home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  1 Bruger, 412 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Esbjerg fB tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: Esbjerg fB tråden  (Læst 39303 gange)
Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #75: 26 Maj 2011, 19:26 »

Hold da helt ferie, det er godt nok længe siden jeg har været aktiv i denne tråd.

Nå, men efter gårsdagens kamp lever vi jo stadig i ligaen, selvom jeg stadig har umådeligt svært ved at se os overleve. Overordnet set spillede vi en udmærket kamp igår, spillet var ikke på et specielt højt niveau som vi desværre har været vidne til det meste af sæsonen, men indstillingen og fighterviljen fejlede absolut intet og drengene gik i den grad til den. Jeg havde dømt os nede da Macena dukkede os med sin scoring, men et flot comeback af karakter fra drengene, og det må selvfølgelig give håb forud for søndagens finale i Randers.

Hvis kabalen skal gå op så tror jeg at vi skal sætte vores lid til at OB slår Lyngby. Med mindre at FCK fuldstændig ødelægger AaB i deres guldfest, hvilket jeg desuden har meget svært ved at se ske, så er det en OB-sejr vi skal satse på. AaB er simpelthen for gode på målscoreren i forhold til os. At slå Randers bliver svært i sig selv, men okay, begge hold har alt at spille og ingen kan bruge uafgjort til noget, så det bliver uden tvivl en meget åben kamp hvor begge hold vil gå benhårdt efter sejren.

Martin Andersen, formanden for vores fanklub, har desuden lover sprut til OB-spillerne hvis de slår Lyngby, og har derudover bebudet at han gerne stiller op til fotosession i en OB-trøje hvis det ender med at vi overlever. Det er sku meget frisk gjort og et fint initiativ. Lad os håbe at OB endnu ikke er gået på ferie og at de kan mande sig op på søndag.

Overlevelsen er ikke umulig, selvom det ser utroligt svært ud. Det kræver i hvert fald noget fynsk hjælp samt sæsonens præstation mod kronjyderne.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #76: 29 Maj 2011, 18:06 »

Uha Uha jeg havde ikke set Esbjerg som nedrykker - jeg håber i klarer et år i på 2. klasse og får styr på trup og træner i næste sæson - held og lykke i næste sæson
Logged

YNWA

MKnudsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #77: 28 Jul 2011, 23:18 »

EfB <3
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #78: 02 Okt 2011, 14:08 »

Der må da være andre Esbjerg-tilhængere end mig herinde?

I hvert fald så resulterede sidste sæson i en sidsteplads i suppen og nu er vi så i 1. division hvor vi netop i dette øjeblik spiller topkamp mod det andet nedrykkerhold Randers FC. Vi er startet sæsonen pointmæssigt stærkt selvom spillet ikke altid har været lige kønt og efter nederlaget til FC Vestsjælland i anden spillerunde har vi vundet alle kampe siden. Dette betyder at vi har fire point ned til dagens modstander Randers.

Oprykning er selvfølgelig et krav i år og efter hvad jeg har set indtil videre burde oprykning være sandsynligt. Offensivt er vi klart divisionens bedste mandskab og jer ser ikke mange kampe hvor vi ikke får scoret. Det er dejligt at se Jesper Lange og Søren Rieks som giver sig 100% for klubben selvom specielt Rieks, men også Lange, er for gode til at spille første division. Ellers har jeg i løbet af sæsonstarten fået rigtig positive indtryk af Jakob Ankersen, Sebastian Andersen og Martin Braithwaite og det er generelt et rigtig stærkt hold vi har. Nu røg vi godt nok ud til HB Køge i pokalen i onsdags, men jeg tror egentlig det er fint nok, nu kan vi koncentrere os udelukkende om oprykning.

