home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 565 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Eksamen
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du tilfreds med dine eksamener?
Ja, det gik over forventning.
- 7 (13%)
Ja, det gik som jeg havde regnet med.
- 18 (33,3%)
Det gik lidt dårligere end jeg havde regnet med.
- 6 (11,1%)
Det gik virkelig elendigt.
- 6 (11,1%)
Har ikke været til nogen eksamener.
- 17 (31,5%)
Antal Stemmer: 54

Sider: 1 ... 218 219 [220] 221 222 Udprint
Forfatter Emne: Eksamen  (Læst 240343 gange)
Korzika
Gæst

Sv: Eksamen
« Svar #3285: 22 Jun 2013, 15:39 »

Det har du selvfølgelig helt ret i.

Jeg har lige et forhåbentligt sidste spørgsmål. Jeg har fagkombinationen samfundsfag/engelsk. Hvis jeg så har redegjort for idealismen, vil du, og jer andre egentlig også, mene at det er en kvalitativ metode eller bare begreber og teorier?
Det er bare begreber og teorier. Smiley

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #3286: 22 Jun 2013, 16:14 »

Kvantitativ hvis du indsamler målbart empiri (ja/nej spørgeskemaer og den slags), kvalitativt hvis du indsamler empiri, som ikke kan måles. Du kan sådan set kun bruge de kvalitative og kvantitative metoder, når du har med empiri at gøre

SkjoldManden
Reserveholdsspiller

« Svar #3287: 22 Jun 2013, 16:53 »

Er lidt i et problem. Da jeg skal op i fysik på Tirsdag i 9 klasse. Men jeg har af en eller anden grund ingen noter til forsøg omkring alkohol eller lyskilder/lysbølger. Så hvis nogen ligger inde med noter til 2-3 forsøg. Må de meget gerne kontakte mig via. pb hurtigst muligt!

På forhånd tak!
« Seneste Redigering: 22 Jun 2013, 19:15 af SkjoldManden » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3288: 22 Jun 2013, 18:52 »

Det er bare begreber og teorier. Smiley

Kvantitativ hvis du indsamler målbart empiri (ja/nej spørgeskemaer og den slags), kvalitativt hvis du indsamler empiri, som ikke kan måles. Du kan sådan set kun bruge de kvalitative og kvantitative metoder, når du har med empiri at gøre
Okay, det er I vel så lidt uenige om, eller tolker jeg det forkert?

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #3289: 22 Jun 2013, 19:05 »

Okay, det er I vel så lidt uenige om, eller tolker jeg det forkert?

Nah, for du har jo som sådan ikke indsamlet noget empiri, men blot beskrevet et fænomen, hvor du jo sikkert har haft fat i begreber og teorier.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3290: 22 Jun 2013, 19:11 »

Nah, for du har jo som sådan ikke indsamlet noget empiri, men blot beskrevet et fænomen, hvor du jo sikkert har haft fat i begreber og teorier.
Ja, det er rigtigt. Men så mener jeg ikke, at jeg har arbejdet med nogle af metoderne i samfundsfag.

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #3291: 22 Jun 2013, 19:37 »

Ja, det er rigtigt. Men så mener jeg ikke, at jeg har arbejdet med nogle af metoderne i samfundsfag.

Ok. Så er det vel også her, at du skal ind at argumentere for, hvorfor du ikke har brugt det. Men har du ikke nogle tabeller/diagrammer af nogen art?

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3292: 22 Jun 2013, 20:08 »

Ok. Så er det vel også her, at du skal ind at argumentere for, hvorfor du ikke har brugt det. Men har du ikke nogle tabeller/diagrammer af nogen art?
Jeg har en tale af Bush, jeg analyserer. Men det er via den nykritiske hermeneutiske-metode, hvor jeg ikke tager stilling til hans ideologi. Jeg analyserer bare hans tale med appelformer, gentagelser, retorik osv. Derved vil jeg ikke mene, at jeg bruger nogen for form for samfundsfaglig metode. Jeg var tidligere i tvivl om, om jeg brugte den kvalitative metode, men det blev jeg enig med mig selv om, at det nok ikke var.

