home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 476 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Return of the Ymer - En karriereblog
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint
Forfatter Emne: Return of the Ymer - En karriereblog  (Læst 72506 gange)
Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #105: 02 Sep 2013, 17:57 »

Fik lige læst hele bloggen igennem Smiley. Rigtig godt arbejde hold da op..
Ville du have noget i mod at smide ss af din taktik op samt hold instillinger Smiley?

Det vil jeg gerne. Der er nu ikke så meget trylleri i dem. Less is more.
Men jeg skal nok ligge dem op. De kommer imorgen sammen med en sommerpause/sæsonstarts update.
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #106: 02 Sep 2013, 18:00 »

Mange tak Smiley. Ellers kan du bare smide den i en privat besked hvis du ikke vil have den i bloggen.
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #107: 02 Sep 2013, 18:06 »

Mange tak Smiley. Ellers kan du bare smide den i en privat besked hvis du ikke vil have den i bloggen.


Der må den nu gerne være. Det er vel en smule relevant  crazy
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #108: 02 Sep 2013, 18:08 »

Okay Wink Men smid den lige til mig privat Smiley Mit liverpool hold sejler!
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #109: 02 Sep 2013, 18:56 »

tillykke med titlen ymer det kører jo bare
Logged


Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #110: 03 Sep 2013, 01:03 »


Valéncia Club de Fútbol, S.A.D.
2. juni - 18. september 2017

Endnu et talent rammer Valencia
Så blev det sommer og det betyder transfers! En stribe af unge spirer er vendt hjem efter lejeaftaler rundt omkring i verden. Blandt andet min italienske angriber Giovanni Berti der havde fin succes i Zaragoza hvor han nettede 18 gange. Ind er også kommet en anden italiener. Han hedder Stefano Cipolla, er blot 17 år og købt i Juventus for svimlende 95 millioner kroner. Han er venstre midt/wing og har et enormt potentiale. jeg er sikker på han nok skal blive en stor succes over tid.
Den anden vej, altså ud af transferdøren, er der sket en del. Málaga udløser Andy Madrigals frikøbsklausul på 18 millioner som vi stikker lige ned i lommen. Ernesto Molina sælges til Deportivo for 8,25 millioner. Han var laaangt fra førsteholdet. Især nu hvor Cipolla er blevet hentet ind. Rubén Serantes bliver solgt til Real Sociedad for 1,8 millioner + 50% af næste salg. Han er ligeledes langt fra holdet. Specielt fordi vi ikke spille med en offensiv midtbane/hængende angriber-type. Brasilianske Lau skifter til PAOK for 14 millioner + 35% af næste salg. Også han var langt fra startelleveren. José Andres Ortiz ryger til Sevilla for 4 millioner + 35% af næste salg og endelig tager Carles Gil til Freiburg for 15 millioner + en videresalgsklausul på 20%. I alt ryger der lige omkring 61 millioner ind på kontoen, men lur mig om ikke det bliver mere med videresalgsklausule rne in mente. Det er nogle talentfulde unge mennesker vi har skibet afsted.
En anden ung talentfuld fyr er danske Christian Busk Tyrsting. Både Málaga, Mallorca, Celta, Deportivo og Lazio er kommet med konkrete lejetilbud og rygter vil vide at også FCK, Chievo og selveste Juventus skulle være interesserede i midtbanespilleren. Men først da Getafe kommer med et bud bider Ymer på. De spiller La Liga-bold og mener han bliver en værdifuld førsteholdsspiller for dem. Det er noget jeg kan lide. Samtidig får jeg sørget for at jeg kan kalde ham tilbage (i tilfælde af at det går ham rigtig godt).
Desuden er Antonio Valencia og Urby Emanuelsons kontrakter udløbet.

Træningskampe og La Liga start
Der bliver arrangeret to træningkampe op til sæsonstart mod hhv. Bologna og vores sædvanlige prügelknabe fra Ribarroja. Bologna, der har FM-fænomenet Per Ciljan Skjelbred (åh, hvor jeg har hentet ham til Brøndby mange gange!) på holdet, får vendt et truende nederlag til 2-2. Det lugter af en købt italiensk dommer!
Bologna - Valencia 2-2
mål: Soldado, Ruiz

Ribarroja - Valencia 0-8
mål: Corchia, Alfonso, Koke, Bony, Soldado x2, Berti x2
skader: Feghouli

R. Sociedad - Valencia - 0-5
mål: Soldado, Asamoah, Koke, Berti x2
udv: Alfonso

Barcelona - Valencia 0-0
udv: Berti

Valencia - Barcelona 1-0
mål: Corchia

Napoli - Valencia 0-0 vinder på straffe

Valencia - Sporting 0-0

Valencia - Getafe 2-0
mål: Álvarez, Asamoah

Den årligt tilbagevendende øretæve til Ribarroja bliver udført i sædvanlig overlegen stil. Vi vinder 8-0 og har 41 skud i alt hvoraf 19 sidder inden for målrammen. Ribarrojas keeper havde trods alt en stor aften.

