home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 399 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)  (Læst 71735 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« : 04 Dec 2013, 11:59 »



Velkommen tilbage til "The Special One"


Velkommen til challengen som er til ære for en af de største manager personligheder i nyere tid. Vi taler selvfølgelig om José ”The Special One” Mourinho, som endelig er tilbage i Chelsea, hvor han er elsket og hvor resten Premier League elsker at hade ham. Meget kan man syntes og mene om den kontroversielle manager men hans flotte resultater, dem kan man ikke tage fra ham. Og det er med udgangspunkt i disse fantastiske resultater denne challenge udspiller sig.

Flere af os måtte i FM13 sæsonen sande, at disse resultater ikke er nemme at matche. Mange deltog FM13 versionen af denne challengen, men kun tre brugere kom igennem. Resten af os måtte bøje os i støvet. Vi får dog en chance mere her i FM14, hvor challengen er blevet finpudset og om muligt gjort endnu svære.

Twistet i denne omgang er, at der kun kan være en vinder. Så alle som gennemfører challengen delen skal i sidste ende kæmpe mod hinanden i versus netspil, hvor den ærefulde titel ”The Special One” er på spil og mon ikke der falder en lille præmie af til vinderen.



Challengen

Trin 1 – CHL underdog

I første omgang skal du skabe dig et managernavn ved at fører en underdog til Champions League triumf, som Mourinho gjorde det med FC Porto tilbage i sæsonen 2003-2004.

Du skal starte med at vælge en klub udenfor England, Italien, Tyskland, Frankrig og Spanien. Det hold skal du så fører til Champions League triumf. Antallet er sæsoner er frit.



Trin 2 – Pointrekord i Premier League

Når du har fuldført trin 1, så skal du videre til Premier League, hvor der er frit valg på alle hylder angående holdvalg. Her skal på du 4 sæsoner minimum vinde Premier League 2 gange samt overgå/matche Mourinho og Chelseas pointrekord fra sæsonen 2004-05 sæsonen, hvor de vandt Premier League med 95 point.

(Vinder du de to mesterskaber og slår pointrekorden før de 4 sæsoner, så må du gerne bevæge dig videre.)

(Hvis du overtager holdet midt i sæsonen, kan du selv vælge om sæsonen tæller med)



Trin 3 – The Treble

Efter 4 sæsoner i England går turen til enten Tyskland, Frankrig eller Italien, hvor du skal vinde The Treble (Det nationale mesterskab og den nationale cup samt Champions League) som Mourinho opnåede i sin tid i Inter - og det har du kun 2 sæsoner til at opnå.

(Vinder du The Treble i første sæson må du gerne bevæge dig videre)

(Hvis du overtager holdet midt i sæsonen, kan du selv vælge om sæsonen tæller med)



Trin 4 – 72%

3 sæsoner fik José Mourinho i Real Madrid og mange vil måske mene, at hans resultater i kongeklubben var en smule skuffende. Ser vi dog nærmere på statistikken, så vandt han hele 71.91 % af sine kampe med Real Madrid. Det er denne procentsats du skal overgå her i trin 4.

Du skal vælge et valgfrit hold i Spanien og vinde 72 % eller flere af dine kampe. Derudover skal du som minimum vinde et nationalt mesterskab samt en pokaltitel. Du skal spille 3 fulde sæsoner.



Trin 5 – Ubesejret

I trin 5 skal du vende tilbage til England, hvor du skal igennem challengen måske sværeste krav. Du skal vise, at du virkelig er ”The Special One”. Det gør du ved at gå ubesejret igennem verdens måske bedste liga. Ligesom Arsenal gjorde tilbage i 2003-04 sæsonen.

Holdet er valgfrit.

Du har max 5 sæsoner til at klare kravet. Klarer du den, så har du også et konkurrencedygtigt hold, hvilket du får brug for i kampen om titlen som ”The Special One”. Den trup du står med, den sæson du går ubesejret igennem, den skal du nemlig bruge til netspilletsdelen.


