home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:33:55 warmon Blogkonkur... [19] Journeyman - Skal...
I dag kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I dag kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 382 Gæster Online.

Indlæg: 1132756 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Arsenal FC
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal FC  (Læst 48766 gange)
mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #60: 04 Nov 2013, 13:52 »

Jeg har nu startet et Arsenal save, og jeg vil gerne høre hvad folks erfaringer er med Giroud?

Jeg har valgt at satse på ham, men synes ikk han har gjort det store væsen af sig endnu. Bevares jeg har kun spillet 6 kampe i ligaen og 3 europæiske, men han har kun scoret 3 mål som klart førstevalg. Han imponerede heller ikk synderligt i venskabskampene.

Kommer han efter det eller skal næste transfermål være en angriber?

Jeg har ingen erfaring med at spille med Giroud, men jeg har spillet et save med chelsea hvor Giroud i første sæson blev runner up på PL topscorer listen med 18 træffere - kun overgået af RVP med 23 træffere. Jeg tror at Giroud er en klasse spiller og helt sikkert nok skal score rigeligt - det gælder bare om at finde ud af hvordan man får det bedste ud af ham - held og lykke  Smiley
Logged

Fck_mester
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #61: 04 Nov 2013, 14:00 »

Det var også det jeg havde tænkt, så derfor valgte jeg at give ham chancen Smiley

Nogle gange er det også bare sådan med angribere i FM, at de bare lige skal ramme en kamp hvor de scorer hattrick og så er de flyvende derfra Smiley Synes jeg i hvert fald jeg har oplevet flere gange.
Logged

alex_champen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #62: 06 Nov 2013, 00:42 »

I FM 13 var Giroud Targetman for mit Arsenal hold, han lå alene på toppen og var ekstrem, klart en af de bedste angribere jeg har haft. Masser af mål og assist!
Logged

søhest
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #63: 07 Nov 2013, 12:23 »

Kæmper meget med at få en taktik med Arsenal til at kører, og specielt Sagna spiller næsten altid dårligt for mig, er der nogen derude der kan få det til at køre med holdet og som har et fif eller to de vil dele ud af så kom endelig med dem  Skuffet
Logged

lassetn123
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #64: 09 Nov 2013, 15:59 »

Har lige startet mit save med Arsenal, og har valgt at bruge en masse penge til at sikre fremtiden.
Købene er som følger:
Alaba - 260 mio kr
Pogba - 250 mio kr
Varane - 265 mio kr
Samlet beløb 775 mio kr
Derudover har jeg også solgt en del:
Mertesacker - 100 mio kr
Arteta - 85 mio kr
Walcott - 255 mio kr
Samlet beløb 440 mio kr

Logged

DANIEL AGGER - YNWA !!

Danmark - Aab
England - Liverpool

mollebo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #65: 13 Nov 2013, 23:18 »

Jeg har nu startet et Arsenal save, og jeg vil gerne høre hvad folks erfaringer er med Giroud?

Jeg har valgt at satse på ham, men synes ikk han har gjort det store væsen af sig endnu. Bevares jeg har kun spillet 6 kampe i ligaen og 3 europæiske, men han har kun scoret 3 mål som klart førstevalg. Han imponerede heller ikk synderligt i venskabskampene.

Kommer han efter det eller skal næste transfermål være en angriber?

Nu har jeg spillet en halv sæson med ham alene på toppen som targetman, og han har scoret 20 mål i 19 kampe
Logged

Gunners4life
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #66: 14 Nov 2013, 19:00 »

Efter en lang periode med uoverskueligt mange lektier og en bachelor opgave er jeg endelig kommet igang med FM 14. Traditionen tro er Arsenal første projekt.

Det går ganske udemærket. Ligger nr. 2 efter 8 spillerunder, med blandt andet sejre på Emirates over Man U og en sejr på Anfield.

Eneste problem er dog Mesut Ozil som jeg ikke rigtig kan få igang. Jeg startede med at bruge ham som fremskudt playmaker med angreb som mentalitet. Gik derefter over til at bruge ham som enganche med angreb som mentalitet.Han ligger bag Giroud i en 4-2-3-1, men han lever ikke helt op til potentialet. Er der nogen der har stor succes med ham i en særlig rolle?
Logged

mollebo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #67: 14 Nov 2013, 19:03 »

jeg bruger Ozil nogle gange på venstre kant, og han spille nogle gange godt, og andre gange skid
Logged

Bang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #68: 17 Nov 2013, 18:25 »

På grund af mit kæmpe afsavn af den tyske kreatør, har jeg valgt at starte et save op med The Gunners.

