home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 394 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Brøndby IF
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 34 Udprint
Forfatter Emne: Brøndby IF  (Læst 147795 gange)
sebber1234
Gæst
 
Brøndby IF
« : 16 Okt 2013, 17:24 »

                                   




Med inspiration fra Damse1994 dybdegående klubtråd omkring Tottenham vil jeg nu se om jeg kan lave noget tilsvarende om Brøndby IF.

Baggrund

 

Egentlig behøves der vel ikke en præsentation, men nu kommer den alligevel.
Brøndby er en dansk klub, som spiller i Superligaen. De blev stiftet den 3. december 1964, da klubberne Brøndbyøster Idrætsforening og Brøndbyvester Idrætsforening blev sammenlagt.
 
De spiller deres kampe på Brøndby stadion, og hører hjemme på den københavnske Vestegn.

Deres største rival i Danmark er FCK, og de indbyrdes opgør kaldes "New Firm". Derudover er kampe mod AGF og til dels AaB også nogle med stor prestige.

Brøndby er en klub, som alle fodboldinteressered e  danskere kender. Derudover kendes klubben også udenfor for Danmarks grænser - mest pga. resultater, som efterhånden ligger mange år tilbage.

 


Fortiden:

I fortiden ligger alle Brøndbys store resultater. Semifinale i UEFA Cuppen i sæsonen 90-91 står, som en af de største præstationer i dansk fodbold.

Fra 80'erne og frem til 00'erne var Brøndby den helt store klub i Danmark. Der kom masser af mesterskaber og europæiske eventyr. I begyndelsen af 00'erne begyndte andre hold dog at nærme sig Brøndby - nok med FCK, som det bedste eksempel.

Successen i Brøndby endte dog, da Michael Laudrup og John Faxe Jensen forlod klubben efter 04/05 sæsonen. De havde lige sikret Brøndby The Double, men de kunne ikke blive enige med Per Bjerregaard om en ny kontrakt. Samtidig forsvandt alle de store profiler fra holdet. Agger, Kahlenberg, Skoubo mf.l. røg til udlandet - alle sammen kvalitetsspillere, som ikke lige var til at erstatte selvom de indbragte store millionbeløb. Sportschef Erik Larsen tog også beslutningen om at prøve noget nyt sammen med Laudrup og Faxe, og dermed var det hele den sportslige ledelse der skulle findes nye ansigter til.

Valget faldt på Rene Meulensteen - hollænderen havde været assistent i selveste Manchester United under legendariske Alex Ferguson - han havde også haft ansvaret for Uniteds reservehold. Derudover blev Per Bjerregaards søn Anders ansat som ny sportschef.

Dette indikerede en ny start i Brøndby. Dog blev ægteskabet med Meulensteen hverken langt eller lykkeligt. Kun 6 måneder efter hans tiltræden sagde han "Tot Ziens", og tog tilbage til Manchester United. I hans halve år havde spillet overhovedet ikke noget flow, og de indkøb han havde lavet slog overhovedet ikke til. Han forlod klubben med ordene "Brøndby er en meget syg patient, der skal have intensiv behandling" - det skulle vise sig han fik ret...

For de seneste 6 år har der næsten kun været negativitet omkring Brøndby - klubben røg længere og længere ned i tabellen, direktører blev afskediget efter få måneder, og der var ingen strategi overhovedet. Trænere er røget ind og ud af holdet - det samme kan siges om spillere.

Egentlig troede man det igen skulle gå godt, da Jesper "Kasi" Nielsen kom med alle sine smykkemillioner fra hans Pandora imperie - der blev hentet flere prominente spillere til klubben bl.a. Alexander Farnerud, Peter Madsen, Stefan Gislason osv.
Men det var kun i perioder spillet var godt. Senere meddelte Kasi, at han ville ud af Brøndby, da han ikke følte, at han fik valuta nok for pengene. Han følte også, at Per Bjerregaard ikke ville åbne op og køre en moderne fodboldforretning, og derfor så han sig nødsaget til at tage væk.
Dermed var hovedsponsor, og millioner væk som dug fra solen - dog havde man stadig de dyrt købte spillere, som man kun langsomt fik skippet væk, og uden nogen gevinst på salget.

Derudover kom den berygtede feriepengesag, hvor det viste sig at Brøndby skyldte 30 mio kroner væk. Det samt en generel elendig økonomisk situation betød, at Brøndby var tæt på at blive begæret konkurs i løbet af det første halvår i 2013.

