home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 07:55:41 Broen13 Blogkonkur... [4] Journeyman - Transfer
I dag kl. 00:17:36 szukizek Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I går kl. 22:04:42 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 21:59:19 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23299
  1 Bruger, 127 Gæster Online.

Indlæg: 1132712 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Rejsen mod...??
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Rejsen mod...??  (Læst 4612 gange)
T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Rejsen mod...??
« : 21 Nov 2013, 14:23 »

Velkommen


Her er mit forsøg på en lille blog. Jeg har valgt en lidt anderledes tilgang end jeg plejer, nemlig ved denne gang at starte uden job. Det vil ikke blive sidelange updates, da jeg hverken har tiden eller lysten til at bruge det meste af min fritid på at skrive updates, men derimod små og præcise opdateringer, så fokus forbliver på spillet. Jeg er helt åben for alle former for konstruktiv kritik (og selvfølgelig også ros Wink), da det jo er med til at forbedre bloggen.

Jeg har valgt følgende lande til mit spil (Hvis spillet varer så lang tid som jeg håber, så vil der højst sandsynligt blive tilføjet og fjernet ligaer):


Spilbare:
Belgien, Danmark, England, Holland, Italien, Schweiz, Skotland, Sydafrika, Tyrkiet & USA.

Vis kun:
Frankrig, Tyskland, Portugal, Spanien, Australien & Brasilien


Der er ingen mål i spillet, det eneste jeg går efter er at få et fedt spil ud af det. Når det så er sagt, ville jeg ikke have noget imod at vinde nogle pokaler, men det bliver bestemt ikke et succeskriterie i dette save. Jeg starter som sagt som arbejdsløs, og med laveste tidligere erfaring bliver jeg nok nødt til at starte lidt nede i rækkerne. Følgende job er ledige fra spillet start:










Karriereoverblik

2013/2014: FC Djursland - Nr. 12 i 2.Division Vest
2014/2015: FC Djursland - Nr. 16 i 2.Division Vest (Opsagt d. 25/4/2015)
2015/2016: Stirling Albion - Nr. 9 i Scottish League 1 (Fyret d. 21/3/2016)
2015/2016: Bedford Town - ?


Pokaler
-
« Seneste Redigering: 08 Dec 2013, 15:29 af T1de » Logged

kruse
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Rejsen mod...??
« Svar #1: 21 Nov 2013, 14:32 »

Helt sikkert en blog jeg vil følge.
Synes altid det er spændende at starte uden job og arbejde sig op af Smiley
Logged

KÆMP FOR HOVEDSTADEN

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Rejsen mod...??
« Svar #2: 21 Nov 2013, 15:41 »


Football Club Djursland
23. juni 2013


Min første klub i spillet bliver FC Djursland. Den jyske klub spiller i 2. Division Vest, hvor de er blandt favoriterne til at rykke ned. Og det er ikke så overraskende, når man ser på klubbens korte historie. FC Djursland er siden overbygningen fra fem mindre klubber i sæsonen 09/10 rykket op i 2. divisionen to gange, hvor det i første omgang endte med direkte nedrykning sæsonen efter. Denne gang er det så min opgave at undgå en gentagelse af 10/11-sæsonen, hvilket jeg skal gøre med følgende trup:



Truppen er ikke noget at råbe hurra for, og specielt midtbanen ser meget sjøj ud. Heldigvis har jeg dog det svimlende beløb på 25.000 kroner at købe ind for, så der er kan virkelig handles igennem i det kommende transfervindue…..

Jeg læste et sted at klubbens mål IRL er at komme i 1. Division i løbet af fire sæsoner. Pænt ambitiøst spillermaterialet taget i betragtning, men jeg vil da gøre mit bedste for at opfylde målsætningen.
« Seneste Redigering: 22 Nov 2013, 00:02 af T1de » Logged

Tavares
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rejsen mod...??
« Svar #3: 21 Nov 2013, 15:47 »

Nu kommer jeg jo fra Grenaa, så jeg vil da følge med, så længe FCD er i fokus. Wink
Simon Skibsted, Morten Hjorth, Gotfred, Martin Møller og Kaagh, er jo konger irl, så mon ikke at de kan hjælpe dig lidt frem ad! Wink
Logged


Bruno Caboclo. Siger det bare.

