home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 225 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  10# Fear of Sobering Up
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: 10# Fear of Sobering Up  (Læst 10698 gange)
Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
10# Fear of Sobering Up
« : 12 Sep 2013, 00:10 »


Har igennem længere tid haft lyst til at lave en blog igen og nu kommer den endelig. Har haft i gang med flere forskellige slags saves; alt fra storklubber(det siger mig stadig intet) og til de mindre klubber i store ligaer, ej heller store klubber i små ligaer var sagen. Fandt dog til sidst ud af hvad der fangede min interesse(heldigt for denne blog), hvilket var det besværlige og ”umulige” som tiltaler mig og udfordringen skal være til at føle på. Det skulle holde potentialet for længden af spillet oppe og der ville altid være nye mål i horisonten.
Til det har jeg valgt de danske ligaer(der for mig er et must at have med, på trods af at jeg ingen intentioner har om at spille i dem), spanske, italienske, franske, tyske og belgiske. Kravet var der var mere end to spilbare ligaer fra start og en masse små klubber.
Nu hvor det skulle være så besværligt som muligt, har jeg valgt at starte med laveste erfaring muligt og være en rigtigt grønskoling i forhold til det sted jeg kom hen. 

Jeg starter med *TROMMEHVIRVEL* titlen som arbejdsløs…….


« Seneste Redigering: 23 Sep 2013, 23:11 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 1# Fear of Sobering Up
« Svar #1: 12 Sep 2013, 00:15 »

1# Fear of Sobering Up


Vi kender alle følelsen man vågner op til dagen derpå; alt lugter af helvede til for at være ærlig, du er svimmel, solen er lidt for skarp og kvalmen lurer lige under dit adamsæble. Du er et syn for guder og langt fra lige så charmerende, som inden hukommelsen forsvandt og du bagte på hende den søde lyshårede pige. Desværre måtte du erkende, at hun ikke har syntes du var lige så charmerende som du selv mente, da der ikke var nogen tegn på der havde været overnattende gæster og heller ingen beskeder fra nye numre i telefonen, hverken ind- eller udgående.
Man finder fjernbetjeningen til anlægget og trykker PLAY, så gårdagens soundtrack kører på fulde drøn igen, sætter sig op og trækker sine jeans på og knapper dem. Vaklende, men målrettet har du sat kursen mod køkkenet, tydeligvis har alkoholen ikke helt sluppet kroppen endnu og man skal bruge to omgange på at få åbnet køleskabslågen, så man kan få en sur gang appelsinjuice gjort klar. Ved håndvasken står opvasken fra de sidste dage og man finder det glas der ser mest rent ud, den får et hurtigt skyld og bliver fyldt med juice.
Kartonen sættes og du drikker lidt juice, mens din anden hånd klarer det som klør på balden, men der er noget som skratter i baglommen.
I lommen ligger en sammenfoldet seddel og min erfaring siger mig det ikke er godt, det var engang en uskyldig joke, der i vennekredsen langsomt har eskaleret ind til noget meget seriøst.
Det var en kontrakt der lå i lommen, tidligere havde det været ting som drik en kasse øl på en aften og andre ligegyldige ting. Nu var det pludseligt blevet til en seriøs ting, man prøvede at overtale de andre til at underskrive kontrakten mens de var fulde og du skulle så udføres siden hen. Gårdagens fest havde tilsyneladende bragt lidt fodboldmæssigt pral med sig og i mit blackout, var jeg mere end frisk på at tage sådan en udfordring op. En kontrakt underskrevet mig og alle vennerne med følgende stående på:

”Blive manager for et fodboldhold på fuldtid og føre dem op i en højere division”


Intet andet skulle jeg nu til at i gang med, men hvor starter man henne? Det er ikke ligefrem fordi man kan gå på arbejdsformidlingen og få et job, det betød at sommerferien fra studiet var dejlig brugbar til at begynde på at få opfyldt kontrakten.  Der gik ikke lang tid før jeg fik dannet mig et overblik over trænersituationen i de lavere europæiske rækker og ansættelse af en agent skulle gerne hjælpe med at få spredt mit navn i hans netværk. Ved den bare anden jobansøgning var jeg så heldig at blive tilbudt et job, det var i den belgiske 3. division for klubben Torhout, både økonomien i klubben var stabil og lønbudget gav plads til forstærkninger, men de ville kun skrive en kontrakt for resten af sæsonen. Jeg havde dog ikke tænkt mig at skulle sige ja til den første og bedste klub der kom på banen, jeg ville vente og se om jeg havde flere tilbud at vælge i mellem; bestyrelsen i Torhout gav mig heldigvis 2 uger til at give dem et svar. I de kommende to uger var jeg meget aktiv med jobsøgningen, men intet kom der ud af anstrengelserne og den 11. juli var deadline for svaret til Torhout, der endte med at blive et nej på grund af min overbevisning om der er noget endnu bedre i vente.