Men grundet en aktieemission blev konkursen afværget i sidste øjeblik - men alle kunne se, at der nu skule ske noget nyt.





Nutiden:

Fra at være på randen af et økonomisk knock-out skete der i sommeren 2013 noget helt fantastisk for alle med Brøndby i hjertet. En række nye investorer med den tidligere FCK-mand Aldo Pedersen gjorde sit indtog i klubben.

Væk var Per Bjerregaard, som igennem de sidste 40 år havde været med til at forme klubben på godt og ondt sammen med hans tro løjtnant Benny Winther og alle deres faste støtter.

Med det samme var der ny optimisme, at spore, og den nye formand Aldo Pedersen lovede, at han sammen med nye investorer ville genrejse Brøndby så de igen kunne blande sig i topstriden i Superligaen.

Noget af det første den nye bestyrelse besluttede sig for var, at tendensen med "Vennetjenester" i Brøndby skulle stoppe. Man skulle ikke længere kunne blive ansat i Brøndby bare fordi man havde en relation til klubben.
Derfor blev Auri Skarbalius og Ole Bjur, som de mest prominente navne, afskediget i Brøndby selvom de havde været med til, at sikre klubben overlevelse.

Ind er istedet kommet den unge, nytænkende Thomas Frank, som i løbet af de sidste år har oplevet stor succes med u19-landsholdet, men som aldrig har stået i spidsen for et seniorhold.
Derudover blev Per Rud hentet ind, som ny sportschef. Et bsynderligt valg ifølge mange, men med Per Rud får man en mand, som arbejder 24/7 på at sikre sin klub succes.

Det stod også hurtigt klart, at truppen trængte til en ordentlig overhaling - de sidste løntunge spillere forlod klubben pga. kontraktudløb og derudover forlod en del andre spillere også klubben. Af prominente navne kan der nævnes:

Dennis Rommedahl - Skiftet til RKC Waalwijk
Jan Kristiansen - Skiftet til FC Vestsjælland
Clarence Goodson - Skiftet til San Jose Earthquakes
Jens Stryger Larsen - Skiftet til FC Nordsjælland

Med så prominente afgange skulle der selvfølgelig også købes ind, og man må sige Per Rud har haft arbejdstøjet på. Hele 9 spillere er blevet hentet ind for at forstærke klubben:

Lukas Hradecky - Hentet i Esbjerg
Martin Ørnskov - Hentet i Viking
Michael Almebäck - Hentet i Club Brügge
Kenneth Zohore - Lejet i Fiorentina
Thomas Kahlenberg - Hentet i Wolfsburg
Christian Nørgaard - Hentet i HSV
Alexander Szymanowski - Lejet i Recreativo Huelva
Ferhan Hasani - Hentet i Wolfsburg

Alle spillere, som må betegnes som klare forstærkninger når man ser på hvem de har erstattet. Derudover er truppen også blevet markant bredere, og som Thomas Frank selv har sagt: "Nu kan jeg skifte kvalitet ind fra bænken".

Disse spillere skulle dog ikke blive den sidste overraskelse fra Per Ruds side. Efter længere tids rygter kunne Brøndby præsentere en af de største spillere, der nogensinde har optrådt i Superligaen - Khalid Boulahrouz - også kendt, som "Kannibalen". 35 landskampe for Holland, og et CV med klubber, som HSV, Chelsea og Stuttgart
vidner om en spiller fra øverste hylde, som ifølge Brønby selvfølgelig skal bruges på banen, men i lige så høj grad, som en rollemodel for de mange unge spillere i truppen.





Truppen:






Målmænd:

Lucas Hradecky (23 år)
Michael Falkesgaard (22 år)
Andreas Hansen (18 år)

En meget ung målmandstrio, men man har i Hradecky en meget sikker sidste skanse. Derudover viste Falkesgaard i sidste sæson, at han var en habil målmand, som kan tage over hvis Hradecky skulle blive skadet eller få karantæne.
Andreas Hansen er et ubeskrevet blad, som ikke har stået i Superligaen endnu.

Forsvar:

Martin Albrechtsen (33 år)
Michael Almebäck (25 år)
Khalid Boulahrouz (31 år)
Patrick da Silva (18 år)
Dario Dumic (21 år)
Rene Joensen (20 år)
Mads Nielsen (19 år)
Daniel Stenderup (24 år)
Riza Durmisi (19 år)
Frederik Holst (19 år)


Forsvaret har en god blanding af talent og rutine - man ved jo aldrig hvordan man ungdomsspillerne udvikler sig i spillet, men der burde være god mulighed for at mange af dem kan gøre sig gældende i fremtiden. Især Holst hvis han udvikler sig ligeså godt, som i FM13!


