Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 20:57:08
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
I dag
kl. 19:25:04
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
I dag
kl. 12:34:09
NAsMaR
Blogs
Minimalistic 2020
I dag
kl. 11:47:30
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
Antal Registrerede Brugere:
23486
4 Brugere, 596 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
shriramserenity
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Football Manager 2014
Kategori: Blogs
#44 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
0 Brugere og 24 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
11
12
[
13
]
14
15
Forfatter
Emne: #44 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen) (Læst 76108 gange)
WittingB
Reserveholdsspiller
Sv: #36 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
«
Svar #180:
25 Jan 2014, 11:08 »
Fedt med CHL - det glippede for mig.. også lorte lodtrækning og uheldig med skader og PIS & LORT! - Tillykke til dig
Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her
Les Pitchouns - jagten på tronen
Månedens blogger :Dec, 2013
darkalf
Manager
«
Svar #181:
25 Jan 2014, 11:42 »
Antallet af skader er nu steget til NI alene i 1.holdstruppen
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39287.0
Gang i Brighton igen
darkalf
Manager
«
Svar #182:
27 Jan 2014, 15:25 »
Håber på at nå et stykke længere i fm i dag så der snart kan komme en ny update.
Gang i Brighton igen
L.Wee
Landsholdsspiller
«
Svar #183:
29 Jan 2014, 17:48 »
Har du brugt Mikkel Uhre, eller blev han for dårlig eftersom klubben blev bedre?
darkalf
Manager
«
Svar #184:
29 Jan 2014, 19:45 »
Uha nu har jeg ik været i SønderjyskE i 2 1/2 år men mener jeg lejede ham ud til skive og Roskilde.
Gang i Brighton igen
darkalf
Manager
#37 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
«
Svar #185:
06 Feb 2014, 12:49 »
Meget er sket siden jeg sidst har opdateret jer omkring hvad der sker i Brighton og det er derfor tid til at smide en frisk opdate på bordet. Vi var blevet trukket i Champions League gruppe med Barcelona, Udinese og Schalke 04 og vi blev da også straks udråbt til prygleknap for de andre hold i gruppen, og indrømmer gerne at da jeg så gruppen tænkte FUCK man kan sgu da heller aldrig være bare lidt heldig. Vi skulle starte hjemme mod Barcelona også var vi ligesom i gang kan man sige. Vi tog dog røven på Messi & Co da vi sikrede os
2 -2
på et hovedstød dybt inde i overtiden af Luis, som i den første halvdel af sæsonen har været angriber sammen med Wilkinson da Bagger selvfølgelig blev langtidsskadet i den sidste træningskamp op til sæsonen. Hvor vi var heldige i kampen mod Messi var vi komplet latterligt ringe imod Schalke 04 på VELTINs- Arena og vi tabte fortjent med
3-2
. Ude mod Udinese var vi igen heldige og scorede til
2 -2
mens Schalke slog til med deres tredje sejr ud af tre mulige da de slog Barcelona 3-2 hjemme i Tyskland.
Med de første 3 kampe overstået i gruppen lå vi på 3. pladsen med 2 point, mens Schalke lå sikkert nummer et med 9 point og Barcelona med 4 point tog sig af 2. pladsen. Det var nu tid til de omvendte kampe og vi startede med en hjemmekamp mod Udinese som vi slog sikkert med
2-0
på mål af Perry og et selvmål af en eller klovn fra Udinese. Da Schalke samtidig tog yderlige tre point mod Barcelona igennem deres
1-3
sejr på Camp Nou var gruppen pludselig endnu mere åben og vores næste kamp var ude mod Barcelona, hvor en sejr ville give os andenpladsen i gruppen, mens en uafgjort eller nederlag ville betyde at vi ville skulle have et resultat mod de suveræne Schalkespillere der allerede var videre på trods af deres
2 -2
mod Udinese i denne runde. Spilere var dog på ingen måder indstillet på at gøre som der blev sagt og vi blev totalt kørt over i de første 15 minutter hvor Messi & Co lavede ikke færre end 3 mål og endda brændte et straffe.. Efter pausen var de gået et par gear ned og mine fjolser vågnede op igen dog kun med et enkelt trøste mål til resultatet
3 -1
.
