home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 981 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bedste Rapper
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem er den bedste rapper i verden  (Afstemning slut: 16 Jul 2013, 21:03)
Eminem
- 14 (66,7%)
Tupac
- 3 (14,3%)
Jay-Z
- 2 (9,5%)
Proof
- 0 (0%)
Nas
- 0 (0%)
Ice Cube
- 2 (9,5%)
50 Cent
- 0 (0%)
Dr. Dre
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 21

Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint
Forfatter Emne: Bedste Rapper  (Læst 16836 gange)
22
Landsholdsspiller

Sv: Bedste Rapper
« Svar #90: 22 Jan 2014, 12:59 »

Nej det er det godt nok ikke... Måske du skulle kigge udover The Voice og MTV?   Thumbs Up

Du siger at han er nyskabende? Jeg vil gerne vide hvad der er nyskabende? At han har loadet nogle nye computerskabte lyde i sit mixerprogram??

22
Landsholdsspiller

« Svar #91: 22 Jan 2014, 13:00 »

Nu hedder tråden jo bedste rapper, så Kanye har da heller ikke meget at gøre her?? Smiley

- og hvis JT gik under jorden i 5 år med henblik på at lave et rapalbum, så tror jeg personligt at det ville være mere nyskabende og originalt end Kanyes album er.

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #92: 22 Jan 2014, 13:14 »

Haha, jeg ser aldrig The Voice eller MTV. Og jo, mere og mere musik bliver produceret på computeren.
Dét der er nyskabende er, at han nærmest har lavet en ny genre. Jeg har ikke hørt nogle andre sange minde om dem han har lavet på albummet Yeezus. Og at du mener at Kanye ikke kan betegnes som en rapper, det kan jeg kun grine over.

Og Justin Timberlake er netop ikke en rapper og som du selv siger er det her jo en tråd om den bedste rapper, så hvorfor bliver du ved med at nævne ham?

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

22
Landsholdsspiller

« Svar #93: 22 Jan 2014, 13:34 »

Nu svarede jeg jo på dit postulat 'mere eller mindre al musik bliver lavet på computer'. Mere gør, ja, godt set..

Men det musik jeg hører er nu mere eller mindre akustiske instrumenter, fordi det er det er er rigtig musik for mig. Smiley - selvfølgelig med undtagelser, bl.a. en hel del af det rap jeg hører. Men jeg hører også klassisk, jazz, opera osv.

Og nu ser vi jo tydeligvis forskelligt på det, men jeg synes lige præcis at alt andet computermusik minder om Kanyes album.. Det er bare nye lyde han har lagt ind? Ikke særlig nyskabende rent musikalsk IMO.

Men en rapper har ikke brug for autotune, da man ikke behøver at have en god stemme for at kunne rappe.
En rapper blander heller ikke sang og rap IMO. Linkin Park er jo heller ikke rappere, selvom de (mike) rapper i nogle af deres numre..

Har heller ikke sagt at JT er rapper. Det jeg siger er, at han har et tilpas stort talent til at ville kunne lære at rappe bedre end Kanye hvis han gav nogle år og en hel masse hårdt arbejde. Ikke at det kommer til at ske, men Kanye er jo ikke ligefrem en god rapper, de fleste undergrundsrappere med 50k views på youtube er jo betydeligt bedre, især teknisk, men ofter har deres tekster en hel del mere indhold end SE MIG JEG ER GUD OG JEG SLUGER IKKE.. Wink

Svartovich
Gæst

« Svar #94: 22 Jan 2014, 13:36 »

@22: Alt hip hop bliver lavet på en slags computer. Før i tiden var det på trommemaskiner (f.eks MPC som stadig bliver brugt i dag - f.eks af Kanye). Og nu til dags bruger alle Pro Tools, Cubase og andre pc/Mac programmer. Det har producere gjort i mange år - Dre brugte f.eks Pro tools til eminems første album. Smiley

22
Landsholdsspiller

« Svar #95: 22 Jan 2014, 13:42 »

Ye, men de brugte ikke lyde fra japanske spillehaller og autotune Smiley

22
Landsholdsspiller

« Svar #96: 22 Jan 2014, 13:45 »