Tiden gik og studiet startede igen, de fleste hold havde fundet deres manager til den kommende sæson, både hele juli, august og september skulle gå før der igen skete noget. Helt præcist var det først den 15. oktober, det næste jobtilbud kom ind af døren igen. Mange gange havde tanken gået om afslaget til Torhout havde været det rigtige at gøre, da det egentlig var meget spændende, men det nye tilbud kom fra Spanien. Nærmere bestemt fra Sporting Gijon, hvilket er en kæmpestor klub, til gengæld var det kun for deres B-hold.  Både deres miserable start i ligaen, hvor de ikke havde vundet en kamp, en et-årig kontrakt og udsigten til den manglende kontrol over klubbens spillere i form af op- og nedrykning mellem 1. holdet og B-holdet, gjorde beslutningen meget nem. NEJ TAK!
Kort efter var der igen bud fra den belgiske 3. division, denne gang var det Virton der tilbød trænersædet efter den tidligere træner var blevet fyret, endnu en gang var dette blot en redningsmission på en et-årig kontrakt, havde jeg ikke den rigtige fornemmelse og takkede igen nej.

Den 8. november var dagen hvor det helt rigtige tilbud kom og det var fra Spanien i 2. division B1, her ville Leganés tilknytte mig som manager. Klubben ligger kun 10 km sydvest for Madrid og er vel efter danske standarder en forstad, hvor der bor 180.000 mennesker, det samme område som Getafe ligger i og der er kun 7.3 km’s kørsel mellem Estadio Municipal de Butarque og Coliseum Alfonso Pérez, hvilket forklarer hvorfor de er ærkerivaler. Før sæsonen havde medierne tippet Leganés til en 4. plads, men sådan var det langt fra gået og de blev overtaget på en 15. plads, samtidig klubben var i dårlig økonomisk forfatning var der en vanskelig opgave forude, hvor både spillertruppen skal tilpasses og lønbudgettet skæres ned.

En spændende udfordring der varer de næste to sæsoner er i vente…



« Seneste Redigering: 12 Sep 2013, 01:39 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1# Fear of Sobering Up
« Svar #2: 12 Sep 2013, 03:22 »

Spændende, spændende. Jeg følger med som det ser ud nu. Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 1# Fear of Sobering Up
« Svar #3: 12 Sep 2013, 21:58 »


2# Fear of Sobering Up


Første dag på kontoret var travl, den bestod af et træningspas, et lille holdmøde og en masse møder, udover det obligatoriske pressemøde. Det hele skete i omgivelserne af Estadio Municipal de Butarque, der kan gøre flere Superliga klubber misundelige, og med plads til 8000 er der alle muligheder for at få stemning på tribunerne. De seneste år har der dog ikke været fulde huse og gennemsnittet ligger kun på 1600 og et erklæret mål er også at få hævet det gennemsnit, men det skal resultaterne på forhåbentlig hjælpe med.

Truppen der blev overdraget er følgende:

Målmand:
Rubén Falcón
Manuel Rubio

Her står kampen mellem den 37-årige Rubio og den 35-årige Falcón, hvilket gør at rutine ikke er et problem på den her post, men Falcón lader til at trække det længste strå og har også i de to sidste sæsoner været første valg i klubben.

Forsvar:
Juanmi
Saul
Sebastián Corona
Domingo Mora
Victor Lopéz
Dani Gómez
Carlos De La Vega
Xavier Carmona(på lån fra Real Madrid)

Kvaliteten er ikke overvældende i den bagerste kæde, men 32-årige Carlos De La Vega der gør sig på begge backer er stabil og den 36-årige veteran Corona kommer til at styre centerforsvaret med hård hånd.
Juanmi og Saul er truppens eneste med deres bedste position på venstrebacken, men ingen anses for at være dygtige nok og forventes ude af klubben ved transfervinduets afslutning.

Midtbane:
Álex Bernal(på lån fra Granada)
Álvaro Cámara
José Aicart
Carlos Martínez
Ximo Forner(på lån fra Valencia)
Nico(på lån fra Villareal)
Alejandro
Fer
Róber
David Valleros
Roberto Batres

Truppens klart stærkeste segment og grunden til at Leganés kommer til at spille med 5 midtbanespillere, her vil nogle af spillerne også kommer til at hjælpe til i forsvaret, hvor den unge lejesvend fra Granada, Bernal, kommer til at blive brugt hovedsagligt i midterforsvaret med Corona. Her kan Carlos Martínez fremhæves som hvad der forventes at blive en vigtig brik, men venstrekanten tilhører også den gamle gardé og er ligeledes en rutineret herre med sine 32 år. For at gøre pensionisterne fra Leganés endnu ældre end de allerede er, kan det nævnes at Cámara på 34 år er udråbt som anfører, der udover sin store rutine har et fremragende venstre ben, hvor hans frispark og langskud er i særklasse.