Vores første La Liga kamp i år bliver mod Real Sociedad, der udover at have købt Serantes af os også har skrevet kontrakt med Antonio Valencia. Men lige lidt hjælper det, de taber 5-0 til et flyvende Valencia hold, der allerede nu signalerer mesterskab! Giovanni Berti får en drømmedebut, da han formår at komme på måltavlen to gange.

To trofæer og en genstridig oprykker
I den spanske super cup venter Barcelona. Den første kamp ender 0-0 på Camp Nou og hjemme på Nuevo Mestalla sørger Corchia for sejren med en scoring i det 85. minut.
Trofæer kan man aldrig få nok af og ugen efter går det løs i den europæiske super cup mod Napoli. Ordinær og tillægstid ender også her 0-0 og vi må ud i straffesparkskonkur rence. Her trækker vi det længste strå og anfører Soldado kan endnu en gang løfte en pokal i triumf!

I 2. spillerunde formår nyoprykkede Sporting at få uafgjort med sig, og vi taber allerede der to point, der kan vise sig at være enormt vigtige i sidste ende. I næste runde mod Getafe må Tyrsting se til fra tribunen da hans nye holdkammerater bliver banket 2-0.

En fin start på den nye sæson, dog med et lille skår i form af den skuffende kamp mod Sporting. De to trofæer varmer og giver et boost til selvtilliden.
Desuen er Sébastien Corchia blevet kåret til årets spiller i Valencia og Jon Ander Sola får sin første landskamp for Spanien. Valdinei får også debut for sit hjemland, Brasilien. Han er desuden også blevet spansk statsborger.

¡Ale Valencia!

Et andet sted har Liverpool betalt Heerenveen 135 millioner for Andreas Cornelius.
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #111: 03 Sep 2013, 01:13 »

På opfordring er her SS af taktik og holdindstillinger:

TAKTIK
HOLDINDSTILLINGER

Som sagt er det rimelig meget en less-is-more stil der bliver kørt. Det virker  Hævet Øjenbryn
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #112: 03 Sep 2013, 21:35 »


Valéncia Club de Fútbol, S.A.D.
19. september - 2. november 2017


Champions League
Som vinder af La Liga er man som bekendt direkte kvalificeret til det hellige fodbold land Champions League. Her er vi i år havnet i gruppe med Hannover, Newcastle og Paris Saint-Germain. Umiddelbart virker det til at være en nogenlunde overkommelig gruppe. Vi skal ihvertfald nok gå videre, det er jeg sikker på. Anderledes svært bliver det nok for danske FCK, der må kæmpe imod Dortmund, Mancheester United og de hollandske mestre fra Vitesse.
Hannover - Valencia 1-2
mål: Koke, Sola

Málaga - Valencia 0-5
mål: Corchia, Asamoah, Alcácer x2, Cipolla

Valencia - Barcelona 3-0
mål: Asamoah, Soldado, Álvarez

Valladolid - Valencia 0-2
mål: Soldado x2

Valencia - PSG 2-0
mål: Bony, Rami
skader: Sola

Valencia - Zaragoza 1-0
mål: Koke
skader Álvarez

Valencia - Sevilla 2-0
mål: Feghouli x2

Valencia - Newcastle 2-2
mål: Asamoah, Soldado
skader: Valdinei

Real Madrid - Valencia 1-1
mål: Berti

Huesca - Valencia 0-5
mål: Asamoah, Koke, Alcácer x3
skader: Albiol, Alfonso

Vores første kamp er mod Hannover, der har Urby Emanuelson i truppen. Han gør sig bemærket med en målgivende aflevering, men desværre (for ham) er et mål ikke nok for tyskerne, da Sola og Koke begge kommer på måltavlen. En fin start på turneringen.

I den hjemlige liga bliver det til en storsejr imod Málaga. Vi vinder hele 5-0. Kwadwo Asamoah scorer og lægger op til tre kasser. Den ene af dem bankes ind af Cipolla, der jublende lykkelig fejrer sit første Valenciamål.
Der bliver jublet igen i næste runde mod Barcelona. Igen kommer Asamoah på måltavlen og i overtiden kollapser et ellers fint spillende Barcelona forsvar fuldtændig og både Soldado og Álvarez får lov at scorer. Med sejren overtager vi førstepladsen i ligaen fra netop Barcelona her efter fem spillerunder.
Valladolid, med en 25-årig Razzer Falk i spidsen besejres i sjette runde med 2-0.

