home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:09:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23485
  1 Bruger, 534 Gæster Online.

Nyeste Bruger: realestateeg
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #44 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 Udprint
Forfatter Emne: #44 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)  (Læst 76069 gange)
darkalf
Manager

Sv: #39 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
« Svar #195: 13 Feb 2014, 08:37 »

Tager CL en runde af gangen men realistisk set så ender eventyret nok inden semifinalerne. 

darkalf
Manager

#40 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
« Svar #196: 16 Feb 2014, 06:46 »

Så er februar blevet til april og vi står overfor slutningen på Brightons allerbedste sæson nogensinde tror jeg godt vi kan slå fast. Med fire kampe tilbage i ligaen ligger vi en meget gunstig position med et forspring på 10 point ned til Man Utd og Chelsea, og vi kan derfor blive mestre i aftenens kamp mod Tottenham der pt indtager en 7. plads 21 point efter os. Vejen til det snublende nære mesterskab er gået over igennem et taktikskifte hvor jeg er gået ned i en mere afventende indstilling for at lokke modstanderne frem på banen, samtidig med at alle de andre tophold har smidt dumme point imod Wigan, Stoke, Watford og mange af de andre hold fra bunden af ligaen, samt at jeg indtil den 3. april ikke havde haft alvorlige skader på positioner hvor truppen ikke er helt bred nok – her tænker jeg især på venstre fløj hvor det faktisk kun er Tom Cairney som har niveau til topfodbold. Han blev så desværre skadet for det skotske landshold om aftenen den 2. april og dagen efter kom dommen. Ribbensbrud og ude resten af sæsonen, hvilket var noget af et slag i ansigtet, da han har været en af hovedarkitekterne til vores placering med hans 6 mål og 26 oplæg i alle turneringer. Heldigvis tog de andre spillere udfordringen op og har fundet storspillet frem fra skabet, hvilket også kan blive nødvendigt da slutprogrammet i ligaen hedder Tottenham(h), WBA(h), Liverpool(u) og Chelsea(u). Et vanskeligt program hvortil der også skal klemmes to semifinaler i CL mod FC Bayern ind rundt omkring WBAkampen, efter at vi højst overraskende slog Atlético Madrid med 4-1 hjemme for så at tabe med 2-0 ude. Heldet fulgte dog den tossede da jeg i kvartfinalerne trak Benfica som vi vandt 3-1 over hjemme for så at tabe med 1-0 ude, i en skandalekamp der bliver husket for det straffespark som Benfica ikke fik med 2 minutter igen. Vi står derfor overfor FC Bayern i semifinalerne og vi starter hjemme så hvis vi bare kan kopiere mønstret fra de to foregående runder så ser det jo lyst ud. Vi har også netop slået Man City på udebane totalt ufortjent med 1-2 på to mål af ligatopscorer Conor Wilkinson der scorede på de eneste to skud vi havde indenfor rammen, mens stor spil af Tom King i kassen gjorde at City kun fik et mål ud af deres 13 skud indenfor rammen. Med til historien hører også at Joe Hart netop har skadet sig selv i mindst 6 mdr til landskamp for England, og det var derfor Jake Keen som stod på mål for City.

Ungdomsspillerne i denne sæson var en stor skuffelse for dem som havde håbet på et stort talent mellem stængerne, og jeg måtte derfor nøjes med en højre fløj med 4½ stjerne i potentiale, dog har han meget arbejde foran sig før han er klar til at udfordrer Ray Perry som sidder tungt på den plads i førsteholdstruppen.  Der har også været en del postyr omkring nogle spillere som ønsker mere i løn og bedre kontrakter, men sådan leger vi ikke her hos mig. Man har selv skrevet under på den kontrakt man har nu også må man jo skifte agent hvis man ikke er tilfreds med hans evner ud i forhandlingens ædle kunst. Et andet sted i område i klubben der er stor virak omkring er min position som manager. Igennem det meste af denne sæson er jeg blevet inviteret til jobinterviews i Rennes, HSV, Q.P.R., Granada, Malaga og mange flere, og en af klubberne fangede faktisk min interesse, hvorfor jeg efter denne sæson står overfor noget af en beslutning, da den potentielt nye klub gik med til at jeg gjorde sæsonen færdig i Brighton inden jeg vælger hvor min fremtid skal ligge, og lige nu ved jeg sgu ikke rigtigt hvad jeg gør. På den ene side kunne jeg godt blive i Brighton længe endnu, men på den anden side så er det en gylden mulighed for at genoprettet den anden klub efter en miserabel sæson, hvor de pt kun ligger nummer 9. Jeg må i tænkeboks når sæsonen er slut omkring hvad jeg gør.

