home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 577 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #12 Vikingerne
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: #12 Vikingerne  (Læst 7306 gange)
Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7 Vikingerne
« Svar #15: 08 Aug 2013, 13:23 »



Optakt til foråret


Optakten til foråret er overstået og den er overstået med et jeg vil kalde stil. Vi spillede en del venskabskampe mod mindre hold, men det var også mest for at sikre at vores selvtillid forblev høj. Dog havde vi en enkelt kamp mod et svensk "tophold", for ligesom at prøve holdet på et højere niveau. Den kamp endte overraskende med en 3-2 sejr! Jeg bestemte mig for ikke at gå længere tilbage i banen blot fordi jeg mødte et stærkere hold og det gav pote. De kom godt nok foran efter 5 minutter og var ved at tro jeg begik en fejl, men næ nej. Vi scorede nemlig 3 mål efterfølgende i 1 halvleg og kunne gå til pause med en 3-1 føring! Jeg gik ikke længere tilbage på banen i 2 halvleg og det virkede faktisk også fint. De reducerede godt nok sidst i kampen men det lavede ikke om på at vi trak en sejr hjem mod et noget bedre hold!
 
Resten af kampene gik næsten som de skulle. Bortset fra at der var en kamp mod Silkeborg KFUM, som ødelagde den perfekte opstart lidt. Vi var faktisk utroligt ringe hele kampen og skabte ikke rigtigt nogle chancer, hvilket var mærkeligt for kampen før tæskede vi Djursland 7-0! Silkeborg vandt endda på et mål 1 minut inde i dommerens overtid. Kampen efter mod Aarhus Fremad var så igen med massere af chancer, men dog kun 1 mål. Men 1 mål er stadig nok til en sejr og det vil det også være i ligaen. Og så længe jeg vinder kampe er jeg ligeglad med om vi vinder 1-0 eller 10-0.
 
Logged


Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8 Vikingerne
« Svar #16: 09 Aug 2013, 09:56 »



Knap så god opstart


Eller det ved jeg ikke om jeg kan tillade mig at kalde det, for det er vel egentlig godt nok med tanke på at vores medieprognose er en 7 plads. Vi har kun vundet 2 af de seneste 6 kampe. Vi har derimod også kun tabt en enkelt. Vi startede ellers foråret ud med 3 kampe i træk, hvor den stod på clean sheets. I Skive scorede vi ikke, men mod Fredericia viste vi total dominans og vandt 0-3 i en kamp, hvor de ikke fik en eneste chance. Kampen mod Hjørring foregik i stortset samme stil, hvor vi vandt 0-2 uden de fik meget at sige.
 
Derefter begynder det langsomt at gå ned af bakke og jeg tror vores selvtillid falder lidt i kampen mod AB. Vi dominerer kampen fuldt ud og kommer også foran. Men de udligner og selvom vi har tonsvis af chancer scorer vi ikke og da Michael Christensen bliver udvist efter 62 minutter gik vi helt i stå og kampen endte 1-1. Mod Viborg lukker vi hele 2 mål ind, men her er sagen så også den, at vi overhovedet ikke skaber noget som helst. Vi bliver spillet ud af banen. Hvordan vi ender med at score 2 mål er mig en gåde. Det var vidst mere held end forstand.
 
Sidst men ikke mindst tabte vi til Lyngby. Igen er vi presset i bund, men formår alligevel at få scoret et mål på vores 2 chancer i hele kampen. De vinder 2-1 i en kamp hvor de sagtens kunne have vundet med mere. I de seneste kampe har vi døjet meget med en skade eller to på holdet og da vi i forvejen har en smal trup er det ikke godt med nogle skader overhovedet. Derfor har jeg været nede på 2. holdet og hevet to spillere over på 1 holdet. Der er tale om Thiago Borges som kan spille en del positioner på den offensive del af banen. Derudover har jeg også hevet Danni Konig op som reserve til en angrebs positionen.
 