Et blik på stillingen inden sidste runde betød derfor at Schalke 04 havde 13 point og dermed var de sikrer på 1. pladsen, mens Barcelona havde 7 på 2. pladsen, vi indtog 3. pladsen med 5 point og Udinese tog jumbopladsen med 2 point. Sidste runde hed Brighton vs. Schalke 04 og Udinese vs. Barcelona og kun en sejr til os og gerne en stor en af slagsen hvis Barcelona nu skulle få uafgjort kunne bruges, med mindre vi ville i Europa League efter jul. Heldigvis havde Schalke ikke en skid at spille for og de var derfor mega defensivt indstillet til kampen. Vi havde alt spillet og ramte stolpen ikke mindre end 4 gange men ind kom bolden kun en gang da Scott Wootton kom højst på et frispark og headede bolden ind til slutresultatet
1-0
. Tilbage var nu kun at vente på slutfløjtet i Italien og det kom 2 minutter senere. Udinese havde slået Barcelona med
1-0
og jublen kunne bryde ud på stadion blandt alle vores fans. Vi var videre fra dødens pulje på en flot 2. plads og kunne dermed skrive CL på cv’et også efter jul, hvor vi skulle op imod en af følgende modstandere. PSG, Real Madrid, Man Utd, Atlético, Chelsea, Benfica eller AC Milan og her kan vi kun betegnes som mega underdogs endnu engang.
Gang i Brighton igen
darkalf
Manager
#38 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
«
Svar #186:
06 Feb 2014, 13:19 »
Oven på den seneste opdate omkring Champions League skal vi da også lige se hvordan det er gået holdet i Premier League hvor vi har spillet 15 ud af 38 kampe indtil videre og som det eneste hold i ligaen holder vi et scoringsgennemsnit på over to mål pr kamp, og dette kombineret med det femte bedste forsvar giver os
denne
placering i ligaen. Som I kan se ligger det mega tæt mellem topholdene i denne sæson og alle slår hinanden på kryds og tværs indtil videre. Vi har indtil videre kun tabt to kampe mod henholdsvis Man Utd og Arsenal, dog var både Tom King og den normale anden målmand Rafael skadet til de to kampe så Christian Walton måtte vogte buret hvilket han ikke lige havde evner eller rutine til desværre. Vi har også gennemført et mindre taktikskifte hvor jeg er gået fra at spille offensivt og direkte til kontrolleret og balanceret for at få truppen til at stå bedre defensivt og de sidste 4 kampe har vi derfor kun lukket 1 mål ind, mens vi blandt andet har slået Man City med 3-0. Foran os ligger der nu juleprogrammet med kampe mod WBA, Liverpool, Chelsea, Southampton inden vi træder ind i FA Cuppen med endnu en kamp mod Liverpool for så lige at snuppe Tottenham ude i ligaen også er vi ligesom godt inden i det nye år.
Sidste sæson vandt vi jo Mickey Mouse cuppen, men det bliver der ikke noget af i år da vores reserver blev slået af Man Utd med 3-1 og vi kan derfor koncentrere os fuldt ud om liga, CL og FA Cup, og alt efter lodtrækningen til CL kunne jeg godt finde på at ofrer FA Cuppen i denne sæson for at prøve at nå så langt som muligt i CL, men nu må vi se. I ligaen satser jeg bare på at hænge på i toppen efter dette vilde jule-nytårsprogram er overstået, også må vi se hvad der sker. Af transfers skal jeg ud og hente en ny anden målmand da Rafael blev pigesur over at han ikke spiller fast og hvis der er noget jeg hader så er det kællinger som brokker sig, og når han så i oven i købet er klubbens bedst lønnede med 500K i ugen så kan jeg kun sige en ting og det er FARVEL. Klubben har også fået opgraderet færdig på træningsfacillitern
e så nu venter jeg bare på at jeg kan spørge igen så vi kan få dem endnu længere op. Til sidst smider jeg lige et ss af kampene jeg har spillet og dem som kommer.
