home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1137 Gæster Online.

Indlæg: 1132948 over 31382 Emner
Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 546 547 [548] 549 550 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 530333 gange)
jonaslund94
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8205: 04 Feb 2014, 15:38 »

Hey folkens!

Jeg har fået til opgave at fortælle om en virksomheds forretningsmodel, men hvad indebærer det? Kan man inddrage modeller osv. fra faget afsætning, eller hvordan fungere sådan en forretningsmodel?

Jeg håber mit spørgsmål er formuleret ordentlig, og at i kan hjælpe...Tak :-)
Logged

FC Barcelona - Mes que un club.

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8206: 04 Feb 2014, 16:10 »

Jonas udmiddelbart lyder det til at det er en model, når det nu hedder en virksomhedsforretni ngsmodel Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

bettepjevs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8207: 04 Feb 2014, 17:57 »

Er der nogen der ved, hvordan man får ln(e) til at give 1 på en TI-89 istedet for, at den blot gengiver ln(e) som resultat?
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8208: 06 Feb 2014, 21:43 »

Hvor er det egentlig fedt at sidde og læse i denne tråd når man er gymnasielærer og I sidder og snakker SRP, DHO, SRO, AT og så videre Opstemt

Er der nogen af jer der har valgt nogle fede emner til AT? Jeg hører nogle gode forslag rundt omkring ved mine elever Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8209: 07 Feb 2014, 10:42 »

Er der nogen som har nogle form for noter omkring modstanderbevægelse n under 2. verdenskrig?
Jeg skal til at skrive DHO og min opgave lyder således "Jeg vil først gøre rede for modstandsbevægelsen s centrale sabotagehandlinger i Danmark under 2. verdenskrig. Dernæst vil jeg analysere Flammen og Citronen. Til slut vil jeg diskutere i hvilken grad modstandsbevægelsen s aktioner gjorde en forskel i Danmark under 2. verdenskrig."

Så hvis nogen ligger inde med noget de kan sende, ville det være konge! Opstemt
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8210: 07 Feb 2014, 11:01 »

Er der nogen der ved, hvordan man får ln(e) til at give 1 på en TI-89 istedet for, at den blot gengiver ln(e) som resultat?

Ved ikke om, det stadig er aktuelt - om ikke andet, så ved du det fremover Smiley

Du skal huske, at bruge 'Eulers tal' og ikke bare e. Eulers tal er det fedt markeret e på lommeregneren, hvis du skulle være i tvivl. Smiley
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8211: 18 Feb 2014, 09:04 »

Nogen der ligger inde med nogle gode kilder omhandlende Wall Street Krakket i 1929?
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8212: 18 Feb 2014, 15:51 »

Ved ikke om, det stadig er aktuelt - om ikke andet, så ved du det fremover Smiley

Du skal huske, at bruge 'Eulers tal' og ikke bare e. Eulers tal er det fedt markeret e på lommeregneren, hvis du skulle være i tvivl. Smiley

Jeg tror du har ret i at han er kommet til at bruge bogstavet e frem for Eulers tal. På en TI-89 kan man trykke på den grønne knap (diamant om man vil) og derefter på x. Lommeregneren skriver så e^(. Her kan man jo så enten slette "^(" eller blot give den argumentet 1, for at få e.
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8213: 22 Feb 2014, 16:40 »

Hey guys,


Skal skrive et essay om folkelitteratur. Jeg har lidt svært ved at finde en vinkel, så hvis nogen kunne hjælpe mig, så ville det være rart.

Diskutér indholdet i folkelitteraturen. Kan man genfinde træk fra folkelitteraturen i samfundet i dag, og findes der tekster, film eller andet materiale, der arbejder med de samme emner?

I din diskussion skal du finde nogle konkrete eksempler – hvordan tackler unge i dag den slags problemer, som folkelitteraturen omhandler?


Min lærer har blandt andet nævnt reality-TV som et eksempel, men hvis nogen kan komme på noget andet, så sig endelig til.

Smiley
Logged

Neal Caffrey!

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8214: 23 Feb 2014, 16:57 »

MATEMATIK STX B 7 DECEMBER 2012

Nogle der har lavet denne her eksamenssæt? For det er da det ondeste sæt nogensinde - hvis du har lavet det køber jeg det gerne for en røvfuld Freak$$$$$$$$$
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8215: 23 Feb 2014, 17:31 »

Corvette man må/kan ikke længere give freak$ til hinanden.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

CasperAkaCalle
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8216: 24 Feb 2014, 15:20 »

Hej alle. Det er sådan at jeg står i en situation, at i næste uge skal jeg lave projektopgave for 9. klasse.
Vi har et overemne der hedder forandring og vores selv-valgte underemne er videnskab og religion. Vores problemformulering er således; "Vi undrer os over, hvordan religion og videnskab har forandret Europas samfund og hvordan den forsat vil præge det".

Mit problem er, at mit hoved er idé-forladt mht. det produkt min makker og jeg, skal ha' fremført. Nogle idéer? Smiley
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8217: 24 Feb 2014, 15:27 »

I skal måske være mere målrettede og specifikke i problemformueringen, den er meget åben Smiley

F.eks. 'Hvordan har religion og videnskaben ændret samfundets syn på minoriteter (man kunne fx snakke om accept af homoseksualitet og 'fremmede' eller noget lignende aktuelt) og hvordan vil udviklingen fortsætte'

Så er det ligesom lidt nemmere at tage og føle på, både for jer selv i under arbejdet med opgaven, men også i fht. en evt. fremlæggelse/produkt
Logged

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8218: 24 Feb 2014, 15:33 »

Hej alle. Det er sådan at jeg står i en situation, at i næste uge skal jeg lave projektopgave for 9. klasse.
Vi har et overemne der hedder forandring og vores selv-valgte underemne er videnskab og religion. Vores problemformulering er således; "Vi undrer os over, hvordan religion og videnskab har forandret Europas samfund og hvordan den forsat vil præge det".

Mit problem er, at mit hoved er idé-forladt mht. det produkt min makker og jeg, skal ha' fremført. Nogle idéer? Smiley
Enig med 22 om at den problemformulering skal være meget mere specifik end den er på nuværende tidspunkt. Det vil højest sandsynlig også hjælpe på dine idéer angående et produkt, hvis du fik præciseret hvilken påvirkning, som I vil analysere betydningen af. Er det forandringerne for det enkelte individ i samfundet eller samfundet som helhed, at I vil undersøge? Prøv at stil jer kritisk overfor problemformuleringe n og få den indsnævret, så vil I sikkert opleve at produktet vil blive nemmere at fastlægge sig på.
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8219: 24 Feb 2014, 15:35 »

Det er som 22 siger en voldsom bred problemformulering! Det skaber ofte problemer i forhold til at finde noget specifikt at skrive om. Jeres overemne er forandring; i så fald er min tanker, såfremt det skal handle om religion og videnskab følgende:

1. Hvordan kan religion og videnskab forenes? Her kan man eventuelt kigge på den katolske kirke og se hvordan Vatikanet og Paven har forholdt sig til videnskaben gennem tiderne.

2. Undersøge sammenhængen mellem videnskabens fremmarch og religionens tilbagegang. Der kunne man kigge på den danske folkekirke og evt. finde noget statistik på medlemstallet og lede efter andre kilder at bygge en opgave på.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Sider: 1 ... 546 547 [548] 549 550 ... 565 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010