home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 222 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Ajax
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Ajax  (Læst 25607 gange)
ronen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Ajax
« : 18 Dec 2013, 20:36 »

Syntes da lige der skulle være en tråd om Ajax, så vi kan høre om hvordan folk klarer sig med dem Smiley

Hvis nogen har lyst til at lave en gennemgang af truppen, historie osv, så send det til mig så kopiere jeg det ind hér, og selvfølgelig står der at det er jer der har lavet det Smiley

Logged

ronen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ajax
« Svar #1: 18 Dec 2013, 20:41 »

Ved godt der er riiiiiiiiigtig meget tekst! Peace

Jeg har lige afsluttet min tredje sæson i storklubben fra Amsterdam af. Inden jeg kommer til hvordan den sæson er forløbet, vil jeg dog lige hurtigt lave et resumé af de to foregående sæsoner med hvad der nu hører til.

Første sæson startede med at jeg vandt Johan Cruijff Schaal 2-0 over AZ, og dermed var det første trofæ i hus.

I CL endte jeg i gruppe med Lyon, Manchester United og Anderlecht. Der endte jeg som treer med otte point hvilket så betød farvel til CL og goddag til EL. Lyon tog 1. pladsen, United 2. pladsen også altså Anderlecht på en 4.plads. I EL besejrede jeg først Shaktar for efterfølgende at ryge ud til Dynamo Kiev. Øv øv, men så kunne jeg koncentrere mig om ligaen.

Til min store store skuffelse røg jeg ud af pokalen i første runde til de ukendte ADO’20 som er et amatørhold. Jeg havde regnet med mine ungdomsspillere ville kunne klare ærterne, men det skulle vise sig at være en for stor mundfuld for de unge knægte.

Ligaen gik dog fortræffeligt og blev med 22 point ned til nummer to som blev Feyenoord.
Jeg gik gennem ligaen med 27 sejre, 5 uafgjorte, 2 nederlag (86 point) og en målscorer på 80-26.
Sigpórsson blev min liga topscorer med 26 mål i lige så mange kampe grundet et par skader.

På transfersiden skete der ikke det store. Jeg hentede Éder Balanta ind for 50 millioner kroner og fik solgt Thulani Serero for 75 millioner. Derudover fik jeg lejet en masse ungdomsspillere ud til diverse klubber.

Anden sæson startede endnu engang med en Johan Cruijff Schaal pokal i sejren på 3-0 over Heerenveen.

CL var en kort fornøjelse for os i denne sæson, og vi endte sidst i en pulje bestående af Marseille, Metalist og Barcelona. Videre gik Barcelona og Metalist mens Marseille måtte tage til takke med EL.

Pokal turneringen blev denne gang vundet efter fadæsen året før, og i finalen mødte vi SC Cambuur som blev besejret 3-0.
Eresdivisie blev vundet af af PSV med to point ned til os på 2.pladsen. Vi endte med 24 sejre, 5 uafgjorte, 5 nederlag (77 point) og en målscorer på 68-24. Jeg kunne også bryste mig af at have topscoreren for hele ligaen på mit hold den sæson. Den blev vundet af Andreas Cornelius som scorede 20 mål i 24 optrædener.
I løbet af sæsonen fik jeg solgt tre spillere af større beløber. Jasper Cillessen blev solgt for 30 millioner til Dnipro, Tobias Sana for 33 til LOSC og min tidligere målkonge Sigpórsson blev solgt for 100 millioner til Cagliari.
Ind røg så Julian Brandt (fri transfer), Andreas Cornelius (115 millioner) og Jermain Defoe (6 millioner).

Nu kommer så gennemgangen af min hidtil bedste sæson.
For tredje år i træk vandt jeg Johan Cruijff Schaal og denne gang var det PSV der skulle se sig slået efter ekstra spilletid, med cifrene 1-0.

