home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 394 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #35 En legende bliver til
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 Udprint
Forfatter Emne: #35 En legende bliver til  (Læst 72875 gange)
darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#33 En legende bliver til - Store ører
« Svar #165: 07 Okt 2013, 22:04 »



Store ører

Sæsonen allersidste kamp er spillet og hvilken af slagsen. H.C. Andersen ville ikke have kunne skrive et bedre eventyr end det som de 80.597 tilskuere på Atatürk Olympic netop har været vidne til her til aften den 21. maj 2016 hvor de forsvarende Cl mestre fra FC Bayern tog imod nykårede engelske mestre fra Chelsea, med den unge dansker Hans-Jørgen Christian Andersen i managersædet. Begge hold var uden mindst en stor profil i det FC Bayern manglede Holger Badstuber pga en skade, mens John Obi-Mikel havde raget for mange gul kort til sig og derfor måtte tage til takke med en plads på tribunen, hvor han fik selskab af unge Neal Maupay som for en lille måned siden blev skadet til træning med en overrevet hasesene noget der holder ham ude i hvert fald i et par måneder endnu. Kampens dommer J.Pavlik fløjtede opgøret igang og Chelsea lagde fra starten deres velkendte stor tryk på modstanderne og kom til flere gode chancer, blandt andet 2 hovedstød fra Ryan Shawcross, som desværre ikke evnede at passere Neuer i Bayernburet. Stik imod spil og chancer var det en spand kold isvand i hovedet på Cech og resten af Chelsea spillerne da Toni Kroos helflugtede bolden i kassen på en ripost kort tid før pauseteen.

I pausen fandt jeg de store gloser frem om at de skulle tage sig sammen og gøre det her for fansene og deres fremtidige børnebørn, men det lod nu ikke til at sive ind ved det unge mandskab der kom nervøst ud til anden halvleg. Pavlik har næsten kun lige fløjtet halvlegen igang før han valgte at dømme et tyndt tyndt straffe til FC Bayern og trods de store protester fra Chelsea lejren var der jo ikke noget at gøre. Cech holdt dog hovedet koldt og reddet flot Schweinsteigers hårde afslutning helt ude ved den ene stolpe. Stillingen var altså fortsat 1-0 til Bayern og Chelsea var med i kampen endnu. Kampen gik ind i en lidt død periode og dommeren kedede sig åbenbart for da uret rundede de 77 minutter valgte han gudhjælpemig at dømme straffe til Bayern igen. Denne gang var det Toni Kroos der skulle sparke, men også han brændte på en stærkt spillende Cech, der virkelig havde taget de gode redninger med i tasken til kampen.

Nede 1-0 med 13 minutter igen valgte jeg at smide tre friske mand på banen og gå all-in ved at kaste alle mand frem. Dette fik Bayern til at bakke endnu mere baglæns og skabte en del panik i deres bagerste geledder. Da Verratti blev fældet på kanten af feltet og vi kun fik et frispark var jeg klar til at fortælle dommeren et par borgerlige ord efter kampen, men heldigvis var Verratti og Hazard vakse ved havelågen. Verratti trillede bolden på tværs af muren til en fremadstormende Hazard der klappe til kuglen og bankede den ind bag Neuer i målet til 1-1. Straks gik jeg ned i offensiv mode igen for at lokke Bayern længere frem, samt presse boldholderen og det gav pote da en fejlaflevering endte ved Doumbia som var kommet på banen i stedet for Lukaku. Doumbia løb ned mod Neuer i Bayernburet, nåede ind i feltet og skulle lige til at skyde da han blev slagtet totalt af en  fremstormende Neuer, som underligt nok ikke fik rødt kort. Uret viste 90+5 og Pavlik fløjtede for straffespark, men hvem skulle tage. Lukaku havde jo været usvigelig sikker på straffe igennem hele sæsonen, men han var jo taget ud, så hvem havde nerverne til at tage det afgørende spark. En mand valgte at tage ansvaret på sine skuldre og han svigtede ikke. Sæsonens spiller i England - Eden Hazard skød pokalen med de store ører til Chelsea til stor jubel for alle fra den blå del af London. En fuldstændig uvirkelig finale var slut og Hans-Jørgen Christian Andersen kunne skrive CL mester på sit CV i samme sæson som han tog det engelske mesterskab. Kampens helt(e) blev Cech og Hazard der virkelig viste hvorfor de begge skal med deres respektive lande til EM i juni.

