home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 411 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Sjoveste hold i FM14
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Sjoveste hold i FM14  (Læst 30454 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sjoveste hold i FM14
« : 03 Jan 2014, 16:13 »



Ofte er det store spørgsmål når man starter et nyt spil... "Hvem skal jeg være?"
Der er utrolig mange gange jeg selv sidder og tænker længe over,
hvilket hold jeg har lyst til at starte min kommende færd med.
 Derfor har jeg netop valgt at starte et nyt koncept op, som jeg har valgt at kalde "Sjoveste hold i FM14".
Det som det går ud på er, at jeg i første indlæg vil skrive lidt
 omkring hold jeg synes er sjovest og finder sjovest at spille med.
Det er ikke i rækkefølge, men blot for at give lidt inspiration.
 Derefter er folk jo mere end velkommen til selv at skrive om de hold de finder sjovest!
Jeg vælger blot at gøre lidt ud af det, men det er naturligvis ikke et krav at man gør det for at skrive i tråden!
Jo flere forslag, des bedre. Det kan give en masse inspiration og få mere gang i klubtrådene på siden!


1) Shakhtar Donetsk

KLUBTRÅD: HER
LIGA: UKRAINSKE PREMIER LEAGUE
MEDIE PROGNOSE: 1. PLADS
TRANSFERPENGE: 350 - 465 MILLIONER
STJERNER: BERNARD, CHYGRYNSKYI, SRNA

Kan man lide at bruge penge, så kan man lide at styre Shakhtar. Shakhtar Donetsk er den rigeste klub i spillet, og derfor kan man virkelig få brugt sine penge til at hente spillere for. Man kan desuden tiltrække nogle rigtig klassespillere, især hvis man får succes - og det gør man oftest, da holdet lige et niveauet over resten af ligaen i Ukraine. Den hårde del kommer i, at man også gerne skulle have succes i Europa. Det kan være rigtigt svært at nå langt i Champions League, da man hele tiden skal sørge for at have ukrainere inde omkring startopstillingen. Kan du klare det?



2) Schalke 04

KLUBTRÅD: HER
LIGA: 1. BUNDESLIGA
MEDIE PROGNOSE: 3. PLADS
TRANSFERPENGE: 22 - 29 MILLIONER
STJERNER: DRAXLER, HÖWEDES, KEVIN PRINCE BOATENG

Den tidligere tyske storklub har været nede i en lille bølgedal de seneste par sæsoner. Der vrimler dog med talent i Schalke, og man kan uden tvivl godt påstå at Schalke måske har de bedste unge spillere i Football Manager 14 i form af Draxler og Meyer. Kan man holde på de to guldfugle har man en fremragende offensiv de næste mange år. Ikke nok med det, har Schalke også andre unge spillere som Christian Clemens og Leon Goretzka, der virkelig også kan gå hen og blive fremragende fodboldsspillere. Derudover behøver man vidst ikke at nævne en græker i forsvaret, vel? Kan du true Bayern og Dortmund med dette talentspækkede hold? Pengene er ikke de store, hvorfor man virkelig må have fokus på de unge spillere.



3) Atletico Madrid

KLUBTRÅD: HER
LIGA: LA LIGA
MEDIE PROGNOSE: 3. PLADS
TRANSFERPENGE: 37 - 52,5 MILLIONER
STJERNER: DIEGO COSTA, KOKE, ARDA TURAN

Hvert eneste år ser vi enten Real Madrid eller Barcelona snuppe pokalen i Spanien, men lillebror fra Madrid er så småt begyndt at lege med. Den spanske klub har fået et slagkraftigt hold helt nede fra ungdomsrækkerne og bliver ved med at imponere i fodboldverden. Stjernen Diego Costa er en målskytte fra en anden planet, og han er meget vigtig at holde på for at opnå succes i den lille Madrid-klub. Europa deltagelse er et must hvert eneste år, og måske man kan komme langt i Champions League med den rette lodtrækning.