Pokalturneringen blev for andet år i træk vundet og igen i år var det SC Cambuur vi mødte i finalen. Vi måtte dog helt til straffesparkskonkur rencen før vi kunne hæve pokalen over hovedet.
Ligapokalen kom tilbage til Amsterdam efter sæsonen sluttede hvilket blev fejret til langt ud på natten.
25 sejre, 5 uafgjort, 4 nederlag (80 point) og en målscorer på 76-26 var hvad tabellen viste, og vi vandt med 13 point ned til PSV.
Endnu engang vandt Cornelius topscorerprisen, denne gang med svimlende 29 mål i 28 kampe og spillede til et gennemsnit på 8,04. Han missede fem kampe grundet skader.

Hvad med CL tænker du måske. Jo vi gemmer det bedste til sidst, for dette var i sandheden en overraskelse.
Da jeg sluttede som to’er året forinden skulle jeg gennem kval-kampe for at kunne sidde til bords blandt de store. Disse kampe blev sikkert vundet og jeg kom i gruppe med Real Madrid, PSG og Elfsborg. Jeg ville uden problemer kunne tage til takke med en 3.plads i gruppen og dermed EL. Det skulle dog ikke gå sådan. På nær den sidste kamp mod Real Madrid, vandt jeg alle mine kampe og endte derfor, noget overraskende, som 1’er i gruppen (5 sejre, 1 nederlag og målscorer på 12-6). PSG endte som 2’er mens Real sensationelt måtte tage til takke med EL.
Eventyret slutter dog ikke hér.
Jeg trak Olympiakos og gik videre 5-2 samlet. I kvartfinalen trak jeg de mægtige Juventus, men osse de måtte se sig slået af den hollandske maskine. 2-1 samlet blev de slået med. De forsvarende mestre fra FC Bayern var næste hindring mod finalen, og efter 0-0 hjemme i Amsterdam tog vi til Tyskland med en tro om at dette kunne lade sig gøre. Og det holdt stik! Vi endte med en 2-0 sejr og kunne dermed kalde os for CL finalister.
I finalen ventede PSG som jeg jo havde besejret to gange i gruppespillet. Tredje gang var dog lykkens gang for det franske hold, og jeg måtte se mig slået med 2-0.
Rigtig rigtig surt, men trods alt stadig en fantastisk præstation af de unge spillere.

I løbet af sæsonen fik jeg solgt Lerin Duarte for 170 millioner til Schalke, hvilket er klubrekord for salg af spiller. De dejlig mange penge, ligger dog stadig på bunden af den hollandske skattekiste, kun med undtagelse af 15 millioner som jeg har brugt på at købe Javi Garcia fri af sin kontrakt med Manchester City.

Min taktik ser sådan ud:


« Seneste Redigering: 18 Dec 2013, 21:01 af ronen » Logged

ronen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ajax
« Svar #2: 22 Dec 2013, 16:31 »

Er nu 10 kampe inde i Æresdivisionen sæsonen 16/17 og kunne ikke have drømt om en bedre start.



10 kampe med 10 sejre må siges at være ganske godkendt. Med en målscorer på +28 (31-3) er der både godt styr på defensiven og specielt osse oppe foran hvor Cornelius har disket op med 14 scoringer. Absolut en klasse angriber i den hollandske hovedstads klub.

I CL, hvor jeg er direkte i gruppespillet, har jeg trukket Man City, Sporting CP og Standard. I min første kamp møder jeg Sporting på udebane, og selvom vi var favoritter måtte vi hoppe på flyet med et nederlag på 3-1 med i baggagen. Kampen efter møder jeg Standard på hjemmebane og får 2-2, hvilket placerer mig sidst i gruppen. Absolut ikke tilfredsstillende, men håber at kunne få det vendt.

Min trup er rigtig godt kørende og ser således ud



Som I kan se, har min trup fået to rutinerede profiler i Javi Garcia og David Silva fra Man City. Javi Garcia er kommet til klubben for sølle 15 millioner, mens David Silva er hentet ind på låns resten af sæsonen. De er med i start 11'eren der ser sådan ud.



Der roteres en del på midten, så Fischer spiller på den ene kant, mens Schöne og De Jong også kommer ind på den centrale midtbane.