Angreb:
Dioni(på lån fra Granada)
Robert
Óscar Vega

Det tyndt besatte angreb har kun en spiller med topscorerpotentiale og det er den lejede Dioni, som med sit teknisk velfunderet venstreben er udset til at kunne score 10 til 15 mål i den her sæson. Med Robert og Vega som alternativer til angriberposten, var valget om kun en angriber nem.

De åbenlyse problemer ved truppen er alderen, rutinen kommer uden tvivl holdet til gode i en hård nedrykningskamp, men det er en meget korsigtet løsning og på langsigt skal klubben gerne kunne udvikle sig. Ydermere er klubkassen i minus og man må forberede sig på et lavere lønbudget næste sæon, her er de ældre herre en tung byrde og De La Vega hiver 46.000 ind om ugen, dobbelt så meget som den næstbedst lønnet spiller i truppen. Der skal dog tilføres lidt spillere til truppen og 1. prioriteten er en målscorer mere, men heldigvis er markedet til klubbernes fordel i øjeblikket.

Atmosfæren er spændt inden den første kamp, der dog er ude mod Caudal.


« Seneste Redigering: 12 Sep 2013, 22:14 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2# Fear of Sobering Up
« Svar #4: 12 Sep 2013, 22:47 »

lovende start, følger helt sikkert med! Smiley
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 2# Fear of Sobering Up
« Svar #5: 14 Sep 2013, 00:22 »


3# Fear of Sobering Up


Kun 3 dage i klubben og den første kamp stod for døren, en udekamp mod Caudal, hvilket gerne skulle fjerne lidt af presset på den nye manager. Det er selvfølgelig positivt med forventninger, men det var unægtelig en lidt anden opgave end ungdomsfodbold hvor man træner for udvikling, end her hvor det var liv eller død for mange fans. Til dagens kamp havde Dioni små problemer og kunne ikke være med, samtidig havde Alex Bernal fået rødt kort i den tidligere kamp og som følge fået 3 dages karantæne og dette gjorde følgende 11 spillere skulle vise deres værd og gøre klubben ære.
 
I en meget lige kamp var det tydeligt at Leganés-spillerne havde noget at bevise og var meget aktive undervejs, men den største Leganés chance tilfaldt Robert, der ikke var skarp nok i situationen. Caudal kendte tværtimod deres besøgelsestid og i det 73. minut begik Corona en placeringsfejl, det skabte plads i feltet til Dani Pevida som fik en fremragende aflevering fra deres højre back og køligt lagde den ind i det korte hjørne. De sidste 15 minutter af kampen formåede Leganés ikke at ligge pres på Caudal forsvaret, hvilket betød at kampen endte 1-0 til hjemmeholdet og Leganés måtte tage slukøret hjem.

I den efterfølgende kamp mod Marino var Dioni vendt tilbage efter sin hjernerystelse, han fik i kampen inden trænerskiftet. Det skulle vise sig at hans tilbagekomst virkelig kunne gøre forskellen, efter han sidst i 1. halvleg køligt omsatte et straffespark og lige efter pausen sendte den flot op i det lange hjørne fra kanten af feltet, hvor Marino-målmanden var på mellemhånd og så mindre heldig ud i den situation. Marino havde et par chancer, men ingen der blev rigtig farlige, derfor kunne Leganés tage 3 point med hjem til sine fans.

En ny spiller tilsluttede sig truppen efter Marino-kampen og træneren havde fået fat i en angriber som ønsket, kontakten blev formidlet af en agent hvis klient, der efter flere år i udlandet, havde fået hjemve. Spilleren der er tale om er Francisco Sandaza, der har brugt de sidste år i britisk fodbold(Dundee Utd. og et lejeophold i Brighton), men nu ønskede at komme hjem til Spanien nu hvor han var kontraktfri. Hans første sæson som professionel var endda i Leganés, men dengang nåede han aldrig at spille en kamp, hvilket der nu skulle ændres på. Han forventes dog langsomt at skulle spille sig i form, men hans nye chef skulle efter sigende være lykkelig over truppen var blevet tilført endnu en målscorer, som han anså for at have topscorer-potentiale.