Midtbane:

Kristian Andersen (19 år)
Thomas Kahlenberg (30 år)
Christian Nørgaard (19 år)
Martin Ørnskov (28 år)
Lebohang Phiri (18 år)
Franck Semou (21 år)
Alexander Szymanowski (25 år)
Mikkel Thygesen (29 år)
Ferhan Hasani
Andrew Hjulsager (18 år)


Det samme, som med forsvaret - en god blanding af talent og rutine. Den centrale midtbane er rigtig godt besat med Ørnskov og Kahlenberg, mens Nørgaard og Phiri er 2 talenter, som på sigt helt sikkert vil kunne overtage pladserne. Derudover er der også en Thygesen, som kan dække alle midtbanens pladser så han er også rigtig god, at have i truppen. Kanterne er der også kommet kvalitet på med tilgangene af Szymanowski og Hasani. Hjulsager regner jeg personligt også med vil kunne tage over på et tidspunkt.


Angreb:

Oke Akpoveta (21 år)
Quincy Antipas (29 år)
Martin Bernburg (27 år)
Simon Makienok (22 år)
Kenneth Zohore (19 år)

Angrebet er nok det svageste på holdet - Antipas kommer nok ikke til at blive brugt i en decideret angriberrolle, men mere som en 10'er. Makienok er selvfølgelig det klare førstevalg med Zohore bag sig.
Men med tanke på, at Makienok hurtigt kan blive interessant for større klubber, og at Zohore kun er på lån kan man hurtigt blive tyndt besat deroppe, da jeg ikke ser Akpoveta og Bernburg, som nogen, der vil kunne løfte Brøndby det næste skridt.



En idealopstilling vil nok se nogenlunde sådan her ud: 4-2-3-1

                   Hradecky

Holst - Boulahrouz - Almebäck - Durmisi

             Ørnskov - Kahlenberg

        Hasani - Antipas - Szymanowski

                   Makienok


Styrker og svagheder:


Styrker:

Brøndby har fået en vanvittig stærk trup, der indeholder det hele: Kreativitet, rutine, talent, individualister og holdspillere.

Talentmassen er god, og man vil kunne fostre mange gode talenter gennem sin karriere i Brøndby.

Økonomi - i de sidste mange spil har Brøndby kæmpet med en træg økonomi - det er ikke tilfældet mere. De har fået en masse penge ind gennem aktieemissionen, og måske får de i spillet en Sugar Daddy i form af Jan Bech Andersen eller Aldo Pedersen - det må tiden vise.


Svagheder:

Med de nye spillere, der er købt ind er spilfilosofien en anden end under Auri Skarbalius - man vil være boldbessidende og spille langs jorden og ikke bruge høje bolde. Derfor kan man spørge sig selv om Makienok og Zohore er de rigtige angribere at have i truppen, da de er noget mere statiske end resten af holdet.

Der er mange nye spillere, der skal spilles ind på holdet samt, der skal bruges en ny taktik.

Økonomi - skriver jeg også her, da det kan være, at budgetterne er for store hvis man har en dårlig sæson. Lønningerne er ihvertfald ikke små hos spillere som Boulahrouz, Kahlenberg, Hasani osv.

Mange af de nye spillere der er kommet til er nok ikke dem, som er mest kendt i FM - derfor skal man til at kende en masse nye spillere hvilket også kan tage tid.



Hvorfor Brøndby?

Jeg mener man skal starte med Brøndby, da det er en fantastisk spændende klub med masser af muligheder. De har en stor fanbase, en relativ ung trup med salgspotentiale og man får muligheden fir at føre Brøndby tilbage til toppen af dansk og måske også international fodbold!

Derudover er der også prestige for en ægte Brøndby fan, at få brudt FCK dominansen, og så vinde det første trofæ til Vestegnen siden pokaltriumfen mod Esbjerg i 2008.