Det var en lille update på sæsonen so far Smiley
Logged

andreasbdk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Ajax
« Svar #3: 24 Dec 2013, 13:34 »

hvor meget skulle du give for Andreas?
Logged

ronen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ajax
« Svar #4: 25 Dec 2013, 15:23 »

hvor meget skulle du give for Andreas?

115 millioner, 20% af fortjenesten af næste salg til Cardiff, plus nogle andre klausuler. Sammenlagt løb det op i 155 millioner.

Har lige færdiggjort min 4. sæson og får tredje år i streg blev han topscorer i ligaen. 39 mål i 34 kampe og gennemsnit på 7,8.
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajax
« Svar #5: 25 Dec 2013, 15:44 »

Hvordan fungerer det med både targetman og playmaker for dig? Som udgangspunkt vil jeg jo sige at enten skal spillet distribuerestil playmakeren, eller også mod din targetman. Men hvis det fungerer for dig...
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

ronen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ajax
« Svar #6: 25 Dec 2013, 16:29 »

Hvordan fungerer det med både targetman og playmaker for dig? Som udgangspunkt vil jeg jo sige at enten skal spillet distribuerestil playmakeren, eller også mod din targetman. Men hvis det fungerer for dig...

Er lige blevet færdig med 4. sæson hvor jeg vandt ligaen uden at tabe en eneste kamp (30 sejre, 4 uafgjorte og en målscorer på 84-10) så vil sige at det fungerer fint Smiley Cornelius scorede 52 mål i 50 kampe (liga, cup, CL).

Her kan du se en oversigt over hvor mine assist kommer fra på banen samt hvordan.



Undskyld den dårlige kvalitet af billedet  Huh
Logged

weichardo86
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Ajax
« Svar #7: 05 Jan 2014, 20:49 »

kan du smide din taktik op så man kan se det hele??
Logged

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ajax
« Svar #8: 11 Feb 2014, 23:18 »

Tænkte jeg ville starte en karriere med Ajax også, er nået halvvejs ind i første sæson nummer 1 med 8 point ned til PSV, må sige jeg er ekstremt tilfreds med mit hold, Har hentet 4 spillere til startopstillingen,  en midtbanespiller ind ved navn Jali, en målmand Khune, begge sydafrikanere, Balanta og Benayoun.

Da jeg spiller 4-2-3-1 var pladsen som off. midt tiltænkt Banayoun, men Schöne slog ham af, Schöne er et bæst for mig, han er decideret skræmmende 14 mål!! i 17 ligakampe, heraf 4 direkte på frispark, 11! oplæg 7 på hjørne, 7,73 avg. Ham og Kolbeinn 17 mål i 15 kampe er den vildeste duo! så nu sidder der en dyr mand på bænken...
Logged

Darryl
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Ajax
« Svar #9: 13 Feb 2014, 03:47 »

hvor kan jeg hente Ajax 2014 hjemmebanetrøje? gjorde det udgivet http://www.footballtshirtuk.com/?
Logged

daugaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ajax
« Svar #10: 07 Mar 2014, 17:40 »

Så begynder jeg på mit traditionsrige save med ajax, bliver spændene at se hvor det bærer hen, da det plejer at være et lidt for nemt save, håber jeg der er lidt mere udfordring i år :-)

Jeg skriver senere vedrørende taktikker, spillerkøb osv.

Hvis der er nogen som er friske på at starte et ajax save op nu her, ville det være klasse!!


Jeg tror min mission vil være at jeg skal prøve at få nogen skandinaviske spillere på holdet, blandet med talentmassen fra egen fabrik og se hvor det fører hen!
« Seneste Redigering: 07 Mar 2014, 17:43 af daugaard » Logged


daugaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ajax
« Svar #11: 08 Mar 2014, 09:21 »

Så er jeg kommet igang, og har spillet 10 kampe so far..

Ligger på en 1. plads med 2-3 i hælende, har købt Juelsgaard og Kasper Kusk indtil videre :-)

Hvem synes i jeg skal købe senere hen, af danske spillere? Overvejer lidt corner.

i får lige denne sejr med i CL gruppespillet!!