Første hjemmekamp endte med 1 point mere på kontoen, efter en kamp mod Sporting Gijons B-hold, som jeg tidligere var blevet tilbudt jobbet som manager for. Her fik Sandaza sin debut og blev budt velkommen af hjemmepublikummet, da han blev skiftet ind i slutningen af kampen, men kunne ikke gøre en forskel.
I de næste kampe blev det ikke meget bedre, da Leganés-mandskabet ikke kunne få styr på sit forsvar og lukkede adskillige mål ind. Meget smertelige var 3-2 nederlagene til Getafe "B" og Fuenlabrada, der er henholdsvis ærke- og lokalrivaler, som begge lå under 8 km. fra Leganés.
Mod Getafe "B" var Yasine Qasmi ustyrlig og formåede at score hattrick på et sagesløst Leganés forsvar, på den positive side scorede Sandaza sit første mål for klubben. Han fulgte op med sit 2. mål i 2-0 sejren mod Rayo "B", som var den sidste kamp på denne side af årskiftet, i hvad der må siges at være en utilfredsstillende periode for Leganés. 7 kampe med 7 point til følge må siges at være "ikke godkendt", specielt når man er dalet ned på en 18. plads og derved under stregen, hvilket understregede brugen for at tilpasse truppen til den sidste del af sæsonen og chefen lovede nye tilføjelser.


Nye tiltag i klubben:
I et samarbejde mellem manageren og bestyrelsen var den sportslige sektor blevet styrket på flere poster gennem den seneste tid, der var kommet ny sportsdirektør, ny leder af ungdom afdelingen, nye trænere og adskillige talentspejdere. Dette skulle sikre klubben på langsigt, hvor et øget fokus på talenter og scouting skulle sikre et stærkt fundament; talentsatsningen var meget langsigtet og vil uden tvivl først være noget klubben kunne profitere på om adskillige år, mens det øgede forbrug på scouting skulle nedsætte udgifterne på spillerlønninger på kortsigt, ved at finde spillere der endnu ikke havde fået deres gennembrud, til billigere penge end de etablerede spillere og kunne tjene penge på videresalg.

Næste fase er rekruttering af de rigtige spillere...



« Seneste Redigering: 14 Sep 2013, 00:24 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 3# Fear of Sobering Up
« Svar #6: 14 Sep 2013, 12:10 »


4# Fear of Sobering Up


Transfervinduet var i gang og det skulle vise sig at sende chokbølger igennem Leganés' fangruppe, der ikke var helt tilfreds med managerens ageren på markedet, da de i særdeleshed mente en spiller ikke fortjente at bære deres trøje.

IND:
Yacine Qasmi
Clément Fabre
Elízio

UD:
Juanmi
Roberto Batres
Óscar Vega
David Valleros
Dani Gomez
Saul

Det startede ellers langsomt og den første handel gik igennem den 19. januar, det var købet af Getafes ”B”s angriber Yacine Qasmi, der lidt over en måned tidligere gjorde Leganés-spillerne rundtossede og scorede et hattrick mod dem. På trods af han kun havde været i Getafe i 6 måneder, kunne fansene ikke se hvad de skulle med en af ærkerivalernes spillere, men deres manager lovede at Qasmi kunne gøre en forskel på Estadio Municipal de Butarque. Den marokkanske angriber, med franske rødder, var endnu en topscorer type, der med sine individuelle færdigheder og fremragende venstre ben allerede havde scoret 12 mål i blot 18 ligakampe. Hans energiske personlighed havde også en stor del at skulle have sagt, da manageren ledte efter en spiller der kunne trække resten med sig gennem sine handlinger på banen, hvilket den 22-årige angriber var garant for. Leganés betalte en overgangssum på 180.000, der var blevet finansieret igennem flere afskedigelser og salg.

Få dage efter kunne Leganés byde velkommen til endnu en spiller, denne gang var der tale om centerforsvaren Clément Fabre, som skulle bidrage med større kvalitet i truppen og øge konkurrencen, han var udset til at konkurrerer med Alex Bernal om posten som makker med viceanfører Corona. 23-årige Fabre kom fra franske Tours og havde i sin tid der opnået 37 kampe i Ligue 2, hvilket gerne skulle garantere en hvis form for kvalitet, på trods af at handlen ikke krævede en transfersum.

Lige inden vinduet lukkede kom der en brasiliansk venstreback ind på holdet i form af Elízio, der havde gjort sig i den næstbedste række i Portugal hos Penafiel og inden denne sæson var skiftet til Gil Vicente, men der fandt han ikke lykken og blev fritstillet. Dette gjorde det muligt for Leganés-manageren at hente en dygtig og ikke mindst naturlig venstreback ind på holdet, som gerne skulle sende De La Vega tilbage i højreside af forsvaret.

Flere spillere måtte pakke deres ting og forlade klubben, Juanmi og Roberto Batres havde i de sidste 7 kampe inden vinduet slet ikke spillet og blev fritstillet, men Óscar Vega blev solgt for 180.000 til Ferrol. Disse 3 spilleres farvel var grunden til man kunne hente Qasmi, samtidig med at David Valleros og Saul blev fritstillet for at strømline truppen. Til sidst sendte man en gratis Dani Gomez til Algeciras, da han var blevet 5. efter tilgangen af franske Fabre.