Deadline for gennemført challenge

Den 1. august 2014



Trin 6 - Versus netspil

Alle som har gennemført challenge delen bliver inviteret til en versus netspil turnering som udspiller sig i løbet af september måned. Her skal de kæmpe om titlen ”The Special One”. Dette igennem en række knockout runder, hvor der spilles over to kampe (hjemme og ude). Der trækkes selvfølgelig lod om hvilken modstander man møder fra runde til runde. Hvor mange runder der kommer, er selvfølgelig afhængig af hvor mange der kom igennem nøglehullet. Mere info kommer i løbet af august.



I versus netspillet skal du bruge den trup du har opbygget i trin 5.
Så husk at gemme dit savegame.




Det er ikke muligt at klare udfordringen i FM Classic

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« Svar #1: 04 Dec 2013, 12:48 »



STARTET PÅ CHALLENGEN

-Andreaskj (Porto)
-bianconeri (Shaktar Donetsk)
-TripleX9 (2 gange Shaktar/Porto)
-RasmusDosSantos (Porto)
-Romeo (Shaktar Donetsk)
-Wester (Porto)
-BarcaFreaken (Porto)
-Fynbo (Porto)
-boxx0775 (PSV)
-b0nb0n (Ajax)
- Peden (Porto)
- Pati924 (Ajax)
- Arsrea (Porto)
- Vive (Benfica)
- Yohemming (Benfica)
- TripleX9 (Benfica)



GENNEMFØRTE TRIN


TRIN 1

- Andreaskj (Porto) 2014
- bianconeri (Shaktar Donetsk) 2016
- TripleX9 (Shaktar Donetsk) 2016
- RasmusDosSantos (Porto) 2014
- Romeo (Shaktar Donetsk) 2014
- Wester (Porto) 2016
- TripleX9 (Porto) 2014
- BarcaFreaken (Porto) 2015
- Fynbo (Porto) 2014
- b0nb0n (Ajax) 2019
- Peden (Porto) 2015
- Arsrea (Porto) 2015
- Pati924 (AjaX) 2014
- Boxx0775 (PSV)
- Vive (SLB) 2014
- Yohemming (Benfica) 2014

TRIN 2
- Andreaskj (Chelsea) 2019
- TripleX9 (Manchester United) 2021
- Wester (Arsenal)
- TripleX9 (Manchester United) 2018
- Arsrea (Manchester United) 2018
- Yohemming (Tottenham)

TRIN 3
- Andreaskj (Juventus) 2020
- Arsrea (Bayern München) 2020

TRIN 4
- Arsrea (Real Madrid)

TRIN 5
- Arsrea (Manchester United) Tillykke


KLAR TIL TRIN 6

- Arsrea (Manchester United)
« Seneste Redigering: 11 Mar 2014, 14:02 af TripleX9 » Logged


ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« Svar #2: 04 Dec 2013, 12:59 »

Det vil vel sige, at man i år godt må bruge FC Porto til step 1 - Ligesom Mourinho også gjorde? Smiley
Logged

Jimko18
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« Svar #3: 04 Dec 2013, 13:42 »

Bare så jeg forstår det rigtigt, trin 1 starter du et nyt save vælger et hold og klarer den challenge.

Så laver du et nyt save til trin 2 og klarer den challenges og så fremdeles ?

Er det rigtigt forstået? Smiley
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« Svar #4: 04 Dec 2013, 13:43 »

Er ret sikker på det skal være et save? Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« Svar #5: 04 Dec 2013, 13:46 »

Bare så jeg forstår det rigtigt, trin 1 starter du et nyt save vælger et hold og klarer den challenge.

Så laver du et nyt save til trin 2 og klarer den challenges og så fremdeles ?

Er det rigtigt forstået? Smiley

Det er 1 save Smiley .... Når du er færdig med trin et forlader du klubben og finder dig en klub i Premier League, osv. Smiley
Logged


Jimko18
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« Svar #6: 04 Dec 2013, 13:49 »

Okej det er bare fordi der står " Når du har fuldført trin 1, så skal du videre til Premier League, hvor der er frit valg på alle hylder angående holdvalg " , man kan jo ikke selv vælge et PRL hold, hvis man bare siger op i sin nuværende klub, man kan jo kun søge og håbe at en topklub tilbyder dig en kontrakt ?


