Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
0 Brugere, 1373 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2013
Kategori: Blogs
Iron Hombres
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
3
Forfatter
Emne: Iron Hombres (Læst 10179 gange)
rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
Iron Hombres
«
:
17 Aug 2013, 20:54 »
En blanding af at Premier League lige er gået i gang, annonceringen af FM14 og en irriteret slimhinde, har gjort at min lyst til at spille manager er blevet ulidelig stor. Konklusionen på dette bliver så, at jeg starter min første og formentlig eneste blog omkring FM13.
Jeg har ikke spillet 13'eren så frygtelig meget, hvis jeg sammenligner det med tidligere års versioner, men nu syntes jeg bare at jeg mangler og gøre en sidste ting inden jeg kan ligge spillet på hylden - vinde Champions League. To gange har jeg været lige ved og næsten med Lyon, men nu skal det altså være.
For nogen lyder det måske ikke som verdens største udfordring, men da jeg har valgt et af mine favorithold, West Ham, er det altså noget af et længere projekt. Why? Well, det må du læse med for at finde ud af.
«
Seneste Redigering: 18 Aug 2013, 03:39 af rasmussidelmann
»
rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
Sv: hierro hombres
«
Svar #1:
17 Aug 2013, 22:11 »
Fra en gennemsnits ikke West Ham supporter er der udadtil umiddelbart ikke meget specielt over West Ham, og de kan vel bedst beskrives som et engelsk halvstabilt midterhold. Det er ved at være et stykke tid siden, at der sidst er blevet tilføjet noget til klubbens trofæskabe
(medmindre man altså tæller playoff finalen i Championship med) og det bedste resultat vi kan prale med i over 20 år er en finaleplads i 2005-2006 sæsonens FA Cup.
Dog er vi yderst konkurrencedygtige på et enkelt punkt - ungdomsafdelingen. I de sidste årtier er der kommet prominente navne som Rio Ferdinand og Frank Lampard op fra klubbens ungdomshold, og derfor har jeg da også store planer om at udnytte disse fremragende faciliteter.
Hvordan vil jeg så gøre det? Lige meget hvilken en klub jeg spiller med, så bryder jeg mig aldrig om at ophæve kontrakterne på eventuelle klubikoner og det er netop sådan et man finder i rollen som u18 manager. Steve Potts har tidligere været anfører for West Ham i midt 90'erne, og udover en enkelt sæson hos Dagenham & Redbridge inden han trak sig tilbage, har han spillet hele sin karriere hos West Ham. Han er nu ikke og finde i klubben mere, selvom jeg tilbød ham 4-5 andre velbetalte roller, da jeg gerne selv vil stå i spidsen for og styrer klubbens ungdomshold. Hvorfor? Det vil jeg uddybe senere.
Derudover har jeg også skiftet ud i klubbens målmands- og fitnesstrænere, og så er det også kommet tre nye trænere ind uden at være på bekostning af andre.
TRANSFERS
TRÆNING FØRSTEHOLD
TRÆNING UNGDOMSHOLD
«
Seneste Redigering: 18 Aug 2013, 03:24 af rasmussidelmann
»
Svartovich
Gæst
«
Svar #2:
18 Aug 2013, 00:56 »
Virker som en anderledes blog ind til videre. Me like!
rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
«
Svar #3:
18 Aug 2013, 03:22 »
Citat af: Svartovich 18 Aug 2013, 00:56
Virker som en anderledes blog ind til videre. Me like!