4) Wigan

KLUBTRÅD: HER
LIGA: CHAMPIONSHIP
MEDIE PROGNOSE: 1. PLADS
TRANSFERPENGE: 130 - 167 MILLIONER
STJERNER: HOLT, BOYCE, MALONEY

Wigan rykkede ned med Martinez ved roret. På samme tid valgte de dog lige at slå Manchester City i FA Cup-finalen, og det var der mange fodboldtilhængere som jublede over. Wigan har spillerne til at spille fremragende offensiv fodbold og tilmed har Wigan økonomiske midler til at gå ud og investere kraftigt i truppen. En hurtig tilbagevenden til Premier League og pludselig kan man virkelig udvikle dette mandskab og sætte sit eget præg på det. På trods af en nedrykning kan Wigan stadigvæk tiltrække mange gode spillere, men man skal kæmpe for at overleve i Premier League. Kan man nå helt til tops med Wigan og deres økonomiske muskler fra starten af spillet?



5) Real Sociedad

KLUBTRÅD: NEJ
LIGA: LA LIGA
MEDIE PROGNOSE: 7. PLADS
TRANSFERPENGE: 22 - 28 MILLIONER
STJERNER: GRIEZMANN, VELA, MARTINEZ

Real Sociedad er en talentfabrik uden lige, og deres meget unge mandskab begynder virkelig at vise tænder med en flot deltagelse i Champions League. Kan man komme til Champions League venter der mange gode milioner til klubkassen, som man kan bruge til at købe unge spillere og udvikle dem. Det summer af talent i Sociedad, hvilket kan ses på spillere som Vela, Martinez og Griezmann, som man virkelig skal forsøge at holde på. Vela og Agirretxe udgør et farligt angreb, der nærmest er garant for mål i hver eneste kamp. Et spændende mandskab med en fin økonomi.



6) Dortmund

KLUBTRÅD: HER
LIGA: 1. BUNDESLIGA
MEDIE PROGNOSE: 2. PLADS
TRANSFERPENGE: 147 - 162 MILLIONER
STJERNER: LEWANDOWSKI, REUS, HUMMELS

Bayern mig her og Bayern mig der. I Tyskland er Bayern de store vindere for tiden, men lige bag dem finder man en anden meget omtalt klub i form af Dortmund. De gulklædte tropper har fået hentet fremragende ind og står med en solid trup med mange unge spillere i blandt. Det er dog unge rutinerede spillere, da de har fået chancen meget tidligt i deres karriere og grebet den. Kan du efterfølge det flotte stykke arbejde som Klopp har gjort og vælte Bayern permanent af pinden? Dortmund har potentiale til at blive en af de helt store klubber i Europa i fremtiden, måske det er dig som skal føre dem derop.



7) AS Monaco

KLUBTRÅD: HER
LIGA: LIGUE 1
MEDIE PROGNOSE: 4. PLADS
TRANSFERPENGE: 305 - 455 MILLIONER
STJERNER: FALCAO, MOUTINHO, ABIDAL

Penge, penge, penge. AS Monaco bliver nogle gange omtalt om AS Moneyco, hvilket ikke er uden grund. De franske oprykkere bruger penge som det passer dem, hvilket har gjort at de har fået skabt en formidabel trup, der dog er lidt gammel på nogle positioner. Især forsvaret kunne trænge til noget ungt blod, da man bl.a. finder Abidal og Carvalho, der ikke just er de yngste spillere i verden. I angrebet finder man en af verdens bedste angribere i form af Falcao, som ofte kan afgøre kampene på egen hånd. Midtbanen er også stjernespækket med store profiler, men på nogle positioner kan der godt findes bedre alternativer. I Frankrig finder man dog også Paris SG, der også har mange millioner i ryggen. Kan du overhale hovedstaden indenom og blive kongen i Frankrig?



