home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 323 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  AaB
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: AaB  (Læst 21114 gange)
laidez
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
AaB
« : 22 Okt 2013, 15:05 »

Så er det ved at være på tide med en tråd om AaB.
Vanen tro så er første save altid med hjerteklubben, AaB.

Der er intet specielt over denne trådstart, så hvis en anden har modet på at lave den, så vil det være helt fint. Smiley
Logged

laidez
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AaB
« Svar #1: 22 Okt 2013, 15:19 »

Jeg har netop gennemført første sæson med AaB. Det blev til en 4. plads i ligaen og en pokalsejr i finalen mod Fredericia. 4. pladsen er jeg ikke helt tilfreds med, specielt ikke når jeg lagde nummer 2 inden sidste kamp. Men Wurtz trak et rødt kort i kampensåbning, og derfor tabte jeg 0-1 til AGF.

Det første jeg gjorde var at forlænge med Kusk, han har en frikøbklausul på 4 mio. Så han fik hvad jeg kunne give, og valgte at forlænge med mig istedet for at skifte til en pæn midterklub i en stor liga.
Næste step var så Lasse Nielsen. Manden har 1 år tilbage, og vil slet ikke snakke om en forlængelse, så han blev sendt afsted til Anji for 15 mio.
Derudover udlejede jeg et par talenter til lavere rangeret hold i dk.

Ind kom Jacob Dehn og Remco van der shaaf. De har gjort det okay, når chancen tilbød sig.

Vintervinduet:

Ind:
Abdulai bell-baggie, leje
Sigamary diarra, leje
Daniel Sjølund, 900k
Javier patino, fri

Ud:
Kusk, 30 mio
Augu, leje

Tja, som det fremgår ovenover, så var det ikke muligt at holde på Kusk længere. Han spillede ikke specielt godt, og da jeg kunne få 30 mio for ham, valgte jeg at acceptere. Augu havde ikke udsigt til meget spilletid, så da Gronningen ville leje ham, og han ville være en stor profil for deres hold, valgte jeg også at acceptere dette.

Ind kom så istedet for Diarra og til toppen Patiño. Det var de to, som gjorde forskellen for mig, begge med et hav af mål og assist i sidste halvdel af sæsonen gjorde, at Jønsson kom igang også og at vi var med helt til sidst om medaljerne.

Logged

laidez
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AaB
« Svar #2: 23 Okt 2013, 14:53 »

Så er det blevet tid til en lille opdatering.

Transfervinduet er næsten lige smækket i og de første 11 kampe er færdigspillet.
Det blev et hektisk transfervindue, og mere end jeg havde regnet med. Svingdøren har været i gang, og de mest nævnværdige transfer kommer her:

Ind:
Branislav Trajkovic, fri
Andrea Bovo, fri
Patrick Burger, 4 mio
Sigamary Diarra, fri
Davide Petrucci, 1,2 mio
Jakob Ankersen, 8 mio

Ud:
Nicolai Thomsen, 35 mio
Patrick Kristensen, 3,75 mio
Søren Frederiksen, 1,2 mio

Derudover blev der udlejet en masse unge talenter samt opsagt med en masse på 2. holdet. De to transfer som falder mest i øjnene er salget af Thomsen og købet af Ankersen. Jeg kunne simpelthen ikke sige nej tak til 35 mio for Thomsen, da de penge kunne bruges til at forstærke holdet på en del positioner. Jeg valgte at købe Jakob Ankersen for 8 mio, og det var lige i overkanten, men jeg ser ham som en investering, da jeg er ret sikker på, at jeg kan skyde ham afsted igen for et klækkeligt beløb.
Men det køb jeg er allermest glad for er angriberen Bürger. TJEK HAM UD! Opstemt Efter en lidt sløv start er han dog kommet efter det, og har i ligaen lavet 6 mål og 3 assist i 11 kampe og spillet til 7,7 i snit.

I ligaen ligger jeg á point med FCK efter de første 11 kampe på en delt førsteplads. Det var en sløv start på sæsonen, og den store udskiftning på holdet kunne godt mærkes, men det kører nu upåklageligt.
En anden grund til, at det var en hård start var, at jeg har skiftet formation. Fra 4-4-2 til en 3-4-1-2. Det var en lidt svært for spillerne at vende sig til den, men de er ved at falde ind i den rette rytme. 

Europa eventyret fik desværre også sin ende før det egentlig rigtig startede. Da jeg vandt pokalen sidste sæson kom jeg ind i sidste kval runde, og trak Everton. Imod alle forventninger går jeg der ned og vinder første kamp 0-1 på mål af Bürger. I returopgøret brænder jeg et hav a chancer, 5 åbne og 2 gange på træværket.. bolden ville bare ikke ind. Og da Everton scorer til 0-2 på et hjørnespark i overtiden, ja så må jeg tage til takke med de sølle 700k det giver at ryge ud på daværendetidspunkt.

Det bliver ikke i år, at AaB skal forsvare pokalen i parken, endestationen blev Brøndby i 3. runde. Reserverne kunne intet gøre, og på trods af at Bürger kom ind med 30 min igen og lavede 2 mål, så blev det til et smertefuldt 3-2 nederlag.
Logged

laidez
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AaB
« Svar #3: 25 Okt 2013, 12:29 »

2. sæson er nu færdigspillet, og det endte med, at jeg trak sorte per. Efter vinterpausen havde jeg en fantastisk stime i 10 kampe. 8 sejre og 2 uafgjort kampe. Men så skete der et eller andet uforklarligt, men stimen blev brudt, og jeg indkasserede 3 nederlag i streg, og jeg måtte se mesterskabet gå til OB med en 4 point margin.

Transfer i vintervinduet:

Ind:
Thomas fucking Enevoldsen!!!, 2 mio
Kornel Salata, fri

Ud:
Ahlmann, 12 mio
Patiño, 12 mio
KEP, 4,25 mio

Som det fremgår, så fik jeg hentet AaB-drengen Enevoldsen hjem igen, og det er fantastisk at se ham i klubben igen. I debut kampen lavede han hele 2 assist. Ahlmann røg pga. han ikke kunne tilpasse sig til at spille på kanten, KEP var alt for svingende og meget skadet og Patiño var gået i stå.

Sæsonens lyspunkt var uden sammenligning Bürger. 22 mål og 9 assist i ligaen med et snit på 7,74. Wichmann fik chancen på den offensive midt og takkede for tilliden med et hav af oplæg til mål. Ankersen gjorde det også fremragende.

Forventningerne til næste sæson:

1. Vi skal forbedre slutplaceringen i ligaen
2. Der skal ryddes op i truppen
3. Jeg vil forsøge at hente Helenius hjem, Aston Villa er rykket ned, så han skal helt sikkert forsøges.
Logged

laidez
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AaB
« Svar #4: 25 Okt 2013, 15:59 »

Ingen andre, som har mod på at starte med AaB? Smiley

Helenius fravalgte mig desværre til fordel for Nurnberg. Skuffet
Logged

ertolia
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: AaB
« Svar #5: 25 Okt 2013, 16:42 »

Jeg er lige startet med aab Smiley
Logged

monne-jensen77
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AaB
« Svar #6: 30 Okt 2013, 17:45 »

Jeg er også startet med dette utrolig spændende AaB hold. Masser af talenter og erfaring på holdet.
Har hentet Lukas Fernandes på leje fra lyngby til 2. målmand. Patrick Olsen fra Inter på leje som backup betale 50 % af hans løn. Arthuro på fri som skal være min nye bomber da jeg synes man er lidt tyndt besat på toppen.

Jeg giver en opdatering når jeg som jeg håber er kommet i euro league.
Logged

Philiphp
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AaB
« Svar #7: 02 Nov 2013, 15:33 »

Laidez:
Jeg skal lige høre, hvordan der ser ud med din økonomi, for det er da nogle seriøse transfersummer du får ind på bogen og du har ikke sendt så mange penge afsted endnu.

Hvor stort er plusset stort på bogen? sidder klubben på pengene? eller holder du selv på dem lidt endnu?