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Rejsen mod...??
« Svar #4: 21 Nov 2013, 23:45 »


Football Club Djursland
1. Januar 2014


Så er jeg et halvt år inde i første sæson, og jeg er fortsat træner i FC Djursland. Jobbet hænger dog, grundet meget svage præstationer, i en meget tynd tråd, men mere om det senere.

Jeg fejlede helt vildt i transfervinduet, hvor mine eneste signings var den alrende Carsten Hemmingsen samt lejesvenden Harun Keser, der udelukkende er hentet for at styrke bredden. Jeg begik den fejl at bruge det meste af lønbudgettet på Hemmingsen, hvorfor jeg ikke har haft mulighed for at hente alle de forstærkninger, som jeg havde håbet på.

Den smalle og svage trupsammensætning kom i den grad også til syne i løbet af efterårets 16 kampe. Selvom spillet til tider var okay, så har jeg på intet tidspunkt tidligere fået en dårligere start på en sæson. 5 uafgjorte og 10 nederlag blev det til, inden vi i efterårets sidste kamp formåede at holde stand, og vinde 2-1 over FC Sydvest.



De dårlige resultater betyder selvfølgelig, at vi indtager ligaens sidsteplads. Dog er der kun 5 point op til Brabrand på den gode side af stregen, og med sejren til sidst i efteråret lever håbet om overlevelse endnu.






Note: Jeg har spillet og skrevet lidt forud, og jeg glemte beklageligvis at tage et screenshot af stillingen ved vinterpausen, så det må i undvære i denne omgang.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Rejsen mod...??
« Svar #5: 21 Nov 2013, 23:48 »

Helt sikkert en blog jeg vil følge.
Synes altid det er spændende at starte uden job og arbejde sig op af Smiley

Helt enig, jeg synes det giver en helt ny dimension til spillet, ift. at starte med en større klub, hvor vejen til succes er kortere. Smiley

Nu kommer jeg jo fra Grenaa, så jeg vil da følge med, så længe FCD er i fokus. Wink
Simon Skibsted, Morten Hjorth, Gotfred, Martin Møller og Kaagh, er jo konger irl, så mon ikke at de kan hjælpe dig lidt frem ad! Wink

Så må jeg jo prøve at overbevise dig om bloggens kvalitet mens jeg stadigvæk er i klubben, så du forhåbentlig hænger ved når/hvis det bliver til et exit engang i fremtiden. Wink
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Rejsen mod...??
« Svar #6: 22 Nov 2013, 12:23 »


Football Club Djursland
20. Juni 2014


Første sæson er færdig, og det endte såmænd med overlevelse i 2. division. Efter et mildest talt elendigt efterår, hvor det kun blev til en enkelt sejr, fik vi for alvor løftet os i foråret.

Vi startede godt nok ud med to nederlag, men seks sejre, tre uafgjorte og fire nederlag senere kunne vi fejre overlevelsen. Ikke nok med, at vi først klarede frisag i allersidste spillerunde, så lå vi såmænd også under nedrykningsstregen fra 2. og helt frem til 28. spillerunde, og det var således kun en rigtig god slutspurt, der sikrede os endnu en sæson i 2. division, og mig endnu en sæson i klubben.



Klubben har meget få spillere på kontrakt, og jeg er derfor meget usikker på, om jeg kan holde på stammen hen over sommeren. Af den grund vil jeg bryde med min normale adfærd, og denne gang melde lidt forsigtigt ud mht. forventningerne til den kommende sæson. Endnu engang bliver målet, at klubben skal blive i rækken, men med nye hold i rækken som Svebølle, Nordvest FC og Vendsyssel FF er der lagt op til en svære 2. sæson.






Note: Karriereoversigten i første indlæg er nu opdateret.
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rejsen mod...??
« Svar #7: 22 Nov 2013, 12:28 »

Spændende at følge med her. Jeg sagde nej tak til jobbet i FC Djurs til fordel for Sportkring Sint-Niklaas så at du har valgt at blogge om dem er jo topdollar.
Logged


T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Rejsen mod...??
« Svar #8: 22 Nov 2013, 14:00 »

Spændende at følge med her. Jeg sagde nej tak til jobbet i FC Djurs til fordel for Sportkring Sint-Niklaas så at du har valgt at blogge om dem er jo topdollar.