8) AC Milan

KLUBTRÅD: NEJ
LIGA: SERIE A
MEDIE PROGNOSE: 2. PLADS
TRANSFERPENGE: 44 - 57,5 MILLIONER
STJERNER: BALOTELLI, EL SHAARAWY, KAKA

Milan har altid været en af de helt store klubber i verden. Alle har altid snakket om Milan, da mange af de bedste spillere i fodboldhistorien har optrådt for klubben. Netop nu, går det dog ikke videre godt for den store italiensk magtfaktor gennem store dele af fodboldtiden i Serie A. Milan har problemer med at få det hele til at køre på skinner på trods af de har fremragende fodboldspillere som Balotelli og Kaka i truppen. Milan skal være et tophold, et hold der kan spille med om Champions League-trofæet og et hold som andre hold frygter - det er de dog ikke lige nu. Er du manden som kan ændre dette og få 'alderdomshjemmet' tilbage på sporet?



9) Arsenal FC

KLUBTRÅD: HER
LIGA: PREMIER LEAGUE
MEDIE PROGNOSE: 4. PLADS
TRANSFERPENGE: 315 - 400 MILLIONER
STJERNER: ÖZIL, RAMSEY, WILSHERE

Arsenal overraskede hele fodboldverden i sommers med Mesut Özil til London. Hver eneste sæson er Arsenal fans blevet skuffet over ambitionsniveauet, og det har de seneste sæsoner været en hård kamp for at ende i top fire. Der er kommet nye tider i Arsenal og de økonomiske midler er fundet frem. Der er mange penge at handle for i Nordlondon, hvorfor man kan sætte sit eget præg på holdet. Der er lidt dødvægt i truppen som man skal skille sig af med, men man kan næsten lokke alle spillere til Arsenal, hvilket gør det til et rigtig sjovt hold at være. Truppen mangler dog lidt for at kunne være på niveau med City og Chelsea, men måske er du manden der kan få storholdet op på det niveau og vinde trofæer igen efter en lang tørke uden.



10) Rangers FC

KLUBTRÅD: HER
LIGA: SCOTTISH LEAGUE ONE
MEDIE PROGNOSE: 1. PLADS
TRANSFERPENGE: 0 MILLIONER
STJERNER: LAW, BELL, WALLACE

Rangers kan man ikke komme udenom. En storklub i forfald, der desværre måtte lade livet og lade sig rykke ned gennem ligaerne. Rangers har dog holdt på et par af profilerne, hvorfor en hurtig retur skulle være mulig. Det bliver dog ikke nogen nem udfordring, men den bliver det hele værd. I takt med at Rangers skal kæmpe sig tilbage til toppen, vil deres arvefjende Celtic nemlig gøre alt for at udbygge forspringet mellem klubberne. Rangers har en flot historie, men kan man komme op og true Celtic endnu engang?
« Seneste Redigering: 03 Jan 2014, 17:24 af Cesc » Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sjoveste hold i FM14
« Svar #1: 03 Jan 2014, 17:12 »

Dét der, det er mega fedt initiativ !! Smiley

Jeg er allerede nu stor fan af konceptet, netop fordi du som man siger tit SIDDER (tjek lige 2. linje i dit indlæg Smiley ) og er i tvivl om hvem man skal vælge.

NU kan man i stedet tage et kig i denne tråd i stedet for at vente på folk vender tilbage med et kortfattet bud i "hvem skal jeg være"-tråden ! Smiley

Jeg vil selv smide et indlæg op engang i aften efter træning...
Logged

kennib
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Sjoveste hold i FM14
« Svar #2: 03 Jan 2014, 18:24 »

Det skal måske siges at Shakhtar ikke er den rigeste klub, kun at det er den klub der starter med det største transfer budget. Peace
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Sjoveste hold i FM14
« Svar #3: 03 Jan 2014, 21:00 »

Det skal måske siges at Shakhtar ikke er den rigeste klub, kun at det er den klub der starter med det største transfer budget. Peace

Rigtig nok! Wink

Dét der, det er mega fedt initiativ !! Smiley

Jeg er allerede nu stor fan af konceptet, netop fordi du som man siger tit SIDDER (tjek lige 2. linje i dit indlæg Smiley ) og er i tvivl om hvem man skal vælge.

