home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 23:32:33 warmon Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:03 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 327 Gæster Online.

Indlæg: 1132743 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  "The lazy one" #LORT
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9 Udprint
Forfatter Emne: "The lazy one" #LORT  (Læst 34714 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: "The lazy one" #25
« Svar #75: 31 Jul 2013, 00:08 »

"The lazy one"

26#
Et stille transfervindue
Et transferbudget på sølle 400k £ sætter ligesom en begrænsning på hvor vildt transfervinduet bliver. Det er nu ikke fordi økonomien i Celtic er dårlig, tværtimod er den ganske sund. Klubben bliver gælds fri i sommeren 2013 og har sorte tal på bundlinjen. De har da også efter forespørgsel valgt at investere penge i bedre ungdomstræning samt træning og ungdomsfaciliteter. Jeg forventer da også at budgettet bliver en del større i fremtiden.  - Med det lave transferbudget, så blev det kun til en enkelt tilføjelse. Jeg hentede kantspilleren Max Gradel ind på en lejeaftale. Han er dog kun hentet ind som back up.

Heldigvis står jeg ikke og mangler spillere, for jeg er dækket godt ind på de fleste positioner. Truppen er som designet til min taktik eller måske er det omvendt. Og da jeg samtidig formåede at holde på de store profiler, så er jeg yderst tilfreds med min trup. Jeg har en rigtig fin start 11, som uden problemer burde vinde det skotske mesterskab. Det tager dog nok 3-4 sæsoner før jeg kan være med helt fremme i CHL. Men med 2-3 gode signings pr. sæson, så tror jeg på projektet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: "The lazy one" #26
« Svar #76: 01 Aug 2013, 01:02 »

"The lazy one"

27#
Superb



Helt som forventet topper jeg den skotske liga halvvejs inde i sæsonen. Alt andet ville også være en kæmpe skuffelse. Men at det samme skulle gøre sig gældende i CHL gruppespillet, det overrasker mig voldsomt.



Som I kan se, så har jeg spillet mig videre fra gruppespillet i overbevisende stil. Det giver sig selv, at jeg er yderst tilfreds. Om CHL eventyret så forsætter i forårssæsonen, det må tiden vise. En ting er i hvert fald sikkert, det bliver ikke nemt for modstanderen i første knockoutrunde er FC Bayern.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Svartovich
Gæst
 
Sv: "The lazy one" #27
« Svar #77: 01 Aug 2013, 01:31 »

Godt klaret! Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: "The lazy one" #27
« Svar #78: 03 Aug 2013, 10:47 »

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: "The lazy one" #27
« Svar #79: 03 Aug 2013, 10:48 »

"The lazy one"

28#
Alt kan ske
Hvis man rigtig godt kan lide et savegame, hvor man kæmper en intens kamp og hvor der er flere hold om buddet til det nationale mesterskab. Så er Celtic og Skotland ikke stedet man skal tage hen. Helt som forventet dominerede jeg ligaen men at jeg skulle nappe mesterskabet hele 9 runder før slut, det er alligevel voldsomt. Celtic er lysår foran de andre skotske hold og jeg må indrømme, at sæsonen faktisk har været lidt halv kedelig.



Udfordringer med Celtic og det sjove ved et savegame med dem, det er klart at jagte succes på den europæiske scene. Og her har man faktisk et fint udgangspunkt. Klubbens økonomi og opsætning er rigtig godt, så klubben kan udvikle sig lynhurtigt. Man har også en rimelig fornuftig trup fra starten af spillet og med de rigtig indkøb, så kan Celtic indenfor en overskuelig fremtid være med helt fremme.

Indtil videre går det i hvert fald godt fint for mig. Jeg skulle møde FC Bayern i første knockout runde og havde forventet at blive kørt totalt over. Det skete så ikke og på reglen om udebane mål er jeg gået videre til CHL kvartfinalen. Hvor modstanderen er mægtige Man Utd. Nu håber jeg at alt kan ske igen…
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "The lazy one" #28
« Svar #80: 03 Aug 2013, 13:22 »

Ligaen gik som forventet.
Jeg er dog overrasket over at du slog Bayern ud samlet! Keep up the good work!
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: "The lazy one" #28
« Svar #81: 03 Aug 2013, 17:52 »

Blev sq også selv noget overraskede.. Sådan går det nok ikke mod United men kvartfinale er også mere end godkendt i første sæson..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "The lazy one" #28
« Svar #82: 03 Aug 2013, 18:23 »

Blev sq også selv noget overraskede.. Sådan går det nok ikke mod United men kvartfinale er også mere end godkendt i første sæson..
Helt sikkert!

Edit: Jeg har lige trukket United i kvartfinalen med Juventus også..
« Seneste Redigering: 03 Aug 2013, 18:29 af Ready123 » Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: "The lazy one" #28
« Svar #83: 03 Aug 2013, 18:52 »

"The lazy one"

29#
Faldt med ære
Det er næsten umuligt at beskrive med det skrevne ord, når man oplever de episke kampe i FM. Hvor man får hjertebanken og sveden driver af en. Der hvor den virtuelle fodboldverden føles som virkelighed og man næsten ikke kan være inde i sig selv. Sådan en kamp har jeg lige været igennem. I de første år med CM serie, i tiden før rynker, nat-pisseri og hæmorider, der kom disse kampe med jævne mellemrum men indlevelsesevnen forsvinder efterhånden som rynkerne blev tydeligere. Så det var en fantastisk oplevelse at blive bragt tilbage i tiden og virkelig føle nerve mens man gamer FM. Det er på trods af, at slutresultatet ikke gik min vej.

Jeg stod foran to kampe mod mægtige Man Utd og forventede en fodboldlektion. Efter 50 minutters spil i første kamp som forgik på Old Trafford, så det da også ud til at det ville gå således. Jeg var nede med 3-0. Jeg fik dog kæmpet mig tilbage og fik reduceret til 3-1 og det blev slut resultatet. Hvilket var fornuftigt for i det 77 min. fik jeg et rødt kort og minuttet efter en skade. Så de sidste 12 minutter måtte jeg spille med 9 mand på banen, da jeg havde brugt mine 3 udskiftninger.

Kamp stats

Så kom returkampen og jeg forventede ikke det store, selvom jeg selvfølgelig håbede alt kunne ske. Endnu engang blev det en magisk kamp på Celtic park. Holdet spillet som en drøm og kørte United ud af banen. Jeg vil faktisk mene, at det var skide uretfærdigt at jeg ikke gik videre efter ordinærspilletid men jeg måtte nøjes med 3-1 og dermed røg kampen ud i forlænget og videre til straffesparkskonkur rence.

Så gik der nerver i lortet, jeg magtede simpelthen ikke følge med. Jeg var oprigtig nervøs og det prikkede i hele kroppen. Så jeg satte mine sparkere, satte kampen i gang igen og gik ud på terrassen for at ryge en smøg. Turen tilbage til computeren var uudholdelig og ærgrelsen enorm, da jeg måtte konstatere at holdet også fik gummiben som deres manager.

Retur kampen

På trods af nederlaget så er jeg utrolig stolt af sæsonens resultater. Et nationalt mesterskab, triumf i League Cuppen og en kvartfinale plads i CHL hvor man faldt med ære. Det er sq mere end godkendt med Celtic og jeg glæder mig rigtig meget til den nye sæson, hvor et par gode signings, forhåbentlig kan bygge videre på den flot overstået første sæson.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "The lazy one" #29
« Svar #84: 03 Aug 2013, 19:08 »

Glæder mig til mere, bare vent du nupper the treble i næste sæson!!!!!!!!!!!!! Opstemt #Believe!
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: "The lazy one" #29
« Svar #85: 05 Aug 2013, 00:36 »

"The lazy one"

30#
Den ene mands død..
Når man befinder sig i en af de mindre ligaer, hvor hverken præmie eller tv pengene er særlig store. Ja så skal man være snedig på transfermarkedet. Man skal have den samme sands for den gode handel som Laudrup udviser i Swansea.


Selvom både Southampton og West Ham har givet mig mange gode FM oplevelser og jeg har stor sympati for begge klubber, så var det jungleloven, der talte da transfervinduet åbnede. Begge klubber måtte lade livet i den engelske Premier League og deres tur ned i The Championship, det udnyttede jeg med det samme og gik på spillerjagt. Den ene mands død, er den anden mands brød.

I West Ham hentede jeg Mohamed Diamé for sølle 3,5 mio. £. Jeg måtte slippe en del mere for mine næste indkøb som blev hentet i Southampton. 13 mio. £ blev den samlet pris for stortalenterne Luke Shaw og James Ward-Prowse. Derudover var jeg også en tur på det frie transfermarked, hvor jeg hentede Bruno Martins Indi og Diego Fabbrini.

Da jeg samtidig noget overraskende kunne holde på holdet store profiler, så står jeg med en rigtig fornuftig start 11er og bænk, som måske ikke er Champions League favoritter men en gentagelse af sidste sæsons flotte kvartfinale, det er ikke urealistisk.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "The lazy one" #30
« Svar #86: 05 Aug 2013, 00:52 »

Wow gode handler  Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: "The lazy one" #30
« Svar #87: 05 Aug 2013, 18:42 »

"The lazy one"

31#
Taktiske tweeks

Min direkte, simple og hårdtslående taktik som jeg beskrev i indlæg 25 har virket rigtig fint. Resultaterne har ligesom talt sit eget sprog. Jeg har dog lavet lidt taktiske tweeks op til denne sæson. Jeg har fået øje på to små svagheder som jeg har forsøgt at rette op på.

Jeg har manglet lidt flere fremadrettet afleveringer fra mine to centrale midtbanespillere. Afleveringer som kan bryde kæderne lidt men de har mere fungeret som bold-flyttere fra side til side med korte simple afleveringer. Hvilket er naturligt for den boldvindende midtbanespiller, da hans job er at erobre bolden og sende den simpelt videre til mere kreative spillere. Men når man kombinere ham med en midtbanespiller i defensiv funktion som har næste samme funktion, så kommer man til at mangle dynamik fremad i banen. Faktisk lidt som på det danske landshold, hvor man har to kontrollerende / balancespillere.   

Så jeg har ændret den centrale midtbanespiller i defensiv funktion til en defensiv playmaker i defensiv funktion. Det har også afhjulpet mit andet problem, som har været hullet mellem mit forsvar og midtbane Det har klar været mit svageste punkt i defensiven. Den defensive playmaker har lidt lavere mentalitet, så han falder dybere ned og dermed lukkes hullet.

Sidst men ikke mindst har jeg fjernet playmaker funktionen i holdinstruktionerne, for alt for meget spil gik igennem min offensive playmaker og flere gange var han for nem at lukke ned. Det gik det ud over mit kantspil og dermed knapt så mange indlæg til min Targetman. Ved at fjerne funktionen får jeg langt mere varieret angrebsspil og bliver svære at lukke ned.

Jeg har uploadet min taktik, hvis nogen skulle have lyst til at prøve den.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: "The lazy one" #30
« Svar #88: 07 Aug 2013, 17:21 »

"The lazy one"

32#
Nøglen til succes
PSG, FC Bayern og Braga kom op af bowlen til Champions League lodtrækningen. Ikke ligefrem en ønskegruppe at ryge i og hvis nogen havde sagt, at jeg ville gå videre allerede efter 4 runder, havde jeg grint hånligt og sagt det er umuligt! Det er dog det, der er sket. Efter to sejre i streg over PSG, så står jeg med 9 point efter 4 kampe og er videre. Det er ikke ligefrem det scenarie, jeg havde forudset efter et 3-0 nederlag til FC Bayern i åbningskampen.



Ud over taktikken som fungerer helt perfekt, - (her skal det nævnes, at jeg spiller kontra mentalitet mod de store hold men ellers samme taktik) - så tror jeg også dominansen i det skotske hjælper godt til. Jeg har nemlig mulighed for at spare mine nøglespillere fra kamp til kamp, så jeg altid har 100 % friske spillere. Derudover er moralen i truppen rigtig vigtig, hvis man vil have succes i FM. Alle for godt med spilletid og holdet vinder og vinder. Så moralen er i top og det er nok nøglen til de flotte Europæiske resultater.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "The lazy one" #30
« Svar #89: 07 Aug 2013, 17:22 »

Det ser jo helt godt ud Wester!
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010