home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 284 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 20 Udprint
Forfatter Emne: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?  (Læst 51339 gange)
sennzo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #60: 25 Nov 2013, 06:49 »

Underligt i har så mange problemer er i 4 sæson, slet ikke oplevet noget af det i nævner  Ubeslutsom
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #61: 25 Nov 2013, 07:51 »

Undskyld, hvad? Jeg skal da ikke afvise det bare er mig, men jeg har aldrig hørt om hverken den fejl i spillet, eller den regel i fodboldloven, der siger det?

Den er skam god nok, den skal røres af en anden spiller inden den der tager straffesparket må røre den igen.

Hvis, efter at et straffespark er taget:

Sparkeren rører bolden igen (undtagen med hænderne), før den har rørt en anden spiller:

dømmes indirekte frispark til det forsvarende hold. Sparket tages fra det sted, hvor forseelsen blev begået, jfr. dog § 13.


Jeg har flere gange set en straffesparks-skytte sparke bolden på overlæggeren, bolden hopper tilbage til ham, og han sparker den ind. Her dømmer dommeren af uforklarlige årsager mål. Den korrekte kendelse er "indirekte frispark" pga. gentagelsesspil!!!

Det skal fikses, fandme surt at ryge ud af cupturneringer fordi SI Games ikke kender fodboldloven! 

Hvis det rent faktisk sker som du siger, er jeg sikker på SI Games gerne vil have at du gemmer kampen, uploader den til deres FTP, og opretter en tråd i bug-forummet om det.
« Seneste Redigering: 25 Nov 2013, 08:13 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #62: 25 Nov 2013, 08:28 »

Største skandalespil siden CM4. Vi har i dag d. 24. november, og spillet er stadig hamrende urealistisk og for dedikerede gamere: uspilbart.

Ingen realisme og fyldt med bugs. Jesus fucking christ. Lad os få en seriøs udfordrer til Football Manager-spillet, for det er altså kun i en monopol-branche, at man kan tillade sig at udgive sådan en omgang makværk.

Og det her er simpelthen så subjektivt som noget kan være. "Uspilbart" for dig måske, men ikke for tusindvis af andre som uden tvivl også vil betragte sig selv som "dedikerede gamere". Her er et fint indlæg på SI Games' forum, som det kan anbefales at læse:

http://community.sigames.com/showthread.php/368881-Football-Manager-2014-Full-Game-Feedback-Tilbakemelding-14.1.3?p=9218060&viewfull=1#post9218060
Logged



Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #63: 25 Nov 2013, 10:05 »

Uspilbart er en overdrivelse af dimensioner.

Der er spilbart men der skal laves nogle ændringer for når man ser kampene, så bevæger spillerne sig helt åndsvagt. Hjørnespark er vel næsten en større chance end straffespark.
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #64: 25 Nov 2013, 10:11 »

En ting er match engine, noget andet jeg irriterer mig enormt over er buddene på ens spillere (Har de sagt bliver fixet), men også prisen på spiller er helt hen i vejret.

Jeg synes også mange af de nuværende talenter (Ikke-regens) virker til at have alt for lavt potentiale. Når man kommer 5-6 sæsoner hen, hvor de skal begynde at være blandt de bedste - synes jeg de statmæssigt er langt væk fra fordumstider(De bedste spiller der er i sæson 1).

Et godt eksempel er Pogba der statwise vel burde have potentiale til at blive ligeså god eller bedre end en Pirlo. Men rent stat-wise synes jeg ikke han når op på dette niveau. Jo, han bliver da god - men det er stadig ikke på niveau med en eksempelvis Pirlo, Xavi, Iniesta.

Tror Sigames ikke på at vi ser en ny Messi, Ronaldo, Lewandowski eller Bale? Der er ihvertfald ingen af de talenter der findes i virkligheden der får i nærheden af deres evner og stat. Det synes jeg er MEGET skuffende.

Men jo, der kommer RIGTIG gode regens. Men hvorfor kan nogen af de "rigtige" talenter ikke opnå de høje stats/evner?

Så vil nogen måske sige, Messi og Ronaldo er i en liga for sig - vi ser aldrig nogen på det niveau igen. Hvorfor ikke? Og hvorfor må ingen have muligheden for at nå det niveau?

Niveauet lige under, er der efter min mening heller ikke nogen af de "rigtige" talenter der opnår.