Oh, its going to be. Håber at jeg har fanget min første læser :-)
rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
Sv: Iron Hombres
«
Svar #4:
18 Aug 2013, 12:29 »
Som tidligere nævnt har jeg ikke kun valgt at overtage West Hams førstehold, men kommer nu også til at styrer klubbens u18 hold. Det er for at kunne følge klubbens største talenter og sikrer mig at de spiller så mange kampe som overhovedet. Jeg tror AI'en vælger start 11'eren efter en blanding af deres træning og reelle niveau, hvilket gør at jeg risikerer at talenter, som ikke er i nærheden af førsteholdspotentia
le, tit spiller alt for mange kampe på dette hold. Derudover er der en regel, som siger at man max må stille med tre 93'ere til hver kamp, som også er noget AI'en har lidt problemer med. Det er dog ikke det store problem for mig, da Moncur og Alnwick er de eneste 93'ere af de nedenstående, men næste sæson kan det nemt blive lidt mere tricky, da jeg har fire 94'ere plus eventuelle indkøb.
Nedenunder vil i kunne se en oversigt over klubbens ni største talenter efterfulgt af hvem jeg har valgt at tutor dem op med:
Jak Alnwick
→
Jussi Jääskeläinen
Leo Chambers
→
James Collins
Danny Potts
→
Joey O'Brien
Tomas Podstawski
→
Kevin Nolan
George Moncur
→
Mohamed Diame
Blair Turgott
→
Matt Jarvis
Rinor Nushi
→
Jim Paterson
Elliott Lee
→
Jari Litmanen
Sean Maguire
→
Gary O'Neil
Derudover er Robert Hall og Ravel Morrison desværre lejet ud til Birmingham, så dem glæder jeg mig til at få tilbage efter sæsonen.
Grunden til at jeg nævner, hvem jeg har sat til at tutor de unge spillere, er fordi at det faktisk kan have en kæmpe effekt på en spillers udvikling. Så for en god sags skyld vil jeg gå over de fem mest i øjefaldende ting der kan komme ud af at tutor et ungt talent:
Det har absolut ingen effekt.
Tutoren og spilleren er for forskellige til at kunne arbejde sammen, og samarbejdet bliver stoppet, før det rent faktisk skulle (at tutor en spiller tager 180 dage).
Den tredje er et boost i den yngre spillers determination/målrettethed, som efter min mening er en af de vigtigste stats i hele spillet. Determination fortæller hvor meget spilleren (eller en træner for den sags skyld) vil engagere sig i alt han foretager sig udenfor og indenfor banen, så derfor vil en spiller med høj determination altså give sige betydeligt ekstra for at nå sit potentiale, i forhold til en spiller med lav determination.
En lav determination ville dog aldrig afholde mig for at købe en spiller, som jeg har set mig varm på.
Nummer fire er at tutoren har en så stor effekt på talentet, at han skifter til den samme personlighed som tutoren. Spillernes personligheder bygger på deres
hidden attributes
.
"Resolute" og "Professional" er to af mine favoritter, da de begge betyder at spilleren har en høj professionelisme og med "Resolute", så betyder at de også har en høj determination. "Driven" er en anden god personlighed, da den kan ændre sig til "Leader" når spilleren efter spilleren er fuldt 23. Af ovenstående tutorere, så er der tre med "Resolute" og så har Jussi "Professional".
Det sidste er at spilleren efterligner tutorens PPM's (foretrukne træk). Det er seks PPM's som kun kan læres via tutoring, som er: "Curls ball", "Stays back at all times", "Dwells on ball", "Tries to play way out of trouble", "Gets into oppositions area", "Arrives late in oppositions area" og "Argues with officials".
Lee har et forholdsvist godt langskud i forhold til hans alder, og det er grunden til at jeg har hentet Litmanen ind, i stedet for at bare tutor ham op med Cole eller Big Andy. Litmanen har ”Curls Ball”, og jeg foretrækker det betydeligt når mine spillere som tager dødbolde har denne. Alou Diarra, som er udlejet til Rennes fra West Ham i første sæson, har PPM'et "Stays back at all times", som jeg håber at Podstawski lærer i fremtiden. Efter min mening, så kan de rigtige PPM's virkelig give din taktiske vision en ekstra dimension, så det er også en ting som jeg syntes er meget sjov at gå op i. Husk på at du også tit kan få en spiller til at glemme et PPM, hvis du altså beder ham om det, men af og til er det også umuligt, så der er værd at have i baghovedet når man vælger tutor.
For at lukke og slukke tutor emnet, så nævner jeg også lige de to tutorvalgmuligheder
. Hvis du vælger den øverste mulighed, så vil den unge spiller muligvis lærer hele molevitten, og ved den nederste, så forsøger du kun at få tutorens personlighed til at smitte af på den unge spiller.
Derudover har den opmærksomme læser måske fanget, at der er fire navne på min liste over spillere som ikke starter i West Ham ved spillets start. De opsummerer meget godt sommerens
transfers
, som også tæller en annullering af Chamakhs, Pogatetzs og Wellington Paulistas lejeaftaler, som sparer os lige under £80.000 i løn om ugen.
For at slutte denne lange update af, så fortjener du også en af mine yndlingsvittigheder, hvis du har overlevet denne wall off text. Fire skriftyper går ind på en bar, og bartenderen siger: "Ud! Jeg vil ikke have jeres typer her!"
rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
«
Svar #5:
18 Aug 2013, 20:47 »
1. november 2012
Av, av, av, det har været noget af en hård start, vi har fået på Premier League. Vores sæson startede på udebane mod Fulham, hvor jeg gik og håbede på et enkelt point, men vi blev revet rundt og endte med at tabe ydmygende
0-7
! Problemerne fulgte os med ind til den næste kamp, da vi klart var bedst mod Everton på Upton Park, men alligevel endte med at lukke hele fire mål. Jeg kunne dog kun være tilfreds med kampens slutresultat, da vi alligevel formåede at få hevet et
4-4
resultat hjem.
Efter at have lukket imponerende 19 mål ind i de første fem kampe, så er vi da blevet en smule mere stabile og opfylder stadigvæk sæsonens målsætning - undgå nedrykning.
Selvom vi har spillet håbløst i PL, så er der dog positiver andre steder fra. Efter at have slået Swindon og Blackpool i Capital One Cuppen, så leverede vi også noget af
en overraskelse i fjerde runde
, og kan nu se frem til en kvartfinale på udebane mod Derby.
Selvom det ikke lige var tilfældet i City kampen, så vælger jeg at give en del af successen til Joe Cole og Jarvis. Jeg byttede rundt, så Cole spiller til venstre og Jarvis til højre. Cole har PPM'et "Cuts inside", og det har virket tusinde gange mere flydende, når han kan ligge til venstre og skærer ind med sit højreben, imens Jarvis går til baglinjen ude til højre, for at finde Carroll i feltet.
Spillet har heller ikke været fremragende for ungdomsholdet, men vi formår alligevel at scorer et eller to mål mere end modstanderne i øjeblikket. Blair Turgott har været den store oplevelse for os, og er lige nu topscorer i vores u18 gruppe,
PREMIER LEAGUE
GEORGE MONCUR
BLAIR TURGOTT
hvilket hans udvikling også har nydt rigtig godt af. Han er næsten steget et enkelt point i hver eneste stat, og det er ikke kun ham der har imponeret til træningen. George Moncur er ganske vidst ikke steget så meget overall, men har på kun 2½ måned gået fra 13 i determination til 17 pga. sit samarbejde med Mohamed Diame.
Dehli
Landsholdsspiller
«
Svar #6:
18 Aug 2013, 21:32 »
følger med
god lidt utraditionel blog
keep going!
BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt
Min Blog - Parma Drama
PatrickOlsen
Lilleputspiller
«
Svar #7:
18 Aug 2013, 22:13 »
I am blowing bubbles!
Held og lykke med at opnå dit mål.... Spændende læsning so far:)
"I think Paul Scholes is the best player in England. He's got the best skills, the best brain. No one can match him."There isn't a player of his mould anywhere in the world." - Sir Alex Ferguson
Risom
Manager
«
Svar #8:
19 Aug 2013, 00:59 »
Engelsk fodbold, så kan det jo aldrig helt gå galt.