Men til diskussionen bruger jeg den komparative metode, så jeg har begge fags metoder i brug, hvis det var det, du var bange for, jeg ikke havde.

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #3293: 22 Jun 2013, 20:34 »

Ja, det er helt klart hermeneutikken, du i har fat i der. Uden tvivl.

Og ja, den komparative metode er en skat.  Den brugte jeg også en hel del til min fremlæggelse. Af ting jeg sagde om den var, at den kunne bruges i alle de 3 fakulteter og at den generelt bare gjorde arbejdet langt mere nuanceret, end hvis man kun havde forholdt sig til en tekst/tidsperiode/whatever. Det er sgu en klassiker.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3294: 23 Jun 2013, 18:59 »

Jeg kommer lige med spørgsmål nummer 117.

Hvor meget tid skal man bruge på at snakke om opgaven, og hvor meget tid skal man bruge på at snakke metode? På nuværende tidspunkt har jeg det sådan, at jeg i analysen f.eks. sagtens kan snakke om, hvilken metode der er anvendt, men hvis de beder mig om at finde eksempler på logos, etos, patos, gentagelser eller andet, så får jeg det straks sværere, da jeg som sådan egentlig ikke har analyseret talen. Jeg kender bare til metoden.

Korzika
Gæst

« Svar #3295: 23 Jun 2013, 19:33 »

Altså det er meget individuelt, hvor meget man hver især bruger på at snakke om metode. Jeg vil tro, at jeg i omkring 2 minutter snakkede om metode, mens jeg i de resterende 8 minutter talte om udvalgte resultater fra min synopsis.

Det er ikke tilstrækkeligt udelukkende at tale om metode, hvis du eksempelvis har arbejdet med en tale. Så hvis jeg var dig, ville jeg komme i sving og få analyseret din tale. Du behøves ikke at lave en komplet analyse af talen, men du skal i hvert fald være i stand til at tale 3-4 minutter om talen, hvor du viser noget med logos, ethos og patos og hvad du nu ellers har skrevet du vil gøre i din problemformulering.
« Seneste Redigering: 23 Jun 2013, 19:35 af Korzika » Logged

kruse
Lilleputspiller
*

« Svar #3296: 24 Jun 2013, 13:17 »

Nogen der ligger inde med en analyse af teksten "Burnt Brides Pay the Bitter Price of Dowry"? Hvis der er må man gerne sende den til mig, hvis man lyster

KÆMP FOR HOVEDSTADEN

Anfield Road
Manager

« Svar #3297: 24 Jun 2013, 13:42 »

Mindsandten om ikke jeg blev færdig med mine afgangsprøver her til morgen. Mit gennemsnit i det mundtlige er ikke så svært at regne ud, da jeg fik 10 i alle mine fire mundtlige prøver, Fysik, Engelsk, Matematik og Dansk. Lidt skuffet over dansk, men jeg er stadig målløs over at jeg fik 10 i Engelsk, så alt i alt temmelig tilfredsstillende. Thumbs Up

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Risom
Manager

« Svar #3298: 24 Jun 2013, 13:55 »

Præcis som AR fik jeg også 10 i alle mine tre mundtlige prøver. Jeg forstår stadig ikke, hvordan jeg fik 10 i fysik, men det er fedt nok. I dansk trak jeg en musikvideo, så der er jeg rigtigt godt tilfreds med min karakter, mens det gik som forventet i engelsk. Smiley

Nu glæder jeg mig bare til dimensionsfest i aften, hvor jeg får de skriftlige karakterer også.  Peace

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Skovby
Gæst

« Svar #3299: 24 Jun 2013, 14:03 »

Præcis ligesom Risom og AR, har jeg fået 10 i alle mine mundtlige prøver, indtil videre. Mangler lige historie i morgen og så er jeg færdig. Der bliver det nok 7 eller 10, hvilket er fint nok. I fysik var jeg så heldig at trække magnetisme. Havde jeg trukket alt andet havde jeg nok ikke fået 10, lad os bare sige det sådan Tunge

Sider: 1 ... 218 219 [220] 221 222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010