NU kan man i stedet tage et kig i denne tråd i stedet for at vente på folk vender tilbage med et kortfattet bud i "hvem skal jeg være"-tråden ! Smiley

Jeg vil selv smide et indlæg op engang i aften efter træning...

Det vil være super fedt, hvis du gad at hjælpe med til at få gang i tråden! Er glad for du kan lide idéen, og jeg håber at andre FmFreaks kan det samme!
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Sjoveste hold i FM14
« Svar #4: 03 Jan 2014, 21:04 »

Tror det afhænger mest af alt af, om folk har tålmodighed - og tid, til de lange spil, for har man det, så er det de lidt mindre ligaer, Danmark, Sverige, Belgien, LLM og den slags som jeg syntes er mest underholdende, netop fordi du ikke overtager et hold til succes, eller tæt på det, men derimod bygger det stille op, jovist i nogle af de lande der vil du kunne dominerer ligaen og pokalen på et par år med alle hold, men derfra, til den europæiske top, er der langt.

Derfor falder mine egne valg på: Brøndby IF, mit favorit hold, og det hold jeg brænder flest FM timer af på. Et hold som byder på spændende udfordringer som at få ryddet op i en mindre løntung trup, prøve at fastsætte en stamme til trods for flere ældre spillere i truppen (Kalle, Kannibalen, Albrechtsen, Bernburg, Ørnskov osv.) spillere som for de flestes tilfælde mangler niveau til europæisk bold, eller som bare er grænsende til ikke at kunne holde til en fuld kamp.

Derudover er økonomien, begrænset i forhold til det store udland, hvilket gør at man lærer at spejde talenter, frie spillere og søge de gode deals, fremfor bare at byde frikøbsklausulen på en spiller.

Af andre underholdende hold kan nævnes Huddersfield, Plymouth, Verona, Anderlecht, Gefle IF, Molde, Stabæk, Lillehammer FK (hvis man kan lide at gå i dybden med lokalmiljøet omkring et hold, og så er der en mulighed for at se serien Lilyhammer mens man spiller Wink - har sjovt nok selv været ude for at en Johnny Henriksen købte min klub, dog uden at smide penge i den, men spøjst nok, føler mig lidt mafia agtig.

ville ELSKE at se denne tråd på sigt, blive opdelt i spillængder, da det har meget at sige i min verden, for spil længden, hvor stort man starter - der er vel ikke mange udover de store fans, som gider hold som Barcelona, Bayern, Madrid og Manchester United, meget mere end 3-4 år? - de fleste vil vel gerne udfordres.

og så eventuelt lave en oversigt (og sæt nogle praktikanter funny til at skrive lidt uddybende om de hold vi andre brugere nominerer (tænker kort om økonomien, truppen, forventninger).

edit: til det sidste, mener jeg blot at det vil blive rigtigt meget tekst i dit første indlæg, hvis samtlige klubber bliver lagt i den Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Gungner
Gæst
 
Sv: Sjoveste hold i FM14
« Svar #5: 03 Jan 2014, 21:04 »

Fantastisk tråd Cesc!
Det har bestemt givet mig en hel del inspiration til hvilket hold jeg skal vælge som det første Smiley
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Sjoveste hold i FM14
« Svar #6: 04 Jan 2014, 12:24 »

Fantastisk tråd Cesc!
Det har bestemt givet mig en hel del inspiration til hvilket hold jeg skal vælge som det første Smiley

Er glad for det har hjulpet dig champ!
God vind med Shakhtar!
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Sjoveste hold i FM14
« Svar #7: 04 Jan 2014, 12:39 »

Godt initiativ Smiley

Mit personlige favorithold må uden tvivl være AS Saint-Étienne!
Notorisk midter/sub-topklub siden 80'erne, og har endda været nede at vende i den næstbedste række et par gange, det til trods er de dog altid garanter for et par talenter der kan (og ofte vil) følge dig til den absolutte top.
Økonomien er ikke den bedste, men langt fra den værste og der er derfor ofte et par geniale spillere, krydret med et par knap så gode, og meget løntunge fejlkøb.

