home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1222 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 57094 gange)
Zone 43
Manager

Sv: Hvad tror du på?
« Svar #120: 14 Apr 2009, 13:55 »

Så er jeg mere tilhænger af, at man giver en lidt større fødselsdagsgave ved førstkommende fødselsdag. Det er min holdning Peace

Hørt! Thumbs Up

Jeg valgte selv i sin tid, ikke at blive konfimeret, da jeg ikke 'ville spilde min tid' på at gå i kirke i tide og utide. Og det selvom at jeg tror på Gud, som nævnt tidligere i tråden, og det fortryder jeg ikke den dag i dag.
At jeg så fik en mobil og 1000 kr, undrer jeg mig over den dag i dag, at jeg fik. Men okay, jeg klager ikke over det. Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Gosser
Manager

Religion eller ej?
« Svar #121: 19 Apr 2009, 10:49 »

Jeg har lige været i kirken til gudstjeneste/konfirmation, og det gav mig anledning til at tænke et par tanker, som det plejer at gøre, når jeg er i kirke (dåb, konfirmation, bryllup, begravelse).

Hver gang jeg er i kirke, finder jeg det utrolig mærkeligt at så mange mennesker kan tro på noget, der er så langt ude, efter min mening, altså. Og som en dag som i dag, tænker jeg også på hvor mange af konfirmanderne, der egentlig tror på Gud osv., som de jo står og bekræfter. Jeg gør ikke, det er helt sikkert.

Jeg ved vi allerede har tråden "Hvad tror du på?", men denne tråd er mere ment som en 'undersøgelse' af, hvor mange der tror på en religion, og i så fald hvilken, og hvor mange der ikke gør, da det er noget jeg har tænkt meget over. Svar venligst på afstemningen, og smid da også gerne et indlæg i tråden.

Obs: Meningen med tråden er ikke at nedgøre religioner eller 'tilhængere' af disse. Omend det undrer undertegnede at nogle tror på diverse religioner, men det må jeg selvfølgelig respektere Smiley

Sæt i gang!
« Seneste Redigering: 19 Apr 2009, 10:52 af Gosser » Logged

Tjorne1991
Juniorspiller
**

Sv: Religion eller ej?
« Svar #122: 19 Apr 2009, 10:54 »

Jeg er selv kristen. Men hvis jeg skal være helt ærligt er der jo ikke meget af det der bliver sagt jeg tror.
Men det giver alligevel mig en eller anden form for tryghed alligevel. Sådan tror jeg de fleste har det.,

Gosser
Manager

« Svar #123: 19 Apr 2009, 10:59 »

Jeg er selv kristen. Men hvis jeg skal være helt ærligt er der jo ikke meget af det der bliver sagt jeg tror.
Men det giver alligevel mig en eller anden form for tryghed alligevel. Sådan tror jeg de fleste har det.,

Jeg tror også de fleste vælger at tro på religion, for at få denne 'tryghed'. Det giver dog ikke mig personligt nogen somhelst tryghed at tro på en religion, eftersom jeg finder det meste af det der står i bibelen (og formegentlig også det andre religioner går ud på, selvom jeg ikke har det største kendskab til disse) fuldstændig plat og åndssvagt.

Simze
Landsholdsspiller

« Svar #124: 19 Apr 2009, 11:02 »

Jeg tror mest på de kristne værdier, men tror ikke på alt hvad der står i Biblen. Men Biblen har dog nogle gode historier med gode budskaber som fx Den Barmhjertige Samaritaner.

El Kun
Landsholdsspiller

« Svar #125: 19 Apr 2009, 11:20 »

Jeg er blevet mere og mere kristen over det seneste år. Jeg forstår ærlig talt ikke, hvorfor der er blevet så mange ateister over det seneste årrække. Vi har i flere årtusinder troet på noget, og så stopper vi med det nu?! Der er alt for mange, som tager kristendommen og især biblen alt for bogstaveligt. Det kan godt være, at der ikke gik en mand rundt i Israel for 2000 år siden og helbredte folk eller lavede vand til vin, derfor skal man tolke på hvad Jesus siger, og ikke hvad han gør. De kristne principper følger vi jo alle sammen et eller andet sted, og jeg tror simpelthen ikke man kan leve helt uden religion.

Gosser
Manager

« Svar #126: 19 Apr 2009, 11:38 »

Du tror på de kristne principper, men du tror også på Gud, at det var ham der skabte mennesket, Jorden osv.? Ligepræcis dét har jeg UTROLIG svært ved at forstå, at folk kan tro på. Det modsatte er jo mere eller mindre bevist.

sindsygt
Gæst

« Svar #127: 20 Apr 2009, 21:13 »

Som jeg også har skrevet i "Hvad tror du på" tråden, og jeg en seriøs kristen. Så tit i kirke som muligt.

BenMusalho
Gæst

« Svar #128: 22 Apr 2009, 22:54 »

Jeg tror ikke på nogen bog eller noget, men synes tanken om, at der er noget "deroppe", er fantastisk. Og fordi det hele er så stort, kommer jeg lidt til at tro på, at det ikke er tilfældigt. Wink Men jeg ved sgu ikke.. Imo. er det bare en god historie. Og ikke for at såre nogen eller noget, men så kunne man måske også tro på Harry Potter om 2000 år. Og biblen har nogle super gode "pointer", hvis man kan kalde det det, men det er vidst desværre ikke mere end en bog, tror jeg. Skuffet

Claudio
Førsteholdsspiller

« Svar #129: 22 Apr 2009, 22:59 »

Videnskaben og fakta over alting Smiley

Der er sgu da ingen, der ryger mentholsmøger

Simze
Landsholdsspiller

« Svar #130: 22 Apr 2009, 23:01 »

Jeg tror på alt det med videnskab og evolution men er dog stadig kristen.

SSLazio123
Reserveholdsspiller

« Svar #131: 22 Apr 2009, 23:02 »

Religion er folkets opium. Det frier os fra det onde;)
Er personligt ikke specielt kristen, nok bare hygge ligesom det meste af landet

Claudio
Førsteholdsspiller

« Svar #132: 22 Apr 2009, 23:03 »

Jeg har da også kristne værdier, men dette gør mig ikke til kristen - men menneske!
Endnu en laziofan!.... jubiiiii

Der er sgu da ingen, der ryger mentholsmøger

Simze
Landsholdsspiller

« Svar #133: 22 Apr 2009, 23:04 »

Hvordan betegner du hygge ?

Pepe
Gæst

« Svar #134: 22 Apr 2009, 23:08 »

Og biblen har nogle super gode "pointer", hvis man kan kalde det det, men det er vidst desværre ikke mere end en bog, tror jeg. Skuffet

Helt enig her Thumbs Up

Biblen har nogle gode historier, som jeg kommer til at tænke over, men jeg kan simpelthen ikke tro på, at Gud skabte mennesket. Der er simpelthen så mange beviser, der bekræfter evolutionsteorien samt andre videnskabelige teorier, at det ikke kan passe, hvis du spørger mig..

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 34 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010