Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
0 Brugere, 1237 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2013
Kategori: Blogs
3# Football Management
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
3
Forfatter
Emne: 3# Football Management (Læst 10920 gange)
Guldbrand
Blogmester
3# Football Management
«
:
09 Aug 2013, 11:38 »
Indledning
Efter at min Dortmund save gik tabt, har jeg været på jagt efter et nyt spil at blogge om. Her er valget faldet på OB, da jeg elsker at spille i Superligaen og hvor OB er mit favorit hold. Jeg spiller ud fra nogle opsatte regler der skal sikre et realistisk spil, hvor det er svært at holde på profilerne da man oftes er tvunget til at sælge pga. de opsatte regler. Dette skal meget gerne matche virkeligheden, hvor den danske liga er en udviklingsliga set i forhold til de større europæiske ligaer.
Omkring bloggen, så bliver det en noget utraditionel en af slagsen. Bloggen kommer i langt højere grad til at indeholde relevante FM emner, frem for egentlig at omhandle OB. Jeg vil prøve at diskutere en lang række emner såsom scouting, træning, taktik, vurdering af spillere, team talk etc. og jeg håber at i vil bidrage med jeres erfaringer og syn på netop disse emner, for at skabe en lærerig og interessant blog.
Hver sæson vil blive opdelt i to transfervinduer, samt 3 updates omkring sæsonforløbet. Hvor længe der går mellem hver update, afhænger af min disponible tid. Men i og med at jeg både skal spille, og samtidigt skal skrive om nogle FM relaterede emner, så skal man ikke forvente at denne blog vil blive en af sidens mest aktive.
Håber at I vil tage godt imod bloggen og bidrage til den med jeres erfaringer.
Regler:
• Bud på spillere SKAL accepteres eller genforhandles.
o Bud på spillere der har været i klubben i mindre end 2 år, må afvises.
o Spillere med 1 år tilbage af kontrakten må max. Sælges for hans nuværende værdi.
o Spillere med op til 2 år tilbage af kontrakten må max. Sælges for 125% af hans værdi.
o Spillere med op til 3 år tilbage af kontrakten må max. Sælges for 140% af hans værdi.
o Spillere med op til eller over 4 år af kontrakten må max. sælges for 150% af hans værdi.
o Det er i orden at opkræve det fulde beløb uden månedlige betalinger, hvorefter handlen vil gå
tabt hvis den købende klub trækker sig, eller hvis det næste bud ikke er acceptabelt/opfylder
kravene.
• Det er i orden at tillægge ekstra klausuler.
o For spillere op til 19 år, er det tilladt at sætte en videresalgsklausul på op til 30%.
- For spillere op til 17 år, må der yderligere kræves en arrangeret venskabskamp.
o For spillere mellem 20-23 år, er det tilladt at sætte en videresalgsklausul på op til 15%.
o For spillere over 24 år, må der ikke tillægges klausuler.
• Der må maksimalt afgives et bud på 12 millioner kr. ved køb af spillere.
o Der må ikke betales via månedsbeløb.
o Der må tilbydes en arrangeret venskabskamp.
o Der må maksimalt tilbydes op til 15% i videresalgsklausul for spillere under 24 år.
• Der må kun ansættes personale af samme nationalitet, eller spillere som tidligere har været i klubben.
• Lønbudgettet skal holdes på under 28 millioner kr. årligt. Kun over en periode på et halvt år
(frem til næste transfervindue) må man overstige de 28 millioner kr.
o Ens lønbudget må aldrig overstige mere end 30 millioner kr. årligt.
• Man må på ingen måder benytte tricks for at ”skræmme” eller forhindre andre klubber i at byde på ens
egne spillere. F.eks. ved at sætte en højere ønsket transfersum end det tilladte salgsbeløb.
o Det er dog tilladt at tilbyde spilleren en ny kontrakt, og på den måde forsøge at holde på spilleren.
o Det er ikke tilladt at inkluder Frikøbsklausuler i en evt. ny kontrakt, eller ved nogen
kontraktforlængelse
r for den sags skyld.
Indholdsfortegnelse:
1# Scouting
2# Taktiske teorier
3# Pressekonference
«
Seneste Redigering: 16 Aug 2013, 12:53 af Guldbrand
»
Ariana Grande
Manager
Sv: Football Management
«
Svar #1:
09 Aug 2013, 11:42 »
Kan det passe, hvis jeg siger, at du har prøvet noget lignende før?