Talent-udviklingen, historien og den smukke grønne farve er dog det der får mig til at vende tilbage år efter år (dét og så måske det at jeg er semi frankofil og har elsket klubben siden jeg så dem på tv for 10 år siden)

Men jeg tror ikke der har været et år (siden jeg begyndte i fm09) uden en potentiel verdensstjerne!
FM09 - Bafetimbi Gomis
FM10 - Blaise Matuidi
FM11 - Blaise Matuidi & Joshua Guilavogui
FM12 - Joshua Guilavogui
FM13 - Joshua Guilavogui & Kurt Zouma
FM14 - Kurt Zouma & Maximin

- Derudover en masse talenter der kan blive klasse, og nogle forrygende faciliteter Thumbs Up
Logged

kennib
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Sjoveste hold i FM14
« Svar #8: 04 Jan 2014, 15:43 »

Nu har jeg selv spillet første sæson med Dortmund og vandt ligaen med to point foran Bayern, røg ud af ChL gruppespil (Juventus, Chelsea Steaua, Dortmund) for derefter at ryge ud i første knockout kamp til mægtige Braga. Men ledelsen i Dortmund er en folk nærrige pølser. Med en balance på 1.6mia og et mesterskab der skal forsvares giver de mig 240mio at forstærke holdet med. Måske jeg forlanger mere, jeg ved det ikke, men jeg skal ud og være kreativ i hvert fald. Opstemt
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Sjoveste hold i FM14
« Svar #9: 05 Jan 2014, 13:39 »

Vil gerne smide endnu et hold i puljen over de sjove hold at være: Nottingham Forrest!
De spiller, som de fleste ved, i The Championship, men har bestemt holdet til at kunne rykke op i Premier League i første sæson.
Med spillere som Eric Lichaj, Andy Reid og Henri Lansbury er udsigten til oprykningen ganske klar. De har også en rig ejer fra Kuwait, så rykker man op kan man se frem til et ganske godt transfer budget (Spoiler: Min kammerat fik £49 millioner!!).

Så, giv Forrest en chance. Du vil ikke fortryde det!
Logged

whispers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Sjoveste hold i FM14
« Svar #10: 05 Jan 2014, 17:20 »

Når jeg engang bliver træt af mit newcastle save skal jeg uden tvivl prøve monaco! Rigtig mange har haft problemer med at få dem til at præstere så glæder mig til at bygge et så "lille" hold op med en pengemand i ryggen og stadig overholde fair play reglerne
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Sjoveste hold i FM14
« Svar #11: 05 Jan 2014, 18:12 »

Ville ikke kalde dem "små", den franske liga er altså ikke noget at råbe hurra for. På papiret er det kun dig og PSG der har noget som helst at skulle have sagt.

Ved godt at de skulle være utroligt svære at få spillet sammen osv. men hvis det skulle lykkedes dig burde det være en ren massakre.. Overtog selv Saint-Étienne i 2. sæson og kørte alting midt over (udover PSG som dog selv smed point hist og her) indtil jeg gik på ferie i en måned.
Logged

RasmusDosSantos
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Sjoveste hold i FM14
« Svar #12: 06 Jan 2014, 23:37 »

Fremragende idé! Shit hvor blev jeg inspireret af denne tråd, mit bedste save i FM13 var nok med Schalke, er bare aldrig kommet igang igen her i FM 14. Flere af holdene på listen skal helt sikkert prøves!
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Sjoveste hold i FM14
« Svar #13: 06 Jan 2014, 23:50 »

Er glad for I synes om ideen! Det er dejligt det skaber lidt debat og motivation for jer! Det var det hele pointen var!
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sjoveste hold i FM14
« Svar #14: 07 Jan 2014, 00:07 »

Meget godt initativ, tror jeg ikke, der er set før, så godt med noget nytænkning. Smiley

Meget sjov top 10 liste, og hvis man er på helt bar bund, kan man ikke gå helt galt her.  Peace
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010