home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:57:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 11:16:13 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23318
  0 Brugere, 477 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: godrejsunrisee...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Arsenal FC
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal FC  (Læst 49199 gange)
Madkazzen
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #120: 15 Feb 2014, 16:00 »

http://imgur.com/cye7GeU


4-4-2 er min hjemmebanetaktik

http://imgur.com/fvBFOys

4-4-1-1 er min udebanetaktik eller den jeg bruger mod "svære" hold. Spillerne står ikke korrekt placeret på holdkortet, men rollerne er som de skal være.

Det er første gang jeg for alvor føler, at jeg har fået et hold i FM til at fungere...

Tak, i øvrigt Wink
Logged

Aisitten
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #121: 15 Feb 2014, 16:35 »

Fedt, tak. Kunne være jeg skulle gå væk fra min elskede 4-2-3-1 så... Kan næsten regne ud, at Özil gør det godt på venstre midt så! Mit problem er så, at jeg har købt spillere til netop den opstilling. Men tja, nu giver jeg det lige sæsonen ud, og hvis det ikke bliver bedre tror jeg at jeg låner lidt inspiration fra dig :-)
Logged

Madkazzen
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #122: 15 Feb 2014, 18:42 »

Jeg har faktisk også en 4-2-3-1, som jeg også altid har været stor fan af. Det var bare som om, at den slet ikke fungerede så jeg måtte sadle om og har da ikke fortrudt. Jeg har dog ikke opgivet at få den anden til at fungere - jeg kan lige lægge mit forslag til en 4-2-3-1 op herinde lidt senere....
BTW Özil er et f...... bæst på den venstre midtbane. Det er først på den plads jeg har fået ham til at fungere sådan rigtigt godt...

Jeg har op til 3. sæson fået et budget på 80 mio pund. Jeg har købt Zouma til min bagkæde og så er jeg på udkig efter en højre midtbane, men jeg er ikke helt sikker på hvem jeg skal bruge og om jeg overhovedet kan forstærke den højrekant til en fornuftig pris når jeg har Walcott/Ox liggende dude.....
Logged

Madkazzen
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #123: 15 Feb 2014, 19:11 »

Fik i øvrigt Alvarez Balanta til 2,8 mio pund. Han var aldrig kommet til Europa og var pludselig billigt til salg og så måtte jeg springe til....! Jeg ville ellers ikke have købt da han er lidt af et mainstreamkøb...
Logged

Aisitten
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #124: 16 Feb 2014, 12:43 »

Ja okay, I see. Nu synes jeg faktisk det er begyndt at fungere helt fint igen. Har taget nogle af dine holdinstruktioner til mig, og det ser ud til at virke. I sær er jeg tilfreds med at have Balanta som stopper, så han kan udnytte sin marketing og tackling til at gå frem. Har så også sat ham til at skærme mere af.
Özil er kommet lidt mere gang i hos mig, og har lavet 9 assists og 2 mål i 14-15 kampe i ligaen - ikke dårligt synes jeg. I første sæson lavede han 8 assists i 36 kampe.
Insigne har tilgengæld været et kanonkøb for mig, han gør det suverænt på venstre kanten. Fik bestyrelsen til at købe ham for 192 mio.

Derudover er Cazorla fuldstændig uhyggelig på frispark. Stort set hver gang han får et frispark, hvor han sparker direkte på mål scorer han!

Mht. højrekant ved jeg ikke lige. Har ikke købt en selv. Men Rodrigo Gomez fra Boca Juniors er vist ikke så dyr, og har 20 i dribling i et save jeg har med Tottenham i 2020. Derudover 17 i indlæg, og så kan han spille højre midt også. Tror han ville passe ret godt ind hos dig...?

Lidt OT emne, men: Oplever I også, at man ALDRIG scorer efter et hjørne, hvis det er lige efter en chance, men derimod kun, hvis man får det direkte på et tidspunkt i kampen. Ret random spørgsmål, men i mit Tottenham save sker det seriøst aldrig. Tænker bare det er lidt en fejl... Nok kun mig der tænker over det måske...
Logged

Madkazzen
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #125: 16 Feb 2014, 15:19 »

Lyder godt, at du har fået rettet lidt op på tingenes tilstand... Jeg solgte Cazorla efter 2. sæson - synes ikke han var så fremragende for mig. Jeg var en smule skuffet over ham faktisk...

Ift. det med hjørne har jeg ikke spekuleret over det eller for den sags skyld lagt mærke til det...
Logged

Aisitten
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #126: 18 Feb 2014, 16:41 »

Endte 2.sæson på en 4.plads, hvilket jeg som sådan er fint tilfreds; CL-kval var det vigtigste, da jeg vidste mesterskabet ikke var muligt. Dog har der været mange skuffelser undervejs, særligt på udebane, hvor jeg blot vandt 6 kampe, 3 uafgjorte og 10 tabte. Spillede sågar som oftest en lidt mere defensiv opstilling.