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #2:
09 Aug 2013, 11:46 »
Citat af: Demi Lovato 09 Aug 2013, 11:42
Kan det passe, hvis jeg siger, at du har prøvet noget lignende før?
Med reglerne ja.. Men ikke med at skrive om FM emner - Det er nyt for mig. Jeg har før lavet noget med forskellige hold og hvordan jeg taktisk ville gøre med dem, men sådan bliver det ikke i denne blog.
Grün
Landsholdsspiller
«
Svar #3:
09 Aug 2013, 14:59 »
Super fedt, håber der er en masse fed læsning klar, når jeg får pc'en på efterskolen
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #4:
09 Aug 2013, 15:09 »
1# Scouting
Inden man begynder at sende sine talentspejdere ud i verden, er det vigtigt at man gøre op med sig selv, hvilke krav man har til nye spillere. Har man først sat sin krav op, så kan man også indsnævre og lave en mere målrettet søgning af nye spillere, hvilket meget gerne skulle give et langt bedre resultat.
For mit vedkommende med OB, så har jeg en række krav som betyder at jeg har indsnævret hvilke områder jeg søger spillere efter. Første krav er at mine spillere skal kunne kommunikere med hinanden og derfor er det vigtigt at de spillere som kommer til OB, kan snakke de sprog som er ”alment” i Danmark. Her er dansk, svensk, norsk, tysk og engelsk de mest almindelige sprog.
Allerede her falder en lang række lande fra, da de ikke er i stand til at tale et af disse sprog. Næste krav er lønningsniveauet i de forskellige lande, hvor jeg naturligvis helst kigger på lande som ligger under eller på niveau med den danske. Det vil betyde at min klub vil være mere attraktiv frem for deres respektive klubber, ganske simpelt fordi jeg kan tilbyde en højere løn. Sidste punkt jeg kigger på er ligaens omdømme, da det igen er med til at gøre min klub mere attraktiv.
Jeg har på nuværende tidspunkt tilknyttes seks talentspejdere, og de er fordelt i disse lande:
• Superligaen (Danmark)
• Allsvenskan (Sverige)
• Tippeligaen (Norge)
• Veikkauslilga (Finland)
• Ligat Haal (Israel)
• Clydesdale Bank Premier League (Skotland)
Lønningsniveau
-
Turneringsomdømme
Allsvenskan og Tippeligaen giver nærmest sig selv mht. til sproget. Derudover er begge ligaer lavere rangeret end den danske og lønningsniveauet er ligeledes under den danske. Derfor passer disse nationer perfekt i forhold til de krav jeg har, samtidigt med at niveauet i ligaerne faktisk er yderst fornuftigt i forhold til talenter og spillere.
I Finland er det ofte alment at man enten snakker engelsk, svensk eller norsk. Niveauet i ligaen er dog ikke helt så højt, omend talenterne og nogle af profilerne godt kan begå sig i Superligaen. Jeg har i hvert fald ønsket at sende en talentspejder til landet, og så må vi se hvordan de udvikler sig mht. mulige spillere. Prisen og lønningsniveauet på spillerne er i hvert fald yderst attraktivt for danske klubber.
Engelsk er et sprog de fleste taler i Isreal, hvilket gør landet attraktivt at spejde i. Derudover er ligaen en anelse under den danske, når det kommer til omdømme, mens lønningsniveauet dog er på niveau med den danske. Det bliver næppe fra øverste hylde man kan lokke spillere fra, men fra de lavere rangeret klubber og deres profiler bør være mulige emner.
Sidst men ikke mindst, så er den skotske Premier League også en af de ligaer jeg har valgt at sende en scout til. Ser man bort fra Celtic, så er de øvrige hold nogle man burde kunne hente spillere fra. Den danske liga er rangeret lige under den skotske, men tilgengæld er lønningsniveauet generelt højere i Danmark end Skotland, når man altså ser bort fra Celtic, hvilket giver en økonomisk fordel i forhold til de skotske klubber.
Af ligaer jeg har fravalgt på nuværende tidspunkt, er den østrigske og Schweiziske. Her er tysk deres modersprog, mens engelsk også er godt udbredt, hvorfor det er attraktive nationer at scoute. Dog er den schweiziske og østrigske liga på niveau med den danske, både når det gælder omdømme og lønninger, hvilket gør at de fleste spillere fra disse lande, næppe ser den danske liga som et attraktivt sted at søge hen. Det bliver i hvert fald meget svært at hente spillere fra øverste hylde.
Østeuropa & Sydamerika
Nogle af de mest populære steder at scoute, er Østeuropa og Sydamerika. Østeuropa er kendt for nogle meget billige og lavtlønnede spillere, hvorfor man ofte får meget for pengene her. Sydamerika er kendt for sin store talentmasse. Men fælles for begge lande er, at man skal være indstillet på at nogle spillere fra disse områder, vil kræve en længere tilvænningsperiode før de vil begynde at præstere – Medmindre de naturligvis kan tale et af de sprog, dine spillere i forvejen er i stand til. Derfor har jeg også fravalgt disse områder og i stedet prioriteret andre lande.
Rasmus Falk, Bashkim Kadrii og Daniel Høegh er nogle af de største talenter i truppen og jeg var nervøs for om jeg kunne få lov til at holde på dem. Interessen for spillerne var relativ stor og flere bud blev også afgivet. Heldigvis trak alle klubberne følehornene til sig, da jeg krævede 15% i videresalgsklausul. Derfor er det lykkedes mig at holde på mine profiler, indtil i hvert fald vinter transfervinduet, omend at specielt Rasmus Falk er utilfreds over et manglende skifte til en europæisk klub.
I stedet har jeg hentet
David Elm
i Elfsborg som ny førsteangriber, samt
Andreas Albers
i Vejle, som et alternativ til Skoubo som ofte ender med at blive skadet. Derudover har jeg hentet et ung talent i
Mark Kongstedt
fra FC Fyn, samt en række amatør spillere fra diverse samarbejdsklubber som skal højne niveauet på mit reservehold, således mit reservehold kan kæmpe med om førstepladsen, hvilket jeg tror vil gavne udviklingen af de spillere som får kampe for reserveholdet.
«
Seneste Redigering: 09 Aug 2013, 15:16 af Guldbrand
»
Hcan
Landsholdsspiller
Sv: 1# Football Management
«
Svar #5:
09 Aug 2013, 16:09 »
Citat af: Guldbrand 09 Aug 2013, 11:38
Regler:
• Bud på spillere SKAL accepteres eller genforhandles.
o Bud på spillere der har været i klubben i mindre end 2 år, må afvises.
o Spillere med 1 år tilbage af kontrakten må max. Sælges for hans nuværende værdi.
o Spillere med op til 2 år tilbage af kontrakten må max. Sælges for 125% af hans værdi.
o Spillere med op til 3 år tilbage af kontrakten må max. Sælges for 140% af hans værdi.
o Spillere med op til eller over 4 år af kontrakten må max. sælges for 150% af hans værdi.
o Det er i orden at opkræve det fulde beløb uden månedlige betalinger, hvorefter handlen vil gå
tabt hvis den købende klub trækker sig, eller hvis det næste bud ikke er acceptabelt/opfylder
kravene.
Som altid ser jeg frem til dine blogs! Vi spiller jo efter samme principper og har samme tilgang til spillet, hvorfor jeg jo selvfølgelig følger med.
Også dejligt at se at jeg kan bidrage lidt til at udvikle dine regler(efter jeg udviklede lidt på dine regler), på trods af at du strammer skruen lidt overfor dig selv. Jeg syntes det er hårdt med de 150% af spillerens værdi, da det ikke er særlig meget i forhold til at spillerne faktisk har mere værdi. når de har en længere kontrakt. For en spiller der er 10 millioner værd, så er det kun 5 millioner mere end den værdi han står til. Men det er jo selvfølgelig meget, og ikke mange spillere i den danske liga sælges for over 15 millioner.
Så når alt kommer til alt er det måske ok (nu du har videresalgsklausule
r også).
Samtidig syntes jeg det er fint at krydre din blog med alt mulig FM relaterede... Det har jeg selv ønsket, og mener at jeg begyndt lidt på det i en af mine blogs, men hurtig faldt det fra.
Det jeg godt kunne tænkte mig er hvis du gik i dybden med en talentspejder rapport, og snakkede lidt om din erfaring med sølvstjernerne for talenterne... hvornår er de klar til førsteholdet!
Glæder mig til at læse mere
Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12
Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II
>link<
Månedens blog:
Marts 2013
Grün
Landsholdsspiller
«
Svar #6:
09 Aug 2013, 16:28 »
Ganske underholdende læsning! Hvilke ligaer har du med og hvilken patch spiller du på GB?
