home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  2 Brugere, 440 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #11 - 2014/2015 Gul og Blå - Det nye Brøndby
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: #11 - 2014/2015 Gul og Blå - Det nye Brøndby  (Læst 13010 gange)
TMP
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #7 Gul og Blå - Det nye Brøndby
« Svar #15: 07 Nov 2013, 19:23 »



Fortsat gode takter - Exit i pokalen.

12/03/2014



Det blev et exit i pokalturneringen, da man rendte ind i liga-etterne fra FC København. Begge opgør blev tabt, og det bevidner om at københavnerne er rigtig godt kørende for tiden. Man taber ikke mange point, og sidst man gjorde, dummede Brøndby sig også. FCK tabte til AaB, men Brøndby endte med at spille 3-3 med Viborg, hvor det flere gange i kampen lignede et nederlag.
Det blev også til Brøndbys første nederlag i 13 betydningsfulde kampe, da man rendte ind i et nederlag til Randers FC. Topstriden er fortsat tæt, og det ligner at Brøndby virkelig skal kæmpe til det sidste, for at få indhentet FCK. Der er blot 2 points forspring, men ser man objektivt på tingene, så ligner det uden tvivl et FCK hold som ser stærkest ud i øjeblikket.

Søren Colding har tidligere ikke været meget for at snakke om mesterskab, men da vi snakkede med ham, udtalte han sig noget overraskende, vil nogen mene:
- Nu er vi så langt inde i sæsonen, og vores placering ser ud til at blive i toppen. Man skal være virkelig dum, hvis ikke man jagter et mesterskab, når man er så tæt på. Det kræver uden tvivl fight fra alle og enhver, og vores unge spillertrup skal virkelig vise høj gejst. Men igen, der er ingen tvivl om at vi vil kæmpe for det, og jagte mesterskabet til vi ikke kan nå det mere. To point er ikke meget i fodbold, og alle fodboldhold rammer nedture. Jeg håber bare at vi har haft vores nedture, og at det snart bliver FC Københavns tur.

Brøndby har været inde i en periode, hvor skader har plaget dem groft. Det var hovedsageligt omkring pokal-kampene, at skaderne var værst. Khalid Boularouzh var ude i 4 uger, og det samme var Brøndby topscoreren Christoffer Nyman. Kahlenberg blev også hårdt ramt, da han forstrakte sin lyske under en kamp, og måtte gå ud.
Denne slemme skadesperiode er dog ovre, og det betyder at Brøndby IF til sin næste kamp imod AaB faktisk har hele sin førsteholdstrup til rådighed. Det vil betyde et comeback til Christoffer Nyman, som fansene har savnet i den tid han har været væk.
Han har scoret 10 mål, på sine 15 kampe i denne sæson. Han er et godt stykke fra topscorer listen, hvilket Søren Coldings svipser, samt hans skadesperiode formentlig er skyld i. Den 21 årige angriber er en sand målscorer, og han vil uden tvivl gå ud og kæmpe alt han har lært, i kampen mod AaB imorgen.

 

               Maikon Orellana

Sportsavisen Vestegnen har også været ude og kigge på spillerne, som i øjeblikket er lejet ud, fra Brøndby.
Oke Akpoveta får ikke meget spilletid i FC Vestsjælland. Han har fortsat sine Brøndby takter, og blot scoret 2 mål på 12 kampe.
René Joensen spiller fortsat fast i HB Køge, og gør det faktisk rigtig godt. Han har fået en gennemsnitsbedømmel se på 6.96 i 17 kampe.
Andrew Hjulsager som er udlejet ud i Lyngby, har valgt sit portugisiske statsborgerskab over sit danske. Han har spillet ganske habilt igennem sæsonen, og fået nettet 2 gange. Ingen tvivl om at han er en af de spillere Brøndby ser frem til at få igen.
Mads Nielsen er udlejet i AB. Han får ikke meget spilletid, og spiller på et ganske gennemsnitlig niveau. AB ligger i øvrigt på en placering, som vil sende dem op i Superligaen - det havde været en overraskelse!
Christian Nørgaard er en af de spillere, som Søren Colding havde set mest frem til. Han har dog skuffet fælt i Brønshøj, og efter 15 kampe, har han et gennemsnit på blot 6.35. Ikke imponerende!
Riza Durmisi er formentlig en af de spillere, som snart skal lede efter en ny klub. Man har lige signet Brian Hamalainen, og man har samtidig Patrick Da Silva. Han har spillet til 6.69 på et Horsens hold, som har skuffet mange!
Lebogang Phiri gør det ganske imponerende for Hobro! Han har spillet til 6.90 på 12 kampe.
Daniel Anusic lejet ud i Brabrand. 3 kampe er det blevet til, på 3 måneder. Ikke noget at rapportere om.
Malthe Johansen er lejet til FC Svendborg, og har spillet to kampe, på en måneds tid. Han har imponeret, og ser ud til at blive et godt bekendtskab for Svendborg.
Maikon Orellana har lige forlænget sin kontrakt hos Brøndby. Han blev på transfervinduets sidste dag lejet ud til FC Fredericia. Her har han gjort det ganske fantastisk, og har fået nettet 3 gange i 4 ligakampe. Ydermere har han spillet 2 venskabskampe, hvor det er blevet til to mål. Han er nok den spiller, som Brøndby IF ser allermest frem til at få tilbage!