Den helt store profil blev Insigne, som endda blev min tospcorer med 18 mål (siger lidt). Derudover fandt Özil også formen, og blev min assistkonge med 18 assists og 12 mål.
Jeg er stadig skuffet over Pogba, der spillede sæson med en gnm. karakter på 6,91 og lavede 3 mål (2 på straffe) + 3 assists i 47 kampe. Han lå som oftest som enten dybdeliggende support ved siden af Wanyama. Han havde Wilshere foran sig som var Fremskudt Playmaker; måske er det derfor?
Generelt ville det være fedt, hvis I har nogle råd til, hvordan man kan få de centrale midtbane spillere til at spille bedre?

Til 3.sæson har jeg allerede nu anskaffet mig Lukaku for 260 mio. Han var skiftet til Bayern året inden. Jeg tror virkelig det er et røverkøb, i sær ud fra, hvordan han har spillet for Chelsea i et andet save jeg havde.
Derudover har jeg hentet Rafinha fra Barca for 9 mio kr. Det må næsten være en fejl, at jeg kunne få ham så billigt, fordi jeg har set ham blive helt uhyggelig god...
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #127: 24 Feb 2014, 14:34 »

Så er jeg også kommet i gang med FM 14 og selvfølgelig med Arsenal. Det første jeg gjorde var selvfølgelig at kaste mig ud på transfermarkedet, hvor jeg hentede Lewandowski og Höwedes for samlet 430 millioner - ud gik Walcott for 210 til Chelsea og Mertesacker for 100 til Real Madrid. Jeg er endnu ikke startet med ligaen, så gud vide om jeg endnu engang har fucket op, men indtil da er jeg naturligvis fortrøstningsfuld!

Angående taktikken spiller jeg en 4-2-3-1 i klassisk Arsenal-stil med fokus på short-passing og possession. Min foretrukne start-11 tror jeg,  ser nogenlunde sådan ud:

Wojciech
Sagna - Höewdes - Koscielny/Vermaelen - Gibbs
Flamini - WIlsherei
Podolski - Özil - Cazorla
Lewandowski

Jeg hælder måske lidt mere til Vermaelen, da jeg så ville have en boldspillende forsvarerer, men Höwedes mere eller mindre overtager Mertesackers plads. Gibbs og Sagna har naturligvis meget frirum til at angribe, mens jeg håber på, at Flamini kan lukke af nogenlunde på midtbanen, da Wilshere bliver den klassiske boks-til-boks spiller. Cazorlas primære rolle ville blive på kantan, hvor jeg håber, at han kan komme til baglinjen og smække bolde ind i hovedet på Lewandoski og Giroud, mens Podolski får besked på at søge ind i banen fra højre og afslutte, når chancen byder sig. Ozil bliver naturligvis omdrejningspunktet i angrebet, mens Lewandski bliver den komplette angriber.

Mine mål for spillet er, at jeg gerne ville udvikle Gibbs, Wilshere, Ramsey og Oxlade, så de vil se spilletid så meget, som de nu kan. Derudover vil jeg i fremtiden også forsøge at hente ungt ind. I kikkerten har jeg allerede Pogba og Tin Jedvaj (som jeg begge har forelsket mig i), som jeg meget håber at kunne handle om et år. Begge spillere ser jeg kæmpe potentiale i.

Som sagt har jeg ikke spillet ret meget, så måske der er nogle, som ville foreslå nogle mulige transferemner til Arsenal?

Edit: Så blev Halilovic hentet. En af mine venner er kroat og han har efterhånden snakket om Halilovic som den næste store spiller fra Kroatien, så ham måtte jeg eje. Han kostede dog en del...
« Seneste Redigering: 24 Feb 2014, 16:32 af SC30 » Logged

Aisitten
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #128: 24 Feb 2014, 21:02 »

Nu er jeg måske ikke den bedste at spørge til råds, eftersom mit save ikke går så godt ;-)

Men som jeg ser det, så er forsvarsspiller 1.prioritet, hvilket du jo også har hentet. En ny angriber vil også være tiltrængt på sigt, og så en ny midtbanemand som Pogba. Har dog ikke haft så stor succes med Pogba, men ville da stadig anbefale at hente ham. Ellers er der også Wayama som en mere defensivt indstillet midtbanespiller.

Jeg synes også du burde have hentet Balanta eller Doria. Særligt Doria er et scoop, da han ikke er så dyr. Balanta får dog for sindssygt tal senere fremme!

