home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1139 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 538 539 [540] 541 542 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 530530 gange)
Esmark11
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #8085: 29 Aug 2013, 15:32 »

Hey alle sammen,

Jeg har lige et spørgsmål til alle dem, der har gået i gymnasiet i mindst et år.

Hvor mange gange skal man række hånden op i et modul i gns. for at få mindst 7?

Jeg er udmærket godt klar over, at det afhænger hvad man siger, men hvis vi antager at man siger noget, der er nogenlunde fornuftigt, og ligeledes skrive gode opgaver, hvad skal der så til?Smiley

Jeg er nemlig selv lige startet i gymnasiet, så alle gode tips og tricks er velkomne. Smiley

Mvh. Mathias

EDIT: Det kan selvfølgelig afhænge at et hav af ting, men giv det et skud alligevel.
Det er bedst altid, at være aktiv. Hvis du har et kvalificeret svar på lærerens spørgsmål, så rækker du hånden op. forbered dig til hvert modul, således du kan give kvalificerede svar

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #8086: 29 Aug 2013, 15:36 »

Du skal følge med i timen og så ellers række hånden op når du har et svar eller spørgsmål.

Det giver sig selv, men er der ikke en pejling man kan gå efter? Det er muligt jeg spørger enormt dumt, men så bare I bare sige det. Wink

Neal Caffrey!

Anfield Road
Manager

« Svar #8087: 29 Aug 2013, 15:39 »

Bare smil og nik Tunge

Ej bare du signalerer at du følger med og ikke ligner en død sild så skal det sgu nok gå. Har du noget fornuftigt at sige så sig det.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Gemma
Førsteholdsspiller

« Svar #8088: 29 Aug 2013, 15:41 »

Det er dumt at spekulere i, hvordan man får en god karakter. Det er tre år, hvor du bare skal skrue bissen på. Bagefter kan du læne dig tilbage, have et genialt snit og vælge mellem det hele.

-KNM-
Manager

« Svar #8089: 29 Aug 2013, 15:43 »

Det giver sig selv, men er der ikke en pejling man kan gå efter? Det er muligt jeg spørger enormt dumt, men så bare I bare sige det. Wink

Der er en pejling: 6!
Hvis du siger noget begavet 6 gange pr modul, så garanterer jeg et 7 tal.

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #8090: 29 Aug 2013, 15:45 »

Tak for det gutter! Smiley

Jeg er bare nervøs for fag som Fysik og biologi, som jeg begge har på C-niveau, de kan jo ødelægge ens gennemsnit totalt. Jeg sejler nemlig i de fag...  crazy

Neal Caffrey!

Altid FCK
Manager

« Svar #8091: 29 Aug 2013, 20:27 »

Tak for det gutter! Smiley

Jeg er bare nervøs for fag som Fysik og biologi, som jeg begge har på C-niveau, de kan jo ødelægge ens gennemsnit totalt. Jeg sejler nemlig i de fag...  crazy

Bare følg ordentligt med. Fik 02 i fysik/kemi i folkeskolen, og jeg afsluttede fysik med 10 og kemi med 12 på STX. Så mit råd er, at du bare skal følge med, da man starter på rimelig lavt niveau, hvor det burde være muligt for alle at kunne score en god karakter, hvis man tager sig sammen.

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Anfield Road
Manager

« Svar #8092: 30 Aug 2013, 16:09 »

Nogen der kan hjælpe mig lidt med noget Dansk?

Jeg skal finde både belæg, hjemmel, rygdækning, styrkemarkør og gendrivelse for en selvvalgt påstand. Belægget og rygdækningen er nok de nemmeste, men de tre andre kan jeg sgu ikke lige. Det er ligegyldigt hvilken påstand det er.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #8093: 30 Aug 2013, 16:25 »

Nogen der kan hjælpe mig lidt med noget Dansk?

