home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23473
  0 Brugere, 901 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MaryDype7890
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  424 - Effektiv i engelsk fodbold
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: 424 - Effektiv i engelsk fodbold  (Læst 8960 gange)
Larsby
Ynglingespiller

424 - Effektiv i engelsk fodbold
« : 30 Dec 2013, 15:15 »

Jeg har igennem flere spil kæmpet med at finde en effektiv taktik til en af de hårdeste ligaer i FM, nemlig Premier League. Efter mange forskellige idéer er jeg dog nu kommet frem til en taktik som jeg har gennemprøvet i 2 sæsoner, med rigtig gode resultater til følge.

Idéen bag taktikken har været at jeg altid har haft et ønske om at spille en form for fodbold, hvor man kommer til mange afslutninger på mål, samt at man får lukket effektivt ned for sine modstandere. Det mener jeg at denne taktik er i stand til.

Opstillingen

Holdinstruktionerne

De vigtigste spillere i formationen targetmanden, som skal være den primære afslutter i og med at taktikken går op i at der bliver spillet bredt og slået indlæg ind i feltet, samt de to centrale midtbanespillere, den boldvindene, og den dybdeliggende playmaker, som er bindeled mellem forsvar og angreb.

Resultaterne har som nævnt været rigtig flotte i det save jeg har testet den i, med Southampton. Jeg skiftede til taktikken ca. en tredjedel inde i 3. sæson, efter en skidt indledning på sæsonen, og det endte med en tredjeplads i ligaen. Den første fulde sæson med taktikken kastede en Carling Cup sejr, FA-Cup semifinale, Premier League sejr, og CL-sejr af sig. Hvilket må siges at være mere end godkendt.

Kamp-programmet for sæson 2016/2017

Tabellen sæson 2016/2017

Som det ses havde holdet i februar/marts en mindre down-periode med 4 ud af sæsonens 6 nederlag, hvilket var grundet en række skader til nogle af holdets nøglespillere.

Mange afslutninger for, få imod

Jeg håber der er nogle der kunne få lyst til at teste min taktik, og vil komme med tilbagemeldinger, da jeg selv er utroligt tilfreds med resultaterne indtil videre.

Download her: http://gupl.dk/705775/

Gunners - Arsenal - Pride of London -

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

Sv: 424 - Effektiv i engelsk fodbold
« Svar #1: 30 Dec 2013, 15:49 »

Jeg tror du har snydt

Larsby
Ynglingespiller

« Svar #2: 30 Dec 2013, 15:54 »

Jeg tror du har snydt

Det er ikke tilfældet.

Gunners - Arsenal - Pride of London -

xzound
Ynglingespiller

« Svar #3: 30 Dec 2013, 16:37 »

Går ud fra, at du som manager for Southampton, har fået den filosofi at købe højt profilerede spillere?
Vil ikke beskylde dig for at snyde, kan bare ikke se hvordan du skulle kunne vinde med Southampton i tredje sæson ellers. Kører selv med en lignende, dog mere detaljeret taktik.

PhilipFlink
Manager

« Svar #4: 30 Dec 2013, 16:39 »

Har vundet PL i første sæson med Southampton, så kan ikke rigtig se hvorfor han skulle ha' snydt?

Fynbo
Odds-hjælper
*

« Svar #5: 30 Dec 2013, 16:46 »

Denne taktik får chancen i et OB spil, melder tilbage efter nogen kampe Smiley

Svartovich
Gæst

« Svar #6: 30 Dec 2013, 16:51 »

Enig med Flink. Jo det er da flot at vinde et mesterskab med Southampton, men så er det heller ikke vildere. I hvert fald ikke så vildt at man bør anklages for snyd. De har trods alt en virkelig stærk trup, med kæmpe potentiale. Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 30 Dec 2013, 16:57 »

Jeg tror du har snydt

Det var da en flabet bemærkning! Hvorfor tror du han har snydt? Som du kan se er resultaterne i sidste del af sæsonen ikke ligefrem noget der bærer præg af snyd, hvor der er flere svipsere pga et tæt program... Tillykke med taktikken, godt gået  Smiley

Seller95
Manager

« Svar #8: 30 Dec 2013, 17:03 »

Hvordan ser taktikken ud på udebane? Samme overlegne kampstatistikker eller mere lige? mine erfaringer er ofte, at en rigtig god taktik kan være fantastisk hjemme og lige så fantastisk ringe ude! Smiley

Arsenal <3

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

« Svar #9: 30 Dec 2013, 18:21 »

Kan ikke lige se for mig hvordan han kan vinde alt det. Nu vandt han altså CL i anden sæson. Havde egentlig ikke lige overvejet at Southampton er blevet relativt rig og man kan tiltrække lovende spillere, men syntes stadig det er urealistisk hvor stor succes den taktik har givet. Tvivler på man kunne gøre kunsten efter om så man var ManU, Chelle, Arsenal etc.

PhilipFlink
Manager

« Svar #10: 30 Dec 2013, 18:26 »

Kan ikke lige se for mig hvordan han kan vinde alt det. Nu vandt han altså CL i anden sæson. Havde egentlig ikke lige overvejet at Southampton er blevet relativt rig og man kan tiltrække lovende spillere, men syntes stadig det er urealistisk hvor stor succes den taktik har givet. Tvivler på man kunne gøre kunsten efter om så man var ManU, Chelle, Arsenal etc.

Du kunne ikke tage mere fejl.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #11: 30 Dec 2013, 18:39 »

Han er ikke den eneste der gjort det, du kan læse mere her: http://fmfreaks.dk/index.php?topic=36546.120

Så ja, det er i virkelighedens verden urealistisk men ikke i FM14 Smiley

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

« Svar #12: 30 Dec 2013, 18:50 »

Okay godt ord igen… Kan se det åbenbart er muligt at samle en trup med stjernespillere på få sæsoner i den klub. Havde jeg ikke lige regnet med, så må nok trække min kommentar tilbage. Det er dybt urealistisk og en smule ærgerligt for spillet, men du kan da måske alligevel godt have tjent de resultater på ærlig vis… Sindssygt at tænke på at det er resultater som mange af os andre stadig drømmer om at opnå med langt større klubber og langt længere fremme i spillet.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #13: 30 Dec 2013, 18:59 »

Okay godt ord igen… Kan se det åbenbart er muligt at samle en trup med stjernespillere på få sæsoner i den klub. Havde jeg ikke lige regnet med, så må nok trække min kommentar tilbage. Det er dybt urealistisk og en smule ærgerligt for spillet, men du kan da måske alligevel godt have tjent de resultater på ærlig vis… Sindssygt at tænke på at det er resultater som mange af os andre stadig drømmer om at opnå med langt større klubber og langt længere fremme i spillet.

Jeg er også ret overrasket over det kan lade sig gøre, men ser man de stats og potentiale spillerne i Southampton har i FM14 er det ikke urealistisk. Så er det måske i sidste ende de tildelte stats der er for overvurderede, men selvom jeg har været Chelsea i nogle sæsoner har jeg ikke vundet noget nær det. Men jeg er nok heller ikke verdensmester i FM Smiley

Mathi89
Reserveholdsspiller

« Svar #14: 30 Dec 2013, 19:03 »

Giver den et en chance med Everton anno 2020 Smiley

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010