Held og lykke med spillet. Jeg har ikke haft så meget held med 4-2-3-1, også med korte pasninger og boldbesiddelse. Du må da gerne smide SS op af dine hold- og spillerinstruktione r :-)
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #129: 24 Feb 2014, 23:06 »

Jeg er desværre forbi første vindue. Jeg ligger på 3. pladsen i PL og er videre i Cuppen, mens det går svingende i CL. Umiddelbart synes jeg dog ikke, at spillet fungerer helt vildt godt og jeg har allerede tænkt mig at spille 4-3-2-1 næste år. Men jeg spiller lige sæsonen ud og smider screenshot op!
Logged

Vashtar
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #130: 25 Feb 2014, 18:39 »

Wanyama er helt sikkert et must!
Jeg har ham på midtbanen ved siden af Ramsay, hvor han skal stå for det beskidte arbejde, tackle, og så ellers aflevere til de mere kreative kræfter, herunder Ramsay, Wilshere og Özil.

Desuden er Balanta, som der bliver nævnt, alle pengene værd.

Jeg bruger desuden stadigvæk Giroud, og er igang med 3 sæson. Han har scoret hhv. 26, 24 og i 3. 22 i 29 kampe.
Logged

FabioCannavaro
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #131: 27 Mar 2014, 11:11 »

Efter 2 sæsoner i Real Oviedo, og oprygning til den bedste spanske række, fik jeg tilbudt jobbet som Arsenal manager. Var lidt vemodigt at sige farvel til alt det man havde bygget op, men kunne ikke sige nej til den chance. Arsenal havde efter Wenger (som var taget til Bayern, Guardiola ny spansk landsholds træner) haft to manager, og pga utrolig dårlige resultater ja så er jobbet nu mit.

Har lidt brug for hjælp, mangler en angriber som bare score (næsten) hver gang, men kan ikke helt finde ud af hvem jeg skal smide penge efter.. Nogle som haft gode erfaringer med ham, ham eller ham i Arsenal så vil jeg meget gerne høre fra jer! Udover det så mangler jeg også en god reserve spiller til mit midterforsvar, ser gerne at det er en som er god med bolden, ung eller gammel det er ligemeget. Nogle ideer?

Ps: penge skulle ikke være det store problem da jeg stort set har solgt alt hvad de to tidligere manager havde købt..
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #132: 27 Mar 2014, 12:03 »

Efter 2 sæsoner i Real Oviedo, og oprygning til den bedste spanske række, fik jeg tilbudt jobbet som Arsenal manager. Var lidt vemodigt at sige farvel til alt det man havde bygget op, men kunne ikke sige nej til den chance. Arsenal havde efter Wenger (som var taget til Bayern, Guardiola ny spansk landsholds træner) haft to manager, og pga utrolig dårlige resultater ja så er jobbet nu mit.

Har lidt brug for hjælp, mangler en angriber som bare score (næsten) hver gang, men kan ikke helt finde ud af hvem jeg skal smide penge efter.. Nogle som haft gode erfaringer med ham, ham eller ham i Arsenal så vil jeg meget gerne høre fra jer! Udover det så mangler jeg også en god reserve spiller til mit midterforsvar, ser gerne at det er en som er god med bolden, ung eller gammel det er ligemeget. Nogle ideer?

Ps: penge skulle ikke være det store problem da jeg stort set har solgt alt hvad de to tidligere manager havde købt..
Synes jeg har rimelig erfaring med Cerri, men har han ikke udviklet sig som han bør- så er han nok ikke værd at smide penge efter. Har haft succes med (andre har haft masser af succes!) at spille en hovedstødsstærk, hurtig og god afslutter som skarpretter, hvorved en Lukaku vil være et godt køb, men på baggrund af gamle dage kan en hurtig angriber også tænkes at give succes. Mitrovic burde også være god afløser for Giroud.
Logged

FabioCannavaro
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Arsenal FC
« Svar #133: 28 Mar 2014, 11:23 »

Synes jeg har rimelig erfaring med Cerri, men har han ikke udviklet sig som han bør- så er han nok ikke værd at smide penge efter. Har haft succes med (andre har haft masser af succes!) at spille en hovedstødsstærk, hurtig og god afslutter som skarpretter, hvorved en Lukaku vil være et godt køb, men på baggrund af gamle dage kan en hurtig angriber også tænkes at give succes. Mitrovic burde også være god afløser for Giroud.
Mitrovic er et rigtig godt bud, men måske lidt for klassisk.. Overvejer at hente Hulk.. Manden fortjener bedre end den russiske liga, og han burde ihvertfald have fysik nok til at kunne begå sig i Premier League..
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arsenal FC
« Svar #134: 09 Jun 2014, 14:15 »

Farvel og tak til United.   crazy

Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010