home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 461 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Das ehrgeizige Westfalen Club
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Das ehrgeizige Westfalen Club  (Læst 11237 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #15: 08 Jun 2013, 11:52 »

Det kan næsten kun være Schieber, medmindre han selvfølgelig vil bruge Reus helt fremme. En position han har spillet før.

Jeg følger med. Elsker dine blogs, Guldbrand.

Lige præcist, og mange tak. Dejligt du følger med   Wink
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #16: 09 Jun 2013, 11:09 »

Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #17: 09 Jun 2013, 11:15 »

Fantastisk start på sæsonen. Jeg kunne dog godt tænke mig at høre nærmere om din taktik, da jeg ikke mener at en 4-4-2 opstilling favoriserer flere af dine stjerner.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #18: 09 Jun 2013, 12:00 »

Fantastisk start på sæsonen. Jeg kunne dog godt tænke mig at høre nærmere om din taktik, da jeg ikke mener at en 4-4-2 opstilling favoriserer flere af dine stjerner.

Du kan også tro at jeg har haft svært ved at beslutte mig for en taktik, inden jeg påbegyndte spillet. Men da jeg er meget stor fortaler for at have en solid balanceret taktik, så måtte jeg gå på kompromis på flere områder.

Første tanke var at spille med indvendige angribere, for at udnytte Reus bedst muligt, samt have Götze på den offensive midtbane i en 4-2-3-1 formation. Men det betød at Lewandowski skulle være alene på toppen, og det syntes jeg ikke han egnede sig bedst til (i FM). Lewandowski er god til at komme dybt i banen og bevæge sig ud af feltet, men med en offensiv midt samt to indvendige angribere, så skal han ikke lave de løb, da der allerede er folk i disse områder. Derfor skulle han koncentrere sig om at bevæge sig i feltet, men til det er han ganske enkelt ikke en god nok afslutter til, hvorfor jeg syntes taktikken ikke passede specielt godt til ham, og at jeg ikke havde andre alternativer i angrebet.

Næste tanke var en 4-4-1-1, men her kommer jeg igen i samme problemer med Lewandowski, hvor jeg mener han skal have frihed til at komme ned i banen og modtage bolden. Men her ville jeg allerede have den offensive midtbane, samt at jeg ikke vil have nogen til at ligge helt fremme, når Lewandowski går dybt i banen. Derfor gik det hurtigt op for mig, at jeg er nød til at spille med to angribere for at udnytte Lewandowski bedst muligt.

Taktikken endte derfor med en helt alm. 4-4-2. Forsvaret giver nærmest sig selv, og på den centrale midtbane har jeg Bender & Kehl i rotation til den defensive midtbane, samt Gündegan til den anden centrale midtbane (support). På kanterne (offensive wings) har jeg flere muligheder såsom Blaszcykwoski, Götze, Perisic, Leitner, Grosskreutz, Bittencourt - og hvad der faktisk nærmest er fælles for dem alle, er at de ikke er specielt målfarlige (med undtalelse af Perisic og Grosskreutz, men de er ikke de fortrukne) Derfor passer det fint at have dem placeret i en flad 4-4-2, da de ikke er målfarlige nok til at komme længere frem på banen.

I angrebet har jeg så Reus og Schieber til at ligge helt fremme som en fremskudt angriber, hvor deres rolle er at presse modstandernes defensive linje, samt engang imellem at modtage bolden for at slå et indlæg. Dette giver samtidigt plads til Lewandowski som komplet angriber. Her har han nemlig mulighed for både at komme dybt i banen og modtage bolden, trække ud af feltet, samt ligge inde i boksen og tage de fysiske dueller. Altså har han stor frihed, mens jeg altid har en angriber til at ligge helt fremme og presse forsvaret. 


Så tager man mine offensive stjerner og kigger lidt på dem:

Gundogan bliver udnyttet fint på den centrale midtbane. Helt optimalt bør han være playmaker, men han er tilstrækkelig god defensivt, til at han fungere godt som central midtbane, hvilket gør han bidrager mere defensivt, samtidigt med at jeg ikke bliver "afhængig" af en playmaker, som er nem at sætte ud af spillet af modstanderne.

Mario Götze spiller godt nok ikke på sin optimale position, men han kan få lov til at udnytte sin kreativitet og teknik ude på kanten. Desuden ved at han spiller i venstre side, så har han mulighed for både at trække ind i banen, samt gå til baglinjen.

Marco Reus burde enten spille offensiv midt eller indvendig angriber. Men som fremskudt angriber udnytter jeg han hurtighed, løb uden bold samt skarphed foran målet.

Lewandowski får jeg - Syntes jeg selv, udnyttet bedst muligt ved at have ham som komplet angriber, samtidigt med at jeg har en anden og mere offensiv og målfarlig angriber liggende ved siden af. Lewandowski er en all-around angriber med mange styrker, og det får jeg udnyttet igennem denne taktik.


Håber at det er svar nok..   Smiley
Men kom endelig med et bud på hvordan du ville spille med dem. For som sagt, så var jeg meget i tvivl om opstilling og roller til de forskellige spillere, samt hvordan jeg kunne udnytte de mange stjerne i en taktik der gerne skulle fungere både offensivt og defensivt.
« Seneste Redigering: 09 Jun 2013, 12:02 af Guldbrand » Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #19: 09 Jun 2013, 12:40 »

Lækkert setup Guldbrand og helt sikkert en blog der skal følges tæt.
Logged


MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #20: 09 Jun 2013, 13:47 »

Spændende læsning. Jeg kan sagtens følge dig i dine synspunkter. Havde det været mig der havde startet et spil op med Dortmund, ville jeg nok have holdt mig til deres normale opstilling, altså 4-2-3-1. Det tror jeg passer bedre til både Gøtze, Kuba og Reus. Lewandowski ville, som du også siger, ikke blive udnyttet bedst muligt ved at ligge alene fremme. I FM er hans afslutningsevner bare ikke gode nok til at være skarpretter.
Logged

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #21: 09 Jun 2013, 14:32 »

Lewandowski laver +20 mål i Bundesligaen hver sæson som Skarpretter alene på toppen. Fuldstændig fantastisk angriber.
Logged

Manchester United

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #22: 09 Jun 2013, 14:44 »

Men til den rolle er hans afslutningsevne og koldblodighed egentlig bare for lav. Han har flere andre egenskaber, som går lidt til spilde ved at han anvendes som skarpretter.
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #23: 09 Jun 2013, 18:21 »

Men til den rolle er hans afslutningsevne og koldblodighed egentlig bare for lav. Han har flere andre egenskaber, som går lidt til spilde ved at han anvendes som skarpretter.

må se mig enig her, han har så gode evner når det kommer til at føre bolden videre, og være en stor del af den opbyggende spil, så skarpretter ville være synd! komplet der i mod, er nok meget passende.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

PatrickOlsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #24: 09 Jun 2013, 19:25 »

Godt valg med 4-4-2!
Lækkert indlæg med dine tanker om valg af taktik og formation.

Keep it coming Guldbrand!
Logged

"I think Paul Scholes is the best player in England. He's got the best skills, the best brain. No one can match him."There isn't a player of his mould anywhere in the world."  - Sir Alex Ferguson

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #25: 10 Jun 2013, 14:41 »

Fed blog indtil videre! Smiley Følger med her og ser hvad der sker!
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #26: 10 Jun 2013, 15:49 »

Mange tak alle sammen for jeres kommentarer.. I skal endelig ikke holde jer tilbage mht. spørgsmål, hvad enten det omhandler selve spillet, eller generelt for FM..   Wink
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #27: 10 Jun 2013, 16:01 »



Liga stillingen     -     Resultater     -     Skader
« Seneste Redigering: 10 Jun 2013, 16:10 af Guldbrand » Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #28: 10 Jun 2013, 16:45 »

Fuck du har mange skader pt ! :O
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Das ehrgeizige Westfalen Club
« Svar #29: 10 Jun 2013, 16:54 »

Fuck du har mange skader pt ! :O

Fuldstændig, og det vil ingen ende tage..!  Jeg er kommet lidt længere frem, og har været nødsaget til at anvende spillere fra mit U-19 hold for at have spillere nok..   Ubeslutsom
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010