home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 238 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  For mange eller for få? Eller lige tilpas?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: For mange eller for få? Eller lige tilpas?  (Læst 3779 gange)
Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
For mange eller for få? Eller lige tilpas?
« : 24 Sep 2013, 01:17 »

Jeg så ved en søgning at emnet er blevet omtalt tilbage i 09, men jeg søger en lidt mere up to date diskussion af emnet, så derfor starter jeg denne tråd.

Jeg sad lige og kiggede min trup igennem, da transfervinduet var ved at smække i, og jeg fik talt sammen hvor mange offensive og defensive spillere jeg havde i stald. Jeg er endt på 29 spillere i alt, 15 defensive (MM - DM) og 14 offensive (MC - BO). Jeg er da også med i alle turneringer, samt at 7 af dem er af alderen 21 eller yngre.

Jeg har dog erfaret at selvom jeg roterer grundigt på alle pladser, så er det svært at holde alle tilfredse set i forhold til fast spilletid. Men jeg har andre gange, i løbet af dette og andre saves, oplevet at en for smal trup kan koste dyre point i kampen om et mesterskab. Derfor er jeg nu begyndt at prøve flere anderledes taktikker af end det system jeg normalt kører, dog gør dette bar at problemet flyttes til andre spillere.

Derfor er mit spørgsmål, findes der en gylden middelvej, eller må man blot vælge det mindste af to onder?

Det ville være rart at høre hvad i andre havde af erfaringer, håber i vil dele ud af dem i har...  Peace
Logged

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: For mange eller for få? Eller lige tilpas?
« Svar #1: 24 Sep 2013, 01:45 »

Jeg synes selv, at jeg holder på et fåtal af utilfredse spillere - og jeg har gerne omkring 30 spillere i førsteholdstruppen. Minimum to til hver plads, nogle spillere som kan spille en masse forskellige pladser og nogle unge spillere, som kan få nogle indhop.

Jeg prøver såvidt muligt at rotere en hel masse, for netop at holde de fleste tilfredse - men også for at gardere mig mod eventuelle skadeskriser. De unge spillere jeg har i førsteholdstruppen, bliver gjort tilgængelige for reserveholdet - de får spilletid hos reserverne, men kan stadig se lyset for enden af tunnelen til førsteholdet.

Det har jeg selv haft stor succes med.
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For mange eller for få? Eller lige tilpas?
« Svar #2: 24 Sep 2013, 02:00 »

Som Ydersog smider jeg også unge spiller med godt potentiale op i førsteholdstruppen samt tilgængelige for reserveholdet. Det virker upåklageligt for mig, og desuden elsker jeg at bruge unge spillere som reserver på 1. holdet. Derved er min trup stor, dog uden for mange "gode" og ældre (mere løntunge spillere) og med god udvikling til de unge.  Thumbs Up
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: For mange eller for få? Eller lige tilpas?
« Svar #3: 24 Sep 2013, 02:19 »

Okay, det skal da helt sikkert prøves at sætte flere af dem tilgængelig for reserverne, for fx til OMC pladsen har jeg netop hentet et super talent på 19 fra Real Madrid, men jeg har allerede 2 stjerner jeg gerne bruger der (vil til at bruge mere, for de har spillet MC i mit hidtil bedste spilsystem).

Men en anden ting jeg overvejede, når der roteres en del, så kan man ende med at holdet ikke er stabilt nok/ ikke yder maksimalt, da de ikke spiller hver gang. Jeg har i hvert fald oplevet nogle gange at spillerne ikke yder maksimalt når de ikke spiller hver gang, men måske kun hver anden.
« Seneste Redigering: 24 Sep 2013, 02:22 af Highbury » Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For mange eller for få? Eller lige tilpas?
« Svar #4: 24 Sep 2013, 05:25 »

To til hver plads og backupen bliver gjort tilgængelig for reserverne. Eventuelle brokhoveder bliver i sidste ende solgt og erstattet af et ungt talent. Ellers som de andre nævner bliver store talenter smidt på førsteholdet og får deres kampe der samt for reserverne.
Logged


manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: For mange eller for få? Eller lige tilpas?
« Svar #5: 24 Sep 2013, 07:46 »