 
Logged


Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9 Vikingerne
« Svar #17: 09 Aug 2013, 14:25 »



Oprykningen er i hus


Det blev til den overraskende oprykning for mit FC Vestsjælland hold. Spillerne på holdet er udelukkende dem jeg startede med, så jeg er utrolig stolt over deres præstation. Før sæsonen kunne jeg ikke i min vildeste fantasi forestille mig at vi rent faktisk ville ende med at rykke op. Ja faktisk var vi jo aldrig i fare for ikke at sikre os den oprykning. Det var kun Vejle som kunne følge med, hvilket betød at vi allerede med 3 kampe tilbage i sæsonen, kunne kalde os oprykkere. Med 1 kamp igen kunne vi så også kalde os vindere af 1. Division!
 
Sæsonen sluttede tilmed af med god form! Vi fortsatte lidt vores dårlige stime mod HB Køge, hvor vi lidt ufortjent tabte 1-0 på et sent mål. Efter 80 minutter gik jeg offensivt til værks i håb om at score, desværre gav det blot bagslag. Kampen efter mod Vejle viste vi så igen at vores selvtillid ikke var i top, så efter den kamp kaldte jeg ind til et holdmøde, hvilket jeg tror gav pote.
 
Sejrene begyndte derefter stille og roligt at rulle ind igen. Først vandt vi 1-0 over Brønshøj på et mål efter 26 minutter. Kampen efter mod Skive gik det galt til at starte med da de kommer foran. Jeg gik dog med det samme offensivt til værks, hvilket gav 4 basser og dermed en flot 4-1 sejr. FC Fredericia og Hobro ligger begge og kæmper om overlevelse så jeg forventede at møde 2 veloplagte mandskaber, det fik jeg også mod Hobro, men i kampen mod Fredericia virkede de ikke som om de overhovedet gad blive i divisionen. Hobro ville derimod rigtigt gerne. De kom foran hele 2-0 rimeligt tidligt i kampen og så skruede jeg charmen på og gik offensiv. Det rystede 4 mål af sig og selvom de reducerede kort efter vores sidste mål, skete der ikke mere i kampen. Dog gjorde det ikke så meget for dem, for det var Fredericia der endte med at rykke ned.
 
Her sidst på sæsonen kan jeg nævne at jeg har fået besked fra min bestyrelse at de har udvidet mine muligheder for talentspejdning. Jeg må nu søge i hele Europa! Jeg kan også lige nævne nogle af mine nøglespillere denne sæson. For på ligaens topscorer liste dukker der nemlig en FCV mand op. Der er tale om Rasmus Festersen som har scoret 13 mål for os i sæsonen! Mere interessant er dog ligaens assist liste. Her topper Casper Henningsen nemlig med hele 17 mål, hvilket er 7 mål mere end nærmeste forfølger! Jeg forventer at begge spillere får en stor rolle i den kommende sæson også!
 
 
Logged


Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #10 Vikingerne
« Svar #18: 13 Aug 2013, 09:40 »



Klar til superligaen


Efter vores oprykning til superligaen har vi fået lidt mere luft i lønbudgettet. Men det er så faktisk også det eneste som vi har fået mere luft i, for penge til transfers kunne der ikke blive til. Omkring 80.000 kr. mere havde jeg og bruge på løn om ugen og af det er følgende spillere kommet til klubben. Marius Boldt er kommet fra norske Åssiden på en fri transfer. Han kommer til at roterer nede i forsvaret. På en fri transfer fra 2. Divisions klubben HIK kommer Kasper Hansen som kommer et skridt længere op i banen. Han kommer primært til at spille på den centrale midtbane nok mest som indskifter. En anden forsvarsspiller vi har hentet er Mikkel Rask, som senest spillede i Viborg, men der fik han ikke forlænget sin kontrakt og så nappede vi ham. Så skal vi længere ned i Europa, nærmere betegnet Frankrig, for at finde vores næste spiller. Julien Valero skal spille på den offensive midtbane som rotationsspiller. Til sidst men ikke mindst kommer der fra Senegal en 32 årig højreback som skal være reserve på den position. Der er tale om Mody Traore. Den eneste spiller som har forladt holdet er Thiago Pinto Borges. Han kom lige op fra 2 holdet og snuse til 1 holdet, men han er altså ikke værd at beholde og nu har han forladt klubben helt.
 