Men okej 1 save... puhha det lyder sku svært Smiley
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« Svar #7: 04 Dec 2013, 13:51 »

Okej det er bare fordi der står " Når du har fuldført trin 1, så skal du videre til Premier League, hvor der er frit valg på alle hylder angående holdvalg " , man kan jo ikke selv vælge et PRL hold, hvis man bare siger op i sin nuværende klub, man kan jo kun søge og håbe at en topklub tilbyder dig en kontrakt ?


Men okej 1 save... puhha det lyder sku svært Smiley

Du må jo enten tage hvad der er ledigt, eller gå arbejdsløs nogen måneder. Du har jo også muligheden for at spille videre indtil du kan se der er et job, som du gerne vil have. Det kræver jo bare de også vil have dig så Wink

Ja, den challenge bliver satme svær... skønt Smiley
Logged


Jimko18
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« Svar #8: 04 Dec 2013, 14:16 »

Et sidste spørgsmål før jeg går i gang med denne Challenge ( Den skal sku prøves )  Hvis du når til f.eks. trin 3 og du ikke klarer det inden for de 2 sæsoner så skal man starte helt forfra til trin 1 ? er dette forstået korrekt ? Smiley
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« Svar #9: 04 Dec 2013, 14:23 »

Et sidste spørgsmål før jeg går i gang med denne Challenge ( Den skal sku prøves )  Hvis du når til f.eks. trin 3 og du ikke klarer det inden for de 2 sæsoner så skal man starte helt forfra til trin 1 ? er dette forstået korrekt ? Smiley

Det vil jeg umiddelbart mene ja. Vi skal måske have Wester til at svare på den. For kunne jo være det var tilladt at starte op igen fra lige efter man har gennemført trin 2 Dvs. have det gamle save til at ligge i en fil fra den dag man var igennem.. Den svarer han nok på inden du er igennem trin 1 & 2 Wink

Hvilket hold vil du starte med? Smiley

Edit: Er nu ret sikker på at man skal gøre det i et hug. Som Wester selv skriver i indledningen, måtte mange af de som prøvede i FM13 give op.
« Seneste Redigering: 04 Dec 2013, 14:26 af TripleX9 » Logged


Jimko18
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« Svar #10: 04 Dec 2013, 14:28 »

Okej jan mon ikke han når at svarer på det inden jeg er færdig med trin 1. Smiley

Jamen jeg tænker jeg vil starte med Benfica , syntes de har et rimeligt godt hold , dog havde jeg også tænkt på Shaktar efter jeg har læst Cesc´s blog "Guld og Beton"

Men jeg tror det bliver Benfica Smiley

Hvad med dig skal du også give det et skud og evt. med hvilket hold ?
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« Svar #11: 04 Dec 2013, 14:33 »

Okej jan mon ikke han når at svarer på det inden jeg er færdig med trin 1. Smiley

Jamen jeg tænker jeg vil starte med Benfica , syntes de har et rimeligt godt hold , dog havde jeg også tænkt på Shaktar efter jeg har læst Cesc´s blog "Guld og Beton"

Men jeg tror det bliver Benfica Smiley

Hvad med dig skal du også give det et skud og evt. med hvilket hold ?

Er ikke helt sikker endnu. Shaktar er min første indskydelse, men skal vist lige hjem og tjekke dvs hold ud. Benfica er helt sikkert også et ret godt bud. Har tænkt på Celtic også, men skal lige se, hvad der er af spillere i de forskellige klubber. Det er ikke første trin, jeg ser som det sværeste, har også tænkt på Anderlecht, igen kommer det an på, hvilket hold der har de mest passende spillere til min spillestil.

Men skal helt sikkert i gang i aften efter jobbet.  Thumbs Up
Logged


Andreaskj
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« Svar #12: 04 Dec 2013, 14:46 »

Spænende challenge! Starter op nu med Porto. Opstemt
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« Svar #13: 04 Dec 2013, 15:25 »

Uhhhh, lyder lige som en challenge efter mit hoved! Smiley Den skal helt sikkert prøves! Jeg tænker Ajax eller måske Galatasaray til trin 1, måske kunne være en mulighed...
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Velkommen tilbage til... (FM14 challenge)
« Svar #14: 04 Dec 2013, 18:22 »

Det skal klares i et savegame..

Og tak for den pæne respons Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] 2 3 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010