Jeg startede faktisk også med et spil hvor jeg sagde nej til Djursland, inden jeg havde besluttet mig for at blogge, men så gik der næsten et år uden at jeg fik et job, så jeg valgte at starte forfra, for at få en ordentlig start på spillet. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Rejsen mod...??
« Svar #9: 24 Nov 2013, 15:56 »


Football Club Djursland
1. Januar 2015


Op til den nye sæson - min anden i klubben - har vi mistet flere nøglespillere. Derfor er der også kommet en del nye ansigter til. Eneste navn der får nogle klokker til at ringe er Mads Timm, der i sin tid på Manchester Uniteds ungdomsakademi blev spået en stor fremtid, men som aldrig har formået at leve op til de høje forventninger.



Efteråret har på mange måder været en tro kopi af året før. Vi startede ellers godt ud med en 2-0 sejr over Skovbakken, og endnu en sejr i tredje runde, hvor vi ude slog Middelfart med 3-2. Herefter stoppede de gode resultater dog. Således blev Middefart-kampen den sidste kamp i efteråret med 3 point som resultat.



De dårlige resultater skyldes især en meget svag defensiv, der i løbet efterårets femten kampe har lukket hele 40 mål ind. Et antal mål, som offensiven forståeligt nok ikke har formået at matche.





Note: Jeg har lige et par updates mere inden jeg får indhentet spillet og kan blogge "live." Når det sker skal der nok komme lidt mere kød på. 
Logged

løvkvist
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Rejsen mod...??
« Svar #10: 25 Nov 2013, 08:30 »

Fedt at læse at man ikke er den eneste der dyrker denne version af football manager. Er selv kommet til Kina som arbejdsløs, tænker at en blog om den karirere kommer snarest Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Rejsen mod...??
« Svar #11: 25 Nov 2013, 11:01 »

Fedt at læse at man ikke er den eneste der dyrker denne version af football manager. Er selv kommet til Kina som arbejdsløs, tænker at en blog om den karirere kommer snarest Smiley


Lyder sgu fedt, der er efter min mening alt få få blog uden for Europa, så jeg ville i hvert fald kigge med! Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Rejsen mod...??
« Svar #12: 27 Nov 2013, 10:32 »


Football Club Djursland
25. april 2015


Sidste sæsons comeback i foråret var på ingen måde tæt på en gentagelse. Ti kampe og sølle ét point inde foråret var nedrykningen en realitet, selvom der stadigvæk var 5 kampe tilbage.



Som bekendt resulterer nedrykning fra ligaen automatisk en fyreseddel ved sæsonens afslutning, og derfor valgte jeg at komme klubben i forkøbet og sige op, så snart nedrykningen blev en realitet. Dette gav mig længere tid til at søge efter et nyt job.

Og arbejde skulle jeg ikke vente længe på. Efter bare ti dage blev jeg tilbudt en samtale og efterfølgende et job af den italienske Serie C1-klub Santarcangelo, som jeg takkede ja til. Det skete dog lidt for tidligt, for som jeg kort efter fandt ud af, så var Santarcangelo netop endt på én af nedrykningspladsern e, og da jeg ikke har sat Serie C2 som spilbar, ville dette betyde en fyreseddel så snart de resterende playoff-kampe var spillet. Derfor indleverede jeg hurtigt min opsigelse, og er nu igen på klubjagt.

Forhåbentlig ligger det næste job ikke så lang tid ude i fremtiden!






Note: Karriereoversigten i første indlæg er nu opdateret.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Rejsen mod...??
« Svar #13: 27 Nov 2013, 17:15 »


Stirling Albion Football Club
25. juni 2015


Igen skulle jeg ikke vente længe, før jeg fik et nyt job. Denne gang i Skotland, hvor jeg fik tilbud et job i Stirling Albion. Klubben er netop rykket op i den tredjebedste række, og min opgave bliver i første opgave at klare os fri af nedrykning i den kommende sæson. På trods af mediernes forventninger om en sidsteplads ser det bestemt ikke umuligt ud, da der kun er ét hold der rykker direkte ned, mens niendepladsen skal ud i et par playoff-kampe om et blive i rækken.

Jeg har endnu ikke fået kigget truppen meget grundigt igennem endnu, men der er bestemt plads til forbedringer af den bare 20-mand store trup. Heldigvis har jeg denne gang en del luft i lønbudgettet, så det burde være muligt at forstærke holdet tilstrækkeligt.
Logged

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rejsen mod...??
« Svar #14: 27 Nov 2013, 17:23 »

Fed blog!
Held og lykke i Skotland!
Logged

Kolo Abib Touré

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010