home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1011 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 539 540 [541] 542 543 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 530519 gange)
Enzo
Manager

Sv: Skole
« Svar #8100: 04 Sep 2013, 19:43 »

Kan de fire heste hver især spise 4 baller på fire dage, eller 4 tilsammen?

Det står der intet om, så det må være tilsammen  Wink

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #8101: 04 Sep 2013, 20:08 »

Hej gutter . Håber en af jer kan hjælpe mig med denne opgave MED udregninger og forklaring tak  Peace

Hvis 4 heste kan æde 4 baller hø på 4 dage, hvor mange dage varer det så for 20 heste at æde 30 baller hø?

Så 4 heste spiser en balle hø om dagen, så det må vel bare hedde 20/4=5, da det er antallet af høballer der bliver spist dagligt, så tager du bare de 30/5=6, for at finde udad hvor mange dage der går før de har spist de 30 baller hø.

PtrN det må være tilsammen, sådan som det er skrevet, er det de 4 heste der tilsammen har spist de 4 baller hø over 4 dage.

Enzo måske vil din lære have lidt flere udregninger, men burde ikke være så svært for dig Peace

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #8102: 07 Sep 2013, 14:37 »

Hejsa,

Jeg har valgt til min Historieopgave Romerrigets fald som emne, det skal jeg selvfølgelig skærpe lidt ned. Men jeg har problemer med at finde en problemformulering til dette emne, da det er meget stort. Og de fleste af de problemformuleringe r jeg har lavet indtil videre, de er alt for store og brede, så tænkte på om der er en "Romerriget ekspert" der kan hjælpe mig med dette. Smiley

Har overvejet nogle som disse, men ved bare ikke helt om de fungerer, og om det er for svært at finde kilder til dem.

Hvorfor var det at det Byzantiske rige holdt længere tid end det Vest-romerske rige?
Hvilke årsager var der til at det Byzantiske rige faldt sammen?
« Seneste Redigering: 07 Sep 2013, 14:42 af Tuxtla » Logged

Romeo
Reserveholdsspiller

« Svar #8103: 08 Sep 2013, 11:02 »

Hejsa,

Jeg har valgt til min Historieopgave Romerrigets fald som emne, det skal jeg selvfølgelig skærpe lidt ned. Men jeg har problemer med at finde en problemformulering til dette emne, da det er meget stort. Og de fleste af de problemformuleringe r jeg har lavet indtil videre, de er alt for store og brede, så tænkte på om der er en "Romerriget ekspert" der kan hjælpe mig med dette. Smiley

Har overvejet nogle som disse, men ved bare ikke helt om de fungerer, og om det er for svært at finde kilder til dem.

Hvorfor var det at det Byzantiske rige holdt længere tid end det Vest-romerske rige?
Hvilke årsager var der til at det Byzantiske rige faldt sammen?

Jeg skrev SSO om romerriget, hvor jeg også kommer meget ind på dets fald. Fik 12 for opgaven. Ved en del om omnet. Du kan læse opgaven her: http://www.studieportalen.dk/Opgaver/SSO-om-Clientela-systemet-14210.aspx Sig til hvis jeg kan hjælpe

Besøg www.computerdoktore n.dk for at få de nyeste GRATIS tips og tricks til sin computer. Mangler du et webdesign så kan vi også klare det for dig.

Corvette
Landsholdsspiller

« Svar #8104: 15 Sep 2013, 14:28 »

Nogle der kan hjælpe med lidt mat? (det uden hjælpemidler, så hvis i kan få det til at se ud som om jeg har lavet det i hovedet hæhæ)

f(x)=2x+3

Bestem : ( f(x)-f(2) ) / ( x-2 )

Bestem : ( f(x) -f(4) ) / (x-4

På forhånd tak Smiley

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #8105: 15 Sep 2013, 14:58 »

Du skal bare indsætte funktionerne, og når der står f(2), så betyder det bare at x=2 i den funktion:
( f(x)-f(2) ) / ( x-2 ) = ( (2x+3)-(2*2+3) ) / (x-2) = (2x-4) / (x-2) = 2

Der var en lille guide, den anden kan du vist godt klare nu (:

Vuelve la ilusión

Corvette
Landsholdsspiller

« Svar #8106: 15 Sep 2013, 15:03 »

Mange tak for hjælpen ! Smiley

AndreasMadsen
Lilleputspiller
*

« Svar #8107: 17 Sep 2013, 09:45 »