 
Logged

TMP
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #8 Gul og Blå - Det nye Brøndby
« Svar #16: 07 Nov 2013, 19:27 »

Kom til at redigere min opdatering #7!!! BEKLAGER!!! Pis lort pis...


Det var sidste update fra i dag! : -)
« Seneste Redigering: 07 Nov 2013, 19:28 af TMP » Logged

NHL19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #8 Gul og Blå - Det nye Brøndby
« Svar #17: 08 Nov 2013, 14:39 »

Mega fed blog!
Logged

TMP
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #8 Gul og Blå - Det nye Brøndby
« Svar #18: 09 Nov 2013, 01:35 »



Slut på 2013/2014 sæsonen!

21/05/2014


Det blev til en sæson, som Brøndbys fans uden tvivl, om nogle måneder, vil kunne kigge tilbage på, med stolthed i sindet. Det blev ikke til et mesterskab i denne sæson, men langt hen ad vejen, så det faktisk yderst fornuftigt ud. Man manglede dog bredde i truppen, hvilket Københavnerne havde, og det var grunden til at de kunne trække fra i sidste ende. FC København endte også med at vinde pokalturneringen, så det var absolut deres år i år. Man sluttede sæsonen af med 10 Superliga kampe i streg uden nederlag, hvoraf blot én af dem endte med uafgjort. Dette var kampen mod Brøndby IF, hvor Brøndby absolut fortjente de tre point.   

                         

         Det blev 'kun' til sølv!

Efter Brøndby IF's sidste kamp i sæsonen, mødte vi Søren Colding foran Café 1964, efter at spillerne var hjemvendt fra Farum. Søren Colding havde på dette tidspunkt allerede valgt at tage sølvmedaljen af halsen, og det spurgte vores reporter ind til:
- Tja, inderst inde er det jo egentlig også fuldstændig tåbeligt af mig, at være utilfreds med at vi egentlig skal ud og spille Champions League. Jeg har bare et gen i mig, som gør at jeg altid vil være den bedste. Jeg valgte at kaste min sølvmedalje ud til fansne efter kampen. De har været der hele vejen igennem, og de har spillet en kæmpe rolle for os igennem hele sæsonen. Jeg håber vi kan præstere ude i Europa for deres skyld, for det fortjener de absolut! , sagde Søren Colding til vores reporter, inden han fik stukket en kold øl i hånden, af den rutinerede midtstopper Khalid Boulahrouz.

Brøndbys flotte placering åbner uden tvivl op for, at man kan lokke nogle mere attraktive spillere til klubben. Brøndby skal nu ud og spille Champions League, men grundet deres placering som nummer to, vil de indtræde i bedst placerede tredje kvalifikations runde. Det var denne runde som FC Nordsjælland bl.a. mødte Zenit Skt. Petersborg i dette år. Her tabte man med 5-1 samlet. Men Brøndby skal absolut ikke gøre sig bange anelser allerede, da det endnu ikke er afgjort, hvem de overhovedet kan møde endnu. 

 

 Christoffer Nyman, årets spiller i Brøndby

Årets spiller i Brøndby, blev den blot 21-årige førsteårsspiller, Christoffer Nyman. Han ankom fra IFK Norrköping. Han havde en fuldstændig fantastisk efterårs sæson, hvorimod han gik i stå i forårs sæsonen. Det ændrer dog ikke på det faktum, at han igennem hele sæsonen formåede at spille på et højt niveau, og det er nok en af de Brøndby spillere, som det store udland kunne være fristet, til at tage et kig på. Mediestormen raser, og nogle har snakket om interesse fra Nürnberg. Dette ville Christoffer Nyman dog ikke kommentere på, da vi traf ham.


- Jeg kan blot bekræfte, at der har været interesse fra klubber i Europa. Jeg har ikke hørt noget konkret, andet end meget få ting fra min agent, om at der skulle være interesse for mig i Europa. Jeg har egentlig heller ikke lyst, til at beskæftige mig med det. Jeg spiller for Brøndby IF nu, og jeg elsker at spille for Brøndby. Derfor er jeg her, indtil der ligger noget konkret som jeg kan overveje.

