home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 992 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 505 506 [507] 508 509 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 531364 gange)
CasperAkaCalle
Ynglingespiller

Fordele og ulemper ved heroin
« Svar #7590: 16 Jan 2013, 14:36 »

Hej allesammen! Jeg har en opgave om opiater i biologi, og skal derfor finde ulemper og fordele ved heroin, morfin osv. Problemet er bare at jeg ikke kan finde nogle, så please, gider i at hjælpe? Ja, jeg har søgt på google.

Andet information om emnet, modtages med kyshånd! "Kys"

På forhånd, tusinde tak for hjælpen! :-)

Imperatore
Gæst

Sv: Skole
« Svar #7591: 16 Jan 2013, 15:48 »

Læs på wikipedia om det. Der står det, job's done.

fredesvbg
Reserveholdsspiller

Sv: Fordele og ulemper ved heroin
« Svar #7592: 16 Jan 2013, 15:53 »

Hej allesammen! Jeg har en opgave om opiater i biologi, og skal derfor finde ulemper og fordele ved heroin, morfin osv. Problemet er bare at jeg ikke kan finde nogle, så please, gider i at hjælpe? Ja, jeg har søgt på google.

Andet information om emnet, modtages med kyshånd! "Kys"

På forhånd, tusinde tak for hjælpen! :-)

Kan du ikke finde fordele og ulemper ved morfin?HuhHuhHuhHuhHuhHuh?? Har du kigget et smut forbi istedgade og tjekket alle junkiekællingerne ud?

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

CasperAkaCalle
Ynglingespiller

Sv: Fordele og ulemper ved heroin
« Svar #7593: 16 Jan 2013, 16:19 »

Kan du ikke finde fordele og ulemper ved morfin?HuhHuhHuhHuhHuhHuh?? Har du kigget et smut forbi istedgade og tjekket alle junkiekællingerne ud?
Jeg bor i sydjylland Wink

Gemma
Førsteholdsspiller

« Svar #7594: 16 Jan 2013, 16:22 »

Well, hedder det ikke Sønderjylland? Og så vidt jeg ved, så er der junkier andre steder end i København.

fredesvbg
Reserveholdsspiller

« Svar #7595: 16 Jan 2013, 16:55 »

Så sæt dig og se Christiane F i aften, glimragende film om hvad der sker når man begynder at junke. Men fordelene ved morfin er vel dens smertedæmpende egenskab og beroligende effekter, de negative er jo det er FUCKING vanedannede og du bliver altså ikke et sundhedstenpel når du sover i en baggård, med en rusten nål i armen og med ca 25 pikkemænd i dig om dagen, for at betale dit næste fix

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Risom
Manager

« Svar #7596: 16 Jan 2013, 19:05 »

Hey drenge Smiley

I næste uge har vi projektuge, og i den forbindelse skal en kammerat og jeg skrive om atomvåben. Et af afsnittene, som jeg skal skrive, er kaldt 'hvad nu hvis'. Og med det menes der, hvad der kan/kunne være sket, hvis, hvis og hvis. Derpå kunne jeg godt tænke mig nogle input til de nedenstående emner eller en helt tredje mulighed, der kan/kunne være sket.
'Hvis nazisterne havde udviklet atombomben først'. Her tænker jeg umiddelbart på, om Tyskland på denne måde havde vundet krigen eller om det havde udviklet sig til en atomkrig med fatale konsekvenser.
'Vil atomvåben blive brugt i krig i fremtiden'. Muligheden er IMO meget lille, da man risikerer total udryddelse, hvis man tager våbnet i brug. Dog kunne en fanatisk leder/diktator, der fik fremstillet atomvåben, måske tage dem i brug på f.eks. et religiøst grundlag.

Det kunne som sagt være dejligt med nogle input. På forhånd tak Smiley

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Naustratze
Gæst

« Svar #7597: 16 Jan 2013, 19:41 »

Umiddelbart ville jeg synes det ville være ekstremt spændende at høre nogle teorier om hvad der var sket hvis Tyskland havde vundet krigen med hjælp af atomvåben, så det er en tanke jeg synes i bestemt skal holde fast i. Der kan man jo komme langt ud i hvad der kunne være sket, f.eks var Stalin nok ikke en mand der umiddelbart ville overgive sig uden kamp, så det kan man jo godt komme ind på.

En fanatisk leder ville nok også være det bedste bud i fremtiden. Ellers kan det være efter den sidste olie, hvor der kunne opstå en kæmpekrig mellem Vesten og Mellemøsten, det er selvfølgelig ren teori, men værd at tænke over.
« Seneste Redigering: 16 Jan 2013, 19:43 af Naustratze » Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #7598: 16 Jan 2013, 19:43 »

Nu bliver jeg selv historielærer til sommer og det lyder helt vildt spændende! Det er herligt med den slags spørgsmål, hvor I rigtig kan få teorien ind, men stadig få kulturelle og politiske spørgsmål og historie (alliancer osv) med i overvejelserne. Det kan helt sikkert blive et hit!