This is Sparta!!!
ja, en reference til en sit back and relax film med vold og ringe plot. Ymer står overfor sin turneringskamp nummer 300 (ah, derfor!). Kampen er mod PSG i Champions League. Franskmændende har ikke meget at byde på og Wilfried Bony og franske Adil Rami sørger for 2-0 sejren og Ymer-arme strukket i vejret i begejstring over sejren. Et skønt jubilæum!

Godt nok bliver der vundet kampe, og godt nok bliver nogle af dem vundet stort. Men det er som om at spillet ikke helt har flydt som det gjorde i sidste sæson. Som om lidt af motivationen er gået fløjten. Der skal ske et eller andet. Jeg tager beslutningen at skifte min anfører og viceanfører ud. 32-årige Roberto Soldado bliver rasende og vil tale med mig under fire øjne. Han er bestemt ikke tilfreds med min beslutning, men da jeg fortæller ham at jeg synes der var brug for forandring, klapper han i som en østers. Han ved godt hvem der er chefen her i butikken. Han er enig nu. Ny anfører i Valencia bliver den franske assistkonge Sébastien Corchia (26 i forrige sæson) og Koke får tjansen som viceanfører.
I den kommende kamp mod Sevilla skulle det blive spændende om holdet havd taget skade af beslutningen. Det så ikke sådan ud. Til gengæld væltede vi os i chancer, men det blev kun til 2-0 på to flotte mål af Feghouli.

Det er ikke meget vi har set til Giovanni Berti siden hans to mål i debuten mod Sociedad. Han har ellers fået chancen mangt en gang, men har ikke rigtig slået til endnu. Men i kampen mod Real Madrid finder han atter målet og sørger for at vi i det mindste får et point med fra en spændende 1-1 kamp.

Vi slutter updaten af med en pokal kamp ude mod Huesca fra Liga Adelante. Vi vinder den stensikkert med 5-0. Paco Alcácer er i hopla og får sig et hattrick. Der er hård kamp om de to angrebspositioner!




¡Ale Valencia!

Et andet sted er Mathias Gehrt kommet på det danske landshold, så deeet.
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #113: 05 Sep 2013, 11:14 »


Valéncia Club de Fútbol, S.A.D.
3. november - 24. december 2017


To nederlag men mange mål
Så har vi taget hul på november og december, månederne hvor Champions League grupperne bliver afgjort. Månederne hvor grundstene til et mesterskab for alvor skal lægges. Og ikke mindst den tid på året hvor titlen som Verdensmester for Klubhold skal forsvares.
Villareal - Valencia 0-2
mål: Rami, Cipolla

Newcastle - Valencia 1-0

Levante - Valencia 0-2
mål: Rami, Bony

Valencia - Athletic 1-2
mål: Alcácer

Valencia - Espanyol 3-1
mål: Snijders, Alcácer, Ruiz

Valencia - Hannover 4-0
mål: Ruiz, Koke, Cipolla, Bony

Valencia - Huesca 6-1
mål: Bony x2, Alcácer x3, Snijders

PSG - Valencia 1-2
mål: Alcácer, Bony

Valencia - Atletico 1-0
mål: Alcácer

Sydney FC - Valencia 0-3
mål: Ruiz, Alcácer, Rodríguez

Valencia - Santos Laguna 2-0
mål: Soldado, Albiol

Valencia - Atletico 5-0
mål: Sola, Ruiz, Bony, Alcácer x2

Valencia - Osasuna 3-0
mål: Cipolla, Soldado x2

Vi starter i Villareal, hvor hjemmeholdet kæmper bravt men taber 2-0. Stefano Cipolla finder igen målet. Det er altid rart når de unge markerer sig.
Ude mod Newcastle i ChL render vi ind i større problemer end vi regnede med. De må have opgraderet truppen med flere franskmænd, for de virker vildt arrogante da de kommer foran 1-0. Vi forsøger alt hvad vi kan, men der er ikke noget at gøre. Alan Shearers gamle klub vinder opgøret og indtager gruppe førstepladsen i Gruppe F.
Vi får heldigvis en sejr allerede i næste kamp da Levante ikke kan stille noget op overfor Valencias angrebsmaskine.
Angrebsmaskinen kører også som smurt mod Athletic. Sådan næsten. Vi producerer bunkevis af chancer, men formår alligevel at tabe, da baskerne er modbydeligt effektive. De har to chancer og scorer på dem begge. Enormt skuffende og ærgeligt. Alcácer scorer vores eneste mål. Vi kommer heldigvis op på hesten igen i næste spillerunde hjemme mod Espanyol der sendes hjem med 3-1. Alcácer scorer igen.

I de næste to kampe får vi lagt bolden i kassen hele ti gange! Hannover besejres 4-0 i Champions League og hjemme mod Huesca i returkampen i Copa del Rey udbygges 5-0 føringen fra første kamp til hele 11-1. Bony scorer to gange og Alcácer markerer sig med et hattrick. Det sidste mål scorers af unge Robin Snijders.
Paco Alcácer er på pletten igen i den sidste gruppespilskamp i Champions League som vi vinder 2-1 over PSG. Bony scorer det andet mål på en ripost fra hans eget brændte straffespark. Newcastle får uafgjort mod Hannover og vi hopper dermed lige nøjagtig op på førstepladsen.

I fjortende spillerunde sørger Alcácer igen for sejren med et mål mod Atletico. Et andet sted i Spanien scorer min gamle ven fra Heerenveentiden, Gianni Zuiverloon, rundens mål i Spanien.

VM for klubhold
Klub VM spilles i år i Australien. Vi er forsvarende mestre og det vil være en enorm skuffelse ikke at vinde pokalen igen. Godt nok er turneringen ikke så højt prioriteret og vi ser den mere som træningskampe end egentlig (sådan rigtigt) vigtige. Vi skal spille semifinale mod Sydney FC, og udnytter kampen til at få et par folk i spil der ikke normalt er i startopstillingen. Målmandsposten passes idag af Pol Ballesté, Valdinei starter inde på højreback istedet for Corchia, José Alfonso er i modsatte side og Snijders har idag presset Adil Rami ud på bænken. Stefano Cipolla tager venstre midt for Asamoah, og endelig afløser Rubén Pardo Lander Álvarez på midten ved siden af Koke.
Vi vinder 3-0 på et klassisk Ruiz mål (hovedstød efter hjørne) et flyvende hovedstød af Alcácer og et drøn af et mål af Rodríguez.
I finalen på Melbourne Cricket Ground møder vi mexicanske Santos Laguna. Der er genvalg til Ballesté, Valdinei, Snijders og Cipolla. Vi genvinder guldet efter en 2-0 sejr. Raúl Albiol, der for en sjælden gangs skyld er med til kamp er banens bedste og krydrer indsatsen med et mål. Det andet sættes ind af Soldado.

Vi forsætter de gode takter hjemme på Nuevo Mestalla i femte runde af Copa del Rey mod Atletico. Der er skruet op for samtlige knapper og de tolv spillere Ymer sender på banen går derfra med et gennemsnit på 8,2 og en 5-0 sejr der blev grundlagt efter en halv times spil. Alcácer er igen på pletten med to mål. Der er vist ingen tvivl om at Atletico ikke kan indhente os i returopgøret.
Sidste kamp i år er i La Liga hjemme mod Osasuna der bliver banket 3-0. Vi indtager dermed 2. pladsen, otte point og to kampe efter Barcelona. Årets overraskelse (indtil nu) er Real Sociedad på tredjepladsen samt Granada som nummer 5.

Det er som om at Soldado og Bony har toppet. Soldado nærmer sig også de 33, hvorimod 29-årige Bony blot har været en skygge af sig selv og scoret syv mål i 19 kampe. Det ser lidt bedre ud for Soldado der har lavet 8 mål i 14 kampe. Giovanni Berti har scoret tre mål i 13 kampe og har egentlig ikke spillet specielt godt. Jeg tror han skal udlejes i foråret, så han kan få noget mere spilletid og flere mål i støvlerne og udvikle sig, så han er helt klar til at tage over for Soldado i næste sæson.
Når nu disse tre angribere ikke scorer så meget som de plejer/burde, er det jo skønt med en fyr som Paco Alcácer der har været i topform. Han har scoret 15 gange i 13 kampe og er dermed overraskende Valencias topscorer.

¡Ale Valencia!

Et andet sted har Ståle Solbakken skiftet Napoli ud med Schalke.
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #114: 05 Sep 2013, 17:34 »

Mange tak.
Hvad med udebane sætter du til kontra eller standart ? Og hvad med enkelt spiller har du lavet noget om der Smiley
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #115: 05 Sep 2013, 18:19 »

Mange tak.
Hvad med udebane sætter du til kontra eller standart ? Og hvad med enkelt spiller har du lavet noget om der Smiley
Jeg ændrer ikke rigtigt på noget. Det kommer jo helt an på hvem man spiller imod. Men udebane/hjemmebane tænker jeg aldrig på. Jeg har ikke lavet noget ved de enkelte spillere. Nogle gange beder jeg målmanden om at sparke langt istedet for at spille den ud til nærmeste mand.
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #116: 08 Sep 2013, 17:32 »