Puha en lang omgang, som jeg fik skrevet. Jeg håber I kan bruge det konstruktivt, og at det vil få jeres interesse til at starte med Brøndby til at stige! Smiley


« Seneste Redigering: 18 Nov 2013, 13:36 af sebber1234 » Logged

Mortensen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #1: 16 Okt 2013, 17:50 »

Spot on! Jeg er også startet med Brøndby, smider nogle ss af mine kommende taktiker op senere i aften. Smiley
Logged

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #2: 16 Okt 2013, 18:24 »

Er glad for jeg har inspireret dig til dette, for det er godt nok et flot stygge arbejde du har lavet her!
Dog synes jeg ikke jeg kan se Boularouz under indkøb?
Logged

sebber1234
Gæst
 
Sv: Brøndby IF
« Svar #3: 16 Okt 2013, 18:45 »

Er glad for jeg har inspireret dig til dette, for det er godt nok et flot stygge arbejde du har lavet her!
Dog synes jeg ikke jeg kan se Boularouz under indkøb?
Mange tak!
Boulahrouz står ikke under de andre indkøb, men i næste afsnit - gjorde det på den måde, das jeg synes han er et kæmpe navn at få til og så kom han også lidt senere end de andre Wink


Ville også gerne have smidt et logo af Brøndby ind samt holdbillede og sådan lidt, men ved skut hvordan man gør det, desværre Smiley
« Seneste Redigering: 16 Okt 2013, 18:51 af sebber1234 » Logged

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #4: 16 Okt 2013, 18:55 »

Mange tak!
Boulahrouz står ikke under de andre indkøb, men i næste afsnit - gjorde det på den måde, das jeg synes han er et kæmpe navn at få til og så kom han også lidt senere end de andre Wink


Ville også gerne have smidt et logo af Brøndby ind samt holdbillede og sådan lidt, men ved skut hvordan man gør det, desværre Smiley

Det lagde jeg faktisk godt mærke til da jeg læste en gang mere.

Når jeg kommer hjem skal jeg nok lige smide dig en besked om hvordan man gør :-)
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Brøndby IF
« Svar #5: 16 Okt 2013, 19:10 »

Det du gør er blot at uploade det billede du vil bruge. F.eks på hjemmesiden: tinypic.com.

Efter du har uploadet billedet kommer der en række koder i venstre side. Så kopiere du blot IMG koden.

Du kan også bruge koden fra et billede som allerede er uploadet, som f.eks. Wikipedia el.lign.

Det er dog vigtigt du laver mellemrum i den første img boks. F.eks. sådan her:

Kode:
[img ]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/4d/Br%C3%B8ndby_IF.svg/200px-Br%C3%B8ndby_IF.svg.png[/img]

Det skulle gerne blive til der her:

Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Brøndby IF
« Svar #6: 16 Okt 2013, 19:10 »

Btw, en rigtig flot guide du har strikket sammen! Smiley
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #7: 16 Okt 2013, 19:19 »

Fedt indlæg! Smiley
Vil selv implementere en 4-5-1, 4-2-3-1 og 4-4-2 i klubben når jeg spiller med BIF.
Her under betaen har jeg dog valgt at starte med Bayern, da jeg for en altdominerende klub som minder lidt om BIF, bare efter større niveau.
På den måde kan jeg allerede nu forberede mig taktisk til Kalle, Symaskine og alle de andre!

Jeg er dog ked af du ikke skriver "Derby" i stedet for "New Firm", men well, well, det er jo også det spillet selv kalder det! Skuffet

Nok om det, kanon indlæg som er helt perfekt på en tråd om Danmarks suværent mest passionerede købeklub Smiley

God spillelyst
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

MortenP87
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #8: 16 Okt 2013, 20:58 »

Hvordan ser budgetterne for Brøndby ud? Altså hvad er der af transferbudget, og hvad er der tilbage i lønbudgettet?
Logged

tottenhamfrem
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF
« Svar #9: 16 Okt 2013, 21:06 »

ved godt det er lidt off-topic, men er der ikke nogle der er venlige og smide et ss af Lyngby´s u17 og u19 trup? Thumbs Up
Logged

BarcaFreaken
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #10: 16 Okt 2013, 22:49 »

Kan man få et SS af deres U-19?
Logged

Først gik jeg til venstre, det gjorde han også. Så gik jeg til højre, det gjorde han også. Så gik jeg til venstre igen, og han gik ud for at købe en hotdog. - Zlatan Ibrahimovic

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #11: 17 Okt 2013, 23:40 »

God aften drenge!

Her er så mine distributioner indtil videre. Første transfer vindue er lukket, og jeg føler at jeg har mulighed for at give en detaljeret gennemgang af hvad jeg syntes jeg gjorde godt og skidt.

Først og fremmest, fedt at se en trup der ikke virker håbløs!

