home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1162 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 503 504 [505] 506 507 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 531426 gange)
Kris2625
Ynglingespiller

Sv: Skole
« Svar #7560: 09 Jan 2013, 21:24 »

Det kan jeg lige lynhurtigt svare på. Du skal omregne til kelvin før du trækker temperaturerne fra hinanden. Altså bliver det 85 K Smiley
Hmm.. Kan godt se, hvad du mener, og det har jeg helt sikkert også overset, men nu vil svaret så blive 0,99, som jo også er forkert ifølge facit, som siger 1,48 :/

Anfield Road
Manager

« Svar #7561: 10 Jan 2013, 18:51 »

I min klasse har vi projekt uge i i uge fem, og en af mine gode venner og jeg har altså besluttet os for at vi vil beskæftige os med en eventuel 3.verdenskrig. Så jeg ville faktisk bare høre om der er nogen der har en ide eller to til en indgansvinkel, eller som har nogle tanker om det eller måske endda noget viden om det?  Peace
« Seneste Redigering: 10 Jan 2013, 19:01 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

fredesvbg
Reserveholdsspiller

« Svar #7562: 10 Jan 2013, 19:02 »

I min klasse har vi projekt uge i i uge fem, og en af mine gode venner og mig har altså besluttet os for at vi vil beskæftige os med en eventuel 3.verdenskrig. Så jeg ville faktisk bare høre om der er nogen der har en ide eller to til en indgansvinkel, eller som har nogle tanker om det eller måske endda noget viden om det?  Peace

Man kunne jo kigge på religions vinklen, eller på mangle ressourcer det er vel de to store ting der kan give bøvl i de kommende år.

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

SkovGaards
Landsholdsspiller

« Svar #7563: 10 Jan 2013, 19:13 »

I min klasse har vi projekt uge i i uge fem, og en af mine gode venner og mig har altså besluttet os for at vi vil beskæftige os med en eventuel 3.verdenskrig. Så jeg ville faktisk bare høre om der er nogen der har en ide eller to til en indgansvinkel, eller som har nogle tanker om det eller måske endda noget viden om det?  Peace

1. Kina der ønsker anerkendelse som verdens enerådige stormagt, og derfor angriber USA, som så skal have hjælp af alle dets allierede(herunder DK) hvilket vil føre til terrorangreb/lignende.

2. "terrorister" der ikke med basis i nationalitet, men det fællesskab de er samlet i, angriber strategiske mål samtidig, for efterfølgende at blive invaderet over et stort område af Mellemøsten som de hypotetisk har kontrol med. Det kan føre til oliekriser, gaskriser, atomvåben mm. hvilket også ville give en masse ekstra konflikter.

3. Palæstinaproblemet der udvikler sig til en global konflikt mellem Israel+allierede og Palæstinensere+allierede. Altså Vestlige lande overfor arabere. USA ville få dets allierede med i krig, og derfor ville Mellemøsten gå mod hele Vesten.

4. En der kunne ske i nær fremtid. Konflikten i Syrien optrappes fordi at Vesten beslutter sig for ikke at ville se til mere. Men med Kina og Rusland imod sig, da de har interesser i Syrien. Derfor står Kina, Rusland og dets allierede overfor det samlede Vesten inkluderende EU og USA, som i området omkring Syrien, Irak, Israel og Tyrkiet vil udkæmpe 3. Verdenskrig. Israel vil være isolerede som en allieret til Vesten, og derfor vil USA skulle have ekstremt mange soldater i land for at forsvare Israel, de andre mellemøstlige lande vil stå sammen med Kina og Rusland på den ene side, og Vesten og Israel vil stå på den anden side.

Et eller andet sted er min generelle holdning dog at 3. Verdenskrig er meget urealistisk. Jeg ser det ikke ske i dette århundrede. Penge er blevet for vigtige, og derfor tør ingen af de største lande gå i krig mod hinanden - da det jo vil ødelægge import/eksport af nødvendige varer landene imellem. Derfor vil de store nationer(specielt dem der har en stor våbenindustri, som Rusland og USA) hellere puste til ilden i andre konflikter mellem to enkeltstående lande, da de så kan tjene fedt på det. Derudover er frygten for Atombomber efterhånden blevet så ekstremt stor, at ingen rigtig tør angribe, uden selv at have atombomber, og selvom man har atombomber, er der altså ikke rigtig nogen der tør bruge dem. Derfor vil vi nærmere se situationer som den Kolde Krig i fremtiden, end en 3. Verdenskrig - det er min holdning  Thumbs Up

Det der dog grundlæggende kan opstå krige over, må være kontrollen med jordens sidste fossile ressourcer, altså olie, gas og lignende. Eller hvis man fandt et ny kilde til energi, som man kunne tjene store penge på. Det er ikke sikkert at USA eller Kina vil se til, at et land mindre land løber med hele gevinsten. Religion er en anden mulig indgangsvinkel, dog ser jeg det ikke udvikle sig så aggressivt.