Valéncia Club de Fútbol, S.A.D.
15. december 2017 - 18. februar 2018


Dr. Jekyll og Mr. Hyde
Vi nærmer os med hastige skridt årsskiftet, og det er tid til at forny kontrakter, hente forstærkninger osv. Roberto Soldado underskriver en kontrakt der var to år frem og fortæller i samme ombæring at han planlægger at stoppe karrieren i Valencia, blandt andeet grundet "den dybe respekt han har for sin manager Ymer", det er sgu da sødt. Den unge Tyrsting bliver udnævnt til årets U17 talent i Danmark og Corchia og Rami er på årets verdenshold. Det er ikke helt skidt at have med sig til årets første kamp: Returopgøret i Copa del Rey mod Atletico.

Atletico skal hente fem mål. Så det burde være en smal sag at gå videre. Men ak! Det bliver ganske pinligt. Marek Wilk scorer et hattrick i første halvleg. Valenciadrengene havde vist allerede næste kamp i hovedet, eller også har de spist lidt for meget hen over jul og nytår. Vi skal virkelig tage os sammen i anden halvleg. Sidste halvdel af kampen starter lige så harmdirrende ringe som hele første var. Atletico vælter rundt i chancer og vi skal være glade for at Courtois' kasse har stolper idag. Heldigvis laver Atleticos Ziegler en Jesper Olsen og Paco Alcácer kan snuppe bolden, trække forbi målmanden og reducerer. Ymer er lidt mere rolig nu. Men det er stadig ringe. Der kommer ikke flere mål og vi går videre med samlet 6-3 efter to fuldstændig ubegribeligt forskellige kampindsatser.

Forstærkninger og farveller
Atletico - Valencia 3-1
mål: Alcácer

Betis - Valencia 0-2
mål: Stankic
udv: Álvarez
skader: Alfonso

Valencia - R. Sociedad 2-0
mål: Soldado, Asamoah

Valencia - Granada 2-0
mål: Bony x2

R. Sociedad - Valencia 0-1
mål: Stankic

Barcelona - Valencia 0-0

Barcelona - Valencia 1-1
mål: selvmål

Valencia - Real Sociedad 4-1
mål: Soldado, Ruiz, Rami, Rodríguez
skader: Tyrsting

Valencia - Barcelona 2-1
mål: Corchia, Sola

Sporting - Valencia 1-2
mål: Rodríguez x2

Valencia - Málaga 2-1
mål: Bony, Corchia
udv: Feghouli

Getafe - Valencia 2-2
mål: Bony, Rodríguez

Valencia - Valladolid 3-1
mål: Soldado x2, Rami
udv: Alcácer

Zaragoza - Valencia 0-2
mål: Bony, Soldado
skader: Bony

Vi henter i transfervinduets første dage PSV's nyligt kårede European Golden Boy Andrija Stankic for 46 millioner. Han virker til at kunne blive lidt af et kup til den pris.
Stankic viser med det samme hvorfor han blev kåret til Europas største talent sidste år, da han (som Berti iøvrigt) scorer to mål i sin første Valenciakamp imod Betis. lad os håbe han holder niveauet bedre end Berti, der iøvrigt bliver udlejet til Real Sociedad.

Adil Ramis kontrakt udløber til sommer og han har ikke den samme klubfølelse som Soldado og skriver en forhåndskontrakt med PSG. Dani Parejo skifter til AC Milan for 50 millioner og Rubén Pardo, der desværre ikke rigtigt fik noget gennembrud i klubben, skifter til Athletic Bilbao for 185 millioner. Ndubuisi Gabriel skriver forhåndskontrakt med FC Köln. Da både Parejo og Pardo er skiftet kaldes Busk Tyrsting hjem fra sit lejeophold i Getafe hvor han har spillet 13 kampe, lagt op til to mål og blevet kampens spiller en enkelt gang. Hans snit var 7.01. Nu må vi se hvordan han klarer den hjemme i Valencia.
Ymers hidtil største handel bliver den spanske landsholdsspiller Marc Bartra. Han skifter øjeblikkeligt fra FC Porto for 375 millioner, hvor han har spillet godt de sidste fem sæsoner. Han skal ind og overtage Adil Ramis plads i forsvaret.