Næste update vil omhandle sæsonstatistik og og et ss af AC nu hvor sæsonen er slut så glæd jer til det og tak fordi I læser med.



« Seneste Redigering: 08 Okt 2013, 05:48 af darkalf » Logged


Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #33 En legende bliver til
« Svar #166: 07 Okt 2013, 22:49 »

Det sidste af sidste update er det samme som det sidste i næst  sidste update Wink

Ellers rigtig flot med Pl og Cl. Er planen at blive i Chelsea ?
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

martindue
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: #33 En legende bliver til
« Svar #167: 08 Okt 2013, 01:21 »

TILLYKKE med pokalerne. Flot spillet.

Glæder mig til at se AC :-D
Logged

Brøndby IF - Siden 1985
Liverpool - Siden Jan Mølby
Football manager - Fordi det er fedt

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #33 En legende bliver til
« Svar #168: 08 Okt 2013, 05:48 »

Det sidste af sidste update er det samme som det sidste i næst  sidste update Wink

Ellers rigtig flot med Pl og Cl. Er planen at blive i Chelsea ?
ja der er pt ingen planer om et klubskifte
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #33 En legende bliver til
« Svar #169: 08 Okt 2013, 05:49 »

TILLYKKE med pokalerne. Flot spillet.

Glæder mig til at se AC :-D
tak du
Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #33 En legende bliver til
« Svar #170: 08 Okt 2013, 09:03 »

Fed afslutning. Lyder også til at have været en fantastisk spændende kamp - med en betalt dommer  Djævel - 2 straffe og et manglende rødt kort til Neuer. Heldigvis nåede Abramovitj ned til 4. dommeren med en check inden kampens afslutning så der kunne dømmes endnu et straffe  Smiley

Helt fortjent og stort tillykke - jeg må sige at jeg havde min tvivl om successen tidligere i din sæson da jeg så at du købte talenter til klubben frem for super stjerner, men det er fedt at se at det allerede kastede et mesterskab og en CL pokal af sig nu. Stort tillykke.
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #33 En legende bliver til
« Svar #171: 08 Okt 2013, 14:57 »

Fed afslutning. Lyder også til at have været en fantastisk spændende kamp - med en betalt dommer  Djævel - 2 straffe og et manglende rødt kort til Neuer. Heldigvis nåede Abramovitj ned til 4. dommeren med en check inden kampens afslutning så der kunne dømmes endnu et straffe  Smiley

Helt fortjent og stort tillykke - jeg må sige at jeg havde min tvivl om successen tidligere i din sæson da jeg så at du købte talenter til klubben frem for super stjerner, men det er fedt at se at det allerede kastede et mesterskab og en CL pokal af sig nu. Stort tillykke.
Ja nerverne blev lidt tyndslidte og med hensyn til Romans checks er jeg som de tre aber - ikke se. ikke hører, ikke tale. hehe. Men at det blev til et mesterskab og en Cl triumf allerede havde jeg ikke i mine vildeste drømme regnet med, og vi kan jo nærmest kun skuffe i næste sæson, hvor endnu flere af de unge vil få chancen.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#34 En legende bliver til - Sæson opsummering
« Svar #172: 08 Okt 2013, 16:01 »



Sæson opsummering

Så sluttede min første "hele" sæson i spidsen for de blå fra London og det kastede som bekendt to titler af sig nemlig mesterskabet og pokalen med de store ører, hvilket betyder at vi nærmest kun kan skuffe i næste sæson, men lad os nu se. Jeg har tænkt mig at kører stilen videre og sælge ud af de løntunge gutter for at erstatte dem med yngre og billigere kræfter og de første handler er allerede lavet, men vil først blive omtalt i detaljer i næste update. De to største årsager til holdets stor succes i denne sæson må uden tvivl være Eden Hazard og Romelu Lukaku, der til sammen har lavet 58 mål og 48 assists i sammenlagt 92 kampe. Hazard har fra hans plads på MV stået for 14 mål og 40 assists, mens Lukaku som komplet angriber har bombet 44 mål og 8 assists. Disse præstationer sikrede at Lukaku tog topscorertitlen i både Pl og CL, mens Hazard tog sig af assistkonge titlen i både PL og CL, mens han også vandt årets spiller i England samt titlen som årets spiller i Europa foran Messi og CR7. De to spillere kom også på årets hold både i PL og CL, men det var de nu ikke ene om idet Ryan Shawcross også kom med på årets hold i både PL og CL. Hæderen til klubben endte dog ikke der da også Neal Maupay og Xherdan Shaqiri kom på årets hold i Pl godt nok kun som indskifter, men de fik da også deres bonus for årets hold.
I CL kom både Shawcross, Hazard og Lukaku som sagt på holdet og sammen med dem var også Cech, Zouma og Verratti så vi alt i alt fik 6 spillere på årets hold i CL. Jeg tog mig af titlen som årets manager i PL så der var også lidt hæder til mig.