Kampen mod Randers er startet okay, vi har haft et par fine forsøg, men ellers har det været ret lige. En pointdeling er klart til at leve med i denne sværeste kamp i sæsonen, men tre point ville unægteligt allerede nu sende os i en uhyre god position, specielt hvis også resultaterne flasker sig i kampen mellem Vejle Kolding og FC Vestsjælland.
Logged

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #79: 02 Okt 2011, 14:42 »

NH - Hvordan synes du at Mikkel Agger har gjort det indtil videre? Smiley
Logged

Manchester United

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #80: 02 Okt 2011, 14:44 »

NH - Hvordan synes du at Mikkel Agger har gjort det indtil videre? Smiley

Mikkel Agger har ikke set mange minutter, men det man har set fra ham har været lovende. Han er en spændende spiller og jeg synes han har en indbygget målnæse, og det er selvfølgelig ærgerligt for ham at der er så mange kvalitetsangribere i truppen, nu også med indkøbet af Demba-Nyrén. Ellers har han jo stået i skyggen af Lange, Braithwaite og til dels også Smarason som både spiller midtbanen og i angrebet.

Men ingen tvivl om at han er en lovende spiller og en farlig joker at have siddende. :-)
Logged

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #81: 02 Okt 2011, 14:46 »

Mikkel Agger har ikke set mange minutter, men det man har set fra ham har været lovende. Han er en spændende spiller og jeg synes han har en indbygget målnæse, og det er selvfølgelig ærgerligt for ham at der er så mange kvalitetsangribere i truppen, nu også med indkøbet af Demba-Nyrén. Ellers har han jo stået i skyggen af Lange, Braithwaite og til dels også Smarason som både spiller midtbanen og i angrebet.

Men ingen tvivl om at han er en lovende spiller og en farlig joker at have siddende. :-)

Ok tak. Har ikke fået set ham spille endnu for Esbjerg endnu, så derfor jeg spurgte Smiley.
Logged

Manchester United

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #82: 02 Okt 2011, 15:38 »

Ok tak. Har ikke fået set ham spille endnu for Esbjerg endnu, så derfor jeg spurgte Smiley.

Det er bare iorden. Han fik også det sidste kvarter idag, men fik ikke rigtig sat et aftryk på kampen.

0-0 blev det altså ude mod Randers, og det betyder at vores forspring på fire point er indtakt. Vi kan være mest tilfredse med pointdelingen og hvis Vejle og FCV også deler i porten har vi stadig fire til Randers og syv ned til tredjepladsen. Det var tydeligt at ingen af holdene ville risikere noget og derfor blev det en meget lukket kamp. Begge hold havde en stor chance, Jesper Lange der i øvrigt var noget skidt kørende idag burde have scoret tæt foran målet efter en fejl af Ousted, mens Hradecky måtte hive en flot redning frem på et skud fra Ronnie Schwart. I overtiden var Smarason lige ved at stjæle tre point med en flugter, men det blev ved næsten.

Fin præstation og et godkendt point, nu skal vi tilbage på vinderkurs med en sejr over Brønshøj hjemme på Blue Water Arena næste weekend. :-)
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #83: 09 Okt 2011, 16:50 »

Vi spiller mod Brønshøj idag og fy for helvede en jammerlig første halvleg vi har spillet.

0-0 er stillingen ved pausen og selvom det er svære forhold med den meget regnvåde bane og det faktum at det siler ned, så skal vi altså præstere bedre. Vi har svært ved at lukke op for Brønshøjs defensiv og når vi får spillet os igennem har især Braithwaite men også Lange været alt for uskarpe med deres førstegangsberøring er og afslutninger. Selvom Braithwaite er lynhurtig så mener jeg at vi snart burde forsøge os med enten Agger eller Demba Nyrén, for han er ikke skarp nok og scorer meget sjældent.

Vi skal selvfølgelig have tre point i den her kamp og lad os satse på at Thorup banker noget gejst ind i spillerne i omklædningsrummet så vi kan få kørt en sejr hjem.
Logged

Naustratze
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #84: 05 Nov 2011, 21:23 »

Ingen EFB supporters mere? Har først lige set tråden nu, men ville elske at få lidt gang i den igen.

Dejligt med en kontrolleret 4-1 sejr mod Fredericia igår, førstepladsen ligner mere og mere vores.
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #85: 09 Maj 2013, 14:29 »

Pokalfinale i dag mod Randers. De elleve der skal hente det længe ventede trofæ hjem til Esbjerg er:

                  Hradecky
Ankersen-Hansen-Dropo Amben-Knudsen
Ankersen-Lekven-Andreasen-Toutouh
           Braithwaite-Smarason

Vi er mere formstærke end Randers, som dog har haft et kanon år, og derfor er den nok 50/50. Jeg har dog en ganske god mavefølelse, og jeg tror vi vinder med 2-1.

God kamp!
Logged

Naustratze
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #86: 03 Sep 2013, 00:11 »

Så skal der da gang i tråden igen! Vi er med i EL efter hele 2 (!) sejrer mod Saint-Etienne, hvor er det virkelig fantastisk. Sad inde på Cafeen med nogle af spillerne da der blev trukket lod, og der var vi heldige, det ser rigtig godt ud. Liege må forventes at nuppe puljen, men Elfsborg og Salzburg burde være til at tale med om 2. pladsen hvis vi kan få nogle gode kampe, og det tror jeg vi kan!
Transfervinduet har været intet mindre end perfekt:

Ind: Jeppe Andersen, Mick van Buren, Frederik Rønnow, Jens Berthel Askou, Pape Pate Diouf, Mohammed Fellah, Mushaga Bakenga, Jesper Rasmussen, Ryan Johnson Laursen og Emil Lyng.

Ud: Nicolai Høgh, Jesper Lange, Kenneth Fabricius, Lucas Hradecky, Youssef Toutouh, Steffen Ernemann, Arnór Smárason, Martin Braithwaite og Mikkel Agger.

Vi mistede desværre Braithwaite som er en klassespiller, og Hradecky der nok var vores bedste mand sidste sæson, men hold da op nogle kompetente erstatninger der er fundet i Van Buren og Rønnow (til tider). Alt i alt er jeg meget tilfreds, vi har fået en god bredde og hentet nogle rigtig gode spillere. Glæder mig meget til at se Fellah, og vigtigst af alt har vi holdt på begge Ankersen brødre, hvor især Peter er et varmt navn for tiden.

Ligaen er lidt svær at finde ud af, det er stadig tæt, vi har både op og nedture, men lad os se om et par runder.

                  Rønnow
Ankersen-Hansen-Drobo/Askou-Knudsen
Ankersen-Lekven-Andreasen-Lyng
                Fellah/Diouf
                 Van Buren
Så har vi stadig en bænk med Johnson Laursen, Drobo/Askou, Rasmussen, Andersen, Fellah/Diouf og så den nye angriber Bakenga. Ser ud til at blive en super spændende sæson, ser frem til at se noget EL bold på lidt forskellige stadioner, satser ihvertfald på at det bliver sådan. Nej hvor er jeg godt nok glad for Frederiksens evner på markedet.
Logged

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #87: 03 Sep 2013, 06:57 »

Esbjerg har købt en masse gode spillere i dette transfervindue, men de har jo også en genial bankmand som træner. I gårsdagens tranferdeadlinestud ie roste Frimann Bakenga meget. Esbjerg har nu en pænt bred trup, som jeg vil mene, sagtens kan klare både EL og Superligaen.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #88: 06 Sep 2013, 12:57 »

Esbjerg har købt en masse gode spillere i dette transfervindue, men de har jo også en genial bankmand som træner. I gårsdagens tranferdeadlinestud ie roste Frimann Bakenga meget. Esbjerg har nu en pænt bred trup, som jeg vil mene, sagtens kan klare både EL og Superligaen.

Det bliver spændende at følge - men det er da utroligt pinligt at ledelsen ikke får registreret alle relevante spillere  Peace

http://www.bold.dk/nyt/EfB-Skal-have-en-snak-med-Fellah

Logged

YNWA

Naustratze
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB tråden
« Svar #89: 06 Sep 2013, 14:52 »

Det er fuldstændig håbløst at det kan ske. Så må de jo hellere komme videre så Fellah kan få lidt kampe, eller kvalificerer sig igen næste år. Det er virkelig ringe, ja.
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010