Status efter transfervinduet lukkede igen, var at man stod med en trup der havde større kvalitet end tidligere, godt nok var bredden blevet indsnævret, men i modsætning til de 6 spillere der forlod klubben, havde de 3 tilgange mulighed for at blive nøglespillere i klubben. Træneren udråbte endda den Qasmi, som fansene langt fra var tilfreds med, som en potentiel kommende publikumsfavorit med begrundelsen "klasse fornægter sig ikke".

Samtidig luftede manageren ideen om et formationsskifte, da der i truppen nu var 3 dygtige angribere, den kommentar skulle Robert ikke have været tilfreds med, da man i hans tid havde arbejdet med en 4-4-2 som et alternativ til den nuværende 4-3-3.



Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3# Fear of Sobering Up
« Svar #7: 14 Sep 2013, 13:06 »

får helt lyst til at starte et save på samme måde! en af de bedre blogs længe det her! Smiley
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 5# Fear of Sobering Up
« Svar #8: 16 Sep 2013, 16:33 »


5# Fear of Sobering Up


Januar måned var begyndt og dermed transfervinduet, en hård måned for en manager, specielt når man ligger under stregen. Udover den daglige træning, skal man sørge for at holde humøret højt i truppen, samtidig med man skal være omstillingsparat, hvis der nu smutter en vigtig spiller fra holdet eller der kommer en ny ind.

Månedens første kamp mod Ourense blev nu heller ikke nogen succes, da Leganés kom bagud med 2-0 efter 16 minutter og Sandazas reducering i det 33. minut gav lidt håb om mere. Et hårdt tryk mod Ourense, i 2. halvleg, udmøntede sig i flere farlige situationer og et straffespark, men her var Sandaza i kølig nok og måtte se sit skud reddet. Med flere store chancer, er det en skam spillerne ikke er skarpe nok, når man må se en kamp i fuld kontrol, men alligevel tage hjem med et 2-1 nederlag, på grund af en dårlig start på kampen.
Manageren havde haft ekstremt fokus på defensiven efter sådan et nederlag og det lod til at virke mod Real Madrid ”C”, da man fik 0-0 og dermed et enkelt point. De næste kampe fik Sandaza vist han er en goal getter, men kampene mod Salamanca og RSD Alcalá medførte kun et point. Qasmi fik debut mod Salamanca og spillede en kamp på det jævne, mens Fabre fik debut den efterfølgende hjemmekamp mod RSD Alcalá, her spillede han en god kamp, men kunne ikke forhindre et nederlag.

Vinduet lukkede og næste kamp var mod Murcia, hvilket vil være en hård nød at knække og med de seneste 4 kampe uden sejr skulle der ske noget. Manageren valgte et formationsskifte, som han havde bebudet efter Qasmi handlen. Dette betød en 4-4-2, hvor Sandaza og Qasmi udgjorde angrebet, der med en Dioni på bænken nu udgjorde en potent trio foran mål. Tilgangen af Elízio betød samtidig at De La Vega kunne blive flyttet hen på sin favoritplads som højre back, hvor der manglede Xavier Carmona efter en administrativ fejl, da han ikke blev skrevet på registreringslisten til Division 2 og derfor fik opsagt sin lejeaftale. 

Startopstilling mod Murcia:



Murcia var favoritter og de viste det, de havde kampen under kontrol og vandt sikkert 2-1 og tillod Qasmi at score et trøstemål for Leganés, hvilket var det første i hans nye trøje. På trods af nederlaget var der nogle gode momenter i spiller og træneren fastholdte systemet til den næste kamp mod Guijuelo, der måske kunne blive hans sidste, hvis ikke at han vandt. Pressen havde igennem en kilde i Leganés-bestyrelsen hørt at med et nederlag eller uafgjort i den kommende kamp, var der en fyreseddel klar. Et pres manageren ikke havde været udsat for før og måske ville den manglende erfaring, sende ham lige så hurtigt ud af et job, som han havde brugt på at finde det.

