Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
1 Bruger, 935 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
Bedste Rapper
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Afstemning
Spørgsmål:
Hvem er den bedste rapper i verden (Afstemning slut: 16 Jul 2013, 21:03)
Eminem
14 (66,7%)
Tupac
3 (14,3%)
Jay-Z
2 (9,5%)
Proof
0 (0%)
Nas
0 (0%)
Ice Cube
2 (9,5%)
50 Cent
0 (0%)
Dr. Dre
0 (0%)
Antal Stemmer: 21
Sider:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
Forfatter
Emne: Bedste Rapper (Læst 16902 gange)
Spardle
Landsholdsspiller
Sv: Bedste Rapper
«
Svar #45:
21 Jan 2014, 19:21 »
Kanye West (ret mig hvis jeg er forkert), har squ da promoveret sig selv på sin sidste plade med at han brugte autotune, når man gør det som kunstner er man langt ude. Og fortjener INTET ros eller anerkendelse !
Burnley, Aab, FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris
-KNM-
Manager
«
Svar #46:
21 Jan 2014, 19:25 »
Nu er der forskel på, at bruge autotune som effekt og som værktøj til at intonere med.
Kanye bruger det vel som effekt og ikke fordi, han ikke kan intonere?
Og når det så er sagt, så er der masser af kunstnere, der bruger autotune. Hvis man har lavet et fedt take med god energi, men med en enkelt tone, der er lidt off kan man ændre den ene tone i stedet for at skulle tage hele lortet om.
22
Landsholdsspiller
«
Svar #47:
21 Jan 2014, 19:26 »
Synes også at der er meget der minder om det gamle på hans nye plade, men det der ikke gør er rent mainstream/single-pjat. Monster er et mega fedt nummer, men det er også 100% mainstream omend han viser sin umenneskelige tekniske kunnen. Og andre numre er lixtallet over 55 hvilket igen viser hvor latterligt god han er lyrisk.
Men samlet set og 'set' med hjerte og ører er han godt nok langt fra sit gamle jeg alligevel.
Jeg synes selv at Recovery er det fedeste af de 3 nyeste albums, fordi det er det mest hiphoppede af dem. Bl.a. 25 to Life har rigtig mange elementer fra hiphoppen over sig. 'Problemet' - eller det fede ved det, som jeg ser det - er så at i stedet for at være samfundskritisk, så er det hiphop-kritisk.
Men please.. Ik' kald Drake for en rapper. En rapper laver ikke pop/RnB. Hiphop (deraf rap) er per definition et mindretals (de fattige sorte) måde at udtrykke sig på i fht. den undertrykkelse de er (var) udsat for.
Per Vers ville dræbe Drake i en battle, selv på engelsk..
Det beskrives også meget godt i et af de bedste raptracks der er lavet:
http://www.youtube.com/v/3vN-4Xwy-Cw
«
Seneste Redigering: 21 Jan 2014, 19:28 af 22
»
22
Landsholdsspiller
«
Svar #48:
21 Jan 2014, 19:30 »
Citat af: -KNM- 21 Jan 2014, 19:25
Nu er der forskel på, at bruge autotune som effekt og som værktøj til at intonere med.
Kanye bruger det vel som effekt og ikke fordi, han ikke kan intonere?
Og når det så er sagt, så er der masser af kunstnere, der bruger autotune. Hvis man har lavet et fedt take med god energi, men med en enkelt tone, der er lidt off kan man ændre den ene tone i stedet for at skulle tage hele lortet om.
Kanye kan ikke synge rent
Han har da ikke lavet et nummer uden autotune siden Touch the sky?
Synes det er okay i et hook, man kan godt være genial til at rappe uden at kunne synge godt
KyleBrotzman
Gæst
«
Svar #49:
21 Jan 2014, 19:33 »
Citat af: Spardle 21 Jan 2014, 19:21
Kanye West (ret mig hvis jeg er forkert), har squ da promoveret sig selv på sin sidste plade med at han brugte autotune, når man gør det som kunstner er man langt ude. Og fortjener INTET ros eller anerkendelse !
Well, that's just wrong.
edit: gucci mane er også i top tre.
«
Seneste Redigering: 21 Jan 2014, 19:35 af Giannis Antetokounmpo
»
22
Landsholdsspiller
«
Svar #50:
21 Jan 2014, 19:36 »
Citat af: Giannis Antetokounmpo 21 Jan 2014, 19:33
Well, that's just wrong.
Hvordan det?
Om noget er kunst er en subjektiv vurdering og hvis han ikke kan lide det, er det vel ikke kunst i hans øjne?
Ordet kunstner mister da også (i mine øjne) sin betydning når det bliver brugt om Justin Bieber og diverse andre fabriksproducerede "artister".
vijofrech
Odds-hjælper
«
Svar #51:
21 Jan 2014, 19:37 »
Citat af: 22 21 Jan 2014, 19:30
Kanye kan ikke synge rent
Han har da ikke lavet et nummer uden autotune siden Touch the sky?
Synes det er okay i et hook, man kan godt være genial til at rappe uden at kunne synge godt
Lige præcis Rap har intet at gøre med sang
Svartovich
Gæst
«
Svar #52:
21 Jan 2014, 20:29 »
Citat af: 22 21 Jan 2014, 18:43
Det er da vel kun beat-mæssigt at Eminem er gået en smule tilbage til sit gamle? Han plejede at være meget mere samfundskritisk og politisk i sine tekster
(for ikke at sige inspirerende, numre som rap god er ikke ligefrem inspirerende..) Har hele hans nye album, og det er rigtig fedt - i forhold til det andet 'rap' der bliver lavet nu til dags, men hans 3 seneste albums kan på ingen måde sammenlignes med hans gamle. De gamle var hiphop, mens de nye er newschoolrap, med en smule oldschool på nogle af beatsne. Ville sgu ikke kalde det hiphop. Hvor er samfundskritikken og 'ghetto'-følelsen?
Kanye...
Er og har aldrig været rapper. Lige som Lil' Wayne etc. så rapper (rappede) han, men det gør ham ikke til en rapper/MC. En rapper er en der kan freestyle, og gør sig i hiphop-lignende tekster.
Ikke sagt at hans første par albums - hvor han forsøgte at rappe lidt - er dårlige, Touch the Sky er i min top 100 (alle genrer) og heartless, good life etc. er også super fede, men det har nok også noget af gøre med at det var 'de gode gamle dage'.
Han har altid været en douche, men at han nu synger om hvor hårdt det er at være FOR kendt... Yeezus Christ.
- at være rapper (og hiphopper) er en livsstil, ikke en musik genre
Jeg er ikke Kanye fan, så det er ikke for at forsvare ham, men tror at enten du eller jeg har misforstået ordet rapper. Som Big Daddy Kane engang sagde: alle der kan rime er rappere. En rapper er en der kan rime ord, gerne over et beat. Så jeg mener helt bestemt at Drake, Lil Wayne og Kanye West er rappere, selvom jeg ikke kan lide noget af deres musik.
En MC er en Master of Cermony, en der kan rocke en fest og få folk op i stemning. Hvis en rapper kan det er det vidst ligegyldigt om det har noget med samfundet at gøre, for mange MC's har jo penge, biler og bitches som deres hovedemner.
Vi er dog fuldkommen enige om hvad der er fedt, og jeg kan bestemt også bedst lide rap der er lagt flere tanker bag, som f.eks. samfund, politik osv. Men ville bare lige få betegnelserne på plads. Og vil også give dig ret i at Kanye West ikke er hip hopper, men kun rapper.
Citat af: 22 21 Jan 2014, 18:43
Jeg synes selv at Recovery er det fedeste af de 3 nyeste albums, fordi det er det mest hiphoppede af dem.
Recovery er også det album jeg har hørt mest af de 3 nyeste, men vil faktisk mene det er det mindst hiphoppede af dem. Jeg synes der er meget rock/pop over det. Synes at instrumentalen er langt mere hip hop på Relapse og MMLP 2.
Citat af: Spardle 21 Jan 2014, 19:21
Næsten alle numre der bliver udgivet nu til dags, om det så er Eminem, Jay-Z eller Kanye West, er der gjort brug af autotune. Men vil give dig ret i jeg heller ikke bryder mig om den måde Kanye West brugte det på for nogle år siden.
22
Landsholdsspiller
«
Svar #53:
21 Jan 2014, 20:53 »
Men så er jeg helt uenig med Big Daddy Kane.. Rap kommer af hiphop, som er en livsstil. Så er der så en hel masse der har jacket det og lavet det til en mainstream genre. Det synes jeg er forkert. Hiphop (og derfor rap) kan oprindelig set kun være undergrund. Det er det samme som ghospels. Der er mange der har lavet ghospel cd'er, og det er også fint nok. Men et ghospel er stadig ret beset et 'rigtigt' ghospel når det er lavet af kirkegængere, for kirkegængere og af diverse kirkelige årsager. Derfor er der stadig nogen som har jacket det og lavet cd'er for at lave penge på det, og industrialiseret det, men så er det for mig at se ikke et 'rigtigt' ghospel, da det har mistet sin sjæl.
Det jeg prøver at sige er, at hiphop (og derfor rap) er opstået i ghettoen, hvor det har været deres måde at udtrykke dem undertrykkelse (racisme, politivold osv.) de som en minoritet har været udsat for. Kanye har aldrig været ghetto. Han synger heller ikke om undertrykkelse, selvom han lader som om (new slaves f.eks.) Derfor kan han aldrig blive betegnet som en hiphopper.
Rap er lidt det samme (kommer jo af hiphop) men det er som sådan kun det stemmedelen af hiphop der er rap. Men så igen, så kom rap som et produkt af hiphop, hvor det blev brugt til battles, cyphers mm. for 'at have noget at lave i ghettoen'. Og for at promovere sig selv, hvilket nok er den mest markante forskel på hiphop og rap.
- Kanye promovere ikke sig selv med rap, men med "sang".
Derfor er Kanye og de andre f*gs
heller ikke rappere selvom de har lavet nogle (pop) numre hvor de rapper. Der er forskel på at rappe, og på at være/leve som en rapper.
Eminem laver jo heller ikke hiphop. Elsker manden, helt ærligt, men han laver sgu ikke hiphop mere..
«
Seneste Redigering: 21 Jan 2014, 20:56 af 22
»
Svartovich
Gæst
«
Svar #54:
21 Jan 2014, 21:35 »
Citat af: 22 21 Jan 2014, 20:53
Men så er jeg helt uenig med Big Daddy Kane.. Rap kommer af hiphop, som er en livsstil. Så er der så en hel masse der har jacket det og lavet det til en mainstream genre. Det synes jeg er forkert. Hiphop (og derfor rap) kan oprindelig set kun være undergrund. Det er det samme som ghospels. Der er mange der har lavet ghospel cd'er, og det er også fint nok. Men et ghospel er stadig ret beset et 'rigtigt' ghospel når det er lavet af kirkegængere, for kirkegængere og af diverse kirkelige årsager. Derfor er der stadig nogen som har jacket det og lavet cd'er for at lave penge på det, og industrialiseret det, men så er det for mig at se ikke et 'rigtigt' ghospel, da det har mistet sin sjæl.
Det jeg prøver at sige er, at hiphop (og derfor rap) er opstået i ghettoen, hvor det har været deres måde at udtrykke dem undertrykkelse (racisme, politivold osv.) de som en minoritet har været udsat for. Kanye har aldrig været ghetto. Han synger heller ikke om undertrykkelse, selvom han lader som om (new slaves f.eks.) Derfor kan han aldrig blive betegnet som en hiphopper.
Rap er lidt det samme (kommer jo af hiphop) men det er som sådan kun det stemmedelen af hiphop der er rap. Men så igen, så kom rap som et produkt af hiphop, hvor det blev brugt til battles, cyphers mm. for 'at have noget at lave i ghettoen'. Og for at promovere sig selv, hvilket nok er den mest markante forskel på hiphop og rap.
- Kanye promovere ikke sig selv med rap, men med "sang".
Derfor er Kanye og de andre f*gs
heller ikke rappere selvom de har lavet nogle (pop) numre hvor de rapper. Der er forskel på at rappe, og på at være/leve som en rapper.
Eminem laver jo heller ikke hiphop. Elsker manden, helt ærligt, men han laver sgu ikke hiphop mere..
Jeg er ikke enig. Jeg har også læst bogen How To Rap (Skrevet af forskellige pro rappers - f.eks. B-Real, Tech N9ne osv.), og deri er rappere folk der kan rime og MCs folk der kan skabe en fest. Og selvom jeg er helt enig i dine synspunkter, er det at være rapper altså noget mange kan være. Det du er ude i vil jeg betegne som hip hopper. Men det mener jeg nu også stadig godt man kan være selvom man ikke rapper så meget om samfundet. Der er da rigtig mange rappere i 80'erne og 90'erne som ikke rappede så meget om samfundet, men derfor er de da stadig rappers og MC's.
Vi er langt hen af vejen enige, men en rapper er altså en der rapper, og så er emnet ligegyldigt. Hvis det du siger er rigtigt, vil det så sige at Eminem ikke er rapper? For det vil jeg altså i den grad mene han er. Nej, det er ikke lige så fedt og hip hoppet som før i tiden, men rapper det er han, og det tror jeg de fleste kan blive enige om.