// Philip
Logged

manchester-mikkel
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: AaB
« Svar #8: 03 Nov 2013, 18:58 »

Jeg har også startet med AaB og er lige startet på foråret i 2. sæson. første sæson købte jeg Jiloan Hamad i malmo for 800.000 plus videresalg. Han havde kontrakt udløb til vinter og var derfor billig. Derudover solgte jeg lasse for 19 millioner til Anzi og hentede Stefan Strandberg i Rosenborg som erstatning.
Første sæson kvalificerede jeg mig til Euro league hvor jeg efter overraskende sejr på udebane over swansea gik videre sammen med Swansea. Rubin og elfsborg var de andre to hold i puljen. Jeg trak Bayern Munchen i 1 knock out runde og det blev endestationen. med samlet 7-3 nederlag. I Vintervinduet solgte jeg Curth for  1 mil til fcm, kenneth emil for 6 mil til maccabi tel aviv og Søren Fadøl for 1 mil til viborg. Af indkøb hentede Alexander Milosevic i AIK stockholm som erstatning for KEP. Derudover skrev jeg kontrakt med "Plaffekongen" som de kalder ham i Randers, Ronnie Schwatz, som jeg får på fri pr 1. juli. Forsvarstalentet Jacob Dehn fra Randers blev ligeledes hentet ind på fri.

Første sæson vandt jeg pokalfinalen over FCK. FCK vandt dog mesterskabet. Jeg havde ikke bredden til at stå distancen og FCK vandt med 67 point mod mine 61. FCM fik 3. pladsen med 56 point.

OB og Sønderjyske rykkede ned, hvilket gjorde at jeg kunne lave lidt gode handler. JEg hentede Espen Ruud for 2 mil, kadrii for 1.5 mil og emil larsen for 7.5 mil. Ronnie og Dehn var kommet ind på ind fri. Jeg så at Frederik Rønnow havde en frikøbsklausul på blot 2.5 millioner. Så da jeg fik et bud på Nicolai Larsen på 4 mil, solgte jeg ham og købte rønnow. Det skulle vise sig at blive vigtigt.

JEg har også købt forsvarstalentet Patrick Banggaard i FCM for 4.75 mil. Han bliver dog udlejet til FCM i denne sæson. Han spiller dog allerede med et højt gns. Jeg hentede også en ung ST ind som var regen fra FCV. han kostede 2.75 mil. Men er rated 4.5 star potentiale. og halvdelen af premier league samt la liga havde også budt på ham, men han valgte mig. Jeg solgte Nicolai for 4 mil. AK for 2 mil. Risgaard for 2.5 i løbet af sommeren.

I CHL kvalen endte jeg med at skulle møde inter i sidste runde. Jeg havde hentet Rønnow 4 dage inden og det blev hans debut. Jeg spillede 2-2 på udebane og rønnow blev kampens spiller med et snit på 9.0 han var FÆNOMENAL!. I returen mindede kampen meget om den kamp AaB spillede mod Sampdoria i 2007 for kval til Europa league. Den endte 0-0 og jeg gik videre og Rønnow blev MOTM igen! også til 9.0 denne gang. jeg trak i champions league Barcelona, Porto og AaB's gamle CL fjende, Dynamo Kyiev. jeg blev 3er i puljen med 2 sejre over kyiev. og en enkelt 3-3 hjemme mod Barca. Jeg har lige slået steaua ud i første runde af EL knockout. Jeg ligger efter 19 kampe 1er i superligaen med 47 point. fck er 2er med 40p. Ronnie fører både topscorerlisten og assist listen. 15 kasser og 7 assist i 19 liga kampe. alt i alt har han 24 mål og 10 assist i 34 kampe og han er sammen med kusk de to bedste spillere- I vintervinduet skete der ikke meget andet end at jeg hentede Juelsgaard i FCM på fri, af den simple grund at jeg kunne :b

nu skal jeg møde CSKA moskva i 2. knockout runde af EL.
Logged

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AaB
« Svar #9: 03 Nov 2013, 19:20 »

Er i januar i første sæson, ligger nummer 2 efter FCK. Har solgt Lasse og Due + at Augo er røget på en fri transfer.