Jeg har altid kørt med 2 til 1 ( altså jeg har 2 spillere til hver postion)
Den virker rigtig godt med mig og har derfor aldrig brugt andet, men hvis det skulle gå meget galt med skader har jeg altid nogle super talenter jeg kan sætte ind for mit reserve hold
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: For mange eller for få? Eller lige tilpas?
« Svar #6: 24 Sep 2013, 08:24 »

Jeg har ikke som sådan et decideret antal spillere jeg går efter at have i min trup. Det har alt i alt noget at gøre med i førsteomgang, hvilken klub/liga spiller jeg i, hvor stort et lønbudget har jeg ift. hvor meget de OK spillere vil have i løn, men jeg kigger lidt på min trup, og leder efter mine svage punkter. Finder jeg det et svagt punkt, vil jeg selvfølgelig forstærke det, og omvendt har jeg spillere jeg ikke får brugt, vil jeg kigge på deres alder 33+ og har spillet i en god sjat sæsoner, så kan han få reservekampene og med tiden blive træner Peace
Har normalt ikke de store problemer med brok, men som Darkalf skriver, så bare sælg dem Wink
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For mange eller for få? Eller lige tilpas?
« Svar #7: 24 Sep 2013, 09:05 »

Jeg har en førstekæde og en reservekæde. Dertil har jeg et ungdomshold der spiller samme taktik som førsteholdet. Når ungdomsspilleren på en given position overhaler reserven eller viser markante fremskridt, vurderer jeg hvorvidt jeg skal sælge starteren eller reserven (vurderet ud fra hvilken spiller der er det bedste salg - altså evne kontra salgsprisen). Således erstatter ungdomsspilleren den solgte spiller i førsteholdstruppen og der køres en ny ungdomsspiller i stilling.

Reservekæden er alle tilgængelige for reserveholdet, og hvis enten starteren eller reserven på en given position bliver skadet, hives ungdomsspilleren op som backup, indtil spilleren er helt tilbage fra sin skade.
Logged

welbz is dat guy

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: For mange eller for få? Eller lige tilpas?
« Svar #8: 24 Sep 2013, 09:32 »

Nu spiller jeg i Italien, hvor det er tilladt at have 12 spillere på bænken og derved kræves der en trup af en ok størrelse. Her har jeg trup på 25-26 mand, som alle har niveauet til at få spilletid. De er nogenlunde fordelt udover positionerne, men hvor jeg har satset meget på spillere, som er fleksible, således de kan dække flere positioner i min opstilling. Det gør samtidig også, at jeg synes, at det er nemmere at tilfredsstille alle spillerne med spilletid, hvis mine angribere også kan spille offensiv midtbane eller wing. I tilfælde af skader, så bliver der hevet talenter op fra u19-truppen til at fylde bænken ud, mens jeg lader mine største talenter, som ikke er klar til 1.holdet, blive udlejet til andre klubber, hvor de kan få fast spilletid.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For mange eller for få? Eller lige tilpas?
« Svar #9: 24 Sep 2013, 09:34 »

Godt spørgsmål. Det er svært at finde den gyldne mellemvej, specielt når man er en topklub og har hang til at købe unge spillere ind på stribe.

Jeg har selv problemer med mit Manchester United-hold i øjeblikket. Jeg henter mange unge spillere samtidig med, at jeg selv producerer talentfulde spillere. Lige nu har jeg syv full back-spillere, som jeg ønsker at give spilletid på førsteholdet. Efter 15 kampe har spilleren med mest spilletid som full back spillet otte kampe - altså kun lidt over halvdelen.

På midtbanen er problemet endnu større. Her har jeg 10-12 spillere til tre pladser, og jeg ønsker, at alle får spilletid i løbet af sæsonen. Derfor er jeg også stor fan af, at man giver meget spilletid på reserveholdet til de spillere, som ikke får nok kampe på førsteholdet. Det er også min erfaring, at det hjælper på spillernes udvikling, hvis de får kampe for begge hold. Derfor er det også en fordel at være en klub som Manchester United, som deltager i CL og Capital. Det er specielt i de to turneringer, at mine unge spillere for en masse spilletid.