Jeg skal finde både belæg, hjemmel, rygdækning, styrkemarkør og gendrivelse for en selvvalgt påstand. Belægget og rygdækningen er nok de nemmeste, men de tre andre kan jeg sgu ikke lige. Det er ligegyldigt hvilken påstand det er.

Puha, det er godt nok længe siden, jeg har rodet med det her..

Som jeg husker det, så hæfter rygdækningen sig på hjemlen, så hvis du kan rygdækningen, burde du også kunne hjemlen.

Gendrivelsen, der skal du argumentere mod den anden parts argument - og styrkemarkøren kan være et enkelt ord, som tydeliggøre din sikkerhed. I mine gamle, gamle noter har jeg skrevet "utvivlsomt", og "helt sikkert".

Har desværre ikke skrevet så meget om hjemlen, da jeg nok dengang har kunnet det i hovedet Smiley

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #8094: 30 Aug 2013, 16:51 »

Altså... Vi har en påstand: "Jeg mener Brøndby IF har Danmarks bedste fans". Dét er min påstand - hvad jeg mener.

Belægget kunne så være "Jeg mener Brøndby IF har Danmarks bedste fans, fordi Vilfort Park er det mest besøgte stadion I Superligaen" - altså en forklaring på hvorfor jeg mener, som jeg gør.

Hjemmel er det der skal den logiske sammenhæng mellem belægget og påstanden. Ofte formuleres hjemmlen ikke direkte, men i det tænkte eksempel kan det være den logiske kobling mellem at "de bedste fans" også er dem der er "flest af".

Styrkemarkør er, som Ydersog siger, en markering eller understregning af det man siger. "Jeg mener helt sikkert at Brøndby har Danmarks bedste fans!"

Gendrivelse er når man modsiger sig selv, for at understrege sin pointe. "Jeg mener Brøndby IF har Danmarks bedste fans, selv om PARKEN er mere velbesøgt, da det skyldes København har et større tilskuerepotentiale end Brøndby"

Rygdækning er når man dækker sig bag andres ord: "Udenlandske aviser, der har undersøgt de danske stadions, har kåret Brøndby IFs fans til Danmarks bedste"

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Anfield Road
Manager

« Svar #8095: 30 Aug 2013, 17:09 »

Super, mange tak skal i have Smiley

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #8096: 01 Sep 2013, 14:07 »

Hejsa.
Jeg skal til at skrive min historieopgave om en lille måneds tid. Men vi skal have fundet emner til i morgen, og jeg er helt på bar bund omkring hvad jeg skal skrive om, så tænkte om i ikke kunne hjælpe mig lidt. Emnet må ikke gå højere op end 1500-1600 tallet. Altså skal emnet være fra imellem 3500 f.kr til omkring 16-1700 e.kr. Smiley

22
Landsholdsspiller

« Svar #8097: 01 Sep 2013, 14:12 »

Korstogene
Alexander den Store
Opdagelsen af Amerika
Romerrigets fald
Vikingerne i Storbritannien
Marco Polo og "opdagelsen" af Kina

osv. osv. kun fantasien sætter grænser, og så måske din viden/pensum Peace 

Enzo
Manager

« Svar #8098: 04 Sep 2013, 19:13 »

Hej gutter . Håber en af jer kan hjælpe mig med denne opgave MED udregninger og forklaring tak  Peace

Hvis 4 heste kan æde 4 baller hø på 4 dage, hvor mange dage varer det så for 20 heste at æde 30 baller hø?

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

ptrN
Manager

« Svar #8099: 04 Sep 2013, 19:23 »

Hej gutter . Håber en af jer kan hjælpe mig med denne opgave MED udregninger og forklaring tak  Peace

Hvis 4 heste kan æde 4 baller hø på 4 dage, hvor mange dage varer det så for 20 heste at æde 30 baller hø?
Kan de fire heste hver især spise 4 baller på fire dage, eller 4 tilsammen?

welbz is dat guy

Sider: 1 ... 538 539 [540] 541 542 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010