Devaluering er et værktøj en centralbank kan gøre brug af. Det vil mindske værdien af valutaen relativ til alle andre valutaer.
1. problem: Devalueringen forbedrer vores konkurrenceevne da vores produkter bliver billigere. Det skaber større efterspørgsel på vores produkter hvor firmaerne er nødt til at ansætte flere folk for at kunne producere nok. Da der kommer flere i arbejde, så stiger den interne efterspørgsel også hvilket kan gøre at danske varer bliver dyrere da der er flere der vil købe dem og til sidst kan dette "aflyse" den første effekt, men det er først langsigtet
2. problem: Hvis der er noget folk hader så er det ustabilitet og hvis først man har devalueret én gang så ved folk ikke om det sker igen. Og hvor at sørge for at der stadigvæk kommer penge ind i økonomien så kan ændre på renten for at gøre det attraktivt igen for at investere i DK.
3. problem: Da den danske krone er fastknyttet euroen kan vi ikke bruge os af pengepolitik. Det står ECB (den europæiske central bank) for.
4. problem: Hele ideen med devalueringen er at gøre den danske kroner mindre værd, men da ens gæld ikke i absolutte termer bliver mindre, så vil der skulle endnu flere danske kroner til for at betale gælden tilbage.

Håber det giver mening.

Din statement #3 mener jeg ikke er rigtig.. Selvom vi har fastkurspolitik, har nationalbanken mulighed for at rykke renten i et råderum rundt omkring den Europæiske centralbanks fastsattet rente. Det bruges til at svække eller styrke kronen og er faktisk pengepolitik. Den bruges til at påvirke strømmene af valuta ud og ind i landet.. Det bruges også som et middel imod inflation www.mikonomi.dk/hvad-betyder/inflation/

Mvh
Andreas

FMHelper
Ynglingespiller

« Svar #8108: 21 Sep 2013, 11:19 »

I californien vokser nogle af verdens største træer. Kæmpefyrrerne kan blive over 110m høje og have en diameter på 7 m. Mange af de træer der blev fældet var mere end 2000 år gamle. Hvor mange kvadrat meter kunne de dansende have?

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #8109: 21 Sep 2013, 11:21 »

Er det, det eneste du får, FMHelper?

FMHelper
Ynglingespiller

« Svar #8110: 21 Sep 2013, 11:23 »

Ja.

El Cubo
Ynglingespiller

« Svar #8111: 23 Sep 2013, 08:33 »

Hej Freaks!

Jeg skal til at skrive DHO (Dansk historiks opgave), det bliver en hård nød!

Men er blevet tildelt perioden det 19. århundred (1800-1899), og skal til at finde ud af hvad jeg agter at skrive om, og har ikke noget jeg umiddelbart vil skrive om. Så håbede på at i havde nogle ideer til noget som kunne være passende og spændene eller noget som i selv har skrevet om og har haft det godt ved og eventuelt succes med at skrive om?

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #8112: 23 Sep 2013, 11:28 »

Industrialiseringen og urbaliseringen var ihf. i fuld gang på daværende tidspunkt Peace

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

vmanstar
Landsholdsspiller

« Svar #8113: 23 Sep 2013, 17:25 »

Er der nogen, som kan hjælpe mig med at oversætte følgende sætning til engelsk?

"Og vi håber trods alt, at historien ender med, at han får lov til at komme hjem."

Man må jo ikke have en præposition før en infinitiv, men kan ikke lige se meningen muligheden for at fjerne "with" eller indsætte "the fact that o.l.". Indtil videre har jeg skrevet dette:

And we hope, after all, that the story ends with him being allowed to come home.

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #8114: 23 Sep 2013, 19:39 »

Hej Freaks!

Jeg skal til at skrive DHO (Dansk historiks opgave), det bliver en hård nød!

Men er blevet tildelt perioden det 19. århundred (1800-1899), og skal til at finde ud af hvad jeg agter at skrive om, og har ikke noget jeg umiddelbart vil skrive om. Så håbede på at i havde nogle ideer til noget som kunne være passende og spændene eller noget som i selv har skrevet om og har haft det godt ved og eventuelt succes med at skrive om?

Det er jo snart en del år siden jeg skrev den, men jeg skrev om den første slesvigske krig. Redegjorde for selve krigen og analyserede dens årsager. Den spænder rigtig godt i tråd med det spirende demokrati, og hvis du gerne vil drage dansk ind over, så har du to af Danmarks største forfattere i form af H.C. Andersen og Søren Kierkegaard som er i deres prime på daværende tidspunkt.

Jeg fik en solid 12'er for opgaven skal det også lige tilføjes Cool

Build Me Up Buttercup!

Sider: 1 ... 539 540 [541] 542 543 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010