Vores taktik bliver den samme som sidste sæson har jeg besluttet mig for. Og hvis det så ikke ser for godt ud efter ca 10 kampe, så tager vi den derfra. Nu prøver vi i hvert fald med samme stil som i 1. Division, hvor det virkede udmærket. Venskabskampe er der også blevet spillet. 4 af slagsen. Først var der en kamp mod Brøndby som dog ikke kan ses på billedet under, da den var før sæsonopdateringen. Men der starter vi flot ud med at vinde hele 3-1 som egentlig var ganske fortjent. Derefter kom der en lige kamp mod Horsens som vi gik hen og vandt 2-1. Begge mål scoret af Sandberg. Derefter kommer der både en kamp mod Aab og en kamp mod Silkeborg som har gjort mig lidt nervøs forud for den nye sæson, for det var sgu ikke imponerende spil vi viste i de 2 opgør. Vi tager det dog med ro og ser hvad sæsonstarten bringer os!
 


Truppen 2013 / 2014

 

Målmænd



 

Forsvar Venstre


 

Forsvar Højre



 

Forsvar Central







 

Midtbane Central




 

Offensiv Midt Højre



 

Offensiv Midt Venstre



 

Offensiv Midt Central




 

Angribere

Logged


Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #11 Vikingerne
« Svar #19: 13 Aug 2013, 12:04 »

Bliver spændende at se, hvordan du klarer det i suppen. Wink

Forsæt det gode arbejde.  Smiley
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Svartovich
Gæst
 
Sv: #11 Vikingerne
« Svar #20: 13 Aug 2013, 12:12 »

Tillykke med oprykningen. Synes det en lidt tynd trup du stiller med, den kunne godt bruge en klasse angriber og målmand. Smiley
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: #11 Vikingerne
« Svar #21: 13 Aug 2013, 12:19 »

Fedt med oprykning x, og godt klubvalg, jeg følger med Smiley
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #11 Vikingerne
« Svar #22: 13 Aug 2013, 16:18 »

Tak allesammen.

Og Svartovich: Nu har jeg mange som godt kan spille angriber udover Sandberg, men han kommer til at være den primære! Hvad angår en ny målmand giver jeg dig helt ret. Men har ikke kunne finde en på fri transfer som var noget ved. Så nu ser vi tiden an.
Logged


AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #11 Vikingerne
« Svar #23: 13 Aug 2013, 16:39 »

Bliver spændende at følge din færden i Superligaen. Tillykke med oprykningen allerede i første sæson, og jeg må lige rose dig for, at have købt Mikkel Rask. Jeg synes han er en klippert i forsvaret og gør det rigtig godt for Viborg i virkeligheden så det er en yderst kompetent forsvarsspiller du har fået dig til bagkæden der. Der skal nok komme nogle clean sheets.

Dog synes jeg også din trup er smal, og ville også pege på en ny målmand og en angriber til dig, men som du siger, så har du flere spillere der bl.a. kan dække angriberpladsen i form af Søren Berg og Rasmus Festersen m.fl. selvfølgelig. Det bliver spændende at se, om der dukker interessante navne op på fri transferlisten ud i fremtiden.

Held og lykke med Superligaen!
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: #11 Vikingerne
« Svar #24: 13 Aug 2013, 16:44 »

Og Svartovich: Nu har jeg mange som godt kan spille angriber udover Sandberg, men han kommer til at være den primære! Hvad angår en ny målmand giver jeg dig helt ret. Men har ikke kunne finde en på fri transfer som var noget ved. Så nu ser vi tiden an.
Er godt klar over det, og vil også mene at f.eks Festersen er en ret habil angriber. Kunne bare være lækkert med en rigtig målscorer, nu du skal igennem en svær sæson. Smiley
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #11 Vikingerne
« Svar #25: 18 Aug 2013, 12:14 »