Jeg er nået til november, og det kører bare derudaf!

Transfers:
http://gyazo.com/2024bb39722c2291d454aab9da023416
Benteke blev hentet ind, da jeg ikke følte, at Giroud og Bendtner var tilstrækkeligt gode.
Lars Bender blev hentet direkte ind til startelleveren, da Flamini simpelthen ikke er god nok til en fast rolle på PL's kommende vindere.

Som hjemmebanetaktik kører jeg en 4-2-3-1
http://gyazo.com/d4e0e585d551d00d5ba01339f53a68fa
Taktikken sørger for, at playmakeren himself er i hovedrollen, placeret i "smørhullet".

Udebanetaktikken fokuserer på kontra, og ligeledes dén er succesfuld, i og med at den har kastet udebanesejre over bl.a. Chelsea og Liverpool af sig. Taktikken kan ses her: http://gyazo.com/7a77f293d97923e469bd34a40597a8d2

Ligaen ser således ud: http://gyazo.com/efa63abef429bbf9288d824b34aa4d08

« Seneste Redigering: 17 Nov 2013, 18:34 af Bang » Logged

"Uno, dos, tres, iHala Madrid!" - Cristiano Ronaldo

Gunners4life
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #69: 27 Nov 2013, 16:31 »

Jeg er nu også rigtigt igang med mit spil med Arsenal.

Jeg er nået til d. 20/1 2014.

Selvom Flamini har joinet holdet, så følte jeg stadig i starten at holdet manglede en solid defensiv midtbane spiller, som kunne, ihvertfald når det blev nødvedigt, give holdet noget styrke på midten af banen. Her har jeg, som mange andre, hentet Lars Bender. Derudover ville jeg gerne have en ung centerback som kunne presse på til holdet næste år, og valget faldt på Papadopolous i Schalke (som dog fik lov til at blive udlejet tilbage til Schalke det første år). Da jeg kom til januar manglede jeg et alternativ til Giroud, og jeg valgte at udnytte mig af købsklausulen
til Carlos Vela. Derfor ser min transferhistorik sådan her ud: http://gyazo.com/a0e4c02215246dde7cbba81db13c31dc

Det går lige som det skal, og jeg har især været overrasket over holdets stabilitet, som jeg i tidligere spil har haft store problemer med. Ligaen ser ud som følger: http://gyazo.com/078b0e0ac4286543c86448b8536654b9

I Champions League fik jeg en særdeles overkommelig gruppe med Celtic, CKSA Moskva og Olympiakos. Efter en skuffende start i gruppen ryddede vi efterfølgende bordet og sikrede kvalifikation som sikker etter. Barcelona er den næste modstander. Gruppen endte sådan her:
http://gyazo.com/ca88a06a8ceae62903bee3af10aef07c

Derudover har jeg netop slået Chelsea 0-2 på Stanford Bridge i den første semifinale i Carling Cup kampen, hvor jeg, forhåbenligt, kan se frem til en finale mod enten Southampton eller Newcastle.

Min taktik og backup taktik:
http://gyazo.com/d1c3ed51688f8b8748a97e0c657a47f0
http://gyazo.com/49dca62e93c2be9fc12de15bcd3e7cbc

Alt i alt har hele holdet været fremragende, men især Ozil (da jeg først fik gang i ham), Giroud, Koscielny og Vermaelen har været helt utrolige.

Hvis der er nogle spørgsmål, kommentarer eller lingnende skal jeg gerne svare  Smiley
Logged

Gunners4life
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #70: 29 Nov 2013, 15:15 »

Jeg har nu fået afsluttet min første sæson med The Gunners, og hvilken en.

