home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  1 Bruger, 1313 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 531106 gange)
søgaard
Gæst

Sv: Skole
« Svar #465: 10 Jan 2007, 19:34 »

Er slet ikke kommet op i termin endnu. Først på onsdag, torsdag og fredag i næste uge. Det eneste jeg umiddelbart frygter er matematik - ikke færdighedsregning, men mere problemregning.

I Problemregning havde vi sådan en om vikingeskibe...:S synes den var mega svær.. Ubeslutsom men fik alligevel trukket et 8-tal i land..Smiley så er godt tilfreds..Smiley

Sorensen
Gæst

« Svar #466: 10 Jan 2007, 19:37 »

Att. ZaZZal. I den vi lavede i dag var den korteste tekst på en lille side, og den længste en novelle på en fire-fem sider. Den hed vist Nielsens knallert. Synes ikke at det er svært - nærmest tværtimod - selvom et par af spørgsmålene er noget "tricky", idag specielt til novellen. Der var blandt andet et spørgsmål om, hvad den handlede om, men da hele novellen er temmelig mystisk, var det ikke let at svare på. Skal nok være en smule heldig for ikke at gå ned ;-)

Det værste er vel at opgaverne til diktaten er blevet ændret, og sværhedsgraden blevet væsentlig højere. Der er virkelig nogen af de opgaver, hvor man skal sætte komma, der er vanskelige - og jeg har ellers aldrig haft problemer med at sætte tegn, hvis jeg selv skal sige den. Dog er det nye med ordklasser noget af det letteste - det er jo bare at slå dem op i ordbogen ;-)

Og tl JosepGuardialo, så kan man altså godt nå at læse det hele - det gjorde jeg ved det meste af den første læseprøve vi havde (den med skoven, Adidas og Nike), og jeg var faktisk færdig ti minutter før, vi skulle aflevere. Tilsidst begyndte jeg dog at skimme, og jeg vil gerne give dig ret i, at det er klart det letteste.

AK Lemvig
Gæst

« Svar #467: 10 Jan 2007, 20:00 »

Til dansk stil i termin?

For der var jeg oppe i dag, fik hæftet fra maj-juni 2006. Der valgte jeg nummer 2, terror og dens påvirkning på verden. Fik da skrevet 6 sider, så det gik helt fint Opstemt

Så hedder den mat i morgen fra 8.30 til 12.30 Smiley

Hvordan kan du skrive så meget?
Jeg plejer at skrive ca. 1 ½ - 2 sider.

Gosser
Manager

« Svar #468: 10 Jan 2007, 20:02 »

Hvordan kan du skrive så meget?
Jeg plejer at skrive ca. 1 ½ - 2 sider.

1½ til 2 sider? Shockeret

Det er sgu da langt fra nok?

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #469: 10 Jan 2007, 20:06 »

Overhovedet ikke - lærerne på min skole beder os om ikke at skrive mere end 2½-3 sider, da de simpelthen ikke gider læse det ellers. Jeg skriver 2 sider hver gang og får 11. Det er vel godt nok? Wink

Marchena
Landsholdsspiller

« Svar #470: 10 Jan 2007, 20:11 »

Vi fik altid at vide at det er en kunst at kunne skrive en god stil på ca. 2 sider Smiley på HH skal de heller ikke være meget længere, indtil nu i hvert fald Smiley

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Borelli BB
Landsholdsspiller

« Svar #471: 10 Jan 2007, 20:14 »

Det kommer meget an på hvad du skriver. Hvis du skal analysere eller kommentere noget, er det helt sikkert nok, men hvis du skal fortsætte en historie, eller skrive en historie udfra et billede, så skal man helst op og runde de tre-fire sider.

Overhovedet ikke - lærerne på min skole beder os om ikke at skrive mere end 2½-3 sider, da de simpelthen ikke gider læse det ellers. Jeg skriver 2 sider hver gang og får 11. Det er vel godt nok? Wink

Folkeskolen når den er værst. To sider for en novelle, fortælling, eventyr osv. er simpelthen bare ikke nok, hvis den skal nå at kunne bygges ordentlig op med intro, præsentation, point of no return osv. Men altså, hvis du vælger de opgaver hvor man skal analysere, så kan man sagtens lave noget godt på 1½ side.

Til min folkeskole afgangsprøve skrev jeg 8 sider, og fik en 11'er, og til terminsprøven skrev jeg 3 sider og en 10'er. Til terminsprøven var det dog også en artikel jeg lavede. Jeg prøver ikke at gdrage paraleller til at jo længere jo bedre, men det kan bare være svært både at få miljøbeskrivelser, sanseindtryk osv. med på 1½ side, hvis det fx er et eventyr man skal skrive.

