkom ved vor Fader!"
33      De gav ham da Vin at drikke samme Nat; og den ældste lagde sig hos sin Fader, og han sansede hverken, at hun lagde sig, eller at hun stod op.
34      Næste Dag sagde den ældste til den yngste: "Jeg laa i Gaar Nat hos min Fader; nu vil vi ogsaa give ham Vin at drikke i Nat, og gaa du saa ind og læg dig hos ham, for at vi kan faa Afkom ved vor Fader!"
35      Saa gav de atter den Nat deres Fader Vin at drikke, og den yngste lagde sig hos ham, og han sansede hverken, at hun lagde sig, eller at hun stod op.
36      Saaledes blev begge Lots Døtre frugtsommelige ved deres Fader;

Sakset fra http://www.kalliope.org/da/digt.pl?longdid=bibel1mose19

Ja, det stemmer jo meget godt overens med det han vil frem til. At kirken netop ikke er fundamentalistiske, så hvorfor insisteret de på at være det når det angår homoseksuelle?
Logged

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #117: 09 Jan 2014, 22:00 »

Lige netop derfor, jeg mener at Medinas 'straf' er helt på sin plads. Selvom jeg egentlig ikke helt er klar over om han overhovedet fik en...
En diskussion jeg ikke vil blande mig i, da jeg ikke kender nok til det. Jeg ytrede mig bare om definitionen på ytringsfrihed...  Wink
Logged

Veni, vidi, vici

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #118: 09 Jan 2014, 22:08 »

Ja, det stemmer jo meget godt overens med det han vil frem til. At kirken netop ikke er fundamentalistiske, så hvorfor insisteret de på at være det når det angår homoseksuelle?

Jeg er ikke helt sikker på, hvad din pointe er? Jeg er enig med -KNM- og uddyber blot med min egen undren?
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Homoseksualitet
« Svar #119: 09 Jan 2014, 22:09 »

Jeg er ikke helt sikker på, hvad din pointe er? Jeg er enig med -KNM- og uddyber blot med min egen undren?

Undskyld! Overså dit "Og" i starten. Bare se bort fra min kommentar  Grin
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010