Synes det er enormt skuffende!
Logged


daugaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #65: 25 Nov 2013, 10:28 »

Jeg har problemer med, hvis jeg er foran 3-1 i en kamp, at det så alt for tit sker at den ender 3-4 eller sådan noget fuldstændig latterligt!
+ at spillere kræver AAAAALT for meget i løn i forhold til hvem de er og hvad de præstere, en 36 årig gammel Henry kan da ikke kræve 650 tusind om ugen?? Hvad sker der.
Logged


champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #66: 25 Nov 2013, 10:57 »

Vi er inde på noget subjektivt hér – det er virkelig svært at afgøre hvad der er kompetencer (mangel på samme) og hvad der er bugs.

Her i denne multi-virtuelle verden – hvor man kan kommunikere direkte med SI på forums osv., og man kan få indsigt i alle andres problemer – så er det meget sværere at gennemskue hvad der er mangel på talent og hvad der er urealistiske tendenser.

Det bliver lidt for let at spille ”bug-kortet” når noget ikke kører efter ens ønskede hensigt. Det er møg frustrerende at starte et spil op – hvor det virkelig ikke kører (been there), og uanset hvad man gør – sejler det bare.

Men spillet er jo så realistisk indrettet, at det er moral og form som er afgørende. En typisk rigtig god start, vil give holdet et boost – og så virker alle taktiske tanker – hvorimod en dårlig start provokerer det modsatte.
En taktik som skaber succes oplevelse – kan være god pga. moralen og formen – men den kan være lige så elendig på et hold i modgang..

Jeg har ikke problemer med et enorm ineffektivt hold, har heller ikke problemer med at holde nullet, eller føringer.. ”Så jeg synes ikke der er en bug”.
Har heller ikke problemer med ikke-leverende backer og målløse angribere?

Ser I hvor jeg vil hen?

Man skal passe på at fordi det ikke lige kører – at man kører bug-kortet på bordet og siger at det må være en fejl.

Vi ser også backer i virkelighedens spil sejle rundt, ineffektive mandskaber som skal lukke kampe og score flere mål, og kollektive sammenfald.
Et godt eksempel er jo nok Tottenhams afklapsning i weekenden:

Whoscored.com har et rating system, som sammenligner meget ala FM i deres rating af spillere, Tottenhams bagkæde får følgende karakterer mål fra 1-10.


Kyle Walker      5.9
Michael Dawson   6.15
Younes Kaboul   5.69
Jan Vertonghen   4.99

Rent defensivt har de altså ikke spillet et særlig godt opgør – og mon ikke André Villas Boas ville ønske at ”det var en bug”?

Jeg er med på hyppigheden af dårlige kampene – men hvis det nu heller ikke kører for dig efter næste patch – er det så også en bug?
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #67: 25 Nov 2013, 11:17 »

Whoscored.com har et rating system, som sammenligner meget ala FM i deres rating af spillere, Tottenhams bagkæde får følgende karakterer mål fra 1-10.


Kyle Walker      5.9
Michael Dawson   6.15
Younes Kaboul   5.69
Jan Vertonghen   4.99

Rent defensivt har de altså ikke spillet et særlig godt opgør – og mon ikke André Villas Boas ville ønske at ”det var en bug”?

Jeg er med på hyppigheden af dårlige kampene – men hvis det nu heller ikke kører for dig efter næste patch – er det så også en bug?


Man kan jo sige at en bug i FM øjemed, ofte side sættes med noget der ikke reflektere virkligheden, ofte som det har gjort før i tidligere versioner.

Lige p.t. er der ting der ikke kan fungere som hensigten har været fra spiludvikleren. Hvilket i brugerens øjne opfattes som en bug.

Ting som opstår relativt ofte uden at have nogen form for sammenhæng med det folk opfatter fodbold som. Jo, disse ting sker også i virkeligheden, men jeg tror de fleste opfatter disse ting som en sjældenhed fremfor en standard.

Jeg opfatter problemet pt. som nogen rettelser, der ikke er gået efter hensigten - og derfor gør at disse "sjældne fejl" opstår oftere end normalen.

Urealismen fremkommer for mig også når der bydes 100 mio på en spiller der har en værdi af 300 mio, men samtidig nægter AI'en at sælge sine egne spillere der er 30 mio værd til 200 mio. Dér vil jeg mene der er snakke om en fejlagtig hyppighed, om man vil.

Og jeg tror lidt det er dér essensen er... Fejlagtig hyppighed (Fremragende ord).

Ser vi på ratings, får et forsvar som Tottenham's nok ikke en gennemsnitlig vurdering på 7 til 7.30 - hvis de vinder mesterskabet. Det gør de dog i FM 2014, hvilket må siges at have noget med hyppigheden i fejlene at gøre.

Tabte de 6-0 i FM14, ville disse ratings være langt lavere end dem du kommer med, hvilket vel også pointere problemet. Det er svært sammenligneligt, men på nogen punkter er man jo nødt til det.