Kampprogram pr 12. december 2018
Gang i Brighton igen
darkalf
Manager
Sv: #38 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
«
Svar #187:
06 Feb 2014, 21:39 »
PS jeg tog lige et hurtigt kig på Uhre og ja han er i SE endnu men kun indtil sommeren 2019 så kan han skifte transferfrit. Pt er han atter engang blevetlejet ud til FCV i 1. Division.
Gang i Brighton igen
darkalf
Manager
«
Svar #188:
12 Feb 2014, 05:09 »
Håber på en opdatering en gang i aften omkring transfervinduet og juleprogrammet samt afsløring af hvem vi skal møde i CL.
Gang i Brighton igen
Fogt
Landsholdsspiller
«
Svar #189:
12 Feb 2014, 05:43 »
Står King stadig godt for dig ? Her er han helt væk. Så han er blevet overhalet af en regen. Fedt du er kommet videre i cl
Gry Marie 11.03.12
Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21
WittingB
Reserveholdsspiller
«
Svar #190:
12 Feb 2014, 06:52 »
Rigtig flot du ligger deroppe - taget i betragtning det kun er 2. sæson i PRL! - Stort cadeau!
darkalf
Manager
«
Svar #191:
12 Feb 2014, 11:48 »
Tak tak. King står ok endnu og da jeg desværre ikke kan lokke Arsenal til at sælge deres 17 år gamle supertalent selvom han gerne vil skifte så må jeg tage til takke med King lidt endnu. Umiddelbart ved jeg ikke rigtigt om det er mine evner som manager, svine held eller bare at de andre hold skiftes til at smide dumme point men håber det er en kombination af alle tre.
Gang i Brighton igen
darkalf
Manager
«
Svar #192:
12 Feb 2014, 19:19 »
Så var det at man lige opdagede at der kommer Arsenal - man utd i tv så den opdate kommer i morgen tidlig i stedet.
Gang i Brighton igen
darkalf
Manager
#39 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
«
Svar #193:
13 Feb 2014, 07:59 »
Efter at have gabt mig igennem Arsenal – Man Utd i går aftes fortryder jeg at jeg ikke skrev opdaten i går aftes i stedet for det var sgu da lige godt røvkedeligt bold.. Men hul i det nu skal vi videre med bloggen og vi kan da lægge ud med at fortælle at vi skal møde Atlético Madrid i 1. Knockoutrunde i Champions League, hvilket faktisk betyder at jeg har valgt at satse på at gå videre da jeg ikke syntes de ser så skræmmende ud. Denne beslutning betød at jeg gav reserverne chancen i FA Cuppen mod Liverpool og de valgte selvfølgelig at skuffe mig og sætte en tyk streg under, at de ikke skal spille fast da de tabte
2-3
hjemme til Hamsterpool, i en kamp hvor især Liam Donnelly på højre back skuffede mig med hans rating på
5.5
. Dette blev hans sidste kamp nogensinde for klubben da jeg senere på måneden satte ham til salg efter tøsebrok over en bøde for dårlig indsats mod Liverpool.
Et hurtigt overblik over vinterens transfers kommer her.
Transfers
Ind er kommet:-------------->
Nikola Maksimovic
klubløs
Gareth Adams
fra Norwich for 30 mil kr
Jimmy Crowley
fra West Ham for 13 mil kr
Lars Andersen
fra Esbjerg fB for 1,6 mil kr
Víctor Manuel Delgado
fra Chivas for 18 mil kr
I alt handlet ind for 62,6 mil kr
<---------------------Ud er gået:
Rafael
til Blackburn for 9,75 mil kr
Jack Collinson
til Aberdeen for 0 kr
Liam Donnelly
til Swansea for 6,5 mil kr
I alt solgt for 16,25 mil kr
Udover de tre som blev solgt for penge har jeg valgt at rive Kyle Bartley, Kevin Long og Joey Osgoods kontrakter over et halvt år før tid da de bare fyldte op på U21 holdet.
Som I kan se solgte jeg Liam Donnelly til Swansea bare et halvt år efter han kom til klubben og uden at han for alvor fik slået igennem. Indkøbet af Delgado til forsvaret satte ham dog endnu længere bagud i køen til spilletid så bedst for begge parter at han fik ny arbejdsgiver. Ellers er der ikke det store at fortælle omkring handlerne da de alle med undtagelse af Lars Andersen er blevet hentet til klubben for at styrke bredden.