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #7:
09 Aug 2013, 17:11 »
Citat af: Hcan 09 Aug 2013, 16:09
Som altid ser jeg frem til dine blogs! Vi spiller jo efter samme principper og har samme tilgang til spillet, hvorfor jeg jo selvfølgelig følger med.
Også dejligt at se at jeg kan bidrage lidt til at udvikle dine regler(efter jeg udviklede lidt på dine regler), på trods af at du strammer skruen lidt overfor dig selv. Jeg syntes det er hårdt med de 150% af spillerens værdi, da det ikke er særlig meget i forhold til at spillerne faktisk har mere værdi. når de har en længere kontrakt. For en spiller der er 10 millioner værd, så er det kun 5 millioner mere end den værdi han står til. Men det er jo selvfølgelig meget, og ikke mange spillere i den danske liga sælges for over 15 millioner.
Så når alt kommer til alt er det måske ok (nu du har videresalgsklausule
r også).
Samtidig syntes jeg det er fint at krydre din blog med alt mulig FM relaterede... Det har jeg selv ønsket, og mener at jeg begyndt lidt på det i en af mine blogs, men hurtig faldt det fra.
Det jeg godt kunne tænkte mig er hvis du gik i dybden med en talentspejder rapport, og snakkede lidt om din erfaring med sølvstjernerne for talenterne... hvornår er de klar til førsteholdet!
Glæder mig til at læse mere
Ja, jeg syntes at mine regler kunne trænge til en lille opdatering. Specielt reglen om at spillere der har været i klubben i mindre end 2 år ikke behøver at blive solgt er god, da det ellers kan være ret irriterende.
Tja, jeg syntes nu at det er fint nok at man ikke "får lov" til at sælge for mere. For det første, så er det sjældent at man sælger en spiller for over 15 millioner kr i Danmark - Specielt hvis man ikke er FCK. Derudover så får man mange penge igennem pengepræmie, tv-penge, sponsorpenge etc. Så man lynhurtigt får skabt sig en god økonomi alligevel..
Det omkring stjernerne og mine scouts vurderinger vil jeg helt sikkert komme ind omkring på et tidspunkt. Men hvornår er ikke lige til at sige..
Citat af: Tornbo 09 Aug 2013, 16:28
Ganske underholdende læsning! Hvilke ligaer har du med og hvilken patch spiller du på GB?
Mange tak.
Alle europæiske ligaer er spilbare, og så har jeg den nyeste patch installeret, men jeg spiller med den oprindelige database, således at de spillere OB havde til rådighed IRL fra sæsonstart, er de samme som jeg har.
Grün
Landsholdsspiller
«
Svar #8:
09 Aug 2013, 17:24 »
Det med databasen safde lidt sig selv, efter jeg læste mig frem til noget med FC Fyn, men god start følger som sagt
Dehli
Landsholdsspiller
«
Svar #9:
09 Aug 2013, 17:26 »
følger helt klart med. det starter jo lovende.
BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt
Min Blog - Parma Drama
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #10:
09 Aug 2013, 20:23 »
Citat af: Dehli 09 Aug 2013, 17:26
følger helt klart med. det starter jo lovende.
Mange tak, det glæder mig...
hamderspiller
Førsteholdsspiller
«
Svar #11:
10 Aug 2013, 13:15 »
Fedt med en blog om mit yndlingshold!
Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed
Svartovich
Gæst
«
Svar #12:
10 Aug 2013, 14:10 »
Fedt fedt fedt! En blog lige efter mit hoved, hvor du går i dybden med spillet!
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #13:
11 Aug 2013, 09:40 »
Citat af: hamderspiller 10 Aug 2013, 13:15
Fedt med en blog om mit yndlingshold!
Godt at høre at der er nogle OB fans der følger med..
Citat af: Svartovich 10 Aug 2013, 14:10
Fedt fedt fedt! En blog lige efter mit hoved, hvor du går i dybden med spillet!
Super at bloggen er efter dit hoved..
Gik længe og overvejet mellem at lave en almindelig tråd, hvor jeg skrev små "artikler" omkring FM relaterede emner, eller om jeg skulle gøre det i denne blog, hvor jeg kan koble det sammen med mit spil om OB, for at gøre det mere "håndgribeligt"...
cNorly
Ynglingespiller
«
Svar #14:
11 Aug 2013, 10:35 »
Jeg er med dig guldbrand, det bliver spændende at følge.
"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."
Sider:
[
1
]
2
3
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »