home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1161 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bedste Rapper
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem er den bedste rapper i verden  (Afstemning slut: 16 Jul 2013, 21:03)
Eminem
- 14 (66,7%)
Tupac
- 3 (14,3%)
Jay-Z
- 2 (9,5%)
Proof
- 0 (0%)
Nas
- 0 (0%)
Ice Cube
- 2 (9,5%)
50 Cent
- 0 (0%)
Dr. Dre
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 21

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: Bedste Rapper  (Læst 16833 gange)
PhilipFlink
Manager

Sv: Bedste Rapper
« Svar #75: 22 Jan 2014, 00:35 »

"Hvem er den bedste rapper" -  ER - "er en subjektiv vurdering". Derfor disse tråde er så dumme at lave..

Svartovich
Gæst

« Svar #76: 22 Jan 2014, 00:50 »

"Hvem er den bedste rapper" -  ER - "er en subjektiv vurdering". Derfor disse tråde er så dumme at lave..
Subjektivt - korrekt. Men det gør da ikke man ikke kan have en tråd hvor man begrunder sin subjektive mening? Deal / no deal tråden er jo også subjektiv, men det gør ikke man ikke kan diskutere det. Hvis man kun må tale fakta bliver det da hurtigt kedeligt. Så skal alle spillersammenlignin ger, spørgsmål til taktik, religion osv. jo slettes, da der ikke er en facitliste til disse ting.

22
Landsholdsspiller

« Svar #77: 22 Jan 2014, 01:42 »

Okay, lad mig "rephrase" det så.

Den positive, brugbare hiphop er død. Og den døde endda før Pac og BIG.

NWA startede mere eller mindre alt det som hiphop og rap er idag. Hvor mange populære hiphoppere/rappere er ikke gangstarappere, eller vil gerne være det?

Da NWA kom og 'blowede up' - som de gjorde big time - ændrede scenen sig. Markant. Før havde der været Big Daddy Kane og Too Short, som måske rappede om bitches og penge, men de var ikke i nærheden af NWA, rent gangstamæssigt.
Da NWA blowede up, gjorde pladeselskabernes trang til at skabe penge på denne nye 'dille' selvfølgelig også, og resten behøver jeg vel ikke at nævne? Selv vores elskede Tupac var en thug. Ved godt han ikke var helt fucked up G, men stadig.
Nå.. Men alle de unge diggede det, og når de blev større rappede de selvfølgelig om det som deres idoler rappede om. Så kom bl.a. Em, som jo som bekendt rapper om at skyde sin mor og sin eks, og om hvordan han vil slå alle ihjel som fronter...

Så kom Kanye som jo åbenbart har influeret en hel del med sine elektroniske beats osv. og det vi ser nu er jo så en blanding af gangstarap, fakers og elektroniske beats.

Kan ikke benægte at Kanye, Drake osv. bliver set som hiphoppere i den forstand at deres musik jo sådan set stammer fra og er inspireret af hiphoppen fra 80 -og start 90'erne.

For mig er den sjælen i hiphoppen dog ret død.

Oh, og ret ironisk er det også at en 'hiphop klassiker' som Shook Ones stammer fra NWA som (ifølge mig) var med til at ændre/dræbe hiphop.. Og igen, jeg ser det ved nærmere eftertanke som hardcore(gangsta)rap.

.. Der er dog nogle få som prøver at holde liv i hiphoppen - f.eks. var Lupe Fiascos 2 første albums i mine øjne virkelig en 'savior' newschool, ja, men hvor var(og er) det dejligt at høre en positiv prædiken over et semi-oldschool hiphopbeat Smiley

De efterfølgende albums han lavede dog.. ZzZzz

22
Landsholdsspiller

« Svar #78: 22 Jan 2014, 01:54 »

Det med at gangstarappen dræbte den 'normale' hiphop kan vises meget godt ved at høre noget ikke-gangstarap fra den tid. Den blev næsten kvalt under vægten fra gangstas og 'the industry'..

http://www.youtube.com/v/dJKIPz1c0Gw

http://www.youtube.com/v/sl-pjb7y3y0

Hør de to tracks her. De er fra samme tid som NWA blowede up... Hør hvor glad, opmuntrende og positiv musikken er Smiley
Jeg synes også personligt at de er bedre, både lyrisk og teknisk end NWA. NWA (udover Ice Cube) var vel ikke så meget mere end attituden og så nogle gode punchlines?

