home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 1221 Gæster Online.

Indlæg: 1133151 over 31388 Emner
Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 351 352 [353] 354 355 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 597337 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5280: 03 Okt 2010, 21:14 »

Okay, jeg kan sgu ikke løse den her opgave.

Jeg skal reducere den her så meget som muligt, og desuden kun have ét kvadratrodstegn!

  _____________      ______________
V 9x^4.) x y^3  x V 8x^2. x y^3

Jeg har regnet ud det skal være noget med (y^3)^2, men det andet kan jeg sgu ikke lige regne ud. En venlig sjæl, der evt. kan hjælpe? :-)
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5281: 05 Okt 2010, 20:19 »

Okay, indrømmet. Jeg fik ikke hørt meget efter den dag vi fik forklaret hvordan med isolere x i matematiktimen. Derfor er jeg lidt på bar bund, i disse seks stykker:

"Isolere r i følgende formler:

a) O = 2*pi*r
b) A = pi* r²
c) V = 0.75*pi*r³

a) isolere x i ligningen Y = ax + b
b) Isolere l i ligningen U = R*L
c) Isolere x i ligningen Y = a/x"

Nogle svar? Eventuelt en der hurtigt kan forklar hvordan det skal gøres? Så vidt jeg har forstået er det noget med alt uden taget det isoleret skal flyttes over på den anden side af =-tegnet. Er det korrekt?
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5282: 05 Okt 2010, 20:22 »

Jeg har ikke læst det her, men prøv evt. at læse det Nibali.

http://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=420563
Logged


ZiDaNe5
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5283: 05 Okt 2010, 20:28 »

Jeg har brug for hjælp i ligninger  Ubeslutsom

her er de:

Opstil en ligning der viser sammenhængen af siderne i to ensvinklede/ligedannede trekanter

isoler c i;3+c/(2+1)4-2/c=1
Logged

Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5284: 05 Okt 2010, 20:36 »

Okay, indrømmet. Jeg fik ikke hørt meget efter den dag vi fik forklaret hvordan med isolere x i matematiktimen. Derfor er jeg lidt på bar bund, i disse seks stykker:

"Isolere r i følgende formler:

a) O = 2*pi*r
b) A = pi* r²
c) V = 0.75*pi*r³

a) isolere x i ligningen Y = ax + b
b) Isolere l i ligningen U = R*L
c) Isolere x i ligningen Y = a/x"

Nogle svar? Eventuelt en der hurtigt kan forklar hvordan det skal gøres? Så vidt jeg har forstået er det noget med alt uden taget det isoleret skal flyttes over på den anden side af =-tegnet. Er det korrekt?

Ja, du har forstået det korrekt. Du skal have den der skal isoleres til at stå alene. Altså fx x = (et eller andet). Fortvivl ikke. Disse stykker er ret simple Smiley

Kort sagt så husk sætningen: Du må gøre det samme på begge sider af lighedstegnet, hvis blot du gør det samtidig.
Hvis vi fx tager den første du skriver:
O = 2*pi*r, hvor vi skal isolere r.
Hvis du så dividerer med 2*pi på begge sider, så står der O/(2*pi)=r, og du har dermed isoleret er.

Så kan vi tage B):
 A = pi* r², hvor igen r skal isoleres. Vi starter med at dividere med pi på begge sider af lighedstegnet. Så står der r[/sup]2[sup]=A/pi. Nu skal du have gjort noget ved andenpotensen. Det gør du ved at tage kvadratroden på begge sider af lighedstegnet. Så står der r = sqrt(A/pi), hvor sqrt(A/pi) betyder kvadratroden af A divideret med pi (forstået på den måde at det hele er med i kvadratrodstegnet).

Skriv hvis du skal have mere hjælp Smiley
Jeg kunne godt give dig alle løsningerne, men det ville da være bedre hvis du selv lærte det  Smiley
« Seneste Redigering: 05 Okt 2010, 20:39 af muten » Logged

Schleidt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #5285: 05 Okt 2010, 20:39 »

Okay, indrømmet. Jeg fik ikke hørt meget efter den dag vi fik forklaret hvordan med isolere x i matematiktimen. Derfor er jeg lidt på bar bund, i disse seks stykker:

"Isolere r i følgende formler:

a) O = 2*pi*r
b) A = pi* r²
c) V = 0.75*pi*r³

a) isolere x i ligningen Y = ax + b
b) Isolere l i ligningen U = R*L
c) Isolere x i ligningen Y = a/x"

Nogle svar? Eventuelt en der hurtigt kan forklar hvordan det skal gøres? Så vidt jeg har forstået er det noget med alt uden taget det isoleret skal flyttes over på den anden side af =-tegnet. Er det korrekt?

Jo du skal simpelthen bare fjerne alt andet, end det du skal isolere, over på den anden side.

a) O = 2*pi*r <=> O/2*pi = r
b) A = pi* r² <=> A/pi = r^2 <=> kvadratroden af (A/pi) = r
c) V = 0.75*pi*r³ <=> V/0.75*pi = r^3 <=> den tredje rod af (V/0.75*pi) = r

a) isolere x i ligningen Y = ax + b <=> (Y-b)/a = x
b) Isolere l i ligningen U = R*L <=> U/R = L
c) Isolere x i ligningen Y = a/x" <=> x = a/y

Sig endelig til hvis der er noget du ikke forstår Smiley
Logged

Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5286: 05 Okt 2010, 20:46 »

Jeg har brug for hjælp i ligninger  Ubeslutsom

her er de:

Opstil en ligning der viser sammenhængen af siderne i to ensvinklede/ligedannede trekanter

isoler c i;3+c/(2+1)4-2/c=1

Når du har med 2 ensvinklede trekanter at gøre, så vil der være en faktor k. Denne kaldes forstørrelsenfaktor en.
Lad os tage udgangspunkt i to ensvinklede trekanter. Vi kalder dem trekant ABC og trekant abc. Så vil der gælde følgende om forholdet mellem siderne i de to trekanter:
A/a=B/b=C/c=k

Jeg vil gerne hjælpe dig med at isolere det sidste, men jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du har skrevet?
Logged

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5287: 05 Okt 2010, 20:54 »

Mange tak man Opstemt, giver mere mening nu.

Det er fordi at man ikke kan lave brøkstreg. Derfor har jeg valget tegnet / til at være brøkstregen.
Logged

Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5288: 05 Okt 2010, 20:56 »

Jeg tror jeg har fanget, hvad du mente. Er lige i gang med at prøve at isolere Smiley
Logged

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5289: 05 Okt 2010, 20:58 »

jeg er bare lidt lost, når man skal isolere noget på en brøk ;S
Logged

Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5290: 05 Okt 2010, 21:02 »

Er det, det her, du mener: http://i54.tinypic.com/30moavb.jpg ?? Smiley
Logged

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5291: 05 Okt 2010, 21:04 »

jo men 3+ skal være i tælleren også Smiley
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5292: 05 Okt 2010, 21:06 »

Jeg er lidt i tvivl om hvordan følgende sætning, skal se ud i datid;

Being in the water is hard enough, but the thought of being in it all night just must destroy him.
Logged


Arsenal Football Club


Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5293: 05 Okt 2010, 21:07 »

jo men 3+ skal være i tælleren også Smiley

Så du mener altså: http://i52.tinypic.com/znslxi.jpg ?? Smiley
Logged

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5294: 05 Okt 2010, 21:08 »

exactly Opstemt
Logged

Sider: 1 ... 351 352 [353] 354 355 ... 565 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010