Presset opstart


Det har været lidt en blandet opstart, som sådanset i sidste ende er lidt skuffende da vi ligger sidst i superligaen. Dog ser det slet ikke slemt ud med 2 sejre 3 uafgjorte og 5 nederlag, men det hjælper bare ikke så meget når der ikke er nogle hold som klarer sig dårligere. Vi starter faktisk flot ud mod FCM, hvor vi spiller 1-1. Noget som kan pisse mig virkelig meget af er når jeg kommer foran og så taber en sejr på de sidste 10 minutter, hvilket var tilfældet her. Vores nyindkøb på den offensive midtbane Julien Valero scorede faktisk vores eneste mål, hvilket er ret positivt. Kampen derefter mod FCN bød på flere mål, men alligevel tabte vi 2-4. Det var ellers nogle gamle kendinge som scorede for os, men vi lukkede simpelthen ikke af i bagkæden og dermed scorede de 4 mål, selvom vi havde et hav af chancer selv.
 
Jeg besluttede mig for at hente en angriber hjem fra fri tranfer efter kampen mod FCN. Frederic Vieillot kom til klubben samme dag som vi skulle spille mod FCK. Det skulle vise sig at være vigtigt, at han kom lige inden kickoff, for allerede efter 3 minutter på banen bragte han os i front. Desværre udlignede Cornelius midt i halvlegen og kampen endte derfor 1-1 i en chancefattig affære. Ugen efter drog vi til Odense og igen mistede vi vigtige point. Frederic kommer igen på måltavlen, men kort efter udligner OB. OB presser på resten af kampen og selvom det ser ud til at vi hiver 1 point med hjem scorer Ronnie til 2-1 og vi måtte tage tilbage til Sjælland uden point.
 
Ugen efter var der en vigtig kamp. Vi skulle nemlig møde selveste Vejle Boldklub, og da de jo var vores medoprykkere, måtte de siges, at være holdet vi skal vinde over. Dog blev det en frygtelig affære på Slagelse stadion, for selvom vi dominerede kampen var det altså dem som var foran 1-2 ved pausen. Heldigvis fik Lars Peidrup udlignet for os midt i 2 halvleg og dermed tog vi 1 point med derfra også. De 2 næste kampe mod Randers og Aab er lidt samme historie. Vi er godt med i kampen mod Randers men alligevel fik vi tæsk og mod Aab var vi klart bedst, men igen er historien at vi ikke udnytter vores chancer, hvorimod Aab gør det til fulde.
 
Jeg håbede på lidt oprejsning i pokalkampen mod B93. Vi stod altså med 3 point efter 7 kampe i superligaen og humøret var ikke for højt. Pokalkampen var derfor en god kamp at få selvtillid i, desværre blev det ikke ligefrem tilfældet. 1-1 i ordinær spilletid betød straffe. Der vandt vi så, men det var stadigvæk utroligt umotiverende at vi ikke blot udnytter nogle af vores chancer i den ordinære spilletid. Overraskende nok så det ud til at virke. Eller vi fik det også nemt mod AGF da de fik en spiller udvist efter 29 minutter. Det betød at vi styrede kampen, hvilket Valero udnyttede i 2 halvleg!
 
Det gav selvtillid og i kampen mod Horsens kunne det ses. Vi udnyttede vores chancer. Valero scorede et hattrick og vi ramte mål på 7 ud af 10 chancer! Horsens var dog godt med i kampen og scorede også 2 mål så det var først efter 88 minutter Valero udførte sit hattrick! i Superligaens 10 spillerunde mødte vi Brøndby. Og selvom vi lige kom med 2 sejre, så udnyttede Brøndby deres chancer på vestegnen og tog dermed hjem med en sejr på 2-0. Status på de første 10 spillerunder må uden tvivl være, at vi ikke har spillet dårligt, men vi simpelthen ikke udnytter vores chancer godt nok. Det skal vi have lavet om på i fremtiden, hvis vi vil blive oppe.
 
 
Logged


Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010