Og hvis du hører de 2 numre her, kan man jo høre at der faktisk er et menneske som har spillet på et instrument, som de så har mixet ind i et beat

http://www.youtube.com/v/sl-pjb7y3y0&list=FL0hCP8sgxpfbfo9u1qLNr0Q&index=5

http://www.youtube.com/v/Csy2XRlWMWE

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

« Svar #97: 22 Jan 2014, 13:53 »

Indrømmet - Kanye er bestemt ikke nogen særligt god 'rapper'. Han er fantastisk til at skrue et godt nummer samme, producerer beats og så har han et helt utroligt drive. Han er dog ingen dårlig rapper og det at han rapper på langt de fleste af hans numre, vil jeg da mene gør ham berettiget til betegnelsen 'rapper'. I får hele det her rap-game til at lyde som en eller anden ophøjet kunstart, som kun få udvalgte kan deltage i. Come on - en dårlig maler er vel stadig en maler? Er, til dels, enig i at Hip-Hop, på samme måde som punk, er en æra der hører en bestemt tid- stemning- og livsstil til, men det at 'rappe' gør da på ingen måde. Det Kanye gør, er at han tager elementer fra en masse genrer og skruer det sammen, så får en helt ny og ikke før hørt lyd. Primært tager han inspiration fra Hip-Hop, Soul, RnB og på Yeezus er der mange eksempler på at han tager elementer fra den mere hardcore elektroniske verden, samt rocken.

Hvis du seriøst mener at Kanye ikke er nyskabende - om så du hader hans musik eller ej - så er det ikke engang noget jeg vil diskuterer med dig. Syntes da alle dage han har været nyskabende. I starten var han nyskabende, fordi han var den første der tog 'HipHoppen' ud af ghettoen og skrev om alt hvad der betød noget for ham. Han var ikke ud af den hårdkogte ghetto-kerne, så hvorfor behøvedes han skrive om det, selvom han godt kunne lide lyd og beats fra den her. verden. Senere er hans tekster blevet både mere abstrakte og samfundskritiske, i sær hans seneste to soloplader har haft en meget melankolsk og rå (Primært Yeezus) stemning. Begge disse plader har altså på alle måder været nyskabende.

22
Landsholdsspiller

« Svar #98: 22 Jan 2014, 14:06 »

Den er ved at være dræbt.. Men nej synes ikke at det Kanye er, er rapper. Han kan helt sikkert rappe, men det er langt fra det han er bedst til, så på den måde synes jeg ikke det er hans 'titel' men jo i den forstand at han rapper på mange af sine tracks, og gør det udemærket så er han vel en rapper..

Hader ikke hans musik, som jeg har sagt tidl. så synes jeg meget af hans tidlige var super fedt, og 'my dark twisted fantasy' havde nogle numre som var helt latterligt gode. Filmen var også nice at se med en bred i munden. Smiley

Men jeg mener ikke at er nyskabende på hans seneste album. Fordi man finder nogle nye computerlyde i nogle gamle sci-fi film og roder det sammen med noget autotune er det altså ikke nyskabende.. Derudover er det jo heller ikke ligefrem nyskabende at synge om racismen i sydstaterne mm.

Hvis jeg 'genopfinder' rødstrømpebevægelse n i noget musik jeg har lavet på en PC over nogle beats der er samplet fra nogle gamle Nintendo 64 spil og en masse stemmekorrektion gør det mig vel heller ikke nyskabende

Benjamiin
Førsteholdsspiller

« Svar #99: 22 Jan 2014, 14:10 »

Men jeg mener ikke at er nyskabende på hans seneste album. Fordi man finder nogle nye computerlyde i nogle gamle sci-fi film og roder det sammen med noget autotune er det altså ikke nyskabende.. Derudover er det jo heller ikke ligefrem nyskabende at synge om racismen i sydstaterne mm.