En af jer spurgte efter ACs udvikling og jeg har derfor lige valgt at smide et ss af ham op her -

Andreas Christensen før sæsonen
Andreas Christensen efter sæsonen

Han har fået lidt af et gennembrud i denne sæson, og med først Terry og sidenhen Shawcross som mentor har han virkelig udviklet sig som spiller. På sigt kan han gå ind og overtage Shawcross's plads når han engang er blevet for gammel til at følge med konkurrenterne. Spillerne er nu sendt på ferie og mit arbejde med at trimme lønbudgettet yderligere samt skaffe nye talentspejdere da langt de fleste kontrakter på den front ophører her den 30.6 og da de alle er oppe i alderen, dyre i løn og ikke gode nok bliver de skiftet ud. I næste sæson har jeg planer om at rykke Aldo Granata fra U18 holdet op som back up til Ryan Bertrand på VB, mens jeg også skal have fundet en ny HB back up.

Til sidst kommer der lige et overblik over hvem der har taget mesterskaberne rundt omkring og vi starter i DK hvor FCK endnu engang tog pokalen med to point ned til FCN. I Tyskland var FC Bayern bedst med et forspring på 4 point til Dortmund. i Holland tog AZ Alkmaar mesterskabet i overlegen stil med et forspring på ufattelige 21 point til Feyenoord. PSG vandt i Frankrig med 19 point ned til Nice, og i Spanien tog Messi & Co sig af 1. pladsen med Real Madrid 14 point bag sig og Zaragoza på en overraskende 3. plads. Til sidst tager vi et smut til støvlelandet hvor den gamle dame tog pokalen foran AC Milan.



« Seneste Redigering: 08 Okt 2013, 16:39 af darkalf » Logged


Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #34 En legende bliver til
« Svar #173: 08 Okt 2013, 18:31 »

endnu en god update. Ham AC skal nok blive en god spiller, hvis du fortsætter med at give ham spilletid. Endnu engang tillykke med titlerne, glæder mig til at se hvad du laver i transfervinduet.
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #34 En legende bliver til
« Svar #174: 08 Okt 2013, 18:39 »

endnu en god update. Ham AC skal nok blive en god spiller, hvis du fortsætter med at give ham spilletid. Endnu engang tillykke med titlerne, glæder mig til at se hvad du laver i transfervinduet.
Jo tak der er inditl videre ikke sket det store andet end at 12 stabsmedlemmer har forladt mig og jeg er blevet tilbudt jobbet i FC Bayern..
Logged


martindue
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: #34 En legende bliver til
« Svar #175: 08 Okt 2013, 20:21 »

AC ser jo ud til at blive en habil spiller. Ser faktisk godt ud. Håber han kan fortsætte udviklingen, så bliver han måske en leder...
Tak for SS  Smiley
Logged

Brøndby IF - Siden 1985
Liverpool - Siden Jan Mølby
Football manager - Fordi det er fedt

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #34 En legende bliver til
« Svar #176: 08 Okt 2013, 20:36 »

Bliver helt sikkert spændende at følge AC så må hellere blive i klubben mange år endnu.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #34 En legende bliver til
« Svar #177: 10 Okt 2013, 19:17 »

Hvis alt går efter planen kommer der en Update imorgen aften engang
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#35 En legende bliver til - Transfers
« Svar #178: 11 Okt 2013, 19:22 »



Transfers

Ind er kommet:-------------->
Matthew Palfreyman fra Liverpool for 47 mil kr
Shane Ross fra Southampton for 5,75 Kr mil kr
Kevin Askar fra Girondins Bordeaux for 0 kr
Mario Ivancich fra River for 87,5 mil kr

I alt handlet ind for 140 millioner kr ud af de 890 millioner jeg havde fået stillet til rådighed.