Jeg har valgt min vanlige 4-5-1 taktik, med en defensiv midt og 2 offensive fløje, hvilket er grunden til mine indkøb.

Jeg ville af med Bernburg, men kunne ikke sælge ham, eller fyre ham, han gik dog med til en fælles opsigelse til 4,25 mil, efter lidt brok...

Jeg har hentet Jakob Ankersen fra EfB, kunne ikke få broren grundet prisen, Jakob kostede mig 6,5 mil. Emil Krafth fra Helsingborg for 3,75, samt Wilko De Vogt, Delano Van Crooy, Arthuro og Kanga Akalé på fri transfer.

Ud er gået Jonas Larsen, Bernburg, René Joensen og Liam Douglas på fri transfer, samt Mathias Andersen, Malthe Johansen og Kristian Larsen på fri transfer til henholdsvis OB, ACH og FCV. Dario Dumic er solgt til Lekhwiya for 3 mil, Quincy Antipas til En Avant de Guingamp for 12 mil, og Phiri har taget Crone i hånden på en udlejningstur til Brønshøj, mens Mads Nielsen er i SønderjyskE og Akpoveta er i Sileborg på lån.
Derudover skifter Falkesgaard til Strømsegodset engang til Jul, for en lille beskeden million

Samlet salg: 15,11 mil (16,11 efter jul)
Samlet indkøb: 10,24 mil

Min opstilling når alle er klar ser derfor således ud:

MM:    Lukás Hrádecký
FH:    Emil Krafth
FCH:    Kanibalen
FCV:    Michael Almebäck
FV:   Riza Durmisi
DM:   Frederik Holst/Martin Ørnskov (roterer disse to)
MCH:   Mikkel Thygesen
MCV:    Thomas Kahlenberg
OMH:   Alexander Szymanowski
OMV:    Jakob Ankersen
AC:   Simon Makienok
U1:   Wilko De Vogt
U2:   Martin Albrechtsen
U3:    Patrick da Silva
U4:   Martin Ørnskov/Frederik Holst
U5:    Ferhan Hasani
U6:   Andrew Hjulsager
U7:   Arthuro

Efter 7 kampe er vi på 12 point, 3 fra Aab på førstepladsen, med en scorer på 8/4 (+4), vi er lidt for defensive, og det er også offensiven jeg søger at forstærke, men det bliver nok mest i form af at få Alex tilbage fra en skade, da Akalé ikke er ligeså hurtig på den højrekant....

Kunne godt tænke mig at have en 20-30 millioner mere at rode over, da jeg kunne få ryddet gevaldigt op i truppen med den slags penge, det er der desværre ikke, så det bliver over 2 år det kommer til at ske.

I første sæson er kravet, og målet, en top 2 placering, hvilket sagtens bør kunne lade sig gøre, når Makienok får gang i støvlerne.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

imlegendary
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Brøndby IF
« Svar #12: 17 Okt 2013, 23:42 »

Meget uenig i at angrebet skulle være det svageste led, tværtimod så spiller jeg med Antipas som skarpretter og Makienok som targetman og det går fint for de to:


Vil klart mene forsvaret er svageste led pga. vores backs, specielt durmisi er virkelig dårlig i spillet i forhold til virkeligheden efter min mening og Holst er stadig kun naturlig på DM og rimelig dårlig på HB
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF
« Svar #13: 18 Okt 2013, 00:03 »

Vil klart mene forsvaret er svageste led pga. vores backs, specielt durmisi er virkelig dårlig i spillet i forhold til virkeligheden efter min mening og Holst er stadig kun naturlig på DM og rimelig dårlig på HB

Enig i at det er et svagt forsvar, overvejer selv at hente Knudsen fra Esbjerg, men pengene mangler, derudover så er det lidt et problem at der mangler noget kvalitet i reserverne, jeg hentede Emil Krafth, som virkelig gør det godt, håber Durmisi stiger lidt i niveau, ellers får Bremen lov at tage ham for de 5 mil de bliver ved med at byde...

Derudover er Arthuro vildt tæt på Makienok i niveau, hvert fald i præstationer, så jeg overvejer at sælge Makienok fra til vinter for at få råd til lidt forstærkninger... nu må vi se..
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

sebber1234
Gæst
 
Sv: Brøndby IF
« Svar #14: 18 Okt 2013, 09:07 »

Er der nogen, der kan fortaelle hvordan budgetterne ser ud?
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 34 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010