Hvis jeg skal starte med det mindre gode, så røg jeg ud i semifinalen i Capital One Cuppen. Jeg havde aldrig gået efter at vinde turneringen, men eftersom jeg slog Chelsea 0-2 ude i den første kamp, så var det en kæmpe skuffelse at tabe 1-3 i retur kampen og dermed ryge ud på udebane mål. Det tog også hårdt på holdet virkede det til, da jeg derefter løb ind i en rigtig hård periode hvor spillet og pointene ikke var helt optimale.

I FA Cuppen blev 5. runde endestationen. Vi tabte ude til WBA. Dette var en kæmpe skuffelse, da jeg virkelig gerne ville vinde FA Cuppen, og det var virkelig en frustrende måde at ryge ud på. Jeg vil klart gå efter turneringen til næste sæson.

Champions League var dog en helt anden historie: http://gyazo.com/b0ec2ed864e84511d047c8bf203416e6
Super flotte resultater hele vejen igennem, og især ude kampene mod Barca og Juve var imponerende holdindsatser. Desværre var der ikke så meget at gøre i finalen mod Real, som simpelthen bare var for stærke. Men stiller mig fint tilfreds med en sølv medalje, og der er virkelig noget at bygge videre på til næste sæsons turnering.

I Premier League startede jeg fremragende, men efter den ovenfor nævnte Chelsea kamp mistet holdet en masse momentum. Jeg tabte blandt andet til Norwich (hjemme), Southampton (ude), WBA (ude) og Man U (ude) mens Man U fik mere og mere styr på deres pointhøst. Holdet strammede dog ballerne til sidst og hentede 9 vitale point mod Chelsea (hjemme), Man City (hjemme) og Spurs (ude). Sidstnævnte sejr er uden tvivl den sejr jeg har fejret mest i FM nogensinde Grin
Med 2 runder igen lå vi og Man U med á point, vi havde dog en bedre målscorer med 3+. Da Man U så spiller uafgjort med Crystal Palace og vi slår Sunderland med 0-2, så skulle Crystal Palace blot slås på Emirates i den sidste kamp og vi kunne igen kalde os engelske mestre. Det skete:  http://gyazo.com/fc8a1eb799474447853422809b252377

Alt i alt var det en fremragende sæson, og der er så meget potentiale i dette hold til at bygge videre på til næste sæson.

Holdets helt afgørende spiller blev, måske ikke overraskende, Mesut Ozil: http://gyazo.com/86a602ee46e200766663c11f2d5f198c

Som bonus info kan jeg nævne at Man U tabte FA Cup finalen til Villa, og at Arsene Wenger halvvejs i sæsonen tog over i Man City. Blasfemi. 
« Seneste Redigering: 29 Nov 2013, 15:19 af Gunners4life » Logged

Arsenal76
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #71: 21 Dec 2013, 09:06 »

Hej Alle,

Jeg er stor Arsenal fan og har altid spillet med Arsenal. Jeg har prøvet rigtig mange opstillinger og har svært ved at få det hele til at fungere - typisk en 4-2-3-1. Det er meget svingende og jeg syntes ikke jeg for det optimale ud af mit hold. Nu er jeg for første gang startet med en 4-4-2 for at prøve noget andet. Jeg har købt Sharqiri, Vela og Fernando fra porto - hvis jeg skulle bruge en defensiv på midtbanen. Jeg har nedenfor sat mit hold som følger:

                                                           Giroud/TM          Vela/skarpretter

                            Shaqiri/fløj-S         özil/fremskudt-o      Wilshere/DP-D        Walcott/fløj-s

                           Gibss/komlet                  Merte              Kos                       Sagna/komplet

                                                                          Schezny

Jeg spiller ballancet/kontrolleret
boldbesiddelse
smille bredt med overlap
spille op fra forsvar
hårde indlæg.

Tror i det er for offensivt at spille med en target og skapretter på samme tid. Jeg har indtil nu spillet 5 kampe i pl 3-1-1. Har blandt andet slået tottenham 4-1 hjemme, men har også tabt 0-1 til Swansea.