<---------------------Ud er gået:
Wallace til At. Madrid for 0 kr
Oscar til FC Porto for 345 millioner kr
Fernando Torres til Aston Villa for 0 kr
Oriol Romeutil Schalke for 70 millioner kr
Marko Marin til Leverkusen for 45 millioner
Sébastien Bassong til Watford for 45 millioner kr
Juan Mata til FC Bayern 380 millioner kr
Leon Goretzka til Sevilla 33 millioner kr
Seydou Doumbia til Dortmund 85 millioner kr

I alt solgt for 1,01 milliarder kr, hvor især salgene af Oscar og Mata skæppe godt i kassen. Oscar var ikke tilfreds med sin plads som rotationsspiller og jeg var personlig ikke tilfreds med hans præstationer i de kampe han spillede så da FC Porto ville betale kongekassen for ham sagde jeg mange tak og undgik dermed at miste ham på fri transfer. Juan Mata brugte det meste af sidste sæson på skadeslisten og var generelt meget skuffende i de kampe han formåede at spillede og med udsigt til at hans kontrakt ville udløbe til næste sommer var det en fin pris for ham.













Truppen

Målmænd:
 
Petr Cech er nu blevet 34 og er på vej ned af bakke. Han er dog stadigvæk klasser bedre end Blackman og vil derfor fungere som backup til den nye første keeper Makan Keita, som netop har skrevet under på en ny 5 årig aftale med klubben. På sigt skal der nok hentes en ny 3. keeper ind, men det må vente til efter sæsonen, måske man kunne være heldig og få en i ungdomsrækkerne.

Forsvarer:
 
Forsvaret ligner også sig selv dog er John Terry nu ikke længere i blandt os, da han til sidst i sidste sæson indså at han aldrig ville komme på holdet igen, og han stoppede derfor karrieren 11. juli 2016. På højre back er Kevin Askar ny backup og på venstre back er Aldo Granata hentet op fra reserverne som backup til Ryan Bertrand. Centralt er det stadigvæk Shawcross og Zouma der sidder tungt på pladserne med Toprak og Christensen som backups. Chalobah er primært kun i klubben endnu som egen avl spiller, og når der er nok andre af dem vil han nok blive solgt fra, så han kan potentielt være igang med sin sidste sæson i klubben.


Midtbane:

 

På midten er Oscar og Mata som sagt væk, og på deres pladser er Tarantino og Halilovic kommet op som backups. Hazard og Shaqiri sidder stadig på hver deres fløj også er Verratti kreatøren ved siden af arbejdshestene Knight eller Mikel alt efter hvem der er fit for fight.

Angreb:
 


Doumbia fik kun en sæson i klubben, og han viste kun korte glimt af sine evner, så jeg valgte at sælge ham videre til Dortmund, der dog kun ville betale 85 millioner kr for ham. I stedet for ham hentede jeg en spiller som jeg fik øje på allerede da jeg kom til klubben i november 2014, men den gang var han kun 16 og ikke halvt så god som nu. 2 sæsoner senere er han klar til et udlandseventyr og jeg regner med at han kan give Lukaku og Maupay kamp til stregen om en fast plads oppe foran. Blake vil fortsat være tilknyttet førsteholdet, men skal også spille lidt for reserverne for at holde formen ved lige.

Taktikken er præcis den samme som i sidste sæson, og i år skal vi prøve at forsvarer vores mesterskab og vores CL pokal samtidig med at vi skal vinde Klub VM og FA Cuppen. Op hvor solen ikke skinner med Capital One Cuppen og Sharity Shield.

Der er en hel måned tilbage af transfervinduet, men regner ikke med flere handler ellers vil de komme i en særskilt opdate senere.
« Seneste Redigering: 13 Okt 2013, 06:07 af darkalf » Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #35 En legende bliver til
« Svar #179: 11 Okt 2013, 20:46 »

Hvor er det fedt at se at dit hold stadig indeholder så mange Chelsea talenter: Kalas, Chalobah, Andreas Christensen og så selvfølgelig Lukaku. Mega fedt  Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010