Jeg er fan af at have for mange spillere, så længe man tør at rotere vildt og voldsomt i sin startopstilling.
« Seneste Redigering: 24 Sep 2013, 09:35 af SirToby » Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: For mange eller for få? Eller lige tilpas?
« Svar #10: 24 Sep 2013, 11:00 »

Enig med de andre, om at give dem spilletid på reserverne. Jeg spiller som regel med minimum 2 mand til hver position, så jeg har en backup, hvis jeg skulle opleve en skade. Desuden, så benytter jeg mig utroligt gerne af spillere der kan spille flere positioner, så jeg får en alsidighed i min trup, hvilket også gør at jeg kan holde mit antal af spillere forholdsvis lavt, samt give mange af dem mere spilletid.

Det afhænger også af hvilken taktik jeg bruger! Har i rigtig lang tid anvend en taktik med en decideret angriber på toppen, og offensiv kræfter der kan lave mål til at hjælpe mig. Jeg render så rundt med 3 angribere i truppen: en starter, backup og et talent der får lidt spilletid en gang imellem.

Jeg har dog mine tvivl om rotationer. Nuvel, jeg foretager dem da, måske i for stor en grad, men jeg kan aldrig rigtig få mit hold til at spille op til niveau, nå jeg ikke stiller med stærkeste opstilling. Jeg har med tiden også opdaget, at en af mine spillere (Lorenzo Crisetig) er essentiel for at mit hold overhovedet spiller. Hvis jeg skifter ham ud, falder det hele fra hinanden og han spiller derfor et enormt mængde kampe pr sæson.

Nu hører den sidste del måske ikke lige med i denne tråd, men hvordan får jeg ændret dette så spilleren ikke behøver spille 40 - 50 kampe på en sæson ?
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For mange eller for få? Eller lige tilpas?
« Svar #11: 24 Sep 2013, 11:35 »

Enig med de andre, om at give dem spilletid på reserverne. Jeg spiller som regel med minimum 2 mand til hver position, så jeg har en backup, hvis jeg skulle opleve en skade. Desuden, så benytter jeg mig utroligt gerne af spillere der kan spille flere positioner, så jeg får en alsidighed i min trup, hvilket også gør at jeg kan holde mit antal af spillere forholdsvis lavt, samt give mange af dem mere spilletid.

Det afhænger også af hvilken taktik jeg bruger! Har i rigtig lang tid anvend en taktik med en decideret angriber på toppen, og offensiv kræfter der kan lave mål til at hjælpe mig. Jeg render så rundt med 3 angribere i truppen: en starter, backup og et talent der får lidt spilletid en gang imellem.

Jeg har dog mine tvivl om rotationer. Nuvel, jeg foretager dem da, måske i for stor en grad, men jeg kan aldrig rigtig få mit hold til at spille op til niveau, nå jeg ikke stiller med stærkeste opstilling. Jeg har med tiden også opdaget, at en af mine spillere (Lorenzo Crisetig) er essentiel for at mit hold overhovedet spiller. Hvis jeg skifter ham ud, falder det hele fra hinanden og han spiller derfor et enormt mængde kampe pr sæson.

Nu hører den sidste del måske ikke lige med i denne tråd, men hvordan får jeg ændret dette så spilleren ikke behøver spille 40 - 50 kampe på en sæson ?
Find en lignende spiller og træn ham i at ligne ham så meget som muligt. Desuden er det vigtigt du lærer ham samme PPM's som Crisetig.
Logged

welbz is dat guy

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: For mange eller for få? Eller lige tilpas?
« Svar #12: 24 Sep 2013, 11:58 »

Jeg har ikke som sådan et decideret antal spillere jeg går efter at have i min trup. Det har alt i alt noget at gøre med i førsteomgang, hvilken klub/liga spiller jeg i, hvor stort et lønbudget har jeg ift. hvor meget de OK spillere vil have i løn, men jeg kigger lidt på min trup, og leder efter mine svage punkter. Finder jeg det et svagt punkt, vil jeg selvfølgelig forstærke det, og omvendt har jeg spillere jeg ikke får brugt, vil jeg kigge på deres alder 33+ og har spillet i en god sjat sæsoner, så kan han få reservekampene og med tiden blive træner Peace
Har normalt ikke de store problemer med brok, men som Darkalf skriver, så bare sælg dem Wink

Nu er jeg endt i Arsenal her i midten af 2020'erne, og er den rigeste klub, så løn- og transfer budget har ikke været noget problem, jeg solgte endda selv for lidt over 800 mio. i det netop overståede vindue, fordi jeg solgte nogle marginalspillere, de fleste af dem 30 eller over, hvilket også gør at jeg måske er lidt tyndt besat med tutorer.