Der findes mange rappere derude som er bedre lyrisk og teknisk end Kanye, men Kanye er vildt kreativ og nyskabende. Jeg er personligt helt vild med hans mix af Ponderosa Twins Plus One's sang Bound til hans egen Bound 2. Han viser generelt et helt vildt kreativt talent i Yeezus, hvor han mixer klaver, trompeter, trommer, elektroniske lyde, mix af andre sange osv. til en helt ny lyd. At han så dræber nogle af sangene med auto-tune er ærgerligt.
Jeg synes slet ikke, at Kanye er den bedste rapper i branchen! Men at sige at han ikke er nyskabende, vil jeg klart mene er en forkert påstand.
« Seneste Redigering: 22 Jan 2014, 14:13 af Benjamiin » Logged

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

« Svar #100: 22 Jan 2014, 14:14 »

Hvis jeg 'genopfinder' rødstrømpebevægelse n i noget musik jeg har lavet på en PC over nogle beats der er samplet fra nogle gamle Nintendo 64 spil og en masse stemmekorrektion gør det mig vel heller ikke nyskabende

Det tror jeg faktisk ikke er set før, men kan dog alligevel ikke se hvordan det har relevans i forhold til Kanye. Har desuden aldrig kaldt selve det samfundskritiske aspekt, i hans tekster for nyskabende. Det er set før, det anerkender jeg da selvfølgelig. Men igen, det er hvad der ligger HAM på sinde og det er en del af hans kulturelle arv. Ting der i den grad har rod i Hip-Hoppen og på ingen måde i populær kulturen. Hvad Miley, Bieber etc. synger om, er jo som regel kendetegnet ved at man på ingen måde kan forestille sig at deres tekster betyder noget for dem.

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #101: 22 Jan 2014, 14:20 »

Jeg har heller aldrig sagt at han er verdens bedste rapper, men idet han rapper i mere eller mindre alle sine numre, så må han det bestemt betegnes som en rapper - god eller dårlig. Derudover synes jeg at den måde han benytter sig af auto-tune er fantastisk, jeg synes det passer rigtig godt ind i hans sange. Han bruger det jo som en effekt, ikke som så mange andre der gerne vil have det til at lyde som om de faktisk KAN synge.

Men en rapper har ikke brug for autotune, da man ikke behøver at have en god stemme for at kunne rappe.
En rapper blander heller ikke sang og rap IMO. Linkin Park er jo heller ikke rappere, selvom de (mike) rapper i nogle af deres numre..
Her synes jeg godt nok at du taler dig selv imod. Du siger at en rapper ikke blander sang og rap sammen, men samtidig synes du at Eminem er verdens bedste rapper (hvilket jeg er 100% enig i), men hvad vil du så sige 'Hailie's song' fra The Eminem Show og 'Stronger Than i Was' fra MMLP2 er? Her vil jeg da bestemt mene at Eminem synger og runder af med en rap.

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Svartovich
Gæst

« Svar #102: 22 Jan 2014, 14:51 »

Og hvis du hører de 2 numre her, kan man jo høre at der faktisk er et menneske som har spillet på et instrument, som de så har mixet ind i et beat

http://www.youtube.com/v/sl-pjb7y3y0&list=FL0hCP8sgxpfbfo9u1qLNr0Q&index=5

http://www.youtube.com/v/Csy2XRlWMWE
Korrekt, men virkelig meget som betegnes som the real shit inden for hip hoppen er jo lavet på maskiner/computere. Som jeg nævnte før er MPC jo en af de mest accepterede maskiner inden for hip hop, og der laver man jo også alt muligt fake. Men kan godt forstå hvad du mener, for jeg synes selv at en west coast fløjte f.eks. lyder mere autentisk end mange pop sange. Men det er jo igen subjektivt. Smiley

McG
Lilleputspiller
*

« Svar #103: 22 Jan 2014, 15:54 »

Og ind fra siden kommer gammelfar på 33 Smiley

I lille dk er det for mig at se Per Vers sammen med Blæs B der gør det bedst, som gruppe er det uden sammenligning Malk. også lidt props til Vild $mith for at lave det sjoveste og mest ørehængene danske rap pt.

Ude i den store verden er det for mig at se: Kendrick Lamar og Tyler the Creator der for mig at se står klarest på himlen.  Især Kendricks hyldest til Compton er genial. http://www.youtube.com/v/MzSCOZS2Ls0 (her med Dre som feature)

Gungner
Gæst

« Svar #104: 30 Jan 2014, 20:36 »

Hvis vi skal snakke danske rappere, må det helt klart være Clemens!
Er så vild med den sang han lavede med Cirkeline... Det var klasse

Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010