I må meget gerne komme med en drømmeopstilling eller nogle gode råd til hvordan jeg kan optimere mit hold. Ser frem til at høre fra jer.

god jul

Logged

FC.Lenin
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #72: 25 Dec 2013, 19:30 »

Hejsa.
Jeg vil høre om der er nogle af jer som har erfaringer med Walcott på toppen? Jeg begynder først mit save når eksamenerne er ovre mediojanuar, men synes han ser ud til at kunne fungere ret godt. Min erfaring fra flere andre FM's er i hvert fald at en angribers vigtigste egenskab er hurtighed, og det har den kære Theodor jo i overflod. Med Özil, Cazorla, Ramsey mf til at spille bolde i dybden tror jeg også han kan blive et godt våben, men hvad er jeres opfattelse?

Desuden. Jeg kan se at flere plæderer for Carlos Vela skal hentes tilbage. Er der en som kan lægge et screenshot op af hans stats efter fx en eller to sæsonner?

Mvh
FCL
Logged

If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face - forever!

Younes
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #73: 25 Dec 2013, 23:33 »

Har lige sluttet 2. sæson med Arsenal og hvilken en! Jeg vandt både Premier League og Champions League ret suverænt! 5 point ned til Chelsea i ligaen og en 3-0 sejr over Barca i CL-finalen, hvor jeg i øvrigt slog Real Madrid og Chelsea ud i runderne forinden! Jeg har været fuldstændig uovervindelig på hjemmebane og har fundet en ret stærk taktik med højt (gen)pres og hurtigt pasningsspil. Selvom jeg er Arsenal-fan og er glad for holdet i virkeligheden, så er de bare ikke gode nok til at spille med om titler i FM. Og med de helt vilde transferbudgetter, jeg har fået stillet til rådighed har det været svært ikke at skifte ud i truppen (Fik 350 mil første sæson og ikke mindre end 650 mil til anden og nu igen til tredje sæson).

Mine helt store stjerner var mine tre offensive spillere: Lewandowski, Özil og Shaqiri.

Lewandowski blev topscorer i både Premier League og Champions League. Derudover har jeg aldrig kunnet få det til at fungere med en offensiv midtbanespiller i FM, og derfor prøvede jeg  Özil på kanten som Indvendig angriber. Herfra leverede han 7 mål og 30 assist i 43 kampe, så det må siges at være en succes. Tror han ville ligge på 10+ i assist selv som målmand, så  vilde er hans stats! Shaqiri bombede 21 kasser, og en de fleste af dem var ret spektakulære - frispark, solomål, langskud og et enkelt saksespark. Jeg havde problemer med Wilshere, men jeg trænede ham som central midtbanespiller og han begyndte at levere på høj niveau mod slutningen af sæsonen, så ham har jeg store forventninger til i den kommende sæson. Hele min trup er i øvrigt ret ung, som I kan se herunder, så jeg tror på at der er mange flere successer på vej til Nordlondon de kommende mange sæsoner.

Mit hold ser således ud:
---------------------- Ter Stegen ----------------------
Peruzzi --- Balanta ---- Nastasic ---- Alex Sandro
--------------------- Lars Bender ----------------------
-------------- Pogba ---------  Wilshere --------------
Shaqiri -------------------------------------- Özil
----------------- Lewandowski -------------------

Reserver:
Schmeichel
Fabianski
Koscielny
Marquinhos
Coleman
Gibbs
Lucas Romero
Ramsey
Alex Song
Giovinco
Chamberlain
Mitrovic

Ude på lån:
Carlos Fierro
Gabriel Barbosa
Zelalem
Dan Crowley
Zakaria Bakkali


Kan godt lige at have en smal trup, med én backup til samtlige positioner. Hvis jeg får mange skader, har jeg mulighed for at hente de udlånte spillere hjem.

Satser på at have en bred nok trup til at kunne kæmpe med i pokalturneringerne hvor jeg røg ret tidligt ud i begge sæsoner.
« Seneste Redigering: 26 Dec 2013, 00:33 af Younes » Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #74: 26 Dec 2013, 09:32 »

Fremragende hold du har banket sammen dér! Ungt, fremtidssikret med nogle af de største talenter og på nuværende tidspunkt også et rigtigt godt hold. Det er cool, at du mest har hentet unge spillere ind, da jeg også selv praktiserer den metode. Kan dog godt blive lidt bange for at du måske har skiftet for meget ud på for kort tid, men det ligner lidt at du har fået købt de nødvendige spillere og er klar til at banke et par sæsoner af uden at lave de store ændringer.

Super fedt! Fortæl gerne mere om spillet!
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010