Bevares både Dre og Ice er da gået hen og blevet fantastiske producere, og Ice Cube er virkelig dygtig og en af de få der til dels holder det ægte den dag idag.

Men helt subjektivt synes jeg at DP er definitionen på hiphop, hvorimod NWA er definitionen på gangstarap, vold (jordens værste forbilleder) had.

Hiphop og slavesange etc. er jo netop en måde at befri sig selv for det had for en stund..

'Ægte' hiphop er en feeling Smiley - og den feeling giver 99% af nutidens hiphop ikke.

Håber det giver mening, det blev vist lidt rodet hæh..

22
Landsholdsspiller

« Svar #79: 22 Jan 2014, 01:58 »

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #80: 22 Jan 2014, 10:12 »

Det vildt så meget som Game bliver undervurderet. Helt klart min yndlings rapper. Hans karriere er intet andet end imponerende.
På hans seneste album kan jeg rigtig godt lide sangen ''Freedom''

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #81: 22 Jan 2014, 10:24 »

Jeg er helt enig med Lasse Jatta. Det du skriver om Yeezus albummet er helt korrekt.

22, du skriver at han synger om hvor hårdt det er at være kendt, har du overhovedet hørt albummet ordentligt? Som Jatta skriver, så handler New Slaves om hvordan det er at være sort i dag, og Blood on the Leaves er en sang skrevet om hvordan sorte slaver blev misbrugt og hængt i træerne - derfor hedder den "Blood on the Leaves". Der er altså mere mening og tanke bag Yeezus-albummet end du tror. Og ja, han RAPPER på det album.

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

« Svar #82: 22 Jan 2014, 11:16 »

Jeg har været kæmpe Kanye fan, siden jeg hørte Graduation første gang. Lige siden har jeg fulgt ham tæt og i perioder binge-listened til hans albums. Elskede hans arrogance, selvtillid og ekstreme kreativitet. My Beautifull Dark Twisted Fanatasy var et unikum. Har aldrig hørt noget lignende. Det var så ekstremt nyskabende og bare det at han laver, en kortfilm-musikvideo, er jo helt hen i vejret, men også bare helt fantastisk. Efter det album, var jeg inde at se ham live i Tivoli. Vejret var elendigt og tivoli er jo i forvejen ikke noget ideelt sted til en koncert, men lige så snart at kongen trådte på scenen, startede en lang seance af publikumseufori, hvor regnen kun var et positivt element, der på en måde bidrog til den lidt melankolske stemning, der var på plad(en)(erne) og der også i den grad var implementeret i den fantastiske baggrundskulisse, han havde medbragt. Helt storslået at være vidne til. I 2011 vælger ham og Jay Z, så at toppe denne magtpræstation i form af Watch The Throne - et album der virkelig bragte det bedste frem i de her to makkere- og musikmastodonter. Flere af numrene havde Kanyes klassiske soulinspirerede lyd og følelese, samtidig med at Jays flow og tynge blev implementeret. Overordnet set havde albummet lidt af det hele. Der var de store bangers (Niggas in Paris), der var de mere tunge beats, der var samfundskritik, ja der var var endda balladelignende tracks, som godt nok ikke faldt i min smag, men alligevel blev ekstremt populære i USA. Fantiastisk album og var d aogså inde og se dem i Herning, på deres World Tour.

Her på det sidste har jeg dog mistet meget for Kanye som person. Normalt er jeg helt og aldeles ligeglad med personerne - jeg høre deres musik - men lige Kanye, har bare altid betydet noget for mig. Nok fordi han var lidt af et idol. Syntes dog han er blevet en opblæst nar, med tiltagende storhedsvanvid og vrangforestillinger . Hans forhold til Kardashian er da også helt blæst og frygter at hun skal agerer Kanyes nemesis, i den hybris han unægtelig må være skyldig i. Bare se på videoen Bound 2 - hvad fanden sker der? Det er jo så latterligt som noget kan være. Kanye er jo decideret til grin her.

Når det er sagt, så er jeg stadig fan af hans musik. Syntes Yeezus er et ret fantastisk album. Der er en vrede og en lidenskab i det her, der er meget sjældent set. Lyden er ekstremt futuristisk og nyskabende. Rimene er måske ikke af samme kaliber, som tidligere, men det er ikke ringe og her har han nok også tilsidesat disse for udviklingen af den her nye lyd - der vel i virkeligheden er en genre for sig. Har ihvertfald ikke før hørt en lyd, der på nogen måde, lægger sig op af et nummer som Black Skinhead.