Kampen startede planmæssigt og efter en meget lige 1. halvleg, sendte Qasmi et skud af sted på kanten af feltet, målmanden fik blokeret bolden og puffet den ud i højre side af feltet. Her kom Alejandro først på bolden og sendte et indlæg tilbage i feltet, som Qasmi kom først på og sendte et hovedstød mod mål, som passerede en forgæves sprællende målmand, men den ramte overliggen. Heldigvis var marrokaneren den hurtigst reagerende og fulgte sin egen retur op, hvor han let kunne udplacere målmanden der tumlede rundt på jorden. Det sendte Leganés-mandskabet til pause og i omlædningsrummet med en 1-0 føring, som de fik ros for, men at de skulle holde kadencen, hvis de skulle hente en sejr.
Guijuelo ville også have en sejr og de fik vist hvor vigtigt standardsituationer er i fodbold, da de med to hjørnespark i det 57. og 59. minut nu pludselig var foran med 2-1, men heldigvis gav Leganés bolden op med en aflevering tilbage til Fabre, som spillede den frem i højre side til Alejandro, der forsøgte med en bold i dybden mod Sandaza. Med en dårlig clearing af en Guijuelo-forsvarer, var Sandaza alene med målmanden og kunne nemt runde ham, hvilket efterlod et tomt mål og med en nem afslutning gjorde han det prompte til 2-2.
Om det var frygten for at miste den træner, som havde hentet ham til en klub, hvor fansene foragtede ham, på grund af sit halve år i Getafe vides ikke, men Qasmi virkede til at være besluttet på at ville gøre en forskel. Han kronede en rigtig god indsats med et mål i det 77. minut, da han sendte bolden i nettet efter der opstod kaos i feltet på et hjørnespark. På trods af de sidste 5 minutter af kampen under et stort pres, formåede Leganés at holde 3-2 føringen og hente de 3 point.


Det var ikke kun Leganés' træner der var lettet over sejren



Selvom man lige havde fået en sejr, var træneren stadig helt ude på planken og kunne endnu ikke vide sig sikker, medmindre man fik en sejr mod Coruxo på hjemmebane. Sandaza viste dog endnu en gang hans fornemme målnæse frem og med 2 scoringer i første halvleg, sikrede han Leganés en sikker 2-0 sejr foran de 1778 tilskuere der var på stadion og Leganés kunne igen rykke op over nedrykningstregen.

Op til udekampen mod Zamora var fyringsrygterne forsvundet og med Alejandros mål fra en spidsvinkel i 1-0 sejren, var stemningen nu en helt anden den efter nederlaget mod Murcia.


Nu venter en spændende afslutning på sæsonen…



Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 3# Fear of Sobering Up
« Svar #9: 16 Sep 2013, 16:34 »

får helt lyst til at starte et save på samme måde! en af de bedre blogs længe det her! Smiley

Jeg takker mange gange. Smiley

Er lidt nysgerrig om der er nogen som fangede min lille "feature" i #1?
« Seneste Redigering: 16 Sep 2013, 17:10 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 5# Fear of Sobering Up
« Svar #10: 17 Sep 2013, 00:48 »


6# Fear of Sobering Up


Efter de tre sidste kampe som har givet tilsvarende antal sejre, var de næste tre svære kampe nu mod hold fra Top-4, henholdsvis Oviedo, Atlético Madrid ”B” og Avilés. Kampen mod Oviedo var hjemme og Leganés kom tidligt bagud, men kæmpede sig tilbage og fik en fortjent 4-1 sejr, hvor Sandaza scorede to og Qasmi scorede en enkelt. Næste svære opgave var Atlético ”B” ude, hvor det blev til en lidt heldig 0-0 kamp, men en fin optakt til en flot 2-0 sejr ugen efter mod Avilés, hvor Qasmi og Fer stod for målene.

Generelt var det en rigtig fin slutning på sæsonen Leganés-truppen præsterede og rygter om fyring fra bestyrelsen blev afløst af ros fra tilskuerne af den unge danske manager, men fansene fik sig lidt af en overraskelse den 29. marts, da klubben havde kaldt til pressemøde angående en ny spiller i truppen.

Overraskende var det da vinduet var lukket og den nye spiller derfor måtte være uden kontrakt, men det stod hurtigt klart det måtte være en målmand, da Manuel Rubio fik løst sin kontrakt 3 måneder før tid, men den 35-årige målmand vidst allerede ved nytår at han ikke fik forlænget kontrakten. Den nye spiller var ganske rigtig en målmand og han havde landskampe på cv’et, helt præcist 4 kampe for Tyrkiet og han havde en fortid fra Standard Liege i Belgiens bedste række, hvor han vogtede buret i flere sæsoner. Spilleren der er tale om er naturligvis Sinan Bolat, der havde været kontraktfri de sidste 9 måneder, men han havde haft en alvorlig korsbåndsskade og kun havde været skadesfri i 2 måneder.

Manageren sagde følgende om handlen:
”...det er til gavn for både Leganés og Sinan Bolat, da vi får en dygtig keeper
og Sinan selv får muligheden for at spille sig tilbage til det høje niveau han havde før sin skade.
Vi håber dog på et langt forløb, hvor vi forhåbentligvis kan rykke op
indenfor en kort årrække og derfor er kontrakten på 5 år.”


Leganés fortsatte sin flotte stime, der i Bolats første tre kampe formåede han og forsvaret at holde målet rent mod Caudal, Sporting ”B” og C.D. Marino. Samtidig fortsatte Sandaza og Qasmi med at score, hvilket gjorde afslutningen på Leganés til intet mindre end fantastisk, også selvom der var en måned hvor både Dioni og Sandaza var skadet, formåede man at få uafgjort i svære kampe. Skønt de manglende mål, var både træner, spillere og fans henrykte over afslutningen af sæsonen, hvor man var ubesejret i 15 kampe i træk!