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Risom
Manager

« Svar #7599: 16 Jan 2013, 19:53 »

Umiddelbart ville jeg synes det ville være ekstremt spændende at høre nogle teorier om hvad der var sket hvis Tyskland havde vundet krigen med hjælp af atomvåben, så det er en tanke jeg synes i bestemt skal holde fast i. Der kan man jo komme langt ud i hvad der kunne være sket, f.eks var Stalin nok ikke en mand der umiddelbart ville overgive sig uden kamp, så det kan man jo godt komme ind på.

En fanatisk leder ville nok også være det bedste bud i fremtiden. Ellers kan det være efter den sidste olie, hvor der kunne opstå en kæmpekrig mellem Vesten og Mellemøsten, det er selvfølgelig ren teori, men værd at tænke over.
Nu bliver jeg selv historielærer til sommer og det lyder helt vildt spændende! Det er herligt med den slags spørgsmål, hvor I rigtig kan få teorien ind, men stadig få kulturelle og politiske spørgsmål og historie (alliancer osv) med i overvejelserne. Det kan helt sikkert blive et hit!

Dette er bare en del af opgaven, hvor vi ganske rigtigt vil bruge teorier. Den med Stalin er bestemt værd at tage med i overvejelserne, tak for det!
Dog synes jeg, det er noget svært at finde kilder til disse teorier. Nu er jeg ikke så erfaren endnu med sådanne opgaver, men er det i orden at skrive egne teorier med uden en kilde?

Vi synes også emnet er meget spændende, især mig, der godt kan lide samfundsfag og historie, mens min kammerat skriver mere om stråling og den del omkring atomvåben Smiley

Oli
Landsholdsspiller

« Svar #7600: 16 Jan 2013, 19:55 »

Har altid synes det var spændende at tænke på den slags kontrafaktiske spørgsmål! Dog har jeg aldrig været en haj til historie, men held og lykke med projektet, da. Smiley

Nu bliver jeg selv historielærer til sommer
Serious?

Naustratze
Gæst

« Svar #7601: 16 Jan 2013, 19:57 »

Historie er også lige mig, synes virkelig det er et fedt emne i har fået jer, hvor jeg dog synes du har trukket det længste strå af jer to Grin
Det burde da bestemt være okay at skrive jeres egne teorier bare i kan forklare hvorfor i tænker sådan.

Jeg havde også selv projektuge for et par uger siden, vi fik "Og verden blev en anden" som overskrift, og min ven og jeg valgte så Atomkraft som underemne, men det blev for åbent må jeg da nok indrømme, da det jo selvfølgelig både omhandler kraftværker, våben, behandlingsformer etc. Jeres emne er et helt igennem drømmeemne for mig, hvor ville jeg gerne have været mere hen mod det, men har stadig masser af uddannelses år i mig, så må jo se om jeg en gang får muligheden for at skrive om emnet med "hvad der kunne være sket" istedet for "hvad der skete" Smiley
« Seneste Redigering: 16 Jan 2013, 20:03 af Naustratze » Logged

Risom
Manager

« Svar #7602: 16 Jan 2013, 19:59 »

Historie er også lige mig, synes virkelig det er et fedt emne i har fået jer, hvor jeg dog synes du har trukket det længste strå af jer to Grin

Det burde da bestemt være okay at skrive jeres egne teorier bare i kan forklare hvorfor i tænker sådan.

Tjo, han er faktisk pænt interesseret i fysik, så det passer os begge fint Wink

Tak for det, det er dejligt Smiley

Naustratze
Gæst

« Svar #7603: 16 Jan 2013, 20:05 »

Er jeg faktisk også selv, men kan simpelthen ikke finde ud af det lige meget hvor meget jeg prøver...

Historie er jeg dog noget mere interesseret i, og har altid syntes at det var meget spændende, desværre er der ikke historie på HHx som jeg skal på næste år.

Risom
Manager

« Svar #7604: 16 Jan 2013, 20:09 »

Er jeg faktisk også selv, men kan simpelthen ikke finde ud af det lige meget hvor meget jeg prøver...

Historie er jeg dog noget mere interesseret i, og har altid syntes at det var meget spændende, desværre er der ikke historie på HHx som jeg skal på næste år.

Har det lidt på samme måde. Det har bare udviklet sig til et hadefag på en måde....

Jeg regner med historie på A på stx, så det er jeg godt tilfreds med Smiley

Sider: 1 ... 505 506 [507] 508 509 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010