Det var lige hvad jeg har kunnet tænke lidt over Smiley

Anfield Road
Manager

« Svar #7564: 10 Jan 2013, 19:19 »

Tak begge to.  Smiley Personligt anser jeg heller ikke 3.verdenskrig som en overhængende fare vi skal bekymre os om lige nu, for der skal altså nå at ske mange ting før den vil bryde ud. Det har helt sikker sat nogle tanker i gang så tak for det.

Og lige til sidst: Hvad for interesser tænker du at Rusland og Kina har i Syrien?

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Risom
Manager

« Svar #7565: 10 Jan 2013, 19:46 »

Og lige til sidst: Hvad for interesser tænker du at Rusland og Kina har i Syrien?
Denne artikel fortæller det kort og præcist efter min mening Smiley

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Præsidenten
Landsholdsspiller

« Svar #7566: 10 Jan 2013, 19:49 »

Hey AR. Havde engang et projekt der mindede lidt om jeres og oprettede faktisk en tråd herinde omkring det. Ved ikke om du kan bruge det til noget, men du kan jo tage et kig hvis du vil Smiley http://fmfreaks.dk/index.php?topic=33662.msg1021635#msg1021635

FC Barcelona

Anfield Road
Manager

« Svar #7567: 10 Jan 2013, 19:58 »

Tak for det begge to. Spændende læsning bestemt Rafinha, og det kan jeg da helt sikkert bruge til noget.  Thumbs Up

Wicked Sick!
Førsteholdsspiller

« Svar #7568: 10 Jan 2013, 20:13 »

I min klasse har vi projekt uge i i uge fem, og en af mine gode venner og jeg har altså besluttet os for at vi vil beskæftige os med en eventuel 3.verdenskrig. Så jeg ville faktisk bare høre om der er nogen der har en ide eller to til en indgansvinkel, eller som har nogle tanker om det eller måske endda noget viden om det?  Peace

Hvilket niveau er det og det er vel noget samfundsfag?

Risom
Manager

« Svar #7569: 10 Jan 2013, 20:15 »

Hvad er jeres overemne, AR?

- Vores er "At sætte spor". En kammerat og jeg skal skrive om atomvåben, han skal skrive om selve bomben, stråling osv. og jeg skal skrive om dens indvirkning på politiske forhandlinger og grunde til at USA smed den over Japan. Vi skal i uge 4, men vi starter allerede her i weekenden Wink

Anfield Road
Manager

« Svar #7570: 10 Jan 2013, 20:15 »

Hvilket niveau er det og det er vel noget samfundsfag?
Well, det er 9.Klasses projektopgave, så det er vel ikke som sådan noget niveau, og det er bestemt noget med Samfundsfag, men det er ikke et specielt fag  Smiley

Anfield Road
Manager

« Svar #7571: 10 Jan 2013, 20:17 »

Hvad er jeres overemne, AR?

- Vores er "At sætte spor". En kammerat og jeg skal skrive om atomvåben, han skal skrive om selve bomben, stråling osv. og jeg skal skrive om dens indvirkning på politiske forhandlinger og grunde til at USA smed den over Japan. Vi skal i uge 4, men vi starter allerede her i weekenden Wink
Vores overemne er "Mennesket i Verden"  Rullende Øjne Og når du siger skrive hvad mener du så? Mig bekendt skal vi ikke skrive et eneste ord.... Opstemt

Risom
Manager

« Svar #7572: 10 Jan 2013, 20:19 »

Vores overemne er "Mennesket i Verden"  Rullende Øjne Og når du siger skrive hvad mener du så? Mig bekendt skal vi ikke skrive et eneste ord.... Opstemt

Skrive en rapport? Det skal vi ihf + fremlæggelse Smiley

Anfield Road
Manager

« Svar #7573: 10 Jan 2013, 20:23 »

Skrive en rapport? Det skal vi ihf + fremlæggelse Smiley
Rapport er vi heldigvis fritaget fra...

Wicked Sick!
Førsteholdsspiller

« Svar #7574: 10 Jan 2013, 20:29 »

Well, det er 9.Klasses projektopgave, så det er vel ikke som sådan noget niveau, og det er bestemt noget med Samfundsfag, men det er ikke et specielt fag  Smiley

Nå okay, så ved jeg ikke lige hvor relevant det er, når det kun er 9. klasse (kommer selvfølgelig an på hvad I har gennemgået).
Men jeg ville kigge på nogle teoretikere indenfor international politik; Fukuyama, Samuel Huntington, Joseph Nye, Kenneth Waltz. For at nævne nogle stykker du kunne kigge på. Det bliver måske for svært at gå ind og tolke på teoretikerne. Men jeg vil mene, at du godt kan kigge på de overordnede teorier indenfor international politik, her kan du kigge på: Realisme, Idealisme, (du kan holde dig til disse to, da det er de såkaldte "hovedskoler" indenfor faget, men er ikke specielt relevante længere) neorealisme, liberal internationalisme og neokonservatisme.
Du skal så se på, hvordan disse teorier mener, at aktørerne handler indenfor det internationale politiske system og sammenholde det med hvordan verdenssituationen er i dag og derigennem se om det er muligt med en 3. verdenskrig i en ikke så fjern fremtid.
Du spørg bare hvis du er i tvivl omkring noget med det Smiley

Sider: 1 ... 503 504 [505] 506 507 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010