Gosser
Manager

« Svar #472: 10 Jan 2007, 20:34 »

Lol, én ting er ens lærere, en anden ting er censoren til eksamen crazy

ZaZZal
Reserveholdsspiller

« Svar #473: 10 Jan 2007, 20:35 »

Att. ZaZZal. I den vi lavede i dag var den korteste tekst på en lille side, og den længste en novelle på en fire-fem sider. Den hed vist Nielsens knallert. Synes ikke at det er svært - nærmest tværtimod - selvom et par af spørgsmålene er noget "tricky", idag specielt til novellen. Der var blandt andet et spørgsmål om, hvad den handlede om, men da hele novellen er temmelig mystisk, var det ikke let at svare på. Skal nok være en smule heldig for ikke at gå ned ;-)

Det værste er vel at opgaverne til diktaten er blevet ændret, og sværhedsgraden blevet væsentlig højere. Der er virkelig nogen af de opgaver, hvor man skal sætte komma, der er vanskelige - og jeg har ellers aldrig haft problemer med at sætte tegn, hvis jeg selv skal sige den. Dog er det nye med ordklasser noget af det letteste - det er jo bare at slå dem op i ordbogen ;-)

Og tl JosepGuardialo, så kan man altså godt nå at læse det hele - det gjorde jeg ved det meste af den første læseprøve vi havde (den med skoven, Adidas og Nike), og jeg var faktisk færdig ti minutter før, vi skulle aflevere. Tilsidst begyndte jeg dog at skimme, og jeg vil gerne give dig ret i, at det er klart det letteste.
Okay lyder godt .. dejligt at det ikk er så svært igen  Wink

Gosser
Manager

« Svar #474: 10 Jan 2007, 20:37 »

Det kommer meget an på hvad du skriver. Hvis du skal analysere eller kommentere noget, er det helt sikkert nok, men hvis du skal fortsætte en historie, eller skrive en historie udfra et billede, så skal man helst op og runde de tre-fire sider.

Det var nu ikke det vi fik at vide til eksamen.. Det var da mindst omkring 3 sider i hvert fald, ligemeget hvad det var!

Mht. til dine 8 sider, så er det lidt urealistisk at få 11 for det. Man plejer at sige, at overdreven mange sider, trækker kraftigt ned!

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #475: 10 Jan 2007, 20:43 »

Folkeskolen når den er værst. To sider for en novelle, fortælling, eventyr osv. er simpelthen bare ikke nok, hvis den skal nå at kunne bygges ordentlig op med intro, præsentation, point of no return osv. Men altså, hvis du vælger de opgaver hvor man skal analysere, så kan man sagtens lave noget godt på 1½ side.

Jeg vælger flere gange noveller og eventyr - og lærerne vurderer åbenbart min god nok til at kunne få mere end ti.  Analyse opgaver vælger jeg også tit - der er intet lettere end at analysere billeder, tekster og andet. Jeg kunne sagtens skrive langt mere, men det vil da overhovedet ikke give mening, at jeg - især ikke med henblik på at jeg vil være journalist - fylder en novelle, fortælling, historie etc. med 2-3 siders ligegyldig plapren, når det kan gøres meget kortere, og så i stedet fokusere på ting som komma'er, stavefejl osv., hvor jeg halter lidt mere - og når man så tænker på, at dem jeg går i klasse med får skrevet to sider på samme tid, men i et langt lavere skriftligt niveau, ville det da være rent tortur for dem, at lærerne krævede mere af os inden for samme tidsramme.  Jovist, der er mange, der kan nå mere end to sider, men der er laaaaangt flere der kun lige og lige når to sider på de 3½ timer vi har. Hvorfor så kræve mere, når niveauet ikke er der? Jeg mener i den grad, at man skal satse langt mere på niveauet i den tekst man skriver, fremfor at skrive meget, og det synspunkt deler min lærer heldigvis.

Desuden er de 1½-2 sider jeg skriver uden linieafstand. :-)

Mht. til dine 8 sider, så er det lidt urealistisk at få 11 for det. Man plejer at sige, at overdreven mange sider, trækker kraftigt ned!

Præcis. :-)

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #476: 10 Jan 2007, 20:44 »

Lol, én ting er ens lærere, en anden ting er censoren til eksamen crazy

Jeg er bedøvende ligeglad med eksamen nu tbh. Én ting er eksamen, en anden ting er terminsprøven her i næste uge. Wink

Edit: Hov, jeg vil også komme med en provokerende tilføjelse ligesom dig: Lol!
Edit edit: Tilpas selv "Smiley" "Opstemt" "Wink" i mine sidste par indlæg. Det orker jeg ikke selv!!!!!
« Seneste Redigering: 10 Jan 2007, 20:46 af JosepGuardiola » Logged

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #477: 11 Jan 2007, 09:36 »

Lige en lille bemærkning til antallet af sider - fra en "gammel rotte" som har været 22 år på skolebænken...og pt. holder en pause  Der er to meget vigtige elementer i det senere skoleforløb: A. At kunne begrænse sig og B. At kunne præsentere en interessant tekst - både indholdsmæssig men også designet har betydning! Man vil ofte få opgaver som fx. har stof til 10 sider - hvor det så vil være kunsten at lave en opgave på de 5 sider..., det er i hvert fald mine erfaringer...

En gang FM - altid FM Smiley

-KNM-
Manager

« Svar #478: 11 Jan 2007, 09:42 »

Jeg kan sige så meget, at Ørsteds afhandling om elektromagnetisme fyldte en halv side. Den ændrede fysikken for altid.

arsenalistic
Manager

« Svar #479: 11 Jan 2007, 09:47 »

I samfundsfag skrev jeg små 10 sider på 5-6 timer, se det var turboskrivning, og det endte da også forholdsvist godt.  Thumbs Up

Go you Gunners!

Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010