Vi stod sidste gang overfor et stramt juleprogram som bød på både Liverpool, Chelsea og Southampton i ligaen inden vi skulle møde Liverpool i den før omtalte FA Cup kamp som vi som bekendt tabte. Efter dette program faldt sværhedsgraden på modstanderne en del og Middlesbrough, Stoke og Wugan stod på programmet inden vi skulle runde januar af med en tur til Old Trafford. Vi startede med at smadrer Liverpool som fik et trøst mål til sidst i kampen, inden spillerne valgte at svigte mig på min fødselsdag den 29. december og tabe hjemme til Chelsea på et mål i de døende sekunder af Juan Mata, inden vi på udebane fik snuden tilbage i sporet og vandt sikkert over Southampton. Efter FA Cup fallitten slagtede vi Middlesbrough og Stoke med sammenlagt 8-2 og alt var fryd og gammen. Lige indtil vi skulle møde Wigan på udebane hvor intet ville spille for mine spillere og først til sidst fik vi reddet et point til topstriden. Med ti dages pause inden sidste januarkamp mod Man Utd gav jeg spillerne tre dages fri fra træning for lige at lade helt op til den svære udekamp mod Man Utd, men lige meget hjalp det. Vi blev spillet baglæns ud af bussen igennem hele kampen af et effektivt og tændt United hold og vi var heldige med kun at tabe smalt.
Den sløje slutning på januar må og skal slutte nu hvis vi skal bevarer vores plads i
Ligaen
, og selvfølgelig hedder modstanderne Newcastle(h), Tottenham(u), Arsenal(h) og Everton(u) i de fire næste kampe i ligaen hvilket vil kræve alt af spillerne hvis vi skal beholde topplaceringen. Et hurtigt kig på hvilke spillere som har gjort en forskel i denne sæson skal I da heller ikke snydes for så lad os starte nede bagi hvor Tom King er eneste reelle mulighed mellem stængerne, og han er da også ganske godt med indtil videre, dog er han begyndt at gå lidt ned i præstationer. Foran King har Thorning og Dunk sat sig tungt på de to centrale pladser i forsvaret med ratings på
7,45
og
7,43
i alle turneringer indtil videre hvilket helt sikkert er en af hovedårsagerne til at vi ligger hvor vi ligger. På midtbanen er det de to fløj Cairney og Perry der styrer slagets gang med
7,40
og
7,33
indtil videre. Især Cairney har været stor spillende i denne sæson med 6 mål og 17 oplæg i 28 kampe, mens Perry nøjes med 8 mål og 8 oplæg i 26 kampe. Oppe foran havde jeg regnet med at Bagger ville være topspilleren i denne sæson, men hans skade i sæsonstarten har helt smadret hans sæson og han har kun lavet 5 mål indtil videre. Heldigvis har Wilkinson overtaget målscoringen og er klubbens topscorer med 12 mål i alle turneringer, hvilket er nok til en delt førsteplads på topscorer listen.
Jeg fik ikke hentet en ny målmand som kan konkurrere med King, men det satser jeg stærkt på at kunne gøre til sommer hvis jeg da ikke er heldig og få en op fra akademiet.
Brighton 3 – Liverpool 1
(PL)/
Brighton 0 – Chelsea 1
(PL)/
Spouthampton 0 – Brighton 2
(PL)/
Brighton 2 – Liverpool 3
(FAC 3. runde)/
Brighton 3 – Middlesbrough 0
(PL)/
Brighton 5 – Stoke2
(PL)/
Wigan 1 – Brighton 1
(PL)/
Man Utd 2 – Brighton 0
(PL)/
Gang i Brighton igen
WittingB
Reserveholdsspiller
Sv: #39 The Seagulls: Stepping Up! (tidligere - Danmark til Ejderen)
«
Svar #194:
13 Feb 2014, 08:16 »
spændende at se hvor langt du kommer i CHL her i første år
- bestemt flotte resultater. godkamp
Sider:
1
...
11
12
[
13
]
14
15
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »