home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23412
  0 Brugere, 428 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: strikemoney
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Skadestuen
| | | | |-+  Hemmeligheden bag moral?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hemmeligheden bag moral?  (Læst 2037 gange)
HrJensen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Hemmeligheden bag moral?
« : 20 Aug 2013, 21:43 »

Hej alle.
Jeg føler jeg har rimelig godt styr på de fleste aspekter af fm. På nær en ting og det er moralen?

I Man Utd oplever jeg at på trods af sejre, så ligger mine spilleres moral på omkring "okay" oftest.

Kan nogen redegøre for hvordan jeg får en moral som mine konkurrenter hvor den konstant er meget høj eller super?

Håber jeg får lidt hjælp.
Logged

Meulensteen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Hemmeligheden bag moral?
« Svar #1: 20 Aug 2013, 22:07 »

Jeg har også tit haft samme problem. Jeg har oplevet succes ved blandt andet at holde et holdmøde engang i mellem, hvor alle spilleres moral bliver løftet op til næste skridt. Men udover det kan jeg kun komme i tanker om en masse sejre, spillere der kan kommunikere med hinanden og at de er tilfreds med deres træningsmængde.
Logged

Lålålålålååååå
Vi har den bedste midtban' i DK'ååååå
Vi har Michael Krohn-Dehli, Samuel Holmén, Farnerud og Jan K'åååå

HrJensen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Hemmeligheden bag moral?
« Svar #2: 20 Aug 2013, 22:49 »

Problemet med holdmøder og diverse roser af gode præstationer, er for mig at moralen kun kortvarigt bliver boostet, for så ofte at falde igen lige inden en kamp - hvilket så gør det relativt ligegyldigt?

Hvis de andre tophold kan have en moral der er så høj, så burde jeg også kunne - føler det er et stort problem.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hemmeligheden bag moral?
« Svar #3: 21 Aug 2013, 09:45 »

Det handler kun om spilletid og sejre...

Hvis du har spillere der vurderes som rotation men ikke får nok spilletid, så ryger deres moral nedad og det påvirker hele holdet.. Spillere med dårlig moral påvirker hele truppen...

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hemmeligheden bag moral?
« Svar #4: 21 Aug 2013, 10:33 »

Som Wester siger det!

Lige for at uddybe på det, så vil en periode med stærke resultater kunne øge moralen på holdet som helhed, og dermed også gøre at fx rotationsspillere med begrænset spilletid accepterer positionen og forbliver 'glade'. Men hvis du skuffer i et par kampe i træk, så kan du godt forvente at deres moral styrtdykker, hvilket vil smitte af på holdkammeraterne.

Du bør desuden se på om spillerne er tilfredse med dig som træner. Hvis du er rimelig ukendt i forhold til spillerne, så vil de ikke respektere dig lige så meget, og det vil gøre at de er svære at motivere, hvilket igen kan give dårligere resultater => lavere moral.

Nogle gange kan det også være en god ide at disciplinere dem hårdt, hvis de er professionelle typer, for så vil de få respekt for at du er en stærk leder. Det vil måske gøre at de mukker lidt i starten, men på den lange bane vil det hjælpe dig.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

HrJensen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Hemmeligheden bag moral?
« Svar #5: 21 Aug 2013, 12:54 »

Mange tak for svarene!
Det vil jeg huske. Har relativt lavt omdømme, så det er i hvert fald en af grundene.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010