Den sidste spiller jeg skød afsted var også en spiller jeg vidste ville brokke sig, for gjorde han sidste sæson, og han var stadig 2. eller måske endda 3. valg på sin plads som venstre wing. Hentede ham i Real Madrid, nu røg han tilbage til Spanien, men til At. Madrid.




Godt spørgsmål. Det er svært at finde den gyldne mellemvej, specielt når man er en topklub og har hang til at købe unge spillere ind på stribe.

Jeg har selv problemer med mit Manchester United-hold i øjeblikket. Jeg henter mange unge spillere samtidig med, at jeg selv producerer talentfulde spillere. Lige nu har jeg syv full back-spillere, som jeg ønsker at give spilletid på førsteholdet. Efter 15 kampe har spilleren med mest spilletid som full back spillet otte kampe - altså kun lidt over halvdelen.

På midtbanen er problemet endnu større. Her har jeg 10-12 spillere til tre pladser, og jeg ønsker, at alle får spilletid i løbet af sæsonen. Derfor er jeg også stor fan af, at man giver meget spilletid på reserveholdet til de spillere, som ikke får nok kampe på førsteholdet. Det er også min erfaring, at det hjælper på spillernes udvikling, hvis de får kampe for begge hold. Derfor er det også en fordel at være en klub som Manchester United, som deltager i CL og Capital. Det er specielt i de to turneringer, at mine unge spillere for en masse spilletid.

Jeg er fan af at have for mange spillere, så længe man tør at rotere vildt og voldsomt i sin startopstilling.

Jeg har som Arsenal også en hang til at hente en masse unge folk ind, og akademiet leverer også et par stykker fra tid til anden (Måske noget jeg skal have arbejdet lidt mere med, for synes ikke at 2 talenter er helt nok i min tid i klubben, eller også sætter jeg grænsen for højt).

Men dem jeg har hentet i dette vindue har været i alderen fra 15 til 19 så de når jo næsten at blive Arsenal spillere med tiden ligesom dem der kommer op igennem holdene. Dog er det lidt svært for nogle af dem at nå at slå igennem da jeg spiller med et førstehold hvor gennemsnitsalderen er 24 år, hvorfor de fleste der stadig kun er li over talent alderen.

Har godt set i dine tidligere blogs at du ikke er skæmt overfor ideen om at rotere og give de nye spillere en chance, jeg er bar nervøs for at hvis jeg stiller med et for urutineret hold så får jeg tæv af modstanderen. Hvilket ikke gør noget godt for moralen på holdet.




Enig med de andre, om at give dem spilletid på reserverne. Jeg spiller som regel med minimum 2 mand til hver position, så jeg har en backup, hvis jeg skulle opleve en skade. Desuden, så benytter jeg mig utroligt gerne af spillere der kan spille flere positioner, så jeg får en alsidighed i min trup, hvilket også gør at jeg kan holde mit antal af spillere forholdsvis lavt, samt give mange af dem mere spilletid.

Det afhænger også af hvilken taktik jeg bruger! Har i rigtig lang tid anvend en taktik med en decideret angriber på toppen, og offensiv kræfter der kan lave mål til at hjælpe mig. Jeg render så rundt med 3 angribere i truppen: en starter, backup og et talent der får lidt spilletid en gang imellem.

...

Nu du nævner angribere, så har jeg nemlig også benyttet mig af et spilsystem hvor jeg kun havde en angriber. Men da jeg har en del der kan dække angriberrollen (kun to der er alm angribere og ikke også wing), så prøvede jeg i min sidste kamp i går at lave spilsystemet om. Spiller nu med 2 angribere, 3 OMC, 2 MC og 3 DC når jeg spiller mod hold jeg burde slå. Slog da også Wolves 4 -1 selvom de kun lå en plads bag mig i tabellen.

Men dette nye system gør at mine kanter ikke bliver brugt, og når jeg spiller mit gamle system så bliver de centrale ikke brugt nok.

Hvor meget skifter i rundt i spilsystemerne?
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010