Brighton 2 – Newcastle 0 (PL)/ Brighton 4 – Arsenal 2 (PL)/ Everton 1 – Brighton 1 (PL)/ Brighton 4 – Atlético 1 (CL  1.knockout)/ Brighton 1 – Aston Villa 1 (PL)/ Fulham 2 – Brighton 4 (PL)/  Atlético 2  – Brighton 0 (CL  1.Knockout)/  Ipswich 1  – Brighton 0 (PL)/ Brighton 2 – Watford 0 (PL)/ Brighton 3– Benfica 1 (CL Kvartfinale)/ Blackburn 1 – Brighton 2 (PL)/ Benfica 1 – Brighton 0 (CL Kvartfinale)/ Man City 1 – Brighton 2 (PL)/ Brighton 2 – Swansea 1 (PL)/ 

darkalf
Manager

#41 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
« Svar #197: 16 Feb 2014, 11:56 »

Første matchbold blev misbrugt da vi ikke formåede at scorer på Hugo Lloris i Tottenhams mål og da Tottenham heller ikke formåede at få bolden i kassen ved Tom King, sluttede kampen uafgjort 0-0. Det skal dog også nævnes at jeg havde en del reservespillere på banen da næste kamp var mod FC Bayern i CL, hvor vi var nået til semifinalerne. Kampen mod FC Bayern blev en magtdemonstration af mine elleve udvalgte og kun stor spil af Neuer og svigtende held forhindrede os i at vinde med mere end 1-0. Vi havde dermed skaffet os et godt udgangspunkt til returopgøret inden skulle vi dog lige op imod et af holdene fra den nedre del af Premier League nemlig WBA som kom forbi på AMEX til den sidste hjemmekamp i denne sæson. Igen var det reserverne som indtog banen for ligesom at sparer de faste til kampen mod FC Bayern, hvilket endnu engang kunne ses på spillet. Vi var dog heldige nok til at scorer et mål til allersidst via et hovedstød fra Ray Perry og vi kunne dermed lade champagne propperne springe og fejrer klubbens første mesterskab nogensinde, dog skulle vi prøve at holde festlighederne til et minimum så vi var klar til FC Bayern.

Vi kom til Tyskland med et forspring på et mål og vi kunne derfor spille henholdende og leve på kontraer. På netop sådan en fik vi endda bragt os foran med 2-0 samlet inden Lewis Dunk blev skadet og hele holdet faldt fra hinanden. FC Bayern fik reduceret til 2-1 samlet kort inden pausen, og da de scorede til 2-2 samlet kort inde i 2. halvleg så det sort ud. Heldigvis lod det udlignende mål til at vække holdet, og vi var af flere omgang tæt på at scorer igen, men det blev ved lige ved og næsten. Bedst som kampen virkede afgjort og FC Bayern spillerne så mere og mere opgivende ud slog de til på en kontra og scorede til 2-3 samlet.  Herefter fik vi rygende travlt og jeg kastede alt frem i håb om at få den afgørende scoring som ville sende os i finalen på udebanemål. Uheldigvis var der en mand i sort som ville være i fokus og da Bagger blev slagtet af en Bayernmand inde i feltet forblev hans fløjte tavs til stor forbløffelse for mig og resten af holdet. Han valgte i stedet for at fløjte kampen af og vi var dermed ude af Champions League på en tvivlsom dommerpræstation, hvilket jeg på pressemødet slog op som korruption og tyveri ved højlys dag, hvilket jeg selvfølgelig fik skæld ud for af UEFA.

Det samlede nederlag til FC Bayern og måden hvorpå det var sket slog alt moral ihjel og vi tabte de to sidste ligakampe mod Liverpool og Chelsea. Vi kunne dog fejre mesterskabet på det helt rigtige sted da Chelseas manager Jose Mourinho hele vejen igennem havde været efter os for at overpræstere osv. Måske han skulle have koncentreret sig mere om sit eget hold som formåede at tabe FA Cup finalen til Wigan, ligesom de røg ud af CL mod AC Milan. Af store præstationer for holdet i denne sæson må nævnes Tom Cairney som blev året spiller i England, Ray Perry som blev året unge spiller i England, Conor Wilkinsons topscorertitel og mig selv som tog Årets manager prisen. På årets hold kom Thorning, Cairney og Wilkinson mens Perry måtte tage til takke med en plads på bænken.

