home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 413 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #3 Denne gang bliver det svært
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: #3 Denne gang bliver det svært  (Læst 3057 gange)
mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#3 Denne gang bliver det svært
« : 15 Maj 2013, 22:24 »

DENNE GANG BLIVER DET SVÆRT




Min FM-sæson lakker mod enden. Det sker hvert evigt eneste år, når de store ligaer slutter, og der bliver sommerferie. I takt med dette daler min lyst til Football Manager som regel til nulpunktet. Det skal dog ændres, og forhåbentlig kan jeg have et sidste succesfuldt spil i denne udgave af FM – et spil, som i øvrigt har budt på mange opture, men i den grad også nedture. Jeg føler først nu, at jeg rigtigt har lært spillet at kende.


Som om det ikke var nok, så har jeg endda valgt at kaste mig langt væk fra de trygge rammer i topklubberne i Premier League, og i stedet kastet mig over ’Die Kickers’(Kickers Offenbach)Der er ikke nogen speciel grund til klubvalget. Navnet klingede bare godt i mine ører. Holdet er fra den tredjebedste række i Tyskland, og medieprognosen siger 7/20. I min snart 6-årige FM-karriere er det aldrig lykkes at føre et hold fra bunden og helt til toppen. Det skal dog være nu, at det lykkes og i har fået det privilegium, at følge min rejse.



NB: Spillet er FM-Classic, og jeg har på det skrevne tidspunkt allerede spillet en halv sæson.   
« Seneste Redigering: 16 Maj 2013, 22:58 af mathiasnh » Logged

Neal Caffrey!

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Denne gang bliver det svært
« Svar #1: 15 Maj 2013, 22:26 »

Cool! Jeg vil da følge med. Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Denne gang bliver det svært
« Svar #2: 15 Maj 2013, 22:57 »

Cool! Jeg vil da følge med. Smiley

Tak, Risom. Det er jeg meget glad for at høre  Thumbs Up
Logged

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #1 Denne gang bliver det svært
« Svar #3: 15 Maj 2013, 23:06 »

#1 INTRO






Et hurtig kig ned over truppen fortæller mig, at det slet ikke er så slemt som jeg frygtede. Selvom det ikke er de sædvanlige stjernespillere, er der enkelte guldkorn undervejs. Især på de to kanter er Offenbach godt besat, og forsvaret ser bestemt også lovende ud. Der er ikke mange penge at gøre godt med, og dem der er, bliver med ekspresfart overført til lønbudgettet. Så er scenen ligesom sat. På trods af de manglende økonomiske midler, får jeg alligevel hentet 4 fremragende spillere til klubben. Daniel Vier, Stefan Kustchke og Stefan Hennen bliver hentet på lejeaftaler, hvor vi ikke engang betaler noget af lønnen. Det eneste permanente køb bliver den kreative centrale midtbanemand, Mahmut Temür.

De 4 køb har hævet niveauet i Offenbach gevaldigt, og den forekommende sæson ser slet ikke så svær ud igen. Jeg tror i hvert fald på det!


Logged

Neal Caffrey!

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 Denne gang bliver det svært
« Svar #4: 15 Maj 2013, 23:12 »

Med navnet Die Kickers får jeg de vildeste barndomsminder frem. Tunge Kan ikke huske om serien hed det, men der gik en animeret serie på RTL2 der handlede om et hold af børn/unge fodbold outcasts der lavede deres eget hold og jeg mener de hed Die Kickers. Tunge
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #1 Denne gang bliver det svært
« Svar #5: 15 Maj 2013, 23:14 »

Med navnet Die Kickers får jeg de vildeste barndomsminder frem. Tunge Kan ikke huske om serien hed det, men der gik en animeret serie på RTL2 der handlede om et hold af børn/unge fodbold outcasts der lavede deres eget hold og jeg mener de hed Die Kickers. Tunge

Haha, det skal jeg ikke gøre mig klog på Tunge
Logged

Neal Caffrey!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #1 Denne gang bliver det svært
« Svar #6: 15 Maj 2013, 23:33 »

Med navnet Die Kickers får jeg de vildeste barndomsminder frem. Tunge Kan ikke huske om serien hed det, men der gik en animeret serie på RTL2 der handlede om et hold af børn/unge fodbold outcasts der lavede deres eget hold og jeg mener de hed Die Kickers. Tunge

Kickers hører jo til blandt de ultimative. Den var lidt nemmere at følge med i end Captain Tsubasa, som introducerede så mange personer at man aldrig fattede hvad der foregik.
Min far var tilstrækkelig nærig til aldrig at købe den store TV-pakke, så da vi flyttede hjem fra Tyskland, smækkede han bare parabolen op og så stod den ellers på tysk-synkroniserede serier fra Japan, hvor Kickers selvfølgelig var favoritten. At der kun var 26 afsnit, er jo tæt på en synd: http://de.wikipedia.org/wiki/Kickers_%28Anime%29


Kickers Offenbach har meget lidt med serien at gøre, men et godt gammel hold, som også har været med hvor det var rigtig sjovt. Primært tilbage i 60'erne og starten af 70'erne, inden klub blev tvangsnedrykket pga. matchfixing, men også en enkelt gang siden da. I dag er Offenbach jo vokset sammen med Frankurt og med Eintracht i Bundesligaen og FSV i 2. Bundesliga, skal man nok ikke forvente at se Offenbach længere fremme indenfor den nærmeste fremtid. Men det tager FM jo heldigvis ikke hensyn til. Held og lykke!
Logged

Build Me Up Buttercup!

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 Denne gang bliver det svært
« Svar #7: 16 Maj 2013, 08:05 »

MATCHFIXING TIME, så hvis du skal have en sejr, så går bestyrelsen nok bare ind og matchfixer Opstemt
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #1 Denne gang bliver det svært
« Svar #8: 16 Maj 2013, 08:08 »

MATCHFIXING TIME, så hvis du skal have en sejr, så går bestyrelsen nok bare ind og matchfixer Opstemt

Afsløret!

Aj, der vil(desværre) ikke blive noget matchfixing i denne blog  Peace
Logged

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #2 Denne gang bliver det svært
« Svar #9: 16 Maj 2013, 08:14 »

#2 Nye tider med FM13




Dette års FM var på mange måde revolutionerende. ME’en var blevet klogere, og dagene hvor man med en enkelt dræbertaktik gennem mange sæsoner kunne vinde alt, var talte. Nu var man nødt til, at ændre taktikker for at opnå succes. Jeg har – ligesom mange andre – kæmpet med FM13, og til tider haft lyst til at smide det ud fra altanen og droppe det for altid. Men lysten har alligevel sneget sig ind på mig kort efter, og endnu et forsøg blev foretaget. Jeg er dog kommet til den konklusion, at 4-4-2 har været MIN nøgle til succes i FM13. Det skal der overhovedet ikke ændres på i Offenbach, og det er formationen der som minimum, skal føre mig til Bundesligaen.



Taktik 4-4-2
Logged

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #3 Denne gang bliver det svært
« Svar #10: 16 Maj 2013, 22:57 »

#3 LLM-eventyret er i gang!





Sæsonen er slut. Lige fra starten, og gennem alle 38 kampe har en ting stået klar hos Kickers Offenbach. Sæsonen 2012/2013 ville blive en kæmpe succes. Oprykningen blev i hvert fald sikret allerede med 4 kampe igen. Succesen skal i særdeleshed tilskrives to spillere. I forsvaret har den 31-årige tysker, Daniel Vier holdt styr på tropperne, og endda scoret et par vigtige mål undervejs. Desværre valgte han at stoppe sin aktive karriere efter sæsonen. Han ville sagtens have kunnet følge med i 2. bundesligaen også. En anden mand, der har strålet over hele sæsonen har været endnu en lånt spiller. Skarpretteren Stefan Kutschke har banket mål ind, og ene mand har han nærmest sørget for oprykningen til Offenbach. Pokalturneringen var et hurtigt overstået kapitel, selvom vi slog selveste Nürnberg ud i 1. runde.


Alt i alt en ganske fin start på mit store LLM-eventyr. Jeg frygter dog, at en kæmpe fiasko kan opstå i den forekommende sæson. Der skal uden tvivl handles fornuftigt ind i sommerpausen ellers bliver det tur-retur til 3. bundesligaen.



Slutstillingen



Den første update blev som I kan se en hurtig opridsning af 1. sæson. Sådan vil det IKKE være i fremtiden, hvor der vil blive opdateret noget mere flydende.
Logged

Neal Caffrey!

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3 Denne gang bliver det svært
« Svar #11: 17 Maj 2013, 01:49 »

følger med
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #3 Denne gang bliver det svært
« Svar #12: 17 Maj 2013, 04:04 »

Følger med så godt jeg kan ! Smiley
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #3 Denne gang bliver det svært
« Svar #13: 18 Maj 2013, 12:23 »

Jeg tager på en kort pinseferie, så der vil først blive opdateret mandag aften igen Smiley

God pinse!
Logged

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #3 Denne gang bliver det svært
« Svar #14: 20 Maj 2013, 22:31 »

Verden er imod mig!

For første gang i min personlige FM-historie er det sket, at spillet bare crasher.
Lysten til savet har været enorm, ligesom lysten til blogkskriveriet har været stor.
Jeg har prøvet og prøvet, at reloade spillet, men det vil bare ikke. Jeg er virkelig i vildrede
- specielt fordi det kun er blevet til 3 updates. Det er skuffende for mig, og jeg skuffer også dem, der følger.
På baggrund af mine problemer kan jeg desværre ikke fortsætte bloggen, men forhåbentlig vil nogen følge med i en ny
blog, som jeg vil forsøge at åbne inden for de næste par dage.

Undskyld, alle sammen.  Græder
Logged

Neal Caffrey!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010