home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 555 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Nye spillerstats??
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Nye spillerstats??  (Læst 1401 gange)
steven gerrard
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Nye spillerstats??
« : 13 Sep 2013, 14:40 »

Pt. har vi:

Technical Attributes

Corners
Crossing
Dribbling
Finishing
First Touch
Free Kick Taking
Heading
Long Shots
Long Throws
marking
Passing
Penalty Taking
Tackling
Technique

Mental Attributes


Aggression
Anticipation
Bravery
Composure
Concentration
Creativity
Decisions
Determination
Flair
Influence
Off the ball
Positioning
Teamwork
Work rate

Physical Attributes

Acceleration
Agility
Balance
Jumping
Natural Fitness
Pace
Stamina
Strength

Tilføjelser?

Personligt ser jeg gerne følgende tilføjelser:

Short passing (Technical attributes)
Long passing (Technical attributes)
Shot power (Technical attributes)

især long og short passing bør indføres. Det er latterligt at smække dem sammen og sige passing.

J.Allen Fra liverpool er rigtig dygtig til de korte afleveringer, så han får måske 17 der, men det betyder jo så også at han kan lave en knald hamrende god lang aflevering, hvilket han IKKE kan i virkeligheden.

Og generelt så jeg gerne at man gik højere op end 20, måske 50.. så er det langt nemmere at se forskel på:

Elendig spiller
mindre god spiller
god spiller / stort talent
rigtig god spiller / vidunderbarn
verdens klasse spiller

Det er alt for få tal til at vurdere.. en kan have 16 i passing og det er hans styrke, så bliver han skadet og så faldet den måske til 14, så er han lige pludselig ikke så vild.

0-10: elendig
11-20: mindre god
21-30: God
31-40: Rigtig god
41-50: Verdens klasse

Det ville i mine øjne gøre det langt bedre.

Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nye spillerstats??
« Svar #1: 13 Sep 2013, 15:37 »

Jeg er ret uenig Wink

Mest i det med at ændre tallet man skal se på. Noget af det jeg hader ved FIFA er at man skal overskue en spillers egenskaber. Det er svært at få et klart overblik over spillerens egenskaber, når der står 72, 74, 77, 76 osv. Forskellen på dem er så lille, at det for mig er nemmere at læse det som 14, 14, 15, 15. Og det er for mig ikke en vanesag, for jeg har spillet FIFA siden 2002, og jeg synes stadig det er vildt uoverskueligt, og jeg elsker Football Managers præsentation.

Angående at tilføje korte og lange afleveringer, så kan jeg til dels være enig med dig, men så er vi pludselig også derude hvor jeg mener vi skal diskutere om vi skal have finishing splittet op i vristspark og inderside og om first touch skal splittes op i volleys og tæmninger. Det er helt sikkert relevant, men så får vi så mange egenskaber, at jeg synes det er for meget. Især fordi de her opsplitninger allerede er i spillet, de er bare skjult. Volleys er således en kombi af first touch og finishing, mens tæmninger mere rendyrket er styret af first touch. Desuden sparker forskellige angribere ikke så meget hårdere end hinanden, at vi behøver at skudstyrke som separat egenskab. Spillere der virkelig sparker som heste kan have egenskaben 'shoots with power', mens spillere som Jon Dahl da han var bedst ville have 'places shots', fordi han placerer dem blødt med indersiden. Så de ting du efterlyser er der allerede. Det er ikke relevant at have med, om Andreas Cornelius sparker en lille smule hårdere eller blødere end Makienok. Forskellen er så lille, at det ikke er dét der afgør om de scorer mange mål eller ej.

Så selvom jeg godt kan forstå din tankegang, så mener jeg ikke det er nødvendigt at ændre på spillet lige på dét punkt. Der synes jeg faktisk det fungerer rigtig godt. På grund af den kompleksitet spillets egenskaber har med hensyn til hvordan de arbejder sammen i koderne er alt det du søger allerede i spillet. Du kan bare ikke læse det direkte.

Det samme gælder faktisk også egenskabernes værdier. Spillet har måske værdier fra 1-200, men det bliver bare oversat til 1-20 i spillet, så du bedre kan overskue det. Og for at gøre det mere virkelighedstro. En talentspejder kan fx ikke se på en spiller om han har 93 eller 97 i afslutninger. Men han kan tydeligt se om han har 18 eller 20. Men hvis du så går ind og kigger på spillerens udvikling i træning, så vil du kunne se alle nuancerne. Så kan du se hvor tæt spilleren er på at stige fra 15 til 16 ved at se på grafen. På den måde har du allerede dit ønske om at se egenskaberne mere detaljeret opfyldt. Realismen går af, hvis du begynder at kunne se det endnu mere præcist. I hvert fald efter min mening.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nye spillerstats??
« Svar #2: 13 Okt 2013, 14:55 »

Personligt er jeg selv glad for den lette og overskuelige gennemgang af egenskaberne man får præsenteret når man ser en spiller i fm. Jeg føler selv at det vil ende med at blive uoverskueligt med tilføjelser, men kan også godt se ideen med at kunne skille de forskellige skills fra hinanden Men hvis det fungerer som plutonium siger, så må vi jo bar huske på hvilke ting der tilsammen giver det vi søger.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010