Slutstillingen

Tilbage er kun at blive enig med sig selv om hvad man skal gøre. Blive i Brighton eller tage til Tyskland hvor jeg er blevet kontaktet af Dortmund som står uden manager efter en miserabel sæson hvor de sluttede som nummer 8 og derfor ikke er at finde i Cl i næste sæson. 

Brighton 0 – Tottenham 0 (PL)/ Brighton 1 – FC Bayern 0 (CL semifinale)/ Brighton 1 – WBA 0 (PL)/FC Bayern 3 – Brighton  1 (CL  semifinale)/ Liverpool 2 – Brighton 0 (PL)/ Chelsea 2  – Brighton 1 (PL)/ 

darkalf
Manager

Sv: #41 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
« Svar #198: 17 Feb 2014, 05:09 »

Så er det atter engang op til jer læsere at afgøre fremtiden. Så stem stem stem.

WittingB
Reserveholdsspiller

« Svar #199: 17 Feb 2014, 08:02 »

For vildt nice du vinder Premier league så hurtigt, tillykke med det mand!

Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her

Les Pitchouns - jagten på tronen

Månedens blogger :Dec, 2013

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #200: 17 Feb 2014, 10:04 »

Jeg forstår ikke hvordan du kan ryge ud af CL. DU vinder 1 - 0 hjemme og taber 2 - 3 ude, hvilket betyder at der står 3 - 3 men du har 2 udebane mål!? :p

Ellers en lækker blog, og stort Tillykke med den Engelske Tittel

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

darkalf
Manager

« Svar #201: 17 Feb 2014, 11:41 »

Nej der står 2-3 samlet jo Wink

darkalf
Manager

« Svar #202: 17 Feb 2014, 15:07 »

Da afstemningen pt er lige bliver fristen lige forlænget til i aften

darkalf
Manager

« Svar #203: 17 Feb 2014, 19:59 »

Efter at afstemmingen endnu engang enten lige har jeg besluttet at blive i Brighton.

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #204: 17 Feb 2014, 20:00 »

Nej der står 2-3 samlet jo Wink

Bad luck! Smiley

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

darkalf
Manager

« Svar #205: 17 Feb 2014, 20:17 »

Bad luck! Smiley
korruption er ordet. Men jeg tager den titel i den nye sæson. Har opgraderet med et par store navne så har store forventninger.

darkalf
Manager

« Svar #206: 20 Feb 2014, 04:37 »

Så skulle der gerne blive tid til at skrive en opdate til bloggen senere på dagen hvor vi også finder ud af om klubben kan løfte Charity shield for første gang siden 1910. Derudover er det dyreste transfervindue i klubbens historie netop slut 4-5 nye ansigter kommet til AMEX mens det dyreste salg i klubbens historie også er en realitet.

darkalf
Manager

#42 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
« Svar #207: 20 Feb 2014, 17:55 »

Så blev endnu et transfervindue som Brightonmanager overstået og et historisk et af slagsen endte det med at blive.  Til trods for Tom Kings andel i sidste sæsons overraskende mesterskab, var jeg aldrig helt tryg ved at have ham mellem stængerne og jeg valgte derfor at smide penge, mange penge på bordet foran formanden fra Stoke også fik jeg endelig den spiller jeg har ønsket mig siden jeg overtog roret i Brighton for lidt over tre år siden. Jack Butland er manden med nummer 1 på ryggen fremover i hvert fald de næste 5 sæsoner indtil videre. Hele 160 millioner kr måtte jeg af med efter meget tovtrækkeri frem og tilbage, hvilket var ny transferrekord. Samme eftermiddag bød jeg også Jamie Coke velkommen i klubben efter min scouts havde fundet ham i West Ham der fik 29 millioner kr for den unge målmand, der på sigt skal tage overfor Butland. Det skulle dog ikke blive den sidste spiller jeg hentede i West Ham i Championship, da jeg også havde set mig varm på en ung højre back for 2 år siden og hans udvikling var ikke blevet ringere af at have spillet fast for West Ham siden han fyldte 16. Daniel Morlando  er nu i en alder af 18 år endelig Brighton spiller, dog på den betingelse at West Ham måtte leje ham for resten af denne sæson, hvilket var helt ok med mig, da det giver mig tid til at finde nogen som vil købe ham han skal afløse.  Blot 14 dage efter jeg havde slået transferrekorden smed jeg lige 170 millioner kr til Liverpool som til gengæld satte Justin James på en flyver og fik ham fløjet til Brighton, hvor han skal spille sammen med Wilkinson oppe foran, og forhåbentlig bombe kasser ind på samlebånd. Den sidste spiller jeg fik hentet til sydkysten har senest spillet for Real Madrid hvor han blev sat til salg for 75 millioner kr, hvorfor jeg slog til hurtigt og hentede ham tilbage til England hvor han har optrådt for Man Utd. Adnan Januzaj er navnet og han vil blive en stor spiller for holdet håber jeg, dog skal han lige slå enten Tom Cairney eller Jake Forster-Caskey af holdet først. Alt i alt har jeg hentet spillere til for 508 millioner kr hvilket kunne mærkes på balancen i klubben og ses på lønbudgettet som steg fra små 4,5 mil til næsten 7 mil i ugen. Godt der er gode penge i CL og PL, samt i de gode sponsoraftaler klubben har indgået.