Altså et svar, som ikke hjalp os på vej mod en bedre forståelse af, om Christoffer Nyman fortsat er Brøndby spiller næste sæson. Mange fodboldeksperter nævner dog, at det ville være et dumt træk, af en succesrig spiller som Christoffer Nyman at skifte Brøndby ud, med en større klub. I den unge alder handler det meget om spilletid, og kan Brøndby IF love ham det, så mener eksperterne ikke at han bør så meget som overveje et skifte.



 
Logged

TMP
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #9 Gul og Blå - Det nye Brøndby
« Svar #19: 09 Nov 2013, 03:03 »



Aktivitet på transfermarkedet!

19/07/2014



Det er rigtig længe siden, at man har set Brøndby IF være så aktive på transfermarkedet. Der har været massere af salg, men bestemt også megen aktivitet fra Brøndby. Hele to gange endte man med spillere, som ikke bestod lægetjek. Den første af spillerne var Anders "AC" Christiansen, fra netop nedrykkede FC Nordsjælland. De to parter var blevet enige, men da "AC" rev sin hassene over, kunne han ikke gennemgå lægetjekket. En yderst sørgelig nyhed, for Brøndbys fans, som ellers havde set frem til den rødhårede midtbanegeneral. Brøndby IF var dog ikke færdige, med at undersøge muligheder hos nedrykkerne. Man var startet kontraktforhandling er med østrigske Florian Hart, men også han fejlede ved lægetjekket, da man opdagede at hans lægmuskel var fuldstændig revet over. Endnu en nedtur, for fansne som igen havde sat sig op for denne transfer.  

                         

         "Sly" er ny mand i Brøndby IF!

Helt dødt skulle det ikke gå på transfermarkedet for Brøndby IF. Der var to rigtig talentfulde fodboldklubber som var rykket ned, og det gav rig mulighed for at hente nogle gode spillere, til en billig penge. Netop dette gjorde Brøndby IF brug af, efter at man havde solgt Christoffer Nyman til Qatar-klubben Lekhiywa. Et salg som kom bag på de fleste. Ikke Brøndbys fans, da man fik hele 18 mio. kroner for ham, men tværtimod de svenske fans. Man havde længe glædet sig til at se Nyman i landsholdstrøjen på A-landsholdet, men hans skifte til Qatar er uden tvivl at gå nedad rent sportsligt. Brøndby IF handlede hurtigt efter salget, og hentede altså Midtjylland-angriberen Sylvester Igboun til klubben. Ham hentede man for blot 4.5 millioner kroner, hvilket betyder at man ender med et + på 13,5 mio. kr. ved at hente "Sly" istedet for Nyman.

Brøndby valgte også at sælge Michael Almebäck, som den seneste tid blot havde været overflødig. Midterforsvaret tog Dario Dumic, Boulahrouz og Jacob Dehn sig af, så han var lavest i hierarkiet. Han røg til Kasimpasa i Tyrkiet for 6 mio. kroner. Brøndby hentede ham for 1 sæson siden gratis, så det var en god profit. Man sendte også Quincy Antipas til Al-Hilal i Saudi Arabien, hvor det menes at han vil ende sin karriere. 

 

                                 Sondre Rossbach

Brøndby IF var dog ikke færdige på transfermarkedet. Efter endt lejeophold i Brønshøj, valgte Brøndby IF at fritstille Michael Tørnæs. Det betød ganske enkelt, at man udover Hradecky blot havde Michael Falkesgaard. Han var tilsyneladende ikke god nok, hvilket betød at man hentede Sondre Rossbach, som før spillede i norske Odd. Han er kun 18 år, og spås en rigtig ny fremtid. Kunne det være et tegn på at en eftertragtet Hradecky er på vej væk?

Brøndby var ikke færdige med at handle i FC Midtjylland. Man hentede den defensive midtstopper, Patrick Banggaard, som i en alder af blot 20 år spillede 25 kampe i FCM sidste sæson. Et rigtig interessant køb, og mon ikke vi får ham at se et par gange i den blå-gule trøje?

Dagen før Brøndby spiller sæsonåbner mod nyoprykkede AB (som blev fulgt af Vejle), har FCK mest gjort sig bemærket på transfervinduet, ved at sælge stort ud. Man har valgt at sende Claudemir til Feyenoord, Delaney til Herenveen, Bengtsson til Watford. Ind har Københavnerne hentet Juelsgaard, Albornoz, og Margreitter.

Mon ikke vi får mere aktion på transfermarkedet, inden det lukker i?