Ej, en fin start, der gør at jeg vil følge med!
Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!
rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
«
Svar #9:
19 Aug 2013, 01:17 »
Det lyder godt i læser med gutter. COYI.
rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
«
Svar #10:
23 Aug 2013, 21:48 »
14. juni 2013
Jeg har nu fået spillet min første sæson hos West Ham til ende, men må indrømme at det har været noget af en sløj omgang. Bestyrelsens forventninger før sæsonen var at vi skulle undgå nedrykning og på det absolut yderste marginal, har vi opfyldt dette.
Vi var dog yderst pressede da marts blev til april, og Sam Allardyce’s Reading sendte os under nedrykningsstregen efter en rigtig skidt periode, men med en stærk
slutspurt
endte vi altså med at klare frisag.
Vores store formdyk startede midt i en rodet januar måned, hvor vi mistede Kevin Nolan og Mohamed Diame til hhv. Queens Park Rangers og African Nations Cup. Diames afgang kunne jeg ikke gøre meget ved, men Nolans kan jeg ikke give nogen skylden for. Han var i gang med sit livs sæson med en average rating over 8 og figurerede som klubbens topscorer, hvilket skabte interesse fra Southampton, Fulham og QPR, som jeg grådigt valgte og udnytte, hvilket jeg fortryder..
Det gjorde dog plads til de to Liverpool drenge:
Leon Osman
, som var blevet utilfreds med tilværelsen i Everton, og
Jordon Ibe
, som jeg havde flirtet med hele efteråret. Ibe blev hentet på en lidt speciel aftale, da jeg kun betalte £1 mio. med det samme, og så er der for £3,3 mio. klausuler i aftalen + en videresalgs klausul.
Og netop Ibe var arkitekten bag et utroligt dominerende forår for vores u18-hold. Allerede i sin
debut
viste han tænder,
SLUTSTILLING:
PREMIER LEAGUE
U18
og det var en form som fortsatte for ham og resten af holdet sæsonen ud. Jeg er lidt usikker på turnerings formatet for u18, men vores suveræne 1. plads gjorde at vi var topseedede i playoffet og skulle spille vores semifinale og evt. finale på hjemmebane. Begge blev sikkert
vundet
, og det eneste lille irritationsmoment for holdet, var da Chelsea slog os i en spændende Cup
finale
.
Risom
Manager
«
Svar #11:
24 Aug 2013, 00:02 »
Tror jeg ville have gjort det samme som dig ang. transfersne i januar. Gode køb imo, og godt du fik klaret den alligevel!
Og elementet med u18-holdet er da fremragende, fanger virkeligt mig. Desuden fedt du klarer dig så godt med ungdomsholdet.
Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!
rasmussidelmann
Reserveholdsspiller
«
Svar #12:
24 Aug 2013, 00:56 »
Meh, jeg savner min anfører og Osman er næsten ligeså dyr i drift (Nolan £50k Osman £38k). Jeg er også virkelig glad for mit u18-hold, men da jeg ikke bryder mig om at lege med regens de første 3-4 sæsoner, så bliver det nok den sidste sæson jeg styrer det.
KF
Landsholdsspiller
«
Svar #13:
24 Aug 2013, 09:32 »
Held og lykke med West Ham. Jeg spiller som regel kun ét spil pr. Football Manager-udgave, og det er altid med West Ham. I denne udgave tog det mig en fyring, et ophold i AC Milan og i alt 18 sæsoner, inden jeg vandt Champions League med West Ham i 2030
"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."
Dehli
Landsholdsspiller
«
Svar #14:
24 Aug 2013, 14:46 »
du må endlig ikke stoppe med U18 holdet! selvom der kommer regens, tror også du får en anden holdning til dem hvis du lejer med dem helt der nede fra! er noget af det unikke ved din blog!
Keep going, spændene projekt.
BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt
Min Blog - Parma Drama
Sider:
[
1
]
2
3
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »