home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 422 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Superligaen 2013/14 (AaB)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Superligaen 2013/14 (AaB)  (Læst 8153 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
Superligaen 2013/14 (AaB)
« : 02 Aug 2013, 20:51 »



Med den nye Superligasæson et par runder gammel, så kunne det være meget sjovt, at gennemgå de forskellige trupper for styrker og svagheder, så vi måske kan se, hvor de enkelte trupper skal forstærke sig inden vinduet lukker – og hvor vi kunne forvente, at de ender i denne igangværende sæson.

Jeg håber, at denne tråd vil ligge op til en masse debat, da jeg er sikker på, at Superligaen trækker en masse interesse fra brugerne på denne side.

Vi tager trupperne ud fra stillingen efter 2 runder. Det vil sige, at rækkefølgen bliver.

1. FC Midtjylland
2. AaB
3. SønderjyskE
4. Esbjerg fB
5. AGF
6. Viborg FF
7. Randers FC
8. OB
9. Brøndby IF
10. FC Vestsjælland
11. FC Nordsjælland
12. FC København
« Seneste Redigering: 04 Aug 2013, 22:13 af N17 » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Superligaen 2013/14 (gennemgang)
« Svar #1: 02 Aug 2013, 21:05 »

Lyder da spændende! Smiley
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Superligaen 2013/14 (gennemgang)
« Svar #2: 02 Aug 2013, 21:12 »



FC Midtjylland
Inden denne sæson var det forventet, at FC Midtjylland ville komme ind i et stormvejr og få store problemer med en smal trup. Deres problem kan stadig blive, at de har en forholdsvis smal trup, hvor de unge spillere skal tage ansvar, men hvis der er noget, som FCM har vist gennem de sidste par år, så er det, at de har fået en masse unge talenter op i truppen, hvor de stort set har slået igennem med det samme. Igen i år har de vist, at en spiller som Sisto går ind og tager ansvar med det samme trods sin unge alder.

Der er ingen tvivl om, at FCM kan få problemer, hvis de mister et par spillere inden vinduet lukker, men pt. ser deres hold utrolig spændende ud med en sprudlende og direkte spillestil, hvor specielt svenske Petter Andersson springer i øjnene med sublim teknik og eminent overblik.

Hold øje med: Pione Sisto

Største profil: Petter Andersson

Målmænd
• Jonas Lössl
Oliver Korch
Jakob Haugaard

Der er ingen tvivl om, at Lössl er FCMs førstevalg på posten. Efter et par nedture virker den næsten 2 meter høje målmand som om, at han igen er tilbage med selvtillid. Når han har dette, så er han en af de bedste målmænd i den danske liga. Holder han sig skadesfri, så er FCM rigtig stærke her. De to reserver som FCM har er begge store talenter, hvor specielt Oliver Korch bliver spændende at følge i fremtiden.

Forsvar
• Jesper Lindorff Juelsgård
Frederik Møller
Patrick Banggaard
Santiago Villafane
Sonni Nattestad
• Erik Sviatchenko
• Kristian Bak Nielsen
Morten Koch Nielsen
• Kolja Afriyie
André Rømer
Jesper Lauridsen

Forsvaret er utroligt ungt for FC Midtjylland – og man kan være virkelig sårbare ved skader til Erik Sviatchenko eller Kristian Bak Nielsen. I starten har Patrick Banggaard og Erik Sviatchenko udgjort et sikker midterakse i FCM. Imponerende med deres bare 19 og 22 år. Erik er dog en rutineret Superligaspiller, trods sin unge alder har han allerede spillet mere end 70 kampe for FCMs bedste hold. Spørgsmålet er samtidig om Jesper Lauridsen kan overtage efter Jesper Juelsgård, hvis denne sælges i dette vindue. 22 årige Lauridsen har dog leveret flere flotte præstationer i sine hidtige optrædener for FCMs førstehold.

Midtbane
Eyjolfur Hedinsson
• Pione Sisto
Johannes Madsen
Musefiu Ashiru
Isaac Oliseh
Rilwan Hassan
• Izunna Uzochukwu
Mads Pedersen
• Petter Andersson
• Danny Olsen

På midtbanen har FCM en af de største profiler i den danske liga i svenske Petter Andersson. Det var ellers frygtet, at salget af anfører Mads Albæk kunne svække holdet ganske betydeligt, men man må sige, at Danny Olsen, Izunna, Petter Andersson og Sisto er trådt i karakter og viser rigtig gode takter med flot teknisk og hurtigt fodbold. Man må også sige, at Sisto virkelig er trådt ind på scenen efter Rilwan blev skadet i optakten. Det bliver spændende at følge den 18 årige tekniker og se om han kan holde samme høje niveau som han er startet med. Samtidig må man sige, at man godt kan se hvorfor FCM helst ikke vil sende Danny Olsen til AGF før tid.

Angreb
Paul Onuachu
Frank Kristensen
Marco Tejmer Larsen
• Sylvester Igboun
• Morten ”Duncan” Rasmussen
Tim Janssen

Med hollandske Tim Janssen skadet, så afhænger meget af Duncan som det ser ud nu, men han ser tilgengæld også ud til at være i bedre form end han har været de seneste mange år. Det bliver rigtig spændende, at følge Duncan i den kommende sæson. Han kunne sagtens være et bud på en Superliga topscorer, når sæsonen nærmer sig slutningen. Samtidig har FCM den altid farlige Sly, som dog rygtes væk, så det bliver spændende, at se hvad FCM gør, hvis de mister den hurtige nigerianer.

Forventet stærkeste opstilling
Jonas Lössl – Kolja Afriyie, Kristian Bak Nielsen, Erik Sviatchenko, Jesper Juelsgård – Pione Sisto, Izunna Uzochukwu, Petter Andersson, Danny Olsen – Morten ”Duncan” Rasmussen, Sylvester Igboun

Opsummering
FCM har et meget ungt hold, så det bliver spændende at se om de kan holde det høje niveau som der er startet ud med. Jeg tror ikke de kan holde niveauet hele vejen – og derfor vil de også miste et par placeringer i forhold til den førsteplads de indtager på nuværende tidspunkt. Mit bud er at de ender som nummer 3 i denne sæson.
« Seneste Redigering: 02 Aug 2013, 22:24 af N17 » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Superligaen 2013/14 (FCM)
« Svar #3: 02 Aug 2013, 22:13 »

Spændende læsning men er Tim Jansen ikke hollænder?
Logged


N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Superligaen 2013/14 (FCM)
« Svar #4: 02 Aug 2013, 22:23 »

Spændende læsning men er Tim Jansen ikke hollænder?

Jo sorry Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Superligaen 2013/14 (FCM)
« Svar #5: 02 Aug 2013, 22:34 »

Spændende, spændende! Er selv imponeret over Sisto! Er der ikke et eller andet med, at han får dansk statsborgerskab snarest? Det kunne blive en kæmpe gevinst for de danske U-landshold!
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Superligaen 2013/14 (FCM)
« Svar #6: 02 Aug 2013, 22:41 »

Spændende, spændende! Er selv imponeret over Sisto! Er der ikke et eller andet med, at han får dansk statsborgerskab snarest? Det kunne blive en kæmpe gevinst for de danske U-landshold!

Der er nok ingen tvivl om, at Sisto også får sine downperioder eftersom han stadig er ung. Men ja, han er lige blevet 18, så kan først søge nu, men han har været i landet længe, så det burde ikke være noget problem. Og ja, der er da ingen tvivl om, at han virker til at kunne være en rigtig spændende spiller på de danske u-landshold - og måske på sigt A-landsholdet, men der kan jo gå meget galt endnu.

Men ingen tvivl om, at han er et af de mest spændende talenter, som det ser ud lige nu!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Superligaen 2013/14 (FCM)
« Svar #7: 02 Aug 2013, 22:49 »

Jeg kan tilføje at man i FC Midtjylland har store forventninger til Patrick Banggaard. Mig bekendt har man tiltænkt Banggaard en fast rolle i det centrale forsvar og som konsekvens heraf har man rykket Kristian Bak Nielsen ud på højrebacken. I tilfælde af en skade eller karantæne til Izunna vil man vist rykke Bak op som den defensive midtbanespiller og så spille med Kolja på backen.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Superligaen 2013/14 (FCM)
« Svar #8: 02 Aug 2013, 23:01 »

Jeg kan tilføje at man i FC Midtjylland har store forventninger til Patrick Banggaard. Mig bekendt har man tiltænkt Banggaard en fast rolle i det centrale forsvar og som konsekvens heraf har man rykket Kristian Bak Nielsen ud på højrebacken. I tilfælde af en skade eller karantæne til Izunna vil man vist rykke Bak op som den defensive midtbanespiller og så spille med Kolja på backen.

Jeg vidste godt, at man har store forventninger til Banggaard, men samtidig er han en ung spiller med de ting det nu bibringer. Heldigvis er FCM gode til at bruge de unge spillere, så det er da meget muligt, at han bliver fast derinde. Han har i hvert fald imponeret i starten - og virker som et ret stort talent!

Troede egentlig mere, at Kristian Bak var en nødløsning på backen, selvom jeg egentlig synes, at han har gjort det meget fornuftigt på backen.

Men tak for info Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Superligaen 2013/14 (FCM)
« Svar #9: 02 Aug 2013, 23:02 »

Kristian Bak Nielsen er uden tvivl den vigtigste spiller for FCM. Efter de er begyndt at benytte ham på midtbanen har han virkelig vist at han er en leder uden lige. Som den der bryder spillet på den defensive midtbane, vil han kunne starte for ethvert hold i ligaen.

En anden sag er, at han er et svin uden lige.
Logged

welbz is dat guy

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Superligaen 2013/14 (FCM)
« Svar #10: 02 Aug 2013, 23:13 »

Kristian Bak Nielsen er uden tvivl den vigtigste spiller for FCM. Efter de er begyndt at benytte ham på midtbanen har han virkelig vist at han er en leder uden lige. Som den der bryder spillet på den defensive midtbane, vil han kunne starte for ethvert hold i ligaen.

En anden sag er, at han er et svin uden lige.

Kristian Bak har jo ikke spillet på midtbanen i denne sæson - og kommer heller ikke til det sålænge Izunna er skadesfri og uden karantæne. Efter min mening er Izunna den bedste defensive midtbanespiller i ligaen!

I øvrigt har jeg svært ved at se Bak gå ind på den defensive midtbane for andre end Viborg og FCV måske!
« Seneste Redigering: 02 Aug 2013, 23:18 af N17 » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Superligaen 2013/14 (FCM)
« Svar #11: 02 Aug 2013, 23:30 »

Kristian Bak har jo ikke spillet på midtbanen i denne sæson - og kommer heller ikke til det sålænge Izunna er skadesfri og uden karantæne. Efter min mening er Izunna den bedste defensive midtbanespiller i ligaen!

I øvrigt har jeg svært ved at se Bak gå ind på den defensive midtbane for andre end Viborg og FCV måske!
Jeg snakker nok hovedsageligt i slutningen af sidste sæson, men han "flakker" stadig rundt forholdsvist højt oppe på banen, selv når han spiller back.

Sidste sætning er i min optik noget værre sludder.
Logged

welbz is dat guy

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Superligaen 2013/14 (FCM)
« Svar #12: 03 Aug 2013, 00:08 »

Jeg snakker nok hovedsageligt i slutningen af sidste sæson, men han "flakker" stadig rundt forholdsvist højt oppe på banen, selv når han spiller back.

Sidste sætning er i min optik noget værre sludder.

Men så fortæl mig hvem du mener han kan slå af?

FCM : Izunna
AaB : Augu
SønderjyskE : Guira
EfB : Lekven/HHA
AGF : Sloth/Povlsen
VFF : Har ikke undersøgt hvem der spiller den
Randers : Keller
OB : Vadócz
Brøndby : Ørnskov
FCV : Bertolt
FCN : Stokholm
FCK : Claudemir?

Så jeg ved, ærlig talt, ikke hvem du mener han skulle slå af?
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Superligaen 2013/14 (FCM)
« Svar #13: 03 Aug 2013, 00:15 »

Men så fortæl mig hvem du mener han kan slå af?

FCM : Izunna
AaB : Augu
SønderjyskE : Guira
EfB : Lekven/HHA
AGF : Sloth/Povlsen
VFF : Har ikke undersøgt hvem der spiller den
Randers : Keller
OB : Vadócz
Brøndby : Ørnskov
FCV : Bertolt
FCN : Stokholm
FCK : Claudemir?

Så jeg ved, ærlig talt, ikke hvem du mener han skulle slå af?
For det første er det Würtz der spiller den position, og ja han ville godt kunne slå ham af.

Lad os nu lige se lidt flere kampe med Guira inden vi vurderer hans niveau.

HHA er på niveau med Bak.

Povlsen er længder ringere som den defensive midtbanespiller.

Keller havde en fantastisk sidste sæson, og er på et niveau lige under.

Vadocz er ikke defensiv midtbanespiller.

Ørnskov er ikke defensiv midtbanespiller.

Bertolt kender jeg ikke nok til, til at kunne bedømme.

Stokholm er en fin spiller, men ikke nogen defensiv midtbanespiller.

Claudemir har vist igennem de seneste sæsoner at han vel nok er ligaens bedste midtbanespiller - defensiv midtbanespiller er han dog ikke.
Logged

welbz is dat guy

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Superligaen 2013/14 (FCM)
« Svar #14: 03 Aug 2013, 04:19 »

Logged


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010