Sidste kamp jeg var i, endte 3-2 til mig over PSG i CL gruppespillet, stod blandt andet også uafgjort med mægtige FC Bayern Smiley


Opstilling pt
« Seneste Redigering: 08 Mar 2014, 09:25 af daugaard » Logged


underbjergdk
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ajax
« Svar #12: 13 Apr 2014, 15:43 »

Er netop gå i gang med 4. sæson i mit Ajax save.
3. sæson bød på kvartfinale i Champions League samt sejr i både ligaen og pokalen, så en godkendt sæson.

Af store spillere har jeg købt:
David Silva til 4. sæson - 77 mio.
Dani Parejo til 2. sæson - 35 mio.
Jannik Vestergaard fra start - 67,5 mio.
Sergi Roberto til 3. sæson - gratis
Valdes til 2. sæson - gratis
Kurt Zouma til 4. sæson - 38 mio.
Cornelious til 3. sæson - 155 mio.
Robben til 4. sæson - 25 mio.
Piszcek midten af 3. sæson leje og senere 24 mio.
Holtby til 3. sæson - 87,5 mio
Caludio Yacob midten af 3. sæson - 34 mio.
Ocampos til 3. sæson - 48 mio.

Opstillingen uden skader:
MM Valdes
RB Piszcek
CB Zouma
CB Vestergaard
LB Boilesen
CM Yacob
CM Parejo
RW Robben/Ocampos
COM Silva
LW Fischer
ANG Cornelius

Forventning til 4. sæson:
Selvfølgelig at vinde ligaen, men med maks 3. nederlag og 3. uafgorte.
Pokalen er ikke så vigtig, da jeg gerne vil spille med mine reserver der, men den kan sagtens vindes.
Nr. 1 i Champions League gruppespillet, er kun seedet 2 eller 3. 2'er hvis jeg er heldig.
Kvartfinale igen i Champions League.
Logged

Humle1337
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ajax
« Svar #13: 12 Jul 2014, 01:14 »

Jeg har valgt at prøve noget anderledes, spiller normalt kun i England og Italien. Ville prøve dette unge spændende hold og se om jeg kan udvikle nogle af deres spillere og se hvor det bære hen. Jeg har valgt at spille en 4-2-3-1, en taktik jeg sjældent har fået til at virke ordenligt i denne udgave af FM. Jeg vil prøve med Ajax at rette taktikken ordenligt til, samtidig med jeg kæmper om titlen (forhåbentligt).

Af indkøb har jeg kun gjort mig 2, det blev til Lucas Romero og Rodrigo Gomez, en MC og kant.

Min nuværende startopstilling hedder:

                   Cillesen

Rhijn - Denswill - Veltman - Boilesen

               Blind - Romero

Gomez    -     Jong    -    Fischer

                    Bojan

Kan ikke helt bestemme mig om det skal være Bojan eller ham islændingen, så der er lidt rotation på toppen.
De første par kampe er gået fint, jeg har dog rendt ind i et nederlag her og der, men det kan nok ikke undgås. Har også fået en fin start i CHL, hvor jeg hjemme slog Arsenal hele 4-1 og slået Red Bull Salzburg, så det ser fornuftigt ud indtil videre.
Logged

Have you ever seen a lion limber up before taking down a gazelle?

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ajax
« Svar #14: 12 Jul 2014, 13:32 »

Jeg har valgt at spille en 4-2-3-1, en taktik jeg sjældent har fået til at virke ordenligt i denne udgave af FM. Jeg vil prøve med Ajax at rette taktikken ordenligt til, samtidig med jeg kæmper om titlen (forhåbentligt).

Kan ikke helt bestemme mig om det skal være Bojan eller ham islændingen, så der er lidt rotation på toppen.


Jeg bruger også den formation sjældent, da jeg altid bruger defensiv midtbane. Jeg prøvede den dog af i Ajax og har taget den med til Real Madrid, som tilbød mig job, et par sæsoner inde i spillet.
Men angrebet hos mig, var dog en sikker Kolbeinn Sigþórsson. 70+ ligamål efter de første to sæsoner. Synes slet ikke jeg har kunne få Bojan til at fungere deroppe. Han lavede dog lavede en 18-20 mål som højre kant.
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010