home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:32:33 warmon Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:03 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 309 Gæster Online.

Indlæg: 1132742 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Arsenal FC
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal FC  (Læst 48743 gange)
Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #45: 29 Okt 2013, 19:15 »

Jeg synes ikke Arteta er undervurderet i spillet.. Lige når man starter spillet med alle hold så viser den de "Rigtige ratings" (IMO), og der har Arteta 3,5-4 stjerne + hans stats er som de skal være.

Mener du virkelig, han kun skal have 16 i afleveringer, selvom han er en af de spillere i europæisk fodbold med bedst afleveringsprocent? Teamwork 14, selvom han er den med næstflest afleveringer i Europa, hvis ikke jeg husker forkert (efter Xavi - hold mig dog ikke op på den statistik, jeg kan huske forkert)? Placeringsevne 13? Manden står jo fantastisk placeret 95% af tiden. Lederevner 14? Også dybt uenig her. Forudseenhed 14 er ligeledes for lavt.
Til gengæld er indlæg, hurtighed og acceleration for høje. Manden kan knap nok løbe, og hans indlæg er jo seriøst ikke bedre end hans afleveringer. Dybt fejlvurderet i mine øjne.

Talenterne må jeg nok tage på min kappe, da jeg ikke har forsøgt mig med holdet endnu (kun lige lavet en manager, checket ratings & hoppet over til et mere interessant save). Den del skulle jeg have nævnt. Troede jeg også, jeg gjorde, men kan se, jeg husker forkert. My bad.
Dog vil jeg holde på, at fire-fem spillere med bare nogenlunde nok potentiale er for få. Modsat tidligere FMs, falder mange talenter jo igennem i FM13 og 14. Derfor bør flere have rimelig godt potentiale (mener også, der er rigtig mange hos f.eks. Liverpool, hvilket jo også er ganske realistisk), da få vil nå det. Zelalem, Crawley og Gnabry er dog nok de eneste, der reelt bliver til noget hos Arsenal, så det er nok en smagssag.
« Seneste Redigering: 29 Okt 2013, 19:23 af Indsæt_Navn » Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #46: 29 Okt 2013, 19:27 »

Men er det 2 spillere der kommer til at blive hos Arsenal? Jeg tvivler lidt. Glæder mig stadig til at se Hayden, synes han viker til at have potentiale. Men ratings skal jo også vise om spillerne kommer til at have førsteholds potentiale. Ved ikke helt med de 2.
Blive hos Arsenal? De er begge lige kommet. Ajayi er blevet omtalt den "nye" Sol Campbell og Hayden har Wenger stor fidus til, så jeg tror nok at de har potentiale.
Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #47: 29 Okt 2013, 19:29 »

Mener du virkelig, han kun skal have 16 i afleveringer, selvom han er en af de spillere i europæisk fodbold med bedst afleveringsprocent? Teamwork 14, selvom han er den med næstflest afleveringer i Europa, hvis ikke jeg husker forkert (efter Xavi - hold mig dog ikke op på den statistik, jeg kan huske forkert)? Placeringsevne 13? Manden står jo fantastisk placeret 95% af tiden. Lederevner 14? Også dybt uenig her. Forudseenhed 14 er ligeledes for lavt.
Til gengæld er indlæg, hurtighed og acceleration for høje. Manden kan knap nok løbe, og hans indlæg er jo seriøst ikke bedre end hans afleveringer. Dybt fejlvurderet i mine øjne.

Talenterne må jeg nok tage på min kappe, da jeg ikke har forsøgt mig med holdet endnu (kun lige lavet en manager, checket ratings & hoppet over til et mere interessant save). Den del skulle jeg have nævnt. Troede jeg også, jeg gjorde, men kan se, jeg husker forkert. My bad.
Dog vil jeg holde på, at fire-fem spillere med bare nogenlunde nok potentiale er for få. Modsat tidligere FMs, falder mange talenter jo igennem i FM13 og 14. Derfor bør flere have rimelig godt potentiale (mener også, der er rigtig mange hos f.eks. Liverpool, hvilket jo også er ganske realistisk), da få vil nå det. Zelalem, Crawley og Gnabry er dog nok de eneste, der reelt bliver til noget hos Arsenal, så det er nok en smagssag.
Hans værdi i indlæg-evnen stinker langt væk at et levn fra hans Everton-tid hvor han jo spillede OMC(OMH/OMV).
Logged

welbz is dat guy

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #48: 29 Okt 2013, 19:41 »

Netop. Samme gælder hans acc/pace - det giver ingen mening ifht. hvordan han spiller nu. Dertil spilder det hans CA. Tog man nu de overskydne "statpoint", og omfordelte dem i mere relevante stats for positionen, ville han være en langt bedre spiller i FM.
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #49: 29 Okt 2013, 20:16 »

Blive hos Arsenal? De er begge lige kommet. Ajayi er blevet omtalt den "nye" Sol Campbell og Hayden har Wenger stor fidus til, så jeg tror nok at de har potentiale.