Den gode afslutning betød at de begejstrede tilskuere begyndte en tifo-afdeling, her imod lokalrivalerne fra Fuenlabrada.


Det betød Leganés havde spurtet fra bunden af tabellen, til en slutplacering som nr. 9, hvilket var intet mindre end fantastisk, når man tænker på hvilken tilstand den urutinerede manager havde overtaget holdet i og hans ligeledes dårlige start. Det resulterede i bestyrelsen var så tilfreds, at det ville forlænge kontrakten og give en lille lønstigning, der lød på de kommende 2 sæsoner og var en ekstra sæson oven i hatten.

Af pressen blev Sandaza og Qasmi kåret som årets indkøb i 2. division B1, hvor Sandaza scorede 11 mål i 23 kampe og Qasmi 10 mål i 18 kampe, tilgengæld havde Qasmi også scoret 12 mål i 18 kampe for Getafe ”B” og gav ham en 4. plads på topscorerlisten. Begge må betegnes som have indfriet trænerens håb om at tilføre truppen topscorertyper som dem. Nok var det angriberne der løb med overskrifterne i pressen, men fansene kårede den 36-årige vice-anfører Corona til årets spiller med mange stabile præstationer, hvilket gjorde ham fortjent til en forlængelse af kontrakten.

På transferfronten var det blevet offentliggjort at lejesvenden Ximo Forner havde underskrevet en kontrakt og vil blive permanent i truppen efter sæsonen, der mest havde ageret 2. violin efter Nico, men var udset en vigtig rolle i den kommende sæson. Der er også blevet skrevet kontrakt med Christian Maursberger fra Chemnitz i 3. Bundesliga, der er en ung tysk højrekant med et stort potentiale, han skal konkurrer med Fer og Alejandro i den kommende sæson.

Talentspejdernes arbejde vil blive testet hen over sommeren og blive testet den kommende sæson.
2. division B1

« Seneste Redigering: 17 Sep 2013, 01:25 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 3# Fear of Sobering Up
« Svar #11: 17 Sep 2013, 07:47 »

Jeg takker mange gange. Smiley

Er lidt nysgerrig om der er nogen som fangede min lille "feature" i #1?

Blurred Lines? jep, jep. Den kørte som baggrundsmusik herhjemme ihvertfald  Thumbs Up
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 3# Fear of Sobering Up
« Svar #12: 17 Sep 2013, 13:52 »

Blurred Lines? jep, jep. Den kørte som baggrundsmusik herhjemme ihvertfald  Thumbs Up

Super. Var i tvivl om det var klart, men FMFs skarpe hoveder lurede den alligevel. Opstemt
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 6# Fear of Sobering Up
« Svar #13: 18 Sep 2013, 14:53 »


7# Fear of Sobering Up


Det gode ved den spanske liga er den sene begyndelse, hvilket betyder at de handler man laver i transfervinduet, kan blive nogenlunde sammenspillet og sat ind i ens system og med den første kamp mod nedrykkerne fra Segunda Division fra Tenerife, er der også brug for det.

Den rutineret højre back Carlos De La Vega, fik ikke forlænget sin aftale og da hans evner var mærkbar faldet over forårs sæsonen, kunne man ikke længere retfærdiggøre hans store lønssum, der var dobbelt så stor som den næst dyreste i truppen. Dani Castillo var en udlånt venstre back der kom hjem fra lån, men da kvaliteten var langt fra vinterens tilføjelse Elízio, blev der fundet en ny klub til ham. Både Domingo Mora og Robert fandt en ny klub, da begge var i truppen på yderste mandater og med tiden formodentligt ville beklage sig over deres situation. Afgangene betyder det der vil blive kigget efter forstærkninger i forsvaret, hvor der er mistet både en back og en central forsvarer, samt en central midtbane til at erstatte Nico og gerne to angribere, hvor den ene er mere etableret og den anden vil være en udviklingsspiller.

På forhånd var Ximo Forner og Christian Mauersberger allerede bekræftet sidst i forårssæsonen og derfor udfyldte Ximo Forner sin egen plads i truppen og Mauersberger ville supplere den højre side som allerede består af Fer og Alejandro, hvor sidst nævnte fik et lille gennembrud i foråret.