Har hentet Gustav Engvall og Fredrik Midtsjø.
Logged

Philiphp
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AaB
« Svar #10: 04 Nov 2013, 21:23 »

Rasmus Jönsson er ude med et brækket ben for mig, og er først klar i slutningen af foråret, jeg ville lige høre om der er nogen af jer der har gode erfaringer med ham?
Skal jeg sende ham hjem eller forsøge at få en permanent kontrakt?
Logged

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AaB
« Svar #11: 04 Nov 2013, 21:34 »

Jeg har brugt ham som indskifter med begrænset succes, så jeg ville sende ham hjem.

Nicolaj Thomsen er godt nok vild, 15 Superliga mål for mig efter 26 runder.
Logged

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AaB
« Svar #12: 05 Nov 2013, 15:19 »

Blev nummer 2 i første sæson efter suveræne FCK. Sluttede dog selv med 12 point ned til nummer 3.

Solgte undervejs Lasse Nielsen, Anders Due og lod Augo gå i januar.

Hentede Gustav Engvall og Fredrik Midtsjø, især Midtsjø er vanvittigt god. Ellers har Nicolaj Thomsen været den helt store stjerne med 19 sæsonmål på venstrekanten.

Er spændt på næste sæson, økonomien er begrænset, så må vel nøjes med lejeaftaler og hvad jeg nu kan støve op på en fri transfer.
Logged

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AaB
« Svar #13: 08 Nov 2013, 13:22 »

Så er jeg midt i anden sæson, blev nummer 2 i EL gruppen efter Stuttgart og foran Trabzonspor og Partizan. Skal møde Liverpool i næste runde.

Har i vinterpausen sagt farvel til Søren Frederiksen, Carsten Christensen, Kasper Kusk og Nicolaj Thomsen. Fik godt £8m for Kusk og Thomsen.

FCN rykkede i øvrigt ned, så hentede Anders Christiansen, Andreas Laudrup og Joshua John. AC floppede fælt og er solgt videre igen. Laudrup har været okay, men brugt som indskifter. John har været fantastisk på højre kant.

Har hentet 3 nye talenter fra svenske og norske klubber som afløser for Kusk og Thomsen.
Logged

laidez
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AaB
« Svar #14: 16 Nov 2013, 12:39 »

Det er længe siden, at jeg er kommet med en opdatering, da jeg har haft en del at se til og ikke spillet så meget som tidligere.
Jeg havde op til 4. sæson hentet den gamle publikumfavorit hjem, selveste Lucas Andersen! Han blev hentet ind på en fri transfer og har gjort det fantastisk godt.
Ellers så fortsætter Bürger med at sprætte for mig, overvejer dog at skille mig af med ham, da han har haft en lang skade og er faldet i de fleste stats. Af andre nævnværdige transfers kan jeg nævne Hakan Calhanoglu og Lucas Piazon begge kommet på fritransfers.

3. sæson blev til en skuffende 3. plads efter en tæt og lang kamp om mesterskabet, som jeg desværre tabte med få runder igen. Det var også denne sæson, hvor klubben blev overtaget og jeg fik skudt millioner ind. Dog er de ved at være væk igen, da spillerbudgettet vokser hurtigere end sponsor kronerne kommer ind. Hvilket faktisk er noget at det, som jeg hader mest ved manager.

Ind kom bl.a. Charlie Adam, Kasami, Ronnie Schwartz og Lucas Jensen.

4. sæson blev så endelig den sæson, hvor ligaen blev vundet og samtidig vandt vi også pokalfinalen. Ligaen blev vundet med 16 point. Nu glæder jeg mig til at se, hvordan det kommer til at gå i europa.
Ind til næste sæson er der skrevet med nogle spillere på fritransfer, jeg kan bl.a. nævne Patrick Olsen, Valentin Vada, Kenji Gorre og en regen målmand, som jeg har store forventninger til.
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010