Jeg er godt klar over de(Eller i hvert fald Ajayi) lige er kommet, når jeg skriver "Blive hos Arsenal" mener jeg slå igennem, og spille omkring førsteholdet (Hayden er dog inde omkring førsteholdet, men spiller jo ikke).
Mener du virkelig, han kun skal have 16 i afleveringer, selvom han er en af de spillere i europæisk fodbold med bedst afleveringsprocent? Teamwork 14, selvom han er den med næstflest afleveringer i Europa, hvis ikke jeg husker forkert (efter Xavi - hold mig dog ikke op på den statistik, jeg kan huske forkert)? Placeringsevne 13? Manden står jo fantastisk placeret 95% af tiden. Lederevner 14? Også dybt uenig her. Forudseenhed 14 er ligeledes for lavt.
Til gengæld er indlæg, hurtighed og acceleration for høje. Manden kan knap nok løbe, og hans indlæg er jo seriøst ikke bedre end hans afleveringer. Dybt fejlvurderet i mine øjne.

Talenterne må jeg nok tage på min kappe, da jeg ikke har forsøgt mig med holdet endnu (kun lige lavet en manager, checket ratings & hoppet over til et mere interessant save). Den del skulle jeg have nævnt. Troede jeg også, jeg gjorde, men kan se, jeg husker forkert. My bad.
Dog vil jeg holde på, at fire-fem spillere med bare nogenlunde nok potentiale er for få. Modsat tidligere FMs, falder mange talenter jo igennem i FM13 og 14. Derfor bør flere have rimelig godt potentiale (mener også, der er rigtig mange hos f.eks. Liverpool, hvilket jo også er ganske realistisk), da få vil nå det. Zelalem, Crawley og Gnabry er dog nok de eneste, der reelt bliver til noget hos Arsenal, så det er nok en smagssag.

Nu er det lidt svært i FM med afleveringer, fordi det er et "Vidt begreb". Fordi Afleveringer er både lange afleveringer, korte afleveringer, "The final ball" osv.  Mikel er vel kun rigtig god til at være spilstation(Og det får jeg også en dårlig smag i munden over at skrive, for han er jo meget mere end det). Men i hans Everton tid skulle han skabe chancer & I Arsenal bygger han spillet op fra forsvaret, spiller den videre til mere kreative spillere, går med i kombination spil på midten. 16 i Afleveringer kunne være højre, men koncentration - Koldblodighed & beslutninger er høje hvilket også gør hans små spil/de korte bolde gode. Jeg ville godt gå med til at give ham 17 i afleveringer - Men har lige været inde og kigge på hvem der egentlig har højere afleverings stats end Arteta. i 2014(28 sep) - er der 4 spillere der har 19 i aflevering, ingen har 20 - Ozil, Hamsik, Iniesta & Pirlo. Når jeg kigger på dem, ser det ud til at for at få højere afleverings stats skal man være god til at slå den sidste bold - Assist bolden. Måske lige fra Pirlo som ligger i næsten samme rolle som Arteta, men Pirlos afleveringer er noget af det bedste man kommer til at se.
Logged


Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #50: 29 Okt 2013, 23:41 »

Vil vove at påstå, det er creativity, der har mest at gøre ifht. den afgørende aflevering - sammen med andre ting (anticipation, decisions, passing), selvfølgelig. Afgjort har det en betydning, at man har høj aflevering, men man kan godt have meget i det, uden at slå killer balls. Mener absolut, Arteta bør være oppe omkring 18. 17 er til at acceptere, men 16 er for lavt. De mentale stats jeg nævnte er ligeledes et stort problem.

Generelt virker det bare som om, han ikke er blevet opdateret ordentligt siden Everton-tiden. Ja, han er blevet redigeret lidt, men ikke nok. Han er bedre til at aflevere end til at slå indlæg, det må vi da være enige i. Og han er da heller ikke ligefrem hurtig, mens han til gengæld er vildt dygtig til at placere sig defensivt (positioning), hvilket vejer op for den manglende fart. At han har nogenlunde samme tal i de to stats er jo absurd.

Problemet er for mig at se ikke hans CA, men hans stat-fordeling, som gør ham dårligere til hans rolle end han egentlig er, og bedre ude af position. Han er jo næsten lige så god på kanten som han er som DLP i FM (måske lidt en overdrivelse, men you get the point). Det giver ingen mening.
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #51: 29 Okt 2013, 23:45 »

Vil vove at påstå, det er creativity, der har mest at gøre ifht. den afgørende aflevering - sammen med andre ting (anticipation, decisions, passing), selvfølgelig. Afgjort har det en betydning, at man har høj aflevering, men man kan godt have meget i det, uden at slå killer balls. Mener absolut, Arteta bør være oppe omkring 18. 17 er til at acceptere, men 16 er for lavt. De mentale stats jeg nævnte er ligeledes et stort problem.