UD:
Carlos De La Vega
Dani Castillo
Domingo Mora
Robert
Alex Bernal(lån ophørt)
Nico(lån ophørt)
Dioni(lån ophørt)
Ximo Forner(lån ophørt)

IND:
Ximo Forner
Christian Mauersberger
Jan Gyamerah
Iosu Ibarbia(lån fra Real Sociedad)
Aitor Castro(lån fra Real Sociedad)
Caio De Cenco
Pol Bueso

Til at afløse De La Vega på højre back, blev den kun 18-årige tysker hentet ind, som blev opdaget af klubbens talentspejdere i Bochum, hvor han var fast mand på deres 2. hold. Han har uden tvivl et stort potentiale, som han forhåbentligt kan få forløst og samtidig vil det måske lette på integrationen på holdet med Mauersbergers tilstedeværelse. Den brasilianske angriber, De Cenco, med de italienske rødder kommer fra Cesena, her har han i flere omgange har været lånt ud til Serie C2, med 12 og 13 mål til følge. Han skal kæmpe med Qasmi og Sandaza om pladsen i angrebet, men det ser ud til at blive en svær kamp, når de var udråbt som sæsonens to bedste indkøb, i den netop afsluttede sæson. I forsvaret er Pol Bueso hentet til, hans stærke venstre fod skal gøre opspillet nemmere i forsvaret og må konkurrer med vice-anfører og sidste sæsons bedste spiller Corona. Det formodos dog det er Coronas sidste sæson, da han over sommeren er fyldt 37, så udsigterne til en fast plads i startopstillingen er overskuelige for Bueso i den nærmeste fremtid. Samtidig er der hentet to lejesvende ind fra Real Sociedad, som man allerede i vinters havde aftalt et samarbejde med, det drejer sig om Iosu Ibarbia og Aitor Castro. Ibarbia er en ung højre back der er tiltænkt rollen som backup for Gyamerah, tilgengæld er Aitor Castro i større grad en decideret forstærkning, hvor han og Aicart skal slås om rollen som den boldvindende midtbanespiller.

Den første kamp mod Tenerife er lige om hjørnet…


Klubben håber på et større tilskueregennemsnit end 2243 i den kommende sæson.


« Seneste Redigering: 19 Sep 2013, 13:18 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 7# Fear of Sobering Up
« Svar #14: 21 Sep 2013, 19:54 »


8# Fear of Sobering Up




Den nye sæson stod for døren og den gode sæsonafslutning skulle gerne følges op. Sidste sæson endte med en 9. plads og 53 point, dette var ambitionen at få forbedret og på et trænermøde var det besluttet at man ville gå efter 65 point i den kommende sæson, velvidende at det formodentlig ikke er nok til en top 4, på trods af mediernes forventning om en 4. plads, og en tur i det kringlede oprykningssystem. Opstartsfasen bestod af 6 uger, hvor første del bestod af at komme i form og så en periode på 8 kampe og fokus på de taktiske aspekter, flere af dem var med tanke på de røde tal i klubkassen, der henover sommeren var helt nede på -13 mio. En imponerende sejr mod Atlético Madrid må siges at være højdepunktet i opstarten, selvom uafgjort mod både Almería og Elche også må siges at være absolut godkendt.



Første kamp var mod oprykningskandidate rne fra Tenerife, en meget svær udekamp og med flere spillere i deres trup som har Primera Division-erfaring, må siges at være en af de hårdeste modstandere man kan få. Der var optimisme og glæde at spore i Leganés området i år, hvor nogle fans drømte om en den Top-4 som trænerne i klubben helt troede på.
Intet mindre end en fejl fra Sinan Bolat skulle starte Tenerife og blive en indikation af resten af kampens forløb, ingen kunne forsvare eller angribe og debutanten Bueso, der vikarierede for Fabre, imponerede på ingen måde. Ikke nok med man fik et ydmygende 7-2 nederlag, blev kampen også vist i TV, hvor kun målscorerne Qasmi og Aitor Castro kunne gå fra banen med en nogenlunde smag i munden. Den efterfølgende hjemmekamp mod Coruxo var også forfærdelig, hvor Bolat igen forærede et mål og man var bagud 2-0 efter 9 minutter, med Qasmi som Leganés’ enlige målscorer.

Leganés fik rettet lidt op på den horrible start derefter, hvor det også kan tilføjes at der kort inde i september blev skrevet kontrakt med den unge angriber Juanfran og den rutinerede playmaker Rubén Durán, der fuldendte truppen.
Den lille optur skyldtes flere spillere der viste deres karakter, hvor især den unge back Gyamerah og den centrale midtbanespiller Ximo Forner som begge var decideret elendige mod Tenerife, nu leverede på et meget højt niveau. Derudover skal det også nævnes Qasmi har scoret 8 mål i de første 10 kampe, hvor 4 af dem dog var mod Salamanca, i øvrigt havde han et skud på stolpen, et på overliggeren og en stor hovedstødschance som ikke endte i mål.

De 10 kampe er endt med 5 sejre, 4 nederlag og 1 uafgjort hvilket giver 16 point og en foreløbig 8. plads.




« Seneste Redigering: 21 Sep 2013, 20:23 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010