I øvrigt sjovt at se Everton - Liverpool, hvor der bliver scoret på eller efterfølgende på 5-6 dødbolde (Det der er mange der brokker sig over i FM14). Dog hører det sig stadig til en lavere hyppighed en det fremgår i FM14, efter min mening.

Logged


Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #68: 25 Nov 2013, 11:17 »

Ahhh det er for nemt at sige, man kan sparke et hjørnespark og spilleren der modtager bolden kan så drible ind i det lille felt inden han møder modstand. Det ser du sku ikke i virkeligheden. ME har mangler.
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #69: 25 Nov 2013, 11:21 »

Ahhh det er for nemt at sige, man kan sparke et hjørnespark og spilleren der modtager bolden kan så drible ind i det lille felt inden han møder modstand. Det ser du sku ikke i virkeligheden. ME har mangler.


Enig! Og dét er en bug!! Ingen tvivl om det..
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #70: 25 Nov 2013, 11:26 »

Enig! Og dét er en bug!! Ingen tvivl om det..

Tja, men som jeg er inde på i ovenstående - så sker de her ting...Problemet er bare at de ikke sker i samme omfang eller i hver eneste kamp  crazy (IRL)
Logged


champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #71: 25 Nov 2013, 11:36 »

Man kan jo sige at en bug i FM øjemed, ofte side sættes med noget der ikke reflektere virkligheden, ofte som det har gjort før i tidligere versioner.

Lige p.t. er der ting der ikke kan fungere som hensigten har været fra spiludvikleren. Hvilket i brugerens øjne opfattes som en bug.

Ting som opstår relativt ofte uden at have nogen form for sammenhæng med det folk opfatter fodbold som. Jo, disse ting sker også i virkeligheden, men jeg tror de fleste opfatter disse ting som en sjældenhed fremfor en standard.

Jeg opfatter problemet pt. som nogen rettelser, der ikke er gået efter hensigten - og derfor gør at disse "sjældne fejl" opstår oftere end normalen.

Urealismen fremkommer for mig også når der bydes 100 mio på en spiller der har en værdi af 300 mio, men samtidig nægter AI'en at sælge sine egne spillere der er 30 mio værd til 200 mio. Dér vil jeg mene der er snakke om en fejlagtig hyppighed, om man vil.

Og jeg tror lidt det er dér essensen er... Fejlagtig hyppighed (Fremragende ord).

Ser vi på ratings, får et forsvar som Tottenham's nok ikke en gennemsnitlig vurdering på 7 til 7.30 - hvis de vinder mesterskabet. Det gør de dog i FM 2014, hvilket må siges at have noget med hyppigheden i fejlene at gøre.

Tabte de 6-0 i FM14, ville disse ratings være langt lavere end dem du kommer med, hvilket vel også pointere problemet. Det er svært sammenligneligt, men på nogen punkter er man jo nødt til det.

I øvrigt sjovt at se Everton - Liverpool, hvor der bliver scoret på eller efterfølgende på 5-6 dødbolde (Det der er mange der brokker sig over i FM14). Dog hører det sig stadig til en lavere hyppighed en det fremgår i FM14, efter min mening.

Godt indlæg - konstruktivt og velformuleret - I like!  Wink

Og fejlagtig hyppighed er et fint udtryk.. For der opstår bizarre situationer i den virkelige verden - som man i FM-regi ville gå amok over og tolke som en bug/urealisme/and so on..
Og som du selv nævner - Everton-Liverpool, 6 dødboldsmål! Man ville jo gå amok ved 3 indkasserede mål på dødbolde i FM, som kostede 3 point i et derby..
Min approach i mit første indlæg - var egentlig også bare at man skal passe på at kalde alle problemstillinger for en bug.

Har egentlig samme tilgang til dig - at hyppigheden af en problemstilling afgører om det er en problemstilling som der skal tages stilling til i en patch..
Og det her med buddene - ja, kan vel potentielt godt tolkes som en bug - men vi lever i en økonomisk presset virkelighed - mange klubber er presset på økonomien, FFP toget kører langsomt derudaf som klubberne tager højde for.

Jeg oplever det samme med buddene - men oplever tilgengæld også at de bydende klubber er langt mere forhandlingsvillige .. Buddene kører længere og med flere bud - og de er positive overfor justeringer..

Ligeledes er der mulighed for at gøre en masse kup i spillet - der kommer mange dygtige spillere til salg - oftest til en skarp reduceret pris..
Og det er vel dybest set - ret markedsorienteret for tiden? Der er nogle sindssyge transfers - men da også mange handler til undrende priser?
Er også et spørgsmål om den udgift det koster at have spilleren i klubben - tror der er kommet mere økonomisk ansvarlighed i spillet - så bug? Ahhrrr, men der kunne godt enkelte gange komme et vildt bud man ikke kunne sige nej til - men hvem forhindrer dig i at forhandle det op i det acceptable leje?
Er ikke enig i at du ikke kan få AI'en spillere til gode priser - klart at de vigtige spillere sælges "dyrt" - men du kan få masser af rotationsspillere til gode priser.


Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #72: 25 Nov 2013, 11:48 »

Godt indlæg - konstruktivt og velformuleret - I like!  Wink

Og fejlagtig hyppighed er et fint udtryk.. For der opstår bizarre situationer i den virkelige verden - som man i FM-regi ville gå amok over og tolke som en bug/urealisme/and so on..
Og som du selv nævner - Everton-Liverpool, 6 dødboldsmål! Man ville jo gå amok ved 3 indkasserede mål på dødbolde i FM, som kostede 3 point i et derby..
Min approach i mit første indlæg - var egentlig også bare at man skal passe på at kalde alle problemstillinger for en bug.

Har egentlig samme tilgang til dig - at hyppigheden af en problemstilling afgører om det er en problemstilling som der skal tages stilling til i en patch..
Og det her med buddene - ja, kan vel potentielt godt tolkes som en bug - men vi lever i en økonomisk presset virkelighed - mange klubber er presset på økonomien, FFP toget kører langsomt derudaf som klubberne tager højde for.

Jeg oplever det samme med buddene - men oplever tilgengæld også at de bydende klubber er langt mere forhandlingsvillige .. Buddene kører længere og med flere bud - og de er positive overfor justeringer..

Ligeledes er der mulighed for at gøre en masse kup i spillet - der kommer mange dygtige spillere til salg - oftest til en skarp reduceret pris..
Og det er vel dybest set - ret markedsorienteret for tiden? Der er nogle sindssyge transfers - men da også mange handler til undrende priser?
Er også et spørgsmål om den udgift det koster at have spilleren i klubben - tror der er kommet mere økonomisk ansvarlighed i spillet - så bug? Ahhrrr, men der kunne godt enkelte gange komme et vildt bud man ikke kunne sige nej til - men hvem forhindrer dig i at forhandle det op i det acceptable leje?
Er ikke enig i at du ikke kan få AI'en spillere til gode priser - klart at de vigtige spillere sælges "dyrt" - men du kan få masser af rotationsspillere til gode priser.




Jeg forstår bare ikke, hvordan AI'en tolker deres stjernespillere til en salgspris af 600-800 mio, når de mener at mine stjernespillere i øvrigt til samme værdi, skal gå til en langt lavere pris. Det har selvfølgelig også meget at sige med min klubs reputation ofte er lav, MEN jeg synes der er for meget forskel.

Nogen klubber er meget forhandlingsvillige i deres bud, men ikke når det drejer sig om salg af deres spillere. Her oplever jeg at de kræver alt for meget, prisen på en keyplayer, uden at være Bale, Ronaldo eller Messi - burde prisen aldrig komme i nærheden af 600 mio.

Jeg oplever ofte at small reputation klubber kræver 200-300 mio for 16-17 årige talenter. Det må da også siges at være urealistisk, når de i virkelighedens verden stiller sig tilfreds med måske 20-50 mio.

Hvis alle tænker på finanserne, så må spillernes salgsværdi også være mere realistiske end de er. Mange af de spillere hvor jeg har oplevet alt for store priser, er ofte spiller der sælges langt billigere i virkeligheden end i spillet. Derfor min undren over deres høje priser.

Jeg betaler gerne godt for en spiller, men i mit universe så hører bud på 500-800 mio kun til top 5 spillere, ikke top 50 spillere.

Men det skulle også blive rettet, dog er jeg spændt på hvor godt det bliver.
Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #73: 25 Nov 2013, 11:51 »

Jeg forstår bare ikke, hvordan AI'en tolker deres stjernespillere til en salgspris af 600-800 mio, når de mener at mine stjernespillere i øvrigt til samme værdi, skal gå til en langt lavere pris. Det har selvfølgelig også meget at sige med min klubs reputation ofte er lav, MEN jeg synes der er for meget forskel.

Som du selv er inde på, er de lave bud fra AI'en jo en fejl, som gerne skulle være rettet i den kommende update.
Logged



NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #74: 25 Nov 2013, 11:54 »

Som du selv er inde på, er de lave bud fra AI'en jo en fejl, som gerne skulle være rettet i den kommende update.

Yep, men spørgsmålet er hvor godt det bliver. Det var også et problem i FM13, dog ikke ligeså stort.

Men ja, alt andet end det vi ser nu, bør være bedre!

Græsset er altid grønnere på den anden side  Huh
Logged


Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 20 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010