Mennesket Kanye West er en tragedie, hvis ikke en komedie, men kunstneren Kanye West er sgu stadig et unikum.

22
Landsholdsspiller

« Svar #83: 22 Jan 2014, 12:35 »

Nogle kalder det nyskabende og futuristisk, jeg kalder det computerskabt og kedeligt, men hvis futuristisk betyder flere computerskabte lyde og autotune end nogensinde før, så er jeg da enig Smiley

New slaves og Bound 2 har nogle fede beats og fin lyrik, men de er jo på ingen måde nyskabende? Udover prutte-lyde i baggrunden måske..

I alle de andre sange - også blood on the leaves - er både lyrikken og teksten ligegyldig og intetsigende.. Når han rapper, rapper han langsomt og trækker lydende ud i lange autotune-aaaarggghs.
Synes det er synd at det er det som musik er blevet til. For mig er 'meget computer' = meget lidt talent og kreativitet.

Hvis han nu havde været 'nyskabende' ved at spille angolansk mundharpe og ukulele var det noget andet, men det er jo ikke instrumenter 'musikken' kommer fra.. Smiley

'I'd rather be a dick than a swallower' - hvad er I diehard Kanyefans? Wink

Ved godt jeg hater meget på ham, men det fortjener han også IMO. 'Im a god' ... kan ikke lave musik uden computer... 

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #84: 22 Jan 2014, 12:37 »

Her vil jeg bakke 22 meget op, men sådan er musik desværre ved at blive rundt omkring, indenfor pop er det ligegyldigt om de kan synge eller ej, der skal de åbenbart se godt ud, også klare autotune og playback resten.

Og Kanye er også et godt eksempel på manglende talent.

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

« Svar #85: 22 Jan 2014, 12:42 »

Her vil jeg bakke 22 meget op, men sådan er musik desværre ved at blive rundt omkring, indenfor pop er det ligegyldigt om de kan synge eller ej, der skal de åbenbart se godt ud, også klare autotune og playback resten.

Og Kanye er også et godt eksempel på manglende talent.

Ja for Kanye besidder jo også et gudsbenået udseende - LOL.

Kanye er ganske vidst ikke den hardcore hiphopper, men at sige at han ikke har talent for det HAN laver, er sgu idiotisk. Kanye er vanvittig til at producerer beats. Han var, i musikkredse, kendt som en up and coming producer, længe inden hans solo-gennembrud. Tror ikke ligefrem at Kanye er typen, der er blevet spottet af nogle folk, grundet udseende, klang etc. Det er gennem hårdt arbejde, og ja okay, måske noget attitude, at han er kommet hertil.

22
Landsholdsspiller

« Svar #86: 22 Jan 2014, 12:48 »

Kanye er da en pæn mand?

Og der er vist heller ikke nogen der siger at han ikke er god til det han laver, det jeg i hvert fald mener er at det han (og mange andre) laver er ligegyldigt, og ikke rigtig vidner om et stort musikalsk talent. Smiley

Men igen, jeg er nok også en del mere kritisk end folk på min alder, der er mange af mine venner der lytter til Kanye og Miley...

22
Landsholdsspiller

« Svar #87: 22 Jan 2014, 12:51 »

Og så vil jeg da også lige sige at Justin Timberlake har været i branchen længere end Kanye, været mindre influerende, og alligevel lavet musik af meget, meget højere kvalitet.. Det siger vel en hel del om Kanyes (og autotune industriens) followers (swallowers) som han jo åbenbart ikke bryder sig om..

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #88: 22 Jan 2014, 12:55 »

Mere eller mindre alt musik bliver efterhånden lavet på computeren?
Og du siger han ikke er nyskabende? Jeg vil gerne høre andre numre, som minder om de numre han har lavet på Yeezus. Det at være nyskabende er at lave noget, som andre ikke har gjort før og det behøver ikke være på angolansk mundharpe eller ukulele.

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #89: 22 Jan 2014, 12:56 »

Og så vil jeg da også lige sige at Justin Timberlake har været i branchen længere end Kanye, været mindre influerende, og alligevel lavet musik af meget, meget højere kvalitet.. Det siger vel en hel del om Kanyes (og autotune industriens) followers (swallowers) som han jo åbenbart ikke bryder sig om..
Justin Timberlake? Hvorfor skal han indblandes? De har jo slet ikke med samme genre at gøre?

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010