Lodtrækningen til Champions League, bedst placerede 3. kvalifikationsrunde har i øvrigt sat Brøndby IF op mod FC Utrecht. Det er ikke en umulig opgave for de blå-gule, men det bliver en hård nyser!
 
« Seneste Redigering: 09 Nov 2013, 03:17 af TMP » Logged

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #10 - 2014/2015 Gul og Blå - Det nye Brøndby
« Svar #20: 09 Nov 2013, 08:22 »

Helt utrpligt at både FCM og FCN rykkede ned! Ellers nogle udmærket køb du har lavet :-)
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

TMP
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #10 - 2014/2015 Gul og Blå - Det nye Brøndby
« Svar #21: 10 Nov 2013, 06:28 »



Så er vi igang igen!

16/08-2014


Brøndby IF fik en ganske solid opstart, da man skulle møde oprykkerne fra AB. På trods af AB endte med 9 mand på banen, vandt Brøndby IF kun 1-0, men det var tre point - og det er det eneste som tæller, vil de fleste mene. Fokus var uden tvivl på den kommende kvalifikationskamp til Champions League, og selvom det så svært ud, så ville man virkelig gøre en indsats. Det fik vi så sandelig også at se, at der blev gjort. Man spiller 1-1 på udebane i Holland, og ender faktisk med at vinde 2-0 på hjemmebane. Brøndby IF var videre, og det betød at man nu skulle til en endnu sværere kvalifikations runde, hvor der sandsynligvis ventede en endnu sværere modstander. Dette blev kun bekræftet, da man trak et hold, som man tidligere havde været i problemer med. Op ad bowlen kom nemlig Sporting Lissabon. Det er uden tvivl en kamp, hvor Brøndby IF vil være klart undertippede, men Søren Colding virkede ikke til at frygte det helt store:

- Sporting Lissabon er uden tvivl et rigtig giftigt hold. Deres kanter er rigtig farlige, og det bliver en stor opgave for vores backs at holde dem fra at komme igennem. Udover det, så mener jeg at det var en af de bedste hold for os at trække, da jeg mener at vores spillestil burde fungere rigtig godt overfor et Sporting hold. De andre hold i bowlen, tror jeg havde voldt os væsentlig større problemer. (red: Napoli, Lille, Valencia og Dynamo Kiev. Det bliver to svære kampe, men jeg mener at vi bør drage fordel af, at vi spiller hjemmekampen først. Et godt resultat her, vil uden tvivl sætte os i respekt. Yderligere har vi Khalid som kender en del til Sporting, så han vil også være et godt værktøj., sagde Søren Colding til Sportsavisen Vestegnen.


I ligaen har man efter det flotte resultat imod Utrecht forsøgt at fedtspille sig lidt igennem. Dette er gået ganske godt, og med smalle sejre og en enkelt uafgjort ligger man godt med i toppen. 4 pladsen hedder placeringen, men der er altså kun et enkelt point op til førstepladsen som lige i øjeblikket hedder Viborg FF. En rigtig fin start fra deres vedkommende!  

 

                      Pione Sisto, Brøndby IF

Det er især den blot 19 årige Pione Sisto, som har billireret med en masse flotte optrædener, for Vestegnsklubben. De hentede ham sidste år for 2 mio. kr., og siden da har dansk-sudaneren altså fået debut på U21 landsholdet, som blot 19 årig. Han er i øjeblikket i forrygende form for Brøndby IF, og lavede bl.a. to mål imod OB, i den dramatiske 4-3 kamp, hvor "Sly" endte med at blive matchvinder, for Brøndby IF.

En anden nyhed, som fans af de blågule kunne glæde sig over, var da den unge Maikon Orellana sikrede et point til Vestegnen imod ærkerivalerne fra FC København. Han var blevet skiftet ind, og man oplevede en hovedrysten fra alle Brøndbys fans. Der var ikke mange som forstod denne indskiftning, udover Søren Colding selv, tror jeg. Tilgengæld kunne Søren Colding springe ud af sit tekniske felt, for at kramme Maikon Orellana, da han efter en super aflevering fra Matti Lund Nielsen faktisk har frit lejde til at sparke på mål. Det gør han iskoldt, og uden at tøve hamrer han den ind i det lange hjørne. Maikon Orellana, er han Brøndby IFs nye håb???



 
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #11 - 2014/2015 Gul og Blå - Det nye Brøndby
« Svar #22: 10 Nov 2013, 06:49 »

Følger med her
Logged


TMP
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #11 - 2014/2015 Gul og Blå - Det nye Brøndby
« Svar #23: 13 Nov 2013, 15:06 »

Jeg er nødt til at lukke ned! Har mistet lysten til savet, efter at mig og en ven er begyndt at spille online Porto-Benfica... BEKLAGER! 
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010