Generelt virker det bare som om, han ikke er blevet opdateret ordentligt siden Everton-tiden. Ja, han er blevet redigeret lidt, men ikke nok. Han er bedre til at aflevere end til at slå indlæg, det må vi da være enige i. Og han er da heller ikke ligefrem hurtig, mens han til gengæld er vildt dygtig til at placere sig defensivt (positioning), hvilket vejer op for den manglende fart. At han har nogenlunde samme tal i de to stats er jo absurd.

Problemet er for mig at se ikke hans CA, men hans stat-fordeling, som gør ham dårligere til hans rolle end han egentlig er, og bedre ude af position. Han er jo næsten lige så god på kanten som han er som DLP i FM (måske lidt en overdrivelse, men you get the point). Det giver ingen mening.

Jeg er heller ikke 100% uenig i det du skriver - meget af det du skriver har du ret i - Men afleveringer er bare en svær en at tage fat i fordi den ikke er delt op, men samler en masse ting. Men en spiller som Gibbs er også til grin i FM14, i hvert fald i betaen. Hans stats og potentiale er til grin. Mertesacker ryger også på 2,5 stjerner et par måneder længere fremme i spillet.. Ved ikke helt hvor meget man skal ligge i "Stjerne ratings".
Logged


Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #52: 30 Okt 2013, 00:07 »

Jeg er heller ikke 100% uenig i det du skriver - meget af det du skriver har du ret i - Men afleveringer er bare en svær en at tage fat i fordi den ikke er delt op, men samler en masse ting. Men en spiller som Gibbs er også til grin i FM14, i hvert fald i betaen. Hans stats og potentiale er til grin. Mertesacker ryger også på 2,5 stjerner et par måneder længere fremme i spillet.. Ved ikke helt hvor meget man skal ligge i "Stjerne ratings".
Er det ikke sådan, at stjernerating bliver sat
ned jo bedre klubbens bliver? Sådan er jeg ret sikker på det fungerede i fm 13
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #53: 30 Okt 2013, 00:13 »

Er det ikke sådan, at stjernerating bliver sat
ned jo bedre klubbens bliver? Sådan er jeg ret sikker på det fungerede i fm 13

Stjerner er lig assistentens/en coach's vurdering af en spiller ifht. holdets statur/mandskab, så jo, hvis du nu f.eks. lige har vundet PL & signet 2 verdensstjerner, vil de gamle spillere nok vurderes lavere.

Det er dog meget upræcise vurderinger, da de nok både ser på spillerens CA ifht. alder (men ikke PA! Har set folk med meget, meget lavt PA blive vurderet til at have rigtig meget potentiale, fordi de havde højt CA for deres alder), samt deres stats. De er dog ikke så nøjagtige med stats. 20 finishing kan f.eks. få en forsvarsspiller til at blive vurderet som værende rigtig dygtig, og det er jo en (næsten) ligegyldig ting.
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #54: 31 Okt 2013, 17:22 »

Skriver det også lige her - Carlos Vela kan købes tilbage for 4m pund - Han er pænt vild i FM Smiley
Logged


PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #55: 02 Nov 2013, 22:07 »

http://gyazo.com/e083971f42a7ea4a5c15cdb264ef4f6a

Det her er så irriterende at se på ... Hvordan kan de ha' så dårlige "Stjerne ratings"?
Logged


Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #56: 02 Nov 2013, 22:49 »

Elsker at Bendtner og Giroud har samme antal "stjerner"  Rullende Øjne
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #57: 02 Nov 2013, 23:22 »

Venter på at LFCMarshall udgiver sin update før jeg spiller med Arsenal Opstemt
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #58: 02 Nov 2013, 23:55 »

Venter på at LFCMarshall udgiver sin update før jeg spiller med Arsenal Opstemt
Hvad er ideen i at benytte en uofficiel update nu?
Logged

welbz is dat guy

Fck_mester
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #59: 04 Nov 2013, 13:47 »

Jeg har nu startet et Arsenal save, og jeg vil gerne høre hvad folks erfaringer er med Giroud?

Jeg har valgt at satse på ham, men synes ikk han har gjort det store væsen af sig endnu. Bevares jeg har kun spillet 6 kampe i ligaen og 3 europæiske, men han har kun scoret 3 mål som klart førstevalg. Han imponerede heller ikk synderligt i venskabskampene.

Kommer han efter det eller skal næste transfermål være en angriber?
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010