Let's play some football!!
Copa del Rey kvartfinalen mod Real Sociedad bliver Ymers turneringskamp nummer 200 for Valencia. Nuevo Mestalla er klædt på til fest til ære for Ymer og fans og spillere fejrer ham med en 2-0 sejr.
Mod Granada finder Bony endelig målet igen. Han har ikke holdt samme standard som tidligere, men er altså nu tilbage med to mål.
I returopgøret mod Sociedad starter nyindkøbte Bartra inde. Han gør ikke vildt væsen af sig. Stankic derimod scorer sejrsmålet til 1-0.
Nu gælder der en vigtig ligakamp mod Barcelona. Der skal hentes tre vigtige point her! Der er efter kampen status quo i toppen da det hele ender 0-0. Der er fem points forskel mellem de to rivaler. Heldigvis har vi to kampe mere end Barcelona, så det ligger i vores egne hænder.
Vi får chancen for at tæve dem igen allerede i næste kamp i Copa del rey semifinalen. Det bliver dog ikke til noget, da Jordi Alba scorer i de døende sekunder. Fi får dog et vigtigt udebanemål med os til returkampen. Busk Tyrsting spiller hele kampen og spiller glimrende.
Inden det igen går løs mod Barca, får Real Sociedad ørene i maskinen og sendes hjem med 4-1.

på transfervinduets faldereb prøver hele seks klubber at leje Tyrsting. Der er fine klubber iblandt. Vi snakker blandt andet med Lazio og Udinese, men han bliver i Valencia for nu.

I semifinalens anden kamp bringer Stankic os foran 1-0 kort før pausen på et perfekt udført hovedstød. Vi holder stand hele kampen. Næsten. Typisk Barcelona får de selvfølgelig prikket en bold ind da uret står på 89:39. Det er nu samlet 2-2 og vi må ud i forlænget. Det troede samtlige fremmødte på stadion ihvertfald. For da uret viser 91:11 sparker Corchia et frispark ind i boksen hvor Jon Ander Sola slipper fri af sin markering og springer op og header os i Copa del Rey finalen! Nuevo Mestalla går helt bananas og der flyver churros og sangría rundt over det hele i en jubelrus!
Sporting der klarede 0-0 i vores første interne opgør i denne sæson skal ned med nakken denne gang. Men vi spiller i dagens anledning som en pose nødder og Sporting vinder derfor første halvleg med 1-0. Der skal andre boller på suppen, så Stankic ryger ud og Rodríguez kommer ind som offensiv midt lige bagved Bony. Det giver pote, og han udligner. I samme ombæring kommer Sporting en mand i undertal. Nu SKAL vi vinde! Og sandelig så, om ikke Rodríguez får bragt os foran med fire minutter igen! Dagens mand i skysovs. Resten af holdet var elendige.
I næste runde mod Málaga slipper vi også kun afsted med en 2-1 sejr. Vi spiller slet slet ikke optimalt.
Næste modstander er Getafe og her bliver det skuffende til 2-2. Vi lukker alt for mange mål ind for tiden. suk! Vi har nu syv point op til Barcelona der er to kampe foran. Vi har fem ned til Real Madrid på tredjepladsen.
Vi viser mod Valladolid at vi stadig kan spille bold og vinder således med 3-1. Endnu en sejr kommer i hus mod Zaragoza.

¡Ale Valencia!

Et andet sted skifter den tidliger FM-vidunderdreng Georginio Wijnaldum Villareal ud med Freiburg i en transfer til små 6 millioner.
« Seneste Redigering: 09 Sep 2013, 14:55 af Ymer » Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #117: 09 Sep 2013, 14:05 »


Valéncia Club de Fútbol, S.A.D.
19. februar - 1. april 2018


Tæt top
Man City - Valencia 2-1
mål: Stankic
skader: Rami

Valencia - Real Madrid 5-1
mål: Alcácer, Bartra x3, selvmål
skader: Stankic

Las Palmas - Valencia 0-3
mål: Cipolla x2, Alcácer
skader: Rodríguez

Sevilla - Valencia 1-4
mål: Ruiz, Alcácer, Asamoah x2
skader: Bony

Valencia - Man City 3-0
mål: Alcácer, Soldado x2

Valencia - Villareal 2-0
mål: Alcácer, Bartra

Celta - Valencia 1-3
mål: Koke, Soldado x2

Espanyol - Valencia 1-2
mål: Asamoah, Soldado

Valencia - Levante 7-0
mål: Bony, Asamoah, Soldado x2, Sola x2, Corchia
skader: Bony