22
Landsholdsspiller
«
Svar #55:
21 Jan 2014, 21:45 »
Okay den er svær
for på den ene side er tech n9ne self. rapper, men på den anden side så er han... Well ok, det jeg har skrevet omkring rappere er nok 'ægte'/oldschool vs. newschool rappere..
På den anden side så er det her track også rap:
http://www.youtube.com/v/_t431MAUQlQ
men manden bliver aldrig rapper. Hvorfor? Fordi det er mainstream popmusik, han benytter sig bare af en teknik - rap
Men min syn på det bunder nok også i min foragt for alt mainstream og fabrikproduceret musik. Og nej er ikke hipster
Det er også lidt et hån mod 'rigtige' rappere at putte dem i samme kategori som Lil Wayne og Drake.. Justin Beiber har også 'rappet' forresten, men han er vel ikke en rapper?
«
Seneste Redigering: 21 Jan 2014, 21:47 af 22
»
Svartovich
Gæst
«
Svar #56:
21 Jan 2014, 21:47 »
Citat af: 22 21 Jan 2014, 21:45
Okay den er svær
for på den ene side er tech n9ne self. rapper, men på den anden side så er han... Well ok, det jeg har skrevet omkring rappere er nok 'ægte'/oldschool vs. newschool rappere..
På den anden side så er det her track også rap:
http://www.youtube.com/v/_t431MAUQlQ
men manden bliver aldrig rapper. Hvorfor? Fordi det er mainstream popmusik, han benytter sig bare af en teknik - rap
Men min syn på det bunder nok også i min foragt for at mainstream og fabrikproduceret. Og nej er ikke hipster
Jeg forstår dig udmærket godt, og som jeg har sagt deler vi i stor grad samme holdning. Men ham du linker til er i mine øjne stadig rapper, fordi han rapper. Er han hip hopper? Slet ikke.
EDIT: Til det med JB: Han er jo ikke pro rapper, for han lever ikke af at rappe. Men jeg mener at en der blot rapper i sin fritid er rapper, det er jo bare i mindre omfang. Men igen; han er jo langt fra hip hopper. Og du svarede heller ikke på om Eminem ikke er rapper, for ville blive meget overrasket hvis nogen mente han ikke er?
«
Seneste Redigering: 21 Jan 2014, 21:49 af Svartovich
»
22
Landsholdsspiller
«
Svar #57:
21 Jan 2014, 21:56 »
Eminem er så meget ægte man kan være det, samtidig med at være verdens bedste og mainstream. Ikke hiphopper mere, men rapper jo, og helt klart også et idol for mig.
Men okay, det har nok også noget at gøre med hvordan man selv ser det (værende en der rapper - ikke at jeg er det) lige som med religion, kan folk heller ikke bestemme om du er muslim selvom du drikker, eller kristen selvom du er din kone utro (dårlige eksempler I know), så kan man vel heller ikke bestemme om man er rapper eller ej, sålænge man rapper og føler at man er en rapper...
Men det gør sgu stadig ondt at høre Drake, Clemens etc. omtalt som rappere.. ;/
Synes det er respektløst over for genren/mindsettet/livsstilen, men det synes religiøse vel også
22
Landsholdsspiller
«
Svar #58:
21 Jan 2014, 21:57 »
Justin Bieber er en bedre rapper end Drake forresten..
http://www.youtube.com/v/XBVXPYTzczU
Og Lil Wayne var god inden han sprang ud.
http://www.youtube.com/v/8eEQJ5Ap0aQ
Svartovich
Gæst
«
Svar #59:
21 Jan 2014, 22:01 »
Citat af: 22 21 Jan 2014, 21:56
Eminem er så meget ægte man kan være det, samtidig med at være verdens bedste og mainstream. Ikke hiphopper mere, men rapper jo, og helt klart også et idol for mig.
Men okay, det har nok også noget at gøre med hvordan man selv ser det (værende en der rapper - ikke at jeg er det) lige som med religion, kan folk heller ikke bestemme om du er muslim selvom du drikker, eller kristen selvom du er din kone utro (dårlige eksempler I know), så kan man vel heller ikke bestemme om man er rapper eller ej, sålænge man rapper og føler at man er en rapper...
Men det gør sgu stadig ondt at høre Drake, Clemens etc. omtalt som rappere.. ;/
Synes det er respektløst over for genren/mindsettet/livsstilen, men det synes religiøse vel også
Super, så er vi 100% enige.
Sider:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »