home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1079 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Eksamen
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du tilfreds med dine eksamener?
Ja, det gik over forventning.
- 7 (13%)
Ja, det gik som jeg havde regnet med.
- 18 (33,3%)
Det gik lidt dårligere end jeg havde regnet med.
- 6 (11,1%)
Det gik virkelig elendigt.
- 6 (11,1%)
Har ikke været til nogen eksamener.
- 17 (31,5%)
Antal Stemmer: 54

Sider: 1 ... 210 211 [212] 213 214 ... 222 Udprint
Forfatter Emne: Eksamen  (Læst 240560 gange)
Sir Jeppe
Landsholdsspiller

Sv: Eksamen
« Svar #3165: 03 Jun 2013, 20:30 »

En af mine lærer fortalte mig engang at man får et 12-tal hvis man har gjort alt efter bogen, men man får et 10-tal hvis man har turde at være kreativ og tænke anderledes. Derfor var 10-taller meget mere værd i hans bog. Tunge

Eller så har man forsøgt at gøre alt efter bogen, men ikke været helt klog nok til at gøre det ordentligt... crazy

Henry T
Ynglingespiller

« Svar #3166: 03 Jun 2013, 20:47 »

Ja okay. Det kan også være, at det er helt hen i vejret med en TOWS-matrix som model til belysning af spørgsmål 2, men tror det er en dårlig vane fra min side af. Jeg må ikke have læst spørgsmålet ordentligt, men lader til, at jeg ikke er den eneste. Nu må vi se hvad der sker.

I spørgsmål 2 anvendte jeg også omverdensmodellen, men udarbejdede ikke en PEST-analyse, da spørgsmålet omhandlede deres omverden og ikke noget om eksport til et muligt marked. Tror ikke man skulle ind og snakke om de forhold på det pågældende eksportmarked, SmartGuy ønsker at ramme, men kan jo være at du har ret. Jo mere teori, jo bedre end slet intet teori jo.
I spørgsmål 4 kom jeg kun ind på eksportberedskab og gennemgik de 4 p'er. Spørgsmålet lød på at man skulle vurdere internationaliserin gen og vi har fået udleveret et PP-show af vores afsætningslærer, hvori de taksonomiske niveauer er beskrevet i faget afsætning A og der står der flg. under vurdering:

"Vurdere: - Ud fra faglige kriterier tages stilling til, hvordan undersøgte AØ forhold forventes at påvirke virksomhedens udvikling."

Dermed har jeg altså bare ud fra eksportberedskab gennemgået de 4 p'er og endt ud med en konklusion på, at SmartGuy egner sig til en øget internationaliserin g grundet produktet og deres personale.

Og ja, jeg huskede at afrunde hvert spørgsmål med en lille konklusion. Gang på gang har vores afsætningslærer fortalt os det, og det stod også i opgaven så det er meget rart, at jeg har husket det. Det må give et plus i bogen.

Interessant med DIO, VØ og Dansk. Selv mangler jeg dansk A mundtligt, men først d. 24. så der er lang tid til at jeg er student. Jeg var selv oppe i DIO tilbage i januar og endte med et 7-tal. Det er spændende nok med DIO synes jeg. Arbejdede med en mulig amerikanisering i Kina. Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig.

Det er korrekt, men en PEST-analyse anvendes til vigtige forhold i forhold til virksomheden, som eksempelvis økonomiske, sociale, kulturelle, politiske og teknologiske forhold. Vi har også af vores afsætningslærer fået udleveret et vejledende dokument til den skriftlige eksamen, hvor samtlige teorier og modeller er beskrevet i forhold til, hvilket emne disse tilhører.

VØ A er bare en dræber, da censor og eksaminator bare FORVENTER, at al pensum sidder på rygraden, selvom jeg fik en god årskarakter, frygter jeg lidt denne eksamen grundet det enorme pensum. Dansk bliver vel også interessant, hvis jeg trækker det jeg vil have (artikel eller nyere novelle). Jeg frygter lidt igen, at jeg trækker en novelle eller digt, hvor jeg absolut ikke forstår sammenhængen på grund af ældre dansk og tidsperioden. 

Jeg forstår ikke, hvorfor vores DIO ligger på dette tidspunkt - vi havde om forløbet i marts måned, hvor det ville være at foretrække, hvis eksamen lå der :-). Jeg skriver om IT Factory og den dertilhørende samfundsøkonomiske udvikling. 10 minutter er bare ikke meget, er det? Hvor mange slides havde du? Jeg har pt. 12, dog med figurer på 6 af dem (én uddybning).

OnkelMorfar
Landsholdsspiller

« Svar #3167: 03 Jun 2013, 21:26 »

Eller så har man forsøgt at gøre alt efter bogen, men ikke været helt klog nok til at gøre det ordentligt... crazy

Det er sikkert også rigtigt i de fleste tilfælde. Det var mere at jeg personligt hellere ville have et 10-tal på grund af at jeg har prøvet at være nytænkende, end at få et kedeligt "efter bogen" 12-tal. Men nu er karakterer jo heller ikke alt, selvom visse folk gerne vil have os til at tro det. Wink

JF7
Lilleputspiller
*

« Svar #3168: 03 Jun 2013, 21:54 »

En af mine lærer fortalte mig engang at man får et 12-tal hvis man har gjort alt efter bogen, men man får et 10-tal hvis man har turde at være kreativ og tænke anderledes. Derfor var 10-taller meget mere værd i hans bog. Tunge
Din lærer er da også en idiot så.

Nothing but net

JF7
Lilleputspiller
*

« Svar #3169: 03 Jun 2013, 21:55 »

Det er sikkert også rigtigt i de fleste tilfælde. Det var mere at jeg personligt hellere ville have et 10-tal på grund af at jeg har prøvet at være nytænkende, end at få et kedeligt "efter bogen" 12-tal. Men nu er karakterer jo heller ikke alt, selvom visse folk gerne vil have os til at tro det. Wink
Går du på RUC eller sådan noget?

Nothing but net

OnkelMorfar
Landsholdsspiller

« Svar #3170: 03 Jun 2013, 22:09 »

Går du på RUC eller sådan noget?

Nej, men hvilken forskel skulle det gøre? Smiley

JF7
Lilleputspiller
*

« Svar #3171: 03 Jun 2013, 22:10 »

Nej, men hvilken forskel skulle det gøre? Smiley
Fordi det er sådan en mentalitet, der yngler der ude.

Nothing but net

OnkelMorfar
Landsholdsspiller

« Svar #3172: 03 Jun 2013, 22:13 »

Fordi det er sådan en mentalitet, der yngler der ude.

Så du er af den overbevisning at man er klogere fordi at man får et 12-tal? Smiley

Batigol
Manager

« Svar #3173: 03 Jun 2013, 22:18 »

Så du er af den overbevisning at man er klogere fordi at man får et 12-tal? Smiley

Det er man ikke nødvendigvis, men det gør det alt andet lige noget lettere, at få et godt arbejde når man er færdiguddannet. Wink

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

JF7
Lilleputspiller
*

« Svar #3174: 03 Jun 2013, 22:22 »

Ja. Du ved, hvad der er blevet forventet af dig i den opgave, der er blevet stillet til dig og løst den som du skulle. Det har du ikke, til samme grad, hvis du får 10.

Nothing but net

OnkelMorfar
Landsholdsspiller

« Svar #3175: 03 Jun 2013, 22:26 »

Det er man ikke nødvendigvis, men det gør det alt andet lige noget lettere, at få et godt arbejde når man er færdiguddannet. Wink

Ja, men hvis man tager den faktor ud af det, så er et 12-tal ikke ensbetydende med at man er klogere. Og nej jeg er ikke én der kun fik 4-taller og derfor er ond i sulet over hele systemet. Wink Jeg fik min del af 12-taller også. Tunge

Ja. Du ved, hvad der er blevet forventet af dig i den opgave, der er blevet stillet til dig og løst den som du skulle. Det har du ikke, til samme grad, hvis du får 10.

Men gør det dig klogere end andre? Smiley

Batigol
Manager

« Svar #3176: 03 Jun 2013, 22:30 »

Ja, men hvis man tager den faktor ud af det, så er et 12-tal ikke ensbetydende med at man er klogere. Og nej jeg er ikke én der kun fik 4-taller og derfor er ond i sulet over hele systemet. Wink Jeg fik min del af 12-taller også. Tunge

Nej, jeg påpeger jo netop også, at man ikke nødvendigvis er mere intelligent, hvis man høster et 12-tal i stedet for et 10-tal. Det hele afhænger selvfølgelig også af den enkeltes definition af, hvad der gør dig 'klog'. Smiley

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

OnkelMorfar
Landsholdsspiller

« Svar #3177: 03 Jun 2013, 22:39 »

Nej, jeg påpeger jo netop også, at man ikke nødvendigvis er mere intelligent, hvis man høster et 12-tal i stedet for et 10-tal. Det hele afhænger selvfølgelig også af den enkeltes definition af, hvad der gør dig 'klog'. Smiley

Så er vi to enige. Wink haha.

JF7
Lilleputspiller
*

« Svar #3178: 03 Jun 2013, 22:42 »

Men gør det dig klogere end andre? Smiley
Af ren interesse hvor har du så fået din del af 12-taller?

Det gør dig da i hvert fald klogere end ham, der ikke løser opgaven ligeså godt. Vil du gerne have, at jeg skriver, at din all over intelligens kan afgøres ud fra en enkelt karakter, så nej, selvfølgelig ikke.
Det er som om, du bare prøver at være på tværs.

Nothing but net

Korzika
Gæst

« Svar #3179: 03 Jun 2013, 22:54 »

Var til AT-eksamen i dag. Fik et stort 10-tal, hvor jeg snakkede om højreekstremisme i Europa. Lidt tom fornemmelse, når man  var så tæt på, men det er nu fint alligevel.  Smiley
Tillykke (hvis jeg kan tillade mig at sige det). 10 er vel stadig en fin karakter, som de fleste ville være tilfredse med.

Jeg skal selv op på torsdag, og er lidt lost angående denne eksamen. Har du nogle gode råd? Her tænker jeg på det hele, men specielt i forhold til metodedelen og råd i forhold til dialogen med lærerne efter fremlæggelsen af synopsen.

Sider: 1 ... 210 211 [212] 213 214 ... 222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010