Med de mange penge brugt skulle der jo også nogen tilbage i kassen igen, og jeg valgte derfor at sælge ud af reserverne. Første mand ude af døren var Nikola Maksimovic som skifter bænken i Brighton ud med den i Swansea for 14 millioner kr. 23 millioner kr kom i hus med salget af Younès Kaabouni der kunne bruges i Watford. Den sidste spiller gjorde at vi satte ny rekord i penge modtaget i forbindelse med en handel, i det Olivier Ntcham skifter britisk fodbold ud med tysk i form af Stuttgart der betalte os hele 44 millioner kr for en spiller jeg hentede til klubben for sølle 245K tilbage i Championship. Han har ikke fået mange kampe de sidste par sæsoner, men alligevel kunne Stuttgart se det store lys i ham og de bød derfor 50% over hans vurdering plus 25% af næste salg, hvilket jeg da ikke kunne sige nej til. Udover de tre salg har 8 spillere haft kontrakt udløb og 13 er blevet lejet ud hvilket alt i alt giver en samlet indtjening på 80.84 mil kr.

Imens alle disse handler er blevet gennemført har holdet været i USA på charmetur hvor det blev til sejre over Wycombe, Philadelphia, Columbus og Whitehawk med samlet 16-2 inden turen igen gik retur til England og en tur til Wembley for at spille Charity Shield mod FA Cupvinderne fra Wigan, som vi slog stensikkert med 3-1 og det første trofæ i den nye sæson var derfor i hus. Kampprogrammet i ligaen bød på Liverpool(h), Tottenham(u) og WBA(h) i de første tre kampe og det kastede 7 point af sig da vi slog Liverpool 2-1 mens Spurs var skideheldige og scorede på en dødbold til allersidst i kampen til slutresultatet 1-1, og endelig mødte vi WBA som intet kunne stille op overfor os og fortjent med slået med 2-0. De 7 point giver os denne øjeblikkelig placering i ligaen men sæsonen er jo lang endnu. Der er trukket lod til 3. runde af Liga Cuppen og der har vi fået Middlesbrough hjemme, mens CL har givet os en plads i gruppe B sammen med FC Bayern, Ajax og CSKA Moscow, hvilket vil give os chancen for tage hævn over FC Bayern. Regner med at de vinder gruppen og at vi skal slås med Ajax om den anden plads videre i turneringen, men nu må vi se.  Næste opgave for gutterne bliver ude mod oprykkerne fra Nottingham Forest, der skal køres fuldstændigt over.

Wycombe 0 – Brighton 3 (Ven)/ Philadelphia  1 – Brighton 3 (Ven)/ Columbus 1 – Brighton 3 (Ven)/ Whitehawk 0 – Brighton  7 (Ven)/ Brighton 3 – Wigan 1 (CS)/ Liverpool 2 – Liverpool 1 (PL)/ Tottenham 1  – Brighton 1 (PL)/ Brighton 2  – WBA 0 (PL)/   

Fogt
Landsholdsspiller

Sv: #42 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
« Svar #208: 21 Feb 2014, 20:14 »

Lækkert med alt den grønne tekst. og gode handler må man sige.

Tillykke med titlen Smiley

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

darkalf
Manager

Sv: #42 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
« Svar #209: 21 Feb 2014, 20:52 »

De venskabskampe hjælper jo med på den grønne tekst Smiley

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010