home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23473
  0 Brugere, 899 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MaryDype7890
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Fysiske tilstand?
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Fysiske tilstand?  (Læst 937 gange)
hippocampus
Lilleputspiller
*

Fysiske tilstand?
« : 28 Jun 2013, 12:46 »

Hey!

Under fysik er der både fysiske tilstand og kamp form. Kamp formen kan forbedres ved hjælp af kampe, men hvordan kan jeg få den fysiske tilstand til at stige? Jeg er i gang med et spil hvor en af mine spillere nu har haft en lav fysisk tilstand i et godt stykke tid.

plutonium
Manager

Sv: Fysiske tilstand?
« Svar #1: 28 Jun 2013, 13:05 »

Fysisk tilstand er et udtryk for spillerens energiniveau. En spiller med 50 % i fysisk tilstand er meget træt, og vil tydeligt bære præg af det under en kamp, ligesom hans skadestendens vil være høj. Hvis en spiller aldrig spiller kampe, men kun sidder på bænken, så mener jeg at han kan opnå 95% som højeste niveau, mens det vil kræve regelmæssig spilletid at holde ham på 100. Hvis han spiller kampe med for kort mellemrum vil han ikke kunne nå at genoplade sit energiniveau mellem kampene, og så vil hans fysiske tilstand være lavere fra kamp til kamp.

Spillerens egenskaber Naturlig Form, Udholdenhed/Stamina og Arbejdsstyrke/work rate påvirker direkte den fysiske tilstand ved at Naturlig Form påvirker hvor meget energi han kan gendanne på kort tid (vigtigt for spillere du gerne vil bruge i så mange kampe som muligt), ligesom en høj Stamina gør at spilleren mister mindre energi i løbet af kampen og en lav work rate gør at han arbejder mindre på banen = mindre energitab. Dog vil man ikke have en for lav work rate, for så laver han jo netop ikke særlig meget på banen Tunge

Fysisk tilstand vil typisk være meget lav efter en lang skadespause, og derfor skal han have tid til bare at træne med holdet indtil han kommer op på mindst 85 %, hvorefter jeg ville bruge ham som indskifter i anden halvleg i kampene eller til første halvleg efterfulgt af udskiftning i pausen. Det vil gøre det lidt lettere for ham at gendanne kampform på trods af et ret lille tab af condition/fysisk tilstand.

Har spillere en høj skadesfrekvens skal du dog passe på med at bruge ham for tidligt.

Håber det hjælper, og at jeg har ret i, at condition hedder Fysisk Tilstand på dansk xD

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010