Marc Bartra spiller sig direkte i hjerterne på Valencias fans imod Real Madrid. Han har spillet nogenlunde i sin første tid som Valencia spiller, men har ikke rigtig vist at han skulle være de mange millioner værd. Men med et hattrick mod madrilenerne får piben en anden lyd. I det hele taget spiller alle en god kamp og vi ender med at vinde med 5-1. Tyrting snydes for et mål der istedet tilskrives Nuri Sahin der for anden gang scorer selvmål mod os. Af dårlige nyheder bør det nævnes at nyondkøbte Stankic desværre bliver skadet i 2-3 måneder.
5-1 kampen giver genlyd ude i verden og de gode præstationer bliver belønnet. Argentinske José Alfonso, dankse Tyrsting og italieneren Cipolla bliver alle udtaget til landsholdssamling. Desværre er det kun Alfonso der får debut. Men, mon ikke Tyrsting snart får spillet sig ind i varmen hos landstræner Lars Olsen.
De smukke resultater fortsætte i La Liga med 3-0 over Las Palmas og en 4-1 sejr over Sevilla, der har skuffet fælt i år og ligger tre point over stregen. De næste tre kampe mod Villareal, Celta og Espanyol vindes 2-0, 3-1 og 2-1, inden vi møder lokalrivalerne fra Levante. Her finder Wilfried Bony målet allerede et minut inde i kampen og der går ikke lang tid før Asamoah udbygger føringen. Der skal kun spilles 24 minutter før Soldado lukker kampen med scoing til 3-0. Vi ender med at vinde 7-0.
De gode resultater betyder at vi hænger på i toppen. Barcelona er stadig nummer et, med et enkelt point mere end os her efter 31 spillerunder. De andre hold er hægtet fuldstændig af. Nummer tre er Atletico hele tyve point efter os. Real Madrid må nøjes med 58 på fjerdepladsen.

Champions League
Vi tager hul på knockoutfasen af Champions League imod Manchester City. Jeg er ved at være træt af at blive parret op mod dem. Men lad os nu se om vi kan få dem slået ud igen igen. Det ligner længe at vi skal have 1-1 med fra Manchester, men i kampens overtid dukker Edin Dzeko op og gør det til 2-1. Det er et fint resultat. Hjemme på Nuevo Mestalla skal det udebanemål nok komme os til gode.
Hjemme i spanien scorer Paco Alcácer efter 32 minutters spil og vi er dermed videre på udebanemålsregelen. Vi har fuldstændig styr på kampen, og City spillerne er os underlegne. Ti minutter før tid slagter Citys Subotic Alcácer og får direkte rødt. Det bliver for alvor svært for City nu. i det 86. minut header Soldado så alt håb ud af af de babyblå spillere da han scorer til 2-0. Dzeko og Agüero står slukørede klar til at give bolden op. Dzeko triller den over til Agüero der sparkker den sløjt afsted mod en medspiller. Men Soldado er hurtig og opsnapper kuglen, spiller Alcácer, løber videre i dybden og får så en perfekt aflevering og scorer. 3-0! Aldrig før har jeg set to mål så hurtigt efter hinanden i FM.

De flotte resultater både i La Liga og ChL gør at en lokal forretningmand ved navn José María Fernández er villig til at lægge 1,62 milliarder på bordet for klubben. Formand Manuel Llorente indfører derfor transferforbud.



¡Ale Valencia!

Et andet sted genvinder FCK superligaen allerede i 25. spillerunde.
« Seneste Redigering: 09 Sep 2013, 14:07 af Ymer » Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #118: 09 Sep 2013, 14:49 »


Valéncia Club de Fútbol, S.A.D.
2. april - 1. maj 2018


Barcelona
Efter at have slået Manchester City ud skulle det blive spændende at se hvem vi skulle møde i ChL kvartfinalerne. Vi trak gode gamle Barcelona. Første kamp blev spillet på Camp Nou.
Barcelona - Valencia 2-4
mål: Soldado, Alcácer x2, Álvarez
skader: Alcácer

Valencia - Celta 2-0
mål: Soldado x2

Valencia - Barcelona 2-2
mål: Bony, Tyrsting

Athletic - Valencia 0-2
mål: Sola, Soldado
udv: Soldado

Atletico - Valencia 0-3
mål: selvmål, Bony, Asamoah

Valencia - Man Utd 0-0

Valencia - Las Palmas 2-0
mål: Asamoah, Bony

Man Utd - Valencia 2-3
mål: Bony, Soldado x2

Her er det Ymers tropper der kommer i front. Soldado udnytter en kæmpe fejl af Piqué der simpelthen snubler over bolden i eget felt. Han kan let hamrer kuglen ind bag Muslera. Minutter efter kokser det dog i den anden ende og Messi udligner med et lob henover Courtois. Minuttet efter får vi så en hjælpende hånd da Javi Martínez får det røde kort. I det hele taget får vi meget hjælp idag. Barcelonas forsvar har set bedre dage. I det 67. minut tror Sandro at han kan ligge en blød tilbagelægning men Alcácer har luret den og så står det 2-1. Piqué udligner dog med hovedet kort efter.
Vi er ikke til at styre idag, og Corchia dribler let gennem Barcaforsvaret og serverer den for Alcácer der scorer sit andet mål i aften bare tre minutter efter Pigués udligning. Med otte minutter igen lægger Lander Álvarez låg på, med scoring til slutresultatet 4-2. Et rigtig godt udgangspunkt inden returkampen hjemme på Nuevo Mestalla.

Inden vi igen får lov at spille mod Barcelona skal vi lige forbi nedrykningstruede Celta. Soldado har virkelig fundet målformen og sørger for to kasser for at vi vinder 2-0. Samtidig vinder Barca over Atletico, så stillingen er stadig +1 til katalanerne i kampen om La Liga guldet 17/18.

Der er fuldt hus på Nuevo Mestalla. Alle er kommet for at se Barcelona blive slået ud af fodboldens fineste turnering. Neymar bringer dog Barca foran efter syv minutter og frygten for at de lynhurtigt kommer yderligere foran spreder sig hurtigt rundt på tribunerne. Men Bony vil det anerledes. Han udligner kort tid efter med hovedet og Valencia fansene er nu sikre på at det nok skal gå. Seks minutter senere scorer Messi så på et vanvittig flot frispark. Hatten af for ham. Selv Valenciafansene klapper af ham. Vi går til pausen bagud 2-1 men foran 5-4 samlet.
Anden halvleg er intens og der bliver gået til stålet. Fem minutter før tid mister Busquets besindelsen og flækker Koke midt over (skadet i 3-4 måneder, så tak for det Sergio). Det takseres til rødt. Vi udnytter overtallet og to minutter efter scorer årets danske U17 talent, Christian Busk Tyrsting, sit første Valenciamål til slutresultatet 2-2. Vi er videre til semifinalen hvor vi endnu engang må til Manchester i England, hvor Manchester United venter.

Inden vi får besøg fra England skal vi et smut til Bilbao og Madrid. I Bilbao venter Athletic og Rubén Pardo i en kamp vi vinder 2-0. I Madrid får vi tre point ekstra på kontoen da Atletico besejres med 3-0. Barcelona vinder også deres kampe og er altså stadig foran med et enkelt point her med fem kampe tilbage.

Manchester United
Nuevo Mestalla er endnu engang udsolgt. De 75.000 tilskuere får dog ikke det de har betalt for. Medmindre de vildt gerne ville se en super kedelig og chancefattig 0-0 kamp mellem to dybt uinspirerede hold. Resultatet betyder dog at Valencia fansene kan trække størst på smilebåndet, da det giver os mulighed for at gå videre med et uafgjort resultat i Manchester.

Vores fjerdesidste La Liga kamp vinder vi med sølle 2-0 over Las Palmas, der ligger på en håbløs sidsteplads med kun 13 point. Vi burde klart have vundet større og vi skal spille langt bedre når vi om får dage vender næsen mod Old Trafford hvis vi vil gøre os forhåbninger om at deltage i Champions League finalen for tredje år i træk.

Der har indfundet sig 75.765 mennekser på tribunerne på Old Trafford. Det er nok ikke alle der er lige glade for kampens begyndelse. Her kan de se Sebastien Corchia tage på raid op ad højre flanke efter cirka 11 minutter og sparker en bold ind over i retning af Bony, der med pandebrasken sender os i front med 1-0, der også er stillingen ved pausen.
Yohan Cabaye får udlignet i det 59. minut med et fladt hårdt skud fra kanten af feltet. Det er stadig os der har den ene fod i finalen, men vi skal passe på nu. Et kvarter før tid får vi tildelt et straffespark. Det er Zouma der skubber Bony om kuld i forbindelse med en hovedstødsduel. Han bliver sendt i et tidligt bad af kampens dommer. Roberto Soldado træder frem til 11-meterpletten og sender lædersutten ind til stillingen 2-1. Kort efter udligner Kagawa. Han lugter lidt af offside, men linjevogternes flag forbliver nede. To minutter før tid sender en Rodríguez en bold på tværs af banen i bedste Beckham stil til en fremadstormende Jon Ander Sola der piller den ned med brystet og skyder første gang. Han rammer De Gea lige i fødderne. Returbolden lander ved Soldado, der igen er sikker og gør det til 3-2. Valencia er i Champions League finalen for tredje år i træk!!

Den 19. april bliv Valencia iøvrigt solgt til forretningsmanden José María Fernández. Det bliver spændnede at se hvad han er for en type.



¡Ale Valencia!

Et andet sted er bunden af Suppen utrolig tæt, da både Esbjerg, Randers, Horsens, SIlkeborg, OB, Brøndby og Lyngby er mulige nedrykkere med kun fire kampe tilbage.
« Seneste Redigering: 09 Sep 2013, 14:53 af Ymer » Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Return of the Ymer - En karriereblog
« Svar #119: 09 Sep 2013, 17:30 »

Go Ymer!
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010