home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:39:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 766 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Eksamen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du tilfreds med dine eksamener?
Ja, det gik over forventning.
- 7 (13%)
Ja, det gik som jeg havde regnet med.
- 18 (33,3%)
Det gik lidt dårligere end jeg havde regnet med.
- 6 (11,1%)
Det gik virkelig elendigt.
- 6 (11,1%)
Har ikke været til nogen eksamener.
- 17 (31,5%)
Antal Stemmer: 54

Sider: 1 ... 156 157 [158] 159 160 ... 222 Udprint
Forfatter Emne: Eksamen  (Læst 253169 gange)
JosepGuardiola
Gæst

Sv: Eksamen
« Svar #2355: 10 Jun 2009, 10:03 »

Puha... sidder og læser et helt års biologi-pensum op (suk, jeg som var så sikker på, at mit held ville sikre, at vi ikke skulle op i det, så jeg har ikke fulgt med hele året) - jeg har fem dage til at nå seks kæmpe store emner... hmm..

naitsirhc
Førsteholdsspiller

« Svar #2356: 10 Jun 2009, 10:29 »

hehe, jeg læser samfundsfag... suk

plutonium
Manager

« Svar #2357: 10 Jun 2009, 10:30 »

Det er faktisk ikke korrekt.
Hvis du på "mit" gymnasium har Engelsk B har du det kun i to år.. Opstemt

Opstemt

Troede faktisk det var ens for alle gymnasierne crazy

Jeg er personligt glad for at have haft engelsk i 3 år, da det er fedt sprog

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Bimmand
Gæst

« Svar #2358: 10 Jun 2009, 11:15 »

fik 4 i dansk , trak artikel Det gik ikke over

@lex :b
Førsteholdsspiller

« Svar #2359: 10 Jun 2009, 12:05 »

Jeg går i 9. klasse, og jeg selvfølgelig ligesom alle andre gang i afgangsprøverne. Vi havde den første mundtlige prøve i sidste, og det var fysik/kemi, hvor jeg kun fik 4. På en ene side er det egentlig fint nok, da fysik altid har været hade-faget, og det er klart det fag, som jeg er dårligst til. Jeg skal heller ikke have det mere, da jeg skal på HHX. Men det var bare alligevel ikke så fedt, fordi de fleste andre i klassen fik meget høje karaktere. Og jeg plejer og være en af dem, der ligger højt. Mit humør har derfor ikke været det bedste siden, og det er træls, da vi stadig mangler dansk, engelsk og samfundsfag, og jeg rigtig gerne vil have nogle gode karaktere.

Derfor vil jeg høre, om I har nogle tips til, hvordan man hurtigt kan komme videre efter en dårlig prøve? Fordi lige nu sidder den hele tiden i baghovedet, at det gik skidt, og jeg er nød til at få vildt gode karaktere i de andre fag for at få et nogenlunde gennemsnit. Kender I denne situation?

Philli
Landsholdsspiller

« Svar #2360: 10 Jun 2009, 12:11 »

12 i mundtlig matematik! Opstemt

Philli
Landsholdsspiller

« Svar #2361: 10 Jun 2009, 12:13 »

Jeg går i 9. klasse, og jeg selvfølgelig ligesom alle andre gang i afgangsprøverne. Vi havde den første mundtlige prøve i sidste, og det var fysik/kemi, hvor jeg kun fik 4. På en ene side er det egentlig fint nok, da fysik altid har været hade-faget, og det er klart det fag, som jeg er dårligst til. Jeg skal heller ikke have det mere, da jeg skal på HHX. Men det var bare alligevel ikke så fedt, fordi de fleste andre i klassen fik meget høje karaktere. Og jeg plejer og være en af dem, der ligger højt. Mit humør har derfor ikke været det bedste siden, og det er træls, da vi stadig mangler dansk, engelsk og samfundsfag, og jeg rigtig gerne vil have nogle gode karaktere.

Derfor vil jeg høre, om I har nogle tips til, hvordan man hurtigt kan komme videre efter en dårlig prøve? Fordi lige nu sidder den hele tiden i baghovedet, at det gik skidt, og jeg er nød til at få vildt gode karaktere i de andre fag for at få et nogenlunde gennemsnit. Kender I denne situation?
4 er jo overhovedet ikke en dårlig karakter, og når det i forvejen er et fag du har svært ved, synes jeg helt bestemt du skal være stolt af dig selv når nu du bestod. Synes ikke du skal lade dig gå på af det. Bare tænk på de andre eksamener og fokuser på dem, så skal alt nok gå godt Smiley

Ben92
Gæst

« Svar #2362: 10 Jun 2009, 12:19 »

Kender det godt, fik selv 4 i fysik i går, og ligger på et 10 tal. Jeg er selvfølgelig skuffet, men prøv at tænkt over det ikke betyder en skid. Du er kommet ind på uddannelse du vil, og 4 er jo heller ikke en dårlig karekter.. Bare glem det, selvom det er svært, også bare fokusere på de kommende eksamer, som Philli også siger..

Btw, nogen der har nogle råd til dansk eskame?

Yohemming
Reserveholdsspiller

« Svar #2363: 10 Jun 2009, 12:59 »

Fik lige hevet et 10-tal med hjem fra dansk i dag Wink

Yoggidk
Gæst

« Svar #2364: 10 Jun 2009, 13:00 »

Så skal jeg op i fysik/kemi imorgen, glæder mig ikke Opstemt Nogle der har nogle gode forsøg at dele ud af Opstemt ?

KarelPoborský
Landsholdsspiller

« Svar #2365: 10 Jun 2009, 13:05 »

Så skal jeg op i fysik/kemi imorgen, glæder mig ikke Opstemt Nogle der har nogle gode forsøg at dele ud af Opstemt ?

I skal jo bruge de forsøg som I har lavet i løbet af året... Smiley
Jeres lære må da have sagt hvilke forsøg der er gode og hvilke der er dårlige - det gjorde vores lære i hvert fald sidste år Wink

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

plutonium
Manager

« Svar #2366: 10 Jun 2009, 13:12 »

Det kan godt være det kun gælder i Gymnasiet, men:

Hvis dine forsøg går skævt, og dine resultater bliver forkerte, så lad dig ikke slå ud, og find i stedet ud af hvor du kan have begået fejl. Hvis du er i stand til at forklare det til din lærer og censor, så BØR de ikke kunne trække dig ned for at forsøgene slog fejl. Hvis altså du kan redegøre for HVOR de enventuelle fejl er, og evt. give et forslag til et fornuftigt resultat samt en redegørelse for hvorfor du mener resultatet skulle have været som du foreslår.

I gymnasiet er de STORT set ligeglade med om forsøgene går galt, det er teorien bag og dit overblik der er gældende. Så hvis du bare har overskud til at opdage fejlen, så giver det stadig fuldt point.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Roslev3
Reserveholdsspiller

« Svar #2367: 10 Jun 2009, 20:57 »

Har lige et spørgsmål.
Hvis man skal danne saltvand ud fra titrering hvilken syre og base skal man så bruge? Er det lige meget?

xaagaard
Landsholdsspiller

« Svar #2368: 10 Jun 2009, 21:00 »

Det kan godt være det kun gælder i Gymnasiet, men:

Hvis dine forsøg går skævt, og dine resultater bliver forkerte, så lad dig ikke slå ud, og find i stedet ud af hvor du kan have begået fejl. Hvis du er i stand til at forklare det til din lærer og censor, så BØR de ikke kunne trække dig ned for at forsøgene slog fejl. Hvis altså du kan redegøre for HVOR de enventuelle fejl er, og evt. give et forslag til et fornuftigt resultat samt en redegørelse for hvorfor du mener resultatet skulle have været som du foreslår.

I gymnasiet er de STORT set ligeglade med om forsøgene går galt, det er teorien bag og dit overblik der er gældende. Så hvis du bare har overskud til at opdage fejlen, så giver det stadig fuldt point.
Jeg skal også til eksamen, dog om 1 uge, og dog kun i folkeskolen. Men rart nok at vide hvad man skal gøre hvis noget går galt, har du andre gode råd? Smiley

Roslev3
Reserveholdsspiller

« Svar #2369: 10 Jun 2009, 21:05 »

Har lige et spørgsmål.
Hvis man skal danne saltvand ud fra titrering hvilken syre og base skal man så bruge? Er det lige meget?

Kunne virklig godt bruge noget hjælp?

